John Heitinga
Moderator: mods
Heitinga, en ook Maduro, is een prototype van de jeugdopleiding van Ajax.
Ze zijn in de jeugd zoveel sterker dat er altijd een centrale verdediger door kan schuiven. Die hoeft niet te kunnen verdedigen....hoeft alleen aan te vallen, beetje gaten dicht lopen. Door dit systeem heeft de nummer 10 van Ajax ( Sneijder, VDV enz) veel vrijheid en heeft ook hij veel beperkingen.
433 of 343 in de jeugd is alleen leuk op internationale toernooien als je goede tegenstanders tegenover je treft. Niet als je met 8-0 wint
Ze zijn in de jeugd zoveel sterker dat er altijd een centrale verdediger door kan schuiven. Die hoeft niet te kunnen verdedigen....hoeft alleen aan te vallen, beetje gaten dicht lopen. Door dit systeem heeft de nummer 10 van Ajax ( Sneijder, VDV enz) veel vrijheid en heeft ook hij veel beperkingen.
433 of 343 in de jeugd is alleen leuk op internationale toernooien als je goede tegenstanders tegenover je treft. Niet als je met 8-0 wint
IK GELOOF!!!!!!
- Alaindebanaan
Heitinga was in de jeugd een dominante voetballer, hij heerste en nam initiatief. Maduro speelde in A1 ook al 90 minuten in één (wandel)tempo. Maduro scoorde veel, maar was in mijn ogen geen uitblinker (wel volgens Danny Blind, Maduro werd gekozen tot talent van het jaar, maar had toen noig geen contract!!!) In mijn ogen was Heitinga een toekomstige ster, Maduro niet.Heitinga, en ook Maduro, is een prototype van de jeugdopleiding van Ajax.
Is al eerder geopperd, maar je doet dat je tegenstander niet aan (was toen het terechte tegenargument). Daniël de Ridder kon om de genoemde reden op tien uitblinken (wat op zeven niet lukte), Krohn-Dehli idem.Ze zijn in de jeugd zoveel sterker dat er altijd een centrale verdediger door kan schuiven. Die hoeft niet te kunnen verdedigen....hoeft alleen aan te vallen, beetje gaten dicht lopen. Door dit systeem heeft de nummer 10 van Ajax ( Sneijder, VDV enz) veel vrijheid en heeft ook hij veel beperkingen.
Voor de verdedigers is het ook een uitkomst, spelen ze één op één (tenzij de tegenstander maar twee man naar voren stuurt).
Ajax zal, als het om verdedigers gaat, moeten kiezen: talentvolle verdedigers één jaar in A1, één jaar in Jong Aja en dan uitlenen of direct uitlenen. In Jong RKC sta je onder veel meer druk, leer je verdedigen enz.
Hetzelfde geldt voor de nummer vier, die zal beter zijn momenten van opkomen moeten kiezen enz. Laat Ajax het salaris maar betalen en het zien als een deel van de opleidingskosten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
ANHeitinga: misschien teken ik wel bij
John Heitinga liet in een interview met Amsterdam FM weten dat hij niets vernomen heeft van Fiorentina zelf. Hij hoorde alleen de geruchten, nadat wij eergisteren een bericht daarover oppikten uit Italie. Volgens Heitinga maakt hij sowieso het seizoen af bij Ajax, hij denkt er niet over om in de winterstop te vertrekken. 'Ik heb nog een contract voor een jaar. Wie weet teken ik vervolgens nog wel bij.'
Heitinga liet weten het heel belangrijk te vinden om volgend seizoen Champions League te kunnen spelen. "Champions League spelen is heel belangrijk. Dat is de mooiste competitie waarin je heel veel kan leren." Of het niet halen van de Champions League door Ajax een breekpunt zou zijn, wilde hij niet zeggen. Wel gaf hij aan een voorkeur te hebben voor een plaats centraal in de verdediging. Daar komt hij bij Ajax nauwelijks voor in aanmerking.
Wat een eer. :X
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
- Alaindebanaan
Volgens de Italiaanse pers zou Heitinga 'officieel op de markt gebracht' zijn voor een 'bijgestelde' prijs van 3, 5 miljoen euro. Fiorentina zou belangstelling hebben.
Wil hij niet bijtekenen?
Wil hij niet bijtekenen?
Volgens de Italiaanse pers zou Fiorentina Heitinga al in de winterstop willen halen. De komende week zou de TD van de club, Corvino, naar Amsterdam willen komen om de transfer rond te maken voor 3 miljoen euro.
- Daily Blind
Ik zie hem graag spelen in de rol die hij afgelopen zondag vervulde.
Heeft een prima wedstrijd gespeeld en laat hem daar maar klaar stormen om over 1,5 jaar Jaap definitief te vervangen. Hij is ook nog steeds jong.
Ik vind ook dat hij gelijk heeft dat de back positie niet echt zijn plek is. Desondanks vervult hij dit niet onaardig alleen komt hij soms te onbesuist in omdat het soms allemaal met meer snelheid gaat aan de zijkant dan centraal. En dat heeft in zijn geval vaak een gele of rode kaart als gevolg.
Heeft een prima wedstrijd gespeeld en laat hem daar maar klaar stormen om over 1,5 jaar Jaap definitief te vervangen. Hij is ook nog steeds jong.
Ik vind ook dat hij gelijk heeft dat de back positie niet echt zijn plek is. Desondanks vervult hij dit niet onaardig alleen komt hij soms te onbesuist in omdat het soms allemaal met meer snelheid gaat aan de zijkant dan centraal. En dat heeft in zijn geval vaak een gele of rode kaart als gevolg.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Hij kan in het centrum, als rechtsback en als verdedigende middenvelder. Bovendien wil hij nog wel een doelpuntje meepikken als hij mee naar voren gaat. Tel de stijgende lijn van de afgelopen tijd daarbij op en het feit dat hij nog steeds vrij jong is en dan kom ik tot de conclusie dat 3 miljoen veel te weinig is en ik Big John eigenlijk helemaal niet kwijt wil.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik weet niet of hij zoveel beter kan dan z'n wedstrijden tegen PSV en AZ hoor. Als hij zo speelt heeft hij echt een meerwaarde voor het team, in tegenstelling tot wanneer hij als rechtsback speelt. Als Ajax over zou stappen naar 3-4-3 zou Heitinga een goede speler voor Ajax worden en is 3 miljoen euro te weinig voor hem.
- Donnie Darko
Calciomercato neemt berichten vooral over uit Italiaanse (sport)kranten. In dit geval uit La Stampa, blijkbaar. Voor het feit dat de Italiaanse sportkranten volgens Uli Hoeness de eigentijds sprookjes van Grimm zijn, klopt het verrassend vaak wat ze melden. ;)