Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 23, 2007 3:13 pm

Nog zo eentje. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 3:15 pm

Bedoel je mij? Natuurlijk heeft Babel het recht om kwaad te worden. Maar je kan op een gegeven moment ook als een grote vent excuses accepteren en verder gaan.

Maar voor jouw gemoedsrust; Perez is verantwoordelijk voor het ontstaan van het conflict en Babel voor het door blijven etteren ervan

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 23, 2007 3:15 pm

Neefkens schreef:
brigade zuid schreef:
Neefkens schreef:Nou nog mooier, als dat je manier van discussieren is, trek ik mijn eerdere opmerking in. :drecul.gif:

Jongens: "zegt het voort zegt het voort: het ligt aan babel." Hij is te overgevoelig. :drecul.gif:
Wat ben jij eigenlijk een zielige malloot zeg.
Als je me beter kent valt het wel mee hoor. Ik vond het nogal bijzonder dat als perez een racistisch getinte opmerking maakt en babel zich dat aantrekt, dat dat dan uiteindelijk Babel's schuld is.
Wel als hij direct het ziet om Perez als een vijand te beschouwen de sfeer blijven te verzieken terwijl het allemaal al afgesloten is. Maar ik weet niet eens of dat wel echt zo is..

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 3:15 pm

LucaS schreef:De berichten/roddels/geruchten hebben het met name over Babel en niet over alle 'gekleurde' spelers
Nee, de berichten/roddels/geruchten hebben het erover dat Perez wordt uitgekotst door de groep. Nu kun je van alles van Babel zeggen, maar niet dat hij een groep is.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 3:18 pm

Tja, ik hoor/lees toch vrijwel altijd de naam Babel in dit verband. Velen hier hebben het ook over Babel, dus ik ben blijkbaar niet de enige die die indruk uit de berichten heeft gekregen

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 23, 2007 3:19 pm

LucaS schreef:Bedoel je mij? Natuurlijk heeft Babel het recht om kwaad te worden. Maar je kan op een gegeven moment ook als een grote vent excuses accepteren en verder gaan.
Dáár ben ik het volledig mee eens. Wat er verder in de groep gebeurd is, weten we geen van allen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 3:21 pm

Scherrer schreef:
LucaS schreef:Kuthomo is anders een zeer geaccepteerd begrip in de (voetbal)wereld
Zou Thomas ook een minnetje achter elke speler zetten die wel eens tering-fl*kker, kaaskop (populaire onder met name Marokkaanse jeugd) of bleekscheet heeft geroepen? Of is het selectieve verontwaardiging?
Het gaat natuurlijk om de manier waarop. Als jij iemand een tering-fl*kker noemt waarvan je weet dat het een homo is dan vind ik dat wel degelijk iets kwalijks. Ook wat die Marokkaanse jongeren betreft gaat het om de toon. Als ze gewoon aan het geiten zijn vind ik het geen probleem (ik heb wel eens in een andere discussie aangegeven dat ik een aantal donkere vrienden ook op een lollige manier in de zeik neem), maar als het verder dan dat gaat is het net zo kwalijk. Ik heb me op Aruba ook wel eens gediscrimineerd gevoeld omdat ik een blanke Nederlander was.

Neefkens schreef:Ik denk dat je het met me eens bent dat de donkere medemens meer redenen heeft om zich gediscrimineerd te voelen dan wij witkoppen. Als ik lange lul genoemd wordt, dan lach ik inderdaad en denk: wat zielig.

