John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 12, 2006 2:30 pm

Heitinga, en ook Maduro, is een prototype van de jeugdopleiding van Ajax.

Ze zijn in de jeugd zoveel sterker dat er altijd een centrale verdediger door kan schuiven. Die hoeft niet te kunnen verdedigen....hoeft alleen aan te vallen, beetje gaten dicht lopen. Door dit systeem heeft de nummer 10 van Ajax ( Sneijder, VDV enz) veel vrijheid en heeft ook hij veel beperkingen.

433 of 343 in de jeugd is alleen leuk op internationale toernooien als je goede tegenstanders tegenover je treft. Niet als je met 8-0 wint
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 12, 2006 2:46 pm

Eigenlijk zouden we in de jeugd 3-3-3 moeten spelen. Daar word je positiespel pas beter van. :yes: :D

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di sep 12, 2006 3:48 pm

Zou wel een stunt zijn, als ze dáármee zouden beginnen....... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Aristides

Bericht door Aristides » di sep 12, 2006 6:17 pm

Heitinga, en ook Maduro, is een prototype van de jeugdopleiding van Ajax.
Heitinga was in de jeugd een dominante voetballer, hij heerste en nam initiatief. Maduro speelde in A1 ook al 90 minuten in één (wandel)tempo. Maduro scoorde veel, maar was in mijn ogen geen uitblinker (wel volgens Danny Blind, Maduro werd gekozen tot talent van het jaar, maar had toen noig geen contract!!!) In mijn ogen was Heitinga een toekomstige ster, Maduro niet.

Ze zijn in de jeugd zoveel sterker dat er altijd een centrale verdediger door kan schuiven. Die hoeft niet te kunnen verdedigen....hoeft alleen aan te vallen, beetje gaten dicht lopen. Door dit systeem heeft de nummer 10 van Ajax ( Sneijder, VDV enz) veel vrijheid en heeft ook hij veel beperkingen.

433 of 343 in de jeugd is alleen leuk op internationale toernooien als je goede tegenstanders tegenover je treft. Niet als je met 8-0 wint
Is al eerder geopperd, maar je doet dat je tegenstander niet aan (was toen het terechte tegenargument). Daniël de Ridder kon om de genoemde reden op tien uitblinken (wat op zeven niet lukte), Krohn-Dehli idem.

Voor de verdedigers is het ook een uitkomst, spelen ze één op één (tenzij de tegenstander maar twee man naar voren stuurt).

Ajax zal, als het om verdedigers gaat, moeten kiezen: talentvolle verdedigers één jaar in A1, één jaar in Jong Aja en dan uitlenen of direct uitlenen. In Jong RKC sta je onder veel meer druk, leer je verdedigen enz.

Hetzelfde geldt voor de nummer vier, die zal beter zijn momenten van opkomen moeten kiezen enz. Laat Ajax het salaris maar betalen en het zien als een deel van de opleidingskosten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 17, 2006 9:58 pm

Heitinga: misschien teken ik wel bij

John Heitinga liet in een interview met Amsterdam FM weten dat hij niets vernomen heeft van Fiorentina zelf. Hij hoorde alleen de geruchten, nadat wij eergisteren een bericht daarover oppikten uit Italie. Volgens Heitinga maakt hij sowieso het seizoen af bij Ajax, hij denkt er niet over om in de winterstop te vertrekken. 'Ik heb nog een contract voor een jaar. Wie weet teken ik vervolgens nog wel bij.'
Heitinga liet weten het heel belangrijk te vinden om volgend seizoen Champions League te kunnen spelen. "Champions League spelen is heel belangrijk. Dat is de mooiste competitie waarin je heel veel kan leren." Of het niet halen van de Champions League door Ajax een breekpunt zou zijn, wilde hij niet zeggen. Wel gaf hij aan een voorkeur te hebben voor een plaats centraal in de verdediging. Daar komt hij bij Ajax nauwelijks voor in aanmerking.
AN

Wat een eer. :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 17, 2006 11:57 pm

Jezus, als zelfs waterdragers als Heitinga al zo reageren op een eventuele contractverlenging dan is er voor Van Geel heel veel werk aan de winkel.
Heitinga moet namelijk bijtekenen of verkocht worden.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 18, 2006 1:22 am

Is Heitinga niet de speler die van de huidige selectie het langste in het eerste speelt? Of zie ik iemand over het hoofd? Zou mooi zijn als hij blijft. Voor de verandering eens een speler die Ajax niet ziet als een opstapje naar 'een echte topclub'.
Ajax!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za nov 18, 2006 11:38 am

