Roger

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 29, 2007 3:48 pm

joey schreef:Roger en de rest van het aankoopbeleid is inderdaad nogal een verschil. Dat is precies wat ik wil zeggen. Er wordt niet alleen naar Cruijff geluisterd, maar ook naar bijvoorbeeld Gerard van der Lem die Lindenbergh 'aansmeert'. Het een en het ander is een symptoom van een weinig consistent aankoopbeleid. Als de TD de lijnen niet uitzet, krijgen trainers, scouts en zelfs buitenstaanders als Cruijff meer invloed dan misschien goed is. Maar dat kun je die trainers, scouts of zelfs Cruijff niet kwalijk nemen, dat ligt aan Ajax zelf.
Als dat is wat je wilde zeggen dan heb je gelijk!
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 3:49 pm

Kaboem! schreef:Dat zeg ik ook niet, maar volgens jou mogen we er alleen maar over praten als we een bandje kunnen laten horen waarop van Geel zegt dat hij Roger heeft aangetrokken op advies van Cruijff en om hem niet tegen de schenen te schoppen. Moeizaam.
Zeg ik niet, maar begin eerst maar eens met feiten als uitgangspunt. Die heb ik nog niet kunnen vinden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 29, 2007 3:50 pm

Cruijff is een bijzonder verhaal. Als Cruijff vindt dat Ajax niet goed genoeg naar hem luistert, schakelt cruijff zijn vriendjes in om Ajax dwars te zitten. Walgelijk mannetje..
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 29, 2007 3:52 pm

Omdat het net zo goed giswerk van een journalist kan zijn. Ik heb het de betrokkenen nog nooit horen bevestigen. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet klopt. (Maar ook niet dat het klopt.)

Maar ga eens in op de kern van mijn betoog. Willen we niet allemaal meepraten? Wimpey heeft emails gestuurd naar Ajax om onze club op bepaalde spelers te wijzen. Litmanen werd gescout naar aanleiding van een tip. Als MVG het mij vraagt, heb ik ook een paar ideetjes. Jij waarschijnlijk ook, iedereen hier. Daar is niets mis mee. MVG moet al die informatie filteren, eruit halen wat goed is voor Ajax. Daar wordt hij voor betaald en daar wordt hij op beoordeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do mar 29, 2007 3:52 pm

Muisje Andersom schreef:Cruijff is een bijzonder verhaal. Als Cruijff vindt dat Ajax niet goed genoeg naar hem luistert, schakelt cruijff zijn vriendjes in om Ajax dwars te zitten. Walgelijk mannetje..
Interessant? Kom eens met namen of voorbeelden? (Tenzij je dan je bronnen zou moeten verraden.. in dat geval heb ik niets gevraagd)
Laatst gewijzigd door M.. op do mar 29, 2007 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 29, 2007 3:53 pm

Bertje schreef:
Kaboem! schreef:Dat zeg ik ook niet, maar volgens jou mogen we er alleen maar over praten als we een bandje kunnen laten horen waarop van Geel zegt dat hij Roger heeft aangetrokken op advies van Cruijff en om hem niet tegen de schenen te schoppen. Moeizaam.
Zeg ik niet, maar begin eerst maar eens met feiten als uitgangspunt. Die heb ik nog niet kunnen vinden.
Feit is dat er gewezen wordt (door verschillende) media op de rol die Cruijff heeft gespeeld in het aantrekken van Roger door Ajax. Wat wil je nog meer?
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 3:55 pm

Weten waar die media dat op baseren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 29, 2007 3:56 pm

Charles taylor (en met hem de hele Telegraaf) en Johan Derksen hebben in de afgelopen decenia heel wat kruistochten tegen Ajax ondernomen in de periodes dat Cruijff even niet on speaking terms was.
I think I lost my fucking headache

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do mar 29, 2007 3:58 pm

Muisje Andersom schreef:Charles taylor (en met hem de hele Telegraaf) en Johan Derksen hebben in de afgelopen decenia heel wat kruistochten tegen Ajax ondernomen in de periodes dat Cruijff even niet on speaking terms was.
Ik kan niet zeggen dat Derksen en de VI nu zo lovend zijn over Ajax en htc.. is het weer ruzie tussen JC en Ajax?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 3:58 pm

Derksen hoeft nu ook geen goed woord over voor Ajax. Maar dat kan niet door Cruijff komen, want Ajax heeft Rosé, toch?