Als mijn hele (voor)familie eeuwen lang gediscrimineerd werd, verbannen en vermoord en als slaaf gebruikt alleen om het feit dat wij lange lullen zijn, dan zou ik het een stuk minder zielig en lachwekkend vinden.
Kijk, Neefkens snapt het verschil. En Scherrer gelukkig ook.
Lucas schreef:Derde verzoek, kun je mij het verband uitleggen tussen schelden en discrimineren, Thomas? Perez noemde de man neger meer dan waarschijnlijk omdat het een neger was. Als het een vrouw was geweest had ie waarschijnlijk kutwijf gezegd en tegen een blanke man (mag dat wel?) kuthomo.
Sorry dat ik nog niet heb kunnen reageren, Lucas. ATen op werk is niet altijd even comfortabel. :wink.gif:

Ik vind het verschil in deze omdat Perez een benaming gebruikte op basis van iemands huidskleur. Joey gaf het al eerder aan, maar als hij k*nkerblinde had geschreeuwd was er terecht minder ophef over geweest. Maar dat deed hij niet. Perez koos er voor om die man aan te pakken op z’n huidskleur. Dat maakt hem nog geen racist, maar het was wel een racistische uitlating.
Scherrer schreef:Absoluut, maar dat het zo'n lange geschiedenis heeft is juíst mijn punt. Racisme is zo'n afschuwelijk iets, dat de beschuldiging hiervan erg zwaar is en Thomas daar niet zo vreselijk lichtzinnig over moet doen. Het is niet iets om 'zomaar' de ether in te slingeren. En wanneer je niet expliciet zegt dat iemand geen racist is, laat je een duidelijk boodschap dat je twijfelt. En die twijfel vind ik in het geval Perez, na één opmerking, meer niet, veel te zwaar.
Twijfelen mag altijd natuurlijk. En ik vind dat Perez een opmerking heeft gemaakt die aan het denken heeft gezet. En nogmaals, als het inderdaad zo is dat z’n donkere medespelers ook na zijn verontschuldiging niet genoeg vertrouwen in de mens Kenneth Perez hebben, dan kan dat zowel aan de vergevingsgezindheid van die spelers liggen maar ook aan de algemene indruk die Perez als mens maakt. Ik zou niet durven zeggen dat Perez een racist is, net zoals ik niet durf te zeggen dat hij geen racist is. Dat dat bij jou dan de indruk wekt dat ik neig naar de benoeming van racist van Perez, kan ik niets aan doen.

Ik zou nooit lichtzinnig doen over racisme. Sterker nog, ik vind het ook een heel gevoelig onderwerp. It’s no joking matter.
Lucas schreef:Ik heb van Perez altijd het idee dat ie licht getint is. Of is dat een permanente zonnebankkuur?
Aangezien ik in een omgeving woon met heel veel getinte en donkere mensen kan ik je vertellen dat het feit dat Perez ook licht getint is zeker geen racisme uitsluit. In heel veel landen voelen ook de getinte mensen zich verheven boven donkere mensen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 3:27 pm

En het grappige is, dat de ontvangers van de boodschap de negatieve kwalificatie aan het woord neger plakken, en niet perse Perez. Want als het een vrouw was geweest had ie wijf gezegd en als het een man was geweest homo. De ontvanger(s) vullen hier in dat het om racisme en/of discriminatie gaat. Itchy itchy

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 23, 2007 3:28 pm

Kom op, het gaat niet over de slavernij. Het gaat erom dat sindsdien de zwarten nog steeds niet als gelijk worden gezien.
Sinds onze Gouden eeuw zijn alle overzeesche gebiedsdeelen systematisch leeggeplukt en uitgebuit, zonder dat de Europeanen het levenspeil van de plaatselijke 'inboorlingen' hebben verbeterd. Ze zijn maar al te bewust arm en dom gehouden.
De blanken zijn daar inmiddels als machthebbers vertrokken en verlenen financiële steun aan voormalige kolonies.

Persoonlijk interesseert me het niet zo. Mijn voorouders zijn na die tijd uit China naar Suriname geëmigreerd en hebben niet veel last gehad van de kolonisatie.

Wat mij echter wél steekt (al is het dus niet persoonlijk), is dat als er gekleurde mensen uit die gebieden naar hier komen, ze als vieze vuile profiteurs gezien worden. De term Economische vluchtelingen wordt dan vaak uitgesproken op de zelfde toon alsof het kinderverkrachters zijn.
En dan wordt de slavernij met een excuuswoordje en en standbeeldje afgedaan. Soms zijn excuses an sich niet voldoende. Het moet wel geloofwaardig worden gebracht.