Als Grygera weggaat komt Heitinga zeker in aanmerking voor een plaats centraal naast Stam. Dan kan ie in mijn ogen ook meer dan een waterdrager worden voor AJAX hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 2:45 pm

Ik denk dat Heitinga wat z'n 'liefde' voor Ajax betreft meer Ajacied is dan bijna iedere andere speler van onze selectie. Volgens mij is het wel een goede knul, maar een absolute hoogvlieger wordt het nooit, denk ik.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 18, 2006 11:15 pm

Zie liever Vermaelen centraal en Urby links. Vind Vermaelen een groter talent als Johny
IK GELOOF!!!!!!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo nov 19, 2006 11:26 am

Een jaar later stopt Stam misschien ook wel weer, nooit slecht om Heitinga dan nog rond te hebben lopen.....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 1:54 pm

Volgens de Italiaanse pers zou Heitinga 'officieel op de markt gebracht' zijn voor een 'bijgestelde' prijs van 3, 5 miljoen euro. Fiorentina zou belangstelling hebben.

Wil hij niet bijtekenen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 1:56 pm

Hij heeft wel eerder al een keer aangegeven niet zeker te weten of hij wel wil bijtekenen. Gokje: Ten Cate heeft aangegeven hem ook volgend seizoen geen plek in het centrum te kunnen beloven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » za dec 09, 2006 2:58 pm

Ach, goede nuttige kracht rechts- en centraal in de verdediging. Kan altijd beter. Zou 3,5 miljoen wat weinig vinden, maar als hij niet wilt bijtekenen is het gauw duidelijk natuurlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 12, 2006 10:01 am

Volgens de Italiaanse pers zou Fiorentina Heitinga al in de winterstop willen halen. De komende week zou de TD van de club, Corvino, naar Amsterdam willen komen om de transfer rond te maken voor 3 miljoen euro.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di dec 12, 2006 11:06 am

Tja... Wat moeten we zonder Heitinga maar met 3 miljoen euro? Sankoh halen misschien?

Vind het toch redelijk zonde eigenlijk...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 12, 2006 11:29 am

Ik zie hem graag spelen in de rol die hij afgelopen zondag vervulde.
Heeft een prima wedstrijd gespeeld en laat hem daar maar klaar stormen om over 1,5 jaar Jaap definitief te vervangen. Hij is ook nog steeds jong.

Ik vind ook dat hij gelijk heeft dat de back positie niet echt zijn plek is. Desondanks vervult hij dit niet onaardig alleen komt hij soms te onbesuist in omdat het soms allemaal met meer snelheid gaat aan de zijkant dan centraal. En dat heeft in zijn geval vaak een gele of rode kaart als gevolg.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 12, 2006 11:40 am

Heitinga is een prima speler. 3 miljoen is belachelijk weinig, niet doen dus
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 12, 2006 11:42 am

Inderdaad. Afgaand op de lijn die hij de laatste weken heeft ingezet, hebben we het beste van Big John nog niet gezien.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Michael_B

Bericht door Michael_B » di dec 12, 2006 11:49 am

Maar wat als hij niet wilt verlengen?

Jesse

Bericht door Jesse » di dec 12, 2006 11:56 am

Hij kan in het centrum, als rechtsback en als verdedigende middenvelder. Bovendien wil hij nog wel een doelpuntje meepikken als hij mee naar voren gaat. Tel de stijgende lijn van de afgelopen tijd daarbij op en het feit dat hij nog steeds vrij jong is en dan kom ik tot de conclusie dat 3 miljoen veel te weinig is en ik Big John eigenlijk helemaal niet kwijt wil.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 12, 2006 12:05 pm

Ik ben nog niet zo tevreden over Heitinga. Zijn seizoen is aanvaardbaar, meer niet.

Hij kan zoveel beter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 12, 2006 12:25 pm

Ik weet niet of hij zoveel beter kan dan z'n wedstrijden tegen PSV en AZ hoor. Als hij zo speelt heeft hij echt een meerwaarde voor het team, in tegenstelling tot wanneer hij als rechtsback speelt. Als Ajax over zou stappen naar 3-4-3 zou Heitinga een goede speler voor Ajax worden en is 3 miljoen euro te weinig voor hem.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » di dec 12, 2006 1:02 pm

Calciomercato is de Italiaanse voetbalzone. Niet al te serieus nemen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 12, 2006 1:30 pm

Calciomercato neemt berichten vooral over uit Italiaanse (sport)kranten. In dit geval uit La Stampa, blijkbaar. Voor het feit dat de Italiaanse sportkranten volgens Uli Hoeness de eigentijds sprookjes van Grimm zijn, klopt het verrassend vaak wat ze melden. ;)

Plaats reactie