Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 01, 2006 10:45 am

Ik ben er niet van overtuigd dat Babel een topper wordt. Daarvoor ontbreekt de echte klasse (en basistechniek) die ik bij bijvoorbeeld Emanuelson en Sneijder wel zie.

Niettemin blijft Babel een leuk opportunistisch spitsje. Verkopen kun je hem altijd nog, dus verleng dat contract maar.

Speaking of which, het is zo onderhand toch contractentijd?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » wo nov 01, 2006 1:52 pm

Eind november, begin december dacht ik.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 01, 2006 11:32 pm

1/11/2006 - Babel en Emanuelson genomineerd voor titel Golden Boy
(Gepost door RvN)

BRON: Voetbal International

Ryan Babel en Urby Emanuelson zijn door het Italiaanse Tuttosport genomineerd voor de inmiddels prestigieuze award van Golden Boy, het grootste talent van Europa. De eerste titel ging ooit naar Rafael van der Vaart. Uit de Nederlandse competitie behoren verder De Guzman, Afellay en Dembele tot de 40 genomineerden. Grootste kanshebber lijkt Messi te zijn.

PSV
(Gepost door RvN)

Voetbal International meldt dat Ryan Babel zich voor zijn rentree richt op de topper tegen PSV. Dat duel op 12 november zou haalbaar moeten zijn voor de jonge spits.


AN

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 02, 2006 6:35 pm

Ten Cate rekent niet op Babel voor PSV

Tegenover RTV Noord-Holland heeft Ajax coach Ten Cate laten doorschemeren dat Ryan Babel het duel tegen PSV waarschijnlijk niet zal halen. 'We zijn geduldig met hem en dat moet ook wel met blessures. Ryan is nog zeker anderhalve week bezig voor hij terug is.'
AN

Ten Cate stelt z'n luxeprobleem nog even uit. ;)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do nov 02, 2006 6:42 pm

Doet ie goed. We hebben er niks aan om spelers te snel te laten terugkeren van een blessure. Voor je het weet ben je het hele seizoen aan het kwakkelen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 03, 2006 10:44 am

Vooral als het niet echt nodig is. Stam, Sneijder of Huntelaar zijn toch een ander geval.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr nov 03, 2006 1:02 pm

Tja, het is misschien niet helemaal eerlijk tegenover Babel maar misschien moet hij zich voorlopig maar richten op de rechtsbuiten plaats? Zodoende kan Perez hangend links/centraal blijven spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 03, 2006 1:23 pm

Vooralsnog is Perez helemaal niet zo goed op links, hoor.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr nov 03, 2006 1:26 pm

Inderdaad, Babel zie ik daar liever spelen. Perez moet achter de spits spelen of in een vrije rol op het middenveld.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr nov 03, 2006 1:29 pm

Perez op links betekent automatisch dat hij hangend speelt met een neiging naar 10 en Urby achter hem om de ruimte te benutten. Perez in vorm is goud waard, Babel is dat ook. Evenals Sneijder en Huntelaar. Interessant is een systeem waarin al deze spelers kunnen spelen én excelleren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 03, 2006 1:35 pm

Achter de spitsen opduiken kan niet alleen vanaf de positie van linksbuiten. Babel heeft meer laten zien dan De Mul en Rosales, dus zou ik eerder één van die twee laten vallen voor Perez.
Verder heeft het natuurlijk ook te maken met de tegenstander.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr nov 03, 2006 1:38 pm

De Dominee schreef:Perez op links betekent automatisch dat hij hangend speelt met een neiging naar 10 en Urby achter hem om de ruimte te benutten. Perez in vorm is goud waard, Babel is dat ook. Evenals Sneijder en Huntelaar. Interessant is een systeem waarin al deze spelers kunnen spelen én excelleren.
Dat systeem is 4-4-2 met Babel en Huntelaar als spitsen met Perez erachter. Jammer dat we die variant nog niet hebben gezien, misschien iets voor de toekomst.