Edit: inderdaad, Maarten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 29, 2007 4:02 pm

Muisje Andersom schreef:Cruijff is een bijzonder verhaal. Als Cruijff vindt dat Ajax niet goed genoeg naar hem luistert, schakelt cruijff zijn vriendjes in om Ajax dwars te zitten. Walgelijk mannetje..

Wacht even. Dus Ajax luistert naar Cruijff en haalt Roger. Volgens jullie. Kan Cruijff dan even zijn vriendjes inschakelen om HTC te hulp te schieten? Die ligt nogal onder vuur momenteel. :hypocrite:

Ik geloof niet zoveel van die verhalen. Natuurlijk heeft Cruijff invloed binnen Ajax, maar dat komt doordat hij een Ajacied is en bepaalde mensen binnen Ajax net zo denken als hij. Maar Cruijff kan echt geen woedende massa op Ajax afsturen, als hij dat zou willen. Hij toont trouwens maar betrekkelijk weinig belangstelling voor Ajax (komt nooit naar de ledenraadvergaderingen), hij is meer met zijn Foundation bezig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mar 29, 2007 4:17 pm

joey schreef:Koeman haalde vriendje Sikora, Blind ging twee keer naar Zweden om Rosenberg te bekijken en nam op aanraden van Gerard van der Lem Olaf Lindenbergh, Wouters wilde Jan van Halst. Leo Beenhakker was helemaal leip van Zlatan, Mido kwam via de scouts van GBA. Het is aantoonbaar onjuist dat Cruijff het aankoopbeleid van Ajax bepaalt.
Heb jij voor mij een citaat waarin Van der Lem aangeeft Lindenbergh bij Blind aan te raden? Of kunnen we bij Blind aannemen dat dit wel zo is gegaan? :hypocrite:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 4:28 pm

joey schreef:Leg mij eens uit hoe 'de Cruijff-clan' dat voor elkaar krijgt! :eusa_pray:
Oud-spelers hebben wel vaker macht binnen een club. Dat is niets nieuws.
joey schreef:Volgens mij heeft Ajax 'gewoon' een waardeloos scoutingsapparaat. Toen Van Gaal TD was (en Cruijff op zeker niets te zeggen had) werden er niet opeens betere spelers gehaald.
Onder Beenhakker werden er wel goede spelers gehaald. Maar Beenhakker heeft dan ook zelf veel zicht op de kwaliteiten van spelers, denk ik. En hij is eigenwijs genoeg om de scouts gewoon uit de loep te houden.
joey schreef:Maar dat kun je die trainers, scouts of zelfs Cruijff niet kwalijk nemen, dat ligt aan Ajax zelf.
Cruijff heeft aardig wat volgelingen en vriendjes in de voetbalwereld (en vooral bij Ajax en Barcelona) rondhangen en is natuurlijk een verschrikkelijke bemoeial. Die houd je echt niet zomaar uit de loep. En als hij eenmaal een advies heeft gegeven wil hij z’n zin wel hebben.

Het gaat me overigens niet zozeer om Cruijff. Die ben ik heel erg dankbaar voor wat hij voor Ajax heeft betekend. Maar z’n rol in Ajax anno 2007 zie ik als ongezond en is wat mij betreft uitgespeeld. Ik geloof heilig dat Van Geel de Cruijff-clan wel eens is tegen gekomen als obstakel.
joey schreef:Maar ga eens in op de kern van mijn betoog. Willen we niet allemaal meepraten? Wimpey heeft emails gestuurd naar Ajax om onze club op bepaalde spelers te wijzen. Litmanen werd gescout naar aanleiding van een tip. Als MVG het mij vraagt, heb ik ook een paar ideetjes. Jij waarschijnlijk ook, iedereen hier. Daar is niets mis mee. MVG moet al die informatie filteren, eruit halen wat goed is voor Ajax. Daar wordt hij voor betaald en daar wordt hij op beoordeeld.
Uiteraard willen we mee praten. Maar degenen die het beste voor hebben met de club zouden hun ongelijk toe kunnen geven. Wanneer mijn tips aan Ajax leiden tot miskopen zal ik aan mezelf beginnen te twijfelen en er mee stoppen. Cruijff is een star figuur, die niet snel z’n eigen fouten zal toegeven. Daarnaast is z’n opvatting over voetbal in bepaalde opzichten gedateerd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 4:36 pm

Nog meer aannames. De enige bemoeienis van Cruijff die ik vooralsnog uit de mond van medewerkers van Ajax heb vernomen is met betrekking tot de jeugdopleiding