Dat gezegd hebbend: zwarten/Surinamers/negers/anderszins ritmisch aangelegde personen moeten niet eeuwig rancunes blijven koesteren. In het geval van Perez weet ik niet hoe hij ze heeft aangeboden. Als Derksen daadwerkelijk gelijk heeft en hij lag al slecht in de groep, dan is het niet gek dat ze niet zijn geaccepteerd.
Geld moet rollen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 3:29 pm

Maar Thomas, nogmaals, is hier dan sprake van racisme? Ik vind niet dat je daar zomaar van uit kunt gaan. Dan zul je eerst moeten weten of Perez een racist is.

BTW: in Spanje tiert het racisme welig. Zie oa. de incidenten in de voetbalstadions.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 23, 2007 3:30 pm

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Pff, natuurlijk is Perez geen racist.
Ik denk het wel. Anders zeg je zoiets niet. Blijkbaar maakt hij in zijn hoofd bewust of onbewust onderscheid tussen verschillende rassen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 3:31 pm

Klopt, Bertje. Ik denk het wel. Helaas.

Maar ik besef wel dat de meningen hierover verschillen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo mei 23, 2007 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 3:33 pm

Of hij ging af op het meest opvallende kenmerk wat hij zag. En dat was neger zijn. Als het een roodharige geweest had ie rooie typhushond geroepen en was het een opvallend klein iemand irritante kutdwerg. kan ook zomaar kloppen

jabu

Bericht door jabu » wo mei 23, 2007 3:36 pm

LucaS schreef:En het grappige is, dat de ontvangers van de boodschap de negatieve kwalificatie aan het woord neger plakken, en niet perse Perez. Want als het een vrouw was geweest had ie wijf gezegd en als het een man was geweest homo. De ontvanger(s) vullen hier in dat het om racisme en/of discriminatie gaat. Itchy itchy
Dat kan je natuurlijk niet weten. Misschien had Perez wel degelijk die bedoeling, maar misschien ook niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 3:38 pm

Jabu schreef:Dat kan je natuurlijk niet weten. Misschien had Perez wel degelijk die bedoeling, maar misschien ook niet.
Precies. Daar heeft iedereen waarschijnlijk zijn eigen kijk op.

Daarom vind ik het in dezen gevaarlijk om te suggereren dat persoon X en Y lichtzinnig over racisme denken. Want misschien vinden zij dat er in deze kwestie helemaal geen sprake is van racisme.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 3:44 pm

Neefkens schreef: Als je me beter kent valt het wel mee hoor. Ik vond het nogal bijzonder dat als perez een racistisch getinte opmerking maakt en babel zich dat aantrekt, dat dat dan uiteindelijk Babel's schuld is.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het Babel zijn probleem is als ie er naar een jaar nog last van heeft. Dus na oprechte excuses, door het stof gaan en dan ook nog gezien de ernst van het 'delict'.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 3:44 pm

BZ schreef:Maar als Babel bijvoorbeeld hier heel overgevoelig voor is, dan is dat een probleem van Babel en geen probleem van Perez. Als iemand zn oprechte excuses heeft aangeboden voor iets wat welliswaar niet kan maar ook weer niet heel dramatisch was dan moet je op een gegeven moment weer met elkaar kunnen samenwerken hoor en als dat niet gaat dan ligt het probleem bij Babel en niet bij Perez.
Als, inderdaad. En als de excuses van Perez niet oprecht overkwamen en hij zijn donkere medespelers niet heeft weten te overtuigen dat hij een goed mens is, dan is dat weer Perez zijn probleem. Vandaar dat ik het dus in het midden laat.
LucaS schreef:Het is Babels schuld dat de verhoudingen verziekt zijn als de man zijn opmerking eenmalig heeft gemaakt en door het stof is gekropen om excuses aan te bieden.
Door het stof is gekropen? Nou nou, straks wordt Perez nog het slachtoffer van z’n eigen uitlatingen.

LucaS schreef:En het grappige is, dat de ontvangers van de boodschap de negatieve kwalificatie aan het woord neger plakken, en niet perse Perez. Want als het een vrouw was geweest had ie wijf gezegd en als het een man was geweest homo. De ontvanger(s) vullen hier in dat het om racisme en/of discriminatie gaat. Itchy itchy
Ik denk dat wanneer jij iemand waarvan je weet dat hij homo is een kankerhomo noemt, die persoon zich wel degelijk gediscrimineerd zal voelen.

Jöhnk schreef:BTW: in Spanje tiert het racisme welig. Zie oa. de incidenten in de voetbalstadions.
Daar ben ik inmiddels al een paar jaar achter, maar destijds wist ik dat nog niet.
Jöhnk schreef:Klopt, Bertje. Ik denk het wel.

Helaas.
Dus dat is gewoon een gevoel van je? Of baseer je dat nog ergens anders op?

Ik kan je vorige reactie op mij niet helemaal rijmen met je eigen post waarin je zegt dat je denkt dat Perez een racist is. Of ligt dat aan mij? :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 3:49 pm

Dat is grotendeels een gevoel. Als het woord 'neger' het eerste (scheld)woord is dat in je opkomt bij het zien van een donkere grensrechter, klopt er volgens mij iets niet.

Hoe je dat moet rijmen met mijn andere posts? Nou, iedereen ziet dat anders. BZ vind bijvoorbeeld dat er niet zoveel aan de hand is. Dat wil echter niet zeggen dat hij lichtzinnig over racisme denkt. Hij ziet het waarschijnlijk als 'slip of the tongue' van Perez. Daar valt misschien ook wel iets voor te zeggen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo mei 23, 2007 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 23, 2007 3:49 pm

Anyway, ik vrees dat iemand die een stuk politieker correct, maar veel minder creatief is volgend jaar het spel mag gaan verdelen bij Ajax.

Anders gezegd: ik geloof niet dat Perez echt een racist is die daarom weg zou moeten. En dus zou ik hem graag willen hebben op 10, nu Sneijder strakjes weg gaat (zelfs al wordt dat geen Valencia).
Geld moet rollen!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo mei 23, 2007 4:08 pm

Wanneer "kutneger" je zo van streek maakt dat je niet meer kan functioneren heb je nix ergs in je leven meegemaakt. Ga eens een dagje in een rolstoel zitten, Babel en rijdt daarin eens door de goddamn Bijlmer. Wedden dat je wat ergers te horen krijgt van onze getinte nederlanders?

Grow up, slappe lul!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » wo mei 23, 2007 4:10 pm

Dr. Living Stoned schreef:Wanneer "kutneger" je zo van streek maakt dat je niet meer kan functioneren heb je nix ergs in je leven meegemaakt. Ga eens een dagje in een rolstoel zitten, Babel en rijdt daarin eens door de goddamn Bijlmer. Wedden dat je wat ergers te horen krijgt van onze getinte nederlanders?

Grow up, slappe lul!
Altijd maar discrimineren, die Doc !! :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 4:14 pm

Doc die snapt het.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 23, 2007 4:17 pm

Zouden er ook andere redenen kunnen zijn dat Perez niet goed in de groep ligt? Misschien is het wel een gigantische eikel? Misschien heeft hij achter Ten Cate zijn vrouw aan gezeten? Of die van Babel?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 4:18 pm

Jabu schreef:Zouden er ook andere redenen kunnen zijn dat Perez niet goed in de groep ligt? Misschien is het wel een gigantische eikel? Misschien heeft hij achter Ten Cate zijn vrouw aan gezeten? Of die van Babel?
Is die ex-slet van Otten nu weer aan een nieuwe vent toe? :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 4:20 pm

Jabu schreef:Misschien heeft hij achter Ten Cate zijn vrouw aan gezeten? Of die van Babel?
Babel heeft het vriendinnetje ingepikt van Mark Otten, dus what comes around goes around. :biggrin.gif:

Plaats reactie