Als Perez op linksbuiten staat lopen hij en Sneijder elkaar voor de voeten. Of Perez moet het veld heel erg breed houden maar dan is Perez weer minder gevaarlijk dan in de as, hij is geen type om krijt aan zijn schoenen te hebben. Sneijder heeft bovendien meer aan iemand met snelheid voor zich, iemand die hij weg kan sturen en iemand die zijn directe tegenstander in de omschakeling niet uit het oog verliest. Geen Perez maar Babel dus.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 6:13 pm

Perez, De Mul, Huntelaar, Babel en nu ook Manucharyan (volgens Ten Cate). Ajax heeft heel wat aanvallers in vorm op het moment.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 10, 2006 5:20 pm

Deze keer een voor de verandering lezenswaardig interview met Ryan Babel in de Ajax Magazine. Hij vertelt over zijn ontwikkeling, over alles wat beter moet aan zijn spel (beter leren koppen, slimmer worden voor de goal, functioneler jagen en werken, techniek verbeteren) en over zijn frustraties vorig jaar.
Hij had gehoopt een kans te krijgen als spits, maar Blind koos voor Rosenberg en Charisteas. Toen wilde hij zich bewijzen als linksbuiten, maar stuitte weer op Rosenberg, het ging helemaal niet goed, want hij moest alles doen wat hem níet lag. De zijlijn houden, buitenom komen, voorzet geven...hij raakte er zijn zelfvertrouwen van kwijt.
Rosenberg kreeg de kans. Ik vond dat hij het heel goed deed op die plek. Maar wat me opviel was dat hij veel meer vrijheid leek te krijgen. Nou ja, krijgen...Ik denk dat zelf gewoon meer vrijheid nam. Zo heeft hij ook veel goals kunnen maken, door naar binnen te komen. Voor, naast of achter Klaas Jan, ruimte makend voor Urby die dan zelfs op hem kon voorgeven. Ik zag het vanaf de bank en dacht: zie je nou wel, het is wel mogelijk.
Na mijn eerste interland kwam ik weer bij Jong Oranje. Met Foppe de Haan heb ik heerlijk gewerkt. Een andere groep, een andere sfeer. Daar kon ik weer een beetje mijn ding doen. Met Foppe heb ik toen een goed gesprek gehad. Vooral over Klaas. De trainer zei dat het natuurlijk niet leuk was dat ik hem voor me had, maar hij drukte me op het hart vooral van hem te leren. En daar was ik het heel erg mee eens. Ik ben, ook nu nog, alleen maar blij dat ik met Klaas Jan kan werken. Die keer bij Jong Oranje was de ommekeer. Ik vond mijn motivatie terug om hard te werken. Stukje voor stukje ging ik vooruit. Heel voorzichtig viel ik soms weer in. Vijf minuutjes, tien, een kwartiertje. Toen was het zo dat ik in die korte tijd dat ik meedeed toch wel weer wat had. Een actie of een schot. Ik hoorde steeds na afloop dat ik goed was ingevallen.
Ik had besloten maling te hebben aan de opdrachten. Als ik klaarstond om in te vallen werd ik bedolven onder de opdrachten. Ik moest de buitenkant houden en vanaf de achterlijn voorzetten geven. En ik moest me met mijn man als hij opkwam. Totdat je van achteren zou horen: 'Oké,Ryan, laat hem maar lopen, wij nemen hem over.' Maar het grappige was dat van achteren bijna nooit geroepen werd dat je hem kon laten lopen, met als gevolg dat je linksback stond en later voorin kracht tekort kwam. Ik besloot dat ik weer mijn eigen ding ging doen. Wat kon het voor kwaad? Ik vond dat het tijd werd dat ik de vrijheid nam, net zoals ik Rosenberg had zien doen. Tegen het eind van het seizoen kreeg