Nicolae Mitea
Moderator: mods
Het is natuurlijk altijd makkelijk praten achteraf na zo'n wissel. Maar ik had het in ieder geval niet vreemd gevonden als Ten Cate het risico met Mitea niet had genomen en gewoon voor De Mul had gekozen. Nu nam hij een gok die verkeerd uitpakte. Dat hij dat vervolgens tijdig corrigeert is natuurlijk prima.
Mitea drie tot vier weken uitgeschakeld
Amsterdam, 18 jul 2007
Nicolae Mitea heeft in het oefenduel van Ajax met GFC de band van zijn rechterenkel beschadigd. Verwacht wordt dat hij drie tot vier weken moet revalideren.
In het door Ajax met 9-0 gewonnen oefenduel van maandag tegen de amateurclub blesseerde Mitea zich vlak nadat hij Ajax aan een 0-4 voorsprong had geholpen. Daags na het duel keerde de linksbuiten terug naar Amsterdam om aan zijn revalidatie te beginnen.
Het herstel zal naar verwachting drie tot vier weken in beslag nemen. Mitea mist derhalve in ieder geval de oefentrip van Ajax naar Schotland, waar de selectie twee oefenwedstrijden zal afwerken. De Amsterdammers gaan op dinsdag 24 juli naar Schotland.
Ajax.nl
Niemand die dit vermeldenswaadig vond? Ik wel. Ik heb per heden het geloof verloren dat het ooit nog eens echt iets gaat worden met deze jongen. Een Litmanen in het kwadraat v.w.b. zijn blessuregevoeligheid dan.
Zit hij ook bij, hoe heet die kerel ook al weer, Becali? Wat mij betreft mag die in deze ook een kunstje vertonen. Een ècht kunstje. Een speler slijten mèt contract die continu geblesseerd is...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Gekwetste enkel Mitea volgende week geopereerd
Bron: ELF
Nicolae Mitea heeft nog altijd last van zijn enkel. De Roemeense aanvaller van Ajax liet tegenover een verslaggever van ELF Voetbal weten dat hij volgende week in Amsterdam aan zijn kwetsuur wordt geopereerd. Hij zal na de ingreep zes weken moeten revalideren. Laurent Delorge hoopt tegen VVV-Venlo weer inzetbaar te zijn voor zijn werkgever. De Belgische middenvelder kampt met een blessure aan zijn achillespees.
-
Ja, hij had wel wat. Dat ben ik met je eens. Maar als je na al die tijd nog altijd alleen maar omlaag kijkt dan laat je niet zien dat je inderdaad bij Ajax thuis hoort.
Ik heb bij hem overigens wel, zoals bij meer spelers, het idee dat de spontane acties hem zijn afgeleerd. In het begin ging hij vrij makkelijk een man voorbij maar dat was op een gegeven moment ook helemaal over. Kan een kwestie van vertrouwen zijn....
Ik heb bij hem overigens wel, zoals bij meer spelers, het idee dat de spontane acties hem zijn afgeleerd. In het begin ging hij vrij makkelijk een man voorbij maar dat was op een gegeven moment ook helemaal over. Kan een kwestie van vertrouwen zijn....
Nil volentibus arduum
telegraafza 22 dec 2007, 11:23
Mitea dicht bij vertrek bij Ajax
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - In de selectie voor het duel van morgen met Excelsior heeft Ajax-trainer Adrie Koster geen plaats ingeruimd voor Nicolae Mitea. De aanvaller is dicht bij een terugkeer naar zijn vaderland Roemenië. Mitea is in beeld bij zowel Steaua Boekarest als Dinamo Boekarest.
Mede dankzij allerlei blessures is Mitea, die al sinds 2003 bij Ajax onder contract staat, nooit helemaal doorgebroken. In ruim vier seizoenen speelde hij 53 competitiewedstrijden waarin hij 11 keer scoorde.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Highest bid wins!
24/12/2007 - 'Mitea heeft voorkeur voor Dinamo'
(Gepost door HT)
BRON: Ajax Netwerk
Dat Nicolae Mitea Ajax in de winterstop zal verlaten, is bijna zeker. De Roemeense linksbuiten is momenteel op proef bij zijn oude club Dinamo Boekarest. Het plan is dat hij volgende week ook nog bij Steaua gaat testen. Mitea heeft echter laten doorschemeren het liefst bij zijn oude ploeg aan de slag te gaan. Steaua hoopt hem met een flinke zak geld alsnog over te halen. Overigens is ook het Russische Lokomotiv Moskou geïnteresseerd in Mitea, maar die club lijkt bij voorbaat al kansloos.

BRON: Eredivisievoetbal.nlMitea verdacht van belastingfraude'
Aanvaller Nicolae Mitea en zijn zaakwaarnemer worden in Roemenië aangeklaagd voor het plegen van belastingfraude. De fraude zou zich hebben afgespeeld bij de transfer van Mitea naar Ajax in 2003. Dit heeft de Roemeense anti-corruptiedienst gisteren bekendgemaakt. Samen met negen andere Roemeense voetballers, waaronder Adrian Mutu, zou de Ajacied zo'n 10 miljoen euro hebben verduisterd. De zaakwaarnemer van Mitea is Ioan Becali die ook de belangen van Cristian Chivu en Bogdan Lobont behartigt.
Blij met de punten ...
voetbalprimeur.nlMitea valt bij Jong Ajax uit met blessure
In het vriendschappelijke duel met Haarlem is Nicolae Mitea opnieuw geblesseerd geraakt. De aanvaller, die van Ajax op zoek mag naar een andere club, viel al na 24 minuten uit met een beenblessure.
De Roemeen keerde terug in Amsterdam nadat zijn stages bij de topclubs uit zijn vaderland nog niets hadden opgeleverd. Mitea kreeg van Ajax toestemming om in Roemenië stage te lopen en op zoek te gaan naar een andere club, omdat ze in Amsterdam geen toekomst meer in hem zien.
De buitenspeler werd in 2003 gehaald als een veelbelovend talent. De blessuregevoeligheid van Mitea zorgde er echter voor dat zijn definitieve doorbraak uitbleef. Hoe lang de revalidatie van zijn nieuwe blessure gaat duren is nog niet bekend.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."