ik zelfs weer een basisplek. Tegen RKC startte ik. En met hetzelfde idee: ik zou me nergens wat van aan trekken. Het gevolg was dat ik voor iedereen de ruimtes aan het verzieken was. Voor Wesley, voor Klaas Jan, voor Boukhari. De trainer riep: 'Ryan, brééd, brééd.' Ik negeerde hem. In de rust kreeg ik de volle laag. Als ik niet anders zou gaan spelen, zou ik worden vervangen. Ik gehoorzaamde, en bleef keurig breed. Maar de tweede helft zat ik totaal niet meer in de wedstrijd. Ik had heel weinig balcontact. Iedereen liep me voorbij. Ik stond daar maar aan de lijn. We wonnen dik, maar ik was niet tevreden.
De volgende dag had ik een gesprek met de trainer. Daarin heb ik toen wel aangegeven dat ik het idee had dat Rosenberg op die plek veel meer vrijheid kreeg dan ik. De trainer was het er niet mee eens. Hij vond dat Rosenberg zijn momenten veel beter koos. Het was een positief gesprek, vonden we allebei. Maar misschien had het eerder moeten plaatsvinden. Ik moet eerlijk zijn: op momenten dat ik mijn mond had moeten opendoen, deed ik het niet.
Nog steeds ben ik te bescheiden. Ik moet wat brutaler worden. Op het veld en daarbuiten. Ik wek kennelijk de indruk dat spelers over me heen kunnen lopen en vergeet me te laten gelden. Bij het Nederlands elftal ook, dan zitten we in de bus en maakt er iemand een grap over mij. Iedereen lacht. Dan ga ik een beetje zitten meelachen, terwijl je natuurlijk meteen van je af moet bijten. Je moet laten merken dat ze dat met jou niet moeten flikken, maar dat komt er bij mij dan niet van. Denk maar niet dat Wesley zoiets overkomt. Die gaat er meteen tegenin, zodat iedereen weet dat er met hem niet te spotten valt. DAt heeft met persoonlijkheid te maken. Daar moet ik dus aan werken.
Dit seizoen gaat het heel goed. Het WK was een goede ervaring en daarna heb ik een fijne vakantie gehad. Tien dagen Gran Canaria. Daarna een nieuwe start, met een nieuwe trainer en nieuwe spelers. Ten Cate geeft me veel vertrouwen. Door me rechtstreeks te zeggen dat hij me een goede voetballer vindt, en door in de pers te verklaren dat hij me belangrijk vindt. Dat zie je terug in mijn spel. Zo simpel is het. We móeten met flair spelen. Hij zegt: 'Denk niet aan de pers, denk niet aan de supporters, denk alleen aan waar je goed in bent.' Het lijkt heel eenvoudig, maar het werkt. Ik sta in elk geval veel sterker in mijn schoenen dan vorig jaar. Ik zit in een stijgende lijn, maar ik ben er nog niet. Het is nog veel te wisselvallig. Soms een 8, soms een 5. Ik wil altijd minimaal een 7. Als de acties lukken, haal ik die 8. Maar soms lukken de acties niet. Dan moet ik overstappen naar meer vooruit voetballen, meer zonder bal de diepte zoeken. Ik ben snel genoeg om zo voor gevaar te zorgen. De wisselwerking met Wesley is nu ook zo goed, dat dat kan. We weten van elkaar wat we doen en waar we lopen. De communicatie binnen het team is sowieso veel beter.'
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr nov 10, 2006 5:22 pm

Is het een keer lezenswaardig, maak jij er een puinhoop van. ;)

Kaboem!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 10, 2006 5:23 pm

Hoezo? :blush:

Is dat mijn beloning voor al dat typwerk! :furious3:


;)
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr nov 10, 2006 5:26 pm

Nu ziet het er een stuk beter uit.

Als het goed is tiep jij als een dolle. Maar bedankt voor de moeite. Ik ben je zeer erkentelijk. :yes:

Kaboem!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 10, 2006 5:35 pm

Leuk, realistisch interview van Babel. Het geeft me vertrouwen dat hij de verstandige keuze maakt en bijtekent bij Ajax. Die jongen wil vast nog wel een tijd leren onder Ten Cate bij Ajax.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 10, 2006 5:36 pm

Bedankt, joey! Mijn favoriet. :blush:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr nov 10, 2006 5:39 pm

Thomas schreef:Leuk, realistisch interview van Babel. Het geeft me vertrouwen dat hij de verstandige keuze maakt en bijtekent bij Ajax. Die jongen wil vast nog wel een tijd leren onder Ten Cate bij Ajax.
HtC is over anderhalf jaar weg...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 10, 2006 5:39 pm

Bedankt, Joey. :xyxthumbs:
Nog steeds ben ik te bescheiden. Ik moet wat brutaler worden. Op het veld en daarbuiten. Ik wek kennelijk de indruk dat spelers over me heen kunnen lopen en vergeet me te laten gelden. Bij het Nederlands elftal ook, dan zitten we in de bus en maakt er iemand een grap over mij. Iedereen lacht. Dan ga ik een beetje zitten meelachen, terwijl je natuurlijk meteen van je af moet bijten. Je moet laten merken dat ze dat met jou niet moeten flikken, maar dat komt er bij mij dan niet van. Denk maar niet dat Wesley zoiets overkomt. Die gaat er meteen tegenin, zodat iedereen weet dat er met hem niet te spotten valt. DAt heeft met persoonlijkheid te maken. Daar moet ik dus aan werken.
In het veld moet Babel zich misschien meer laten gelden. Maar hopelijk blijft hij buiten het veld zichzelf.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 10, 2006 6:20 pm

Ik ben ik schreef:
Thomas schreef:Leuk, realistisch interview van Babel. Het geeft me vertrouwen dat hij de verstandige keuze maakt en bijtekent bij Ajax. Die jongen wil vast nog wel een tijd leren onder Ten Cate bij Ajax.
HtC is over anderhalf jaar weg...
Daar ben ik ook bang voor, maar anderen hebben mij geprobeerd te overtuigen dat het niet zo is. :blush:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 10, 2006 7:41 pm

Jöhnk schreef:Bedankt, Joey. :xyxthumbs:
Nog steeds ben ik te bescheiden. Ik moet wat brutaler worden. Op het veld en daarbuiten. Ik wek kennelijk de indruk dat spelers over me heen kunnen lopen en vergeet me te laten gelden. Bij het Nederlands elftal ook, dan zitten we in de bus en maakt er iemand een grap over mij. Iedereen lacht. Dan ga ik een beetje zitten meelachen, terwijl je natuurlijk meteen van je af moet bijten. Je moet laten merken dat ze dat met jou niet moeten flikken, maar dat komt er bij mij dan niet van. Denk maar niet dat Wesley zoiets overkomt. Die gaat er meteen tegenin, zodat iedereen weet dat er met hem niet te spotten valt. DAt heeft met persoonlijkheid te maken. Daar moet ik dus aan werken.
In het veld moet Babel zich misschien meer laten gelden. Maar hopelijk blijft hij buiten het veld zichzelf.
Hij bedoeld dat-ie zich meer in de groep wil laten gelden........
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr nov 10, 2006 8:43 pm

Thomas schreef:
Ik ben ik schreef:
Thomas schreef:Leuk, realistisch interview van Babel. Het geeft me vertrouwen dat hij de verstandige keuze maakt en bijtekent bij Ajax. Die jongen wil vast nog wel een tijd leren onder Ten Cate bij Ajax.
HtC is over anderhalf jaar weg...
Daar ben ik ook bang voor, maar anderen hebben mij geprobeerd te overtuigen dat het niet zo is. :blush:
Hij wil na Ajax gewoon een internationale topclub coachen, hij wil zelf de CL winnen.

Ik acht de kans dat hij meer dan twee jaar bij Ajax blijft ongeveer vijf procent.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 10, 2006 8:46 pm

Hij heeft in verschillende interviews aangegeven na Ajax te willen stoppen.

Plaats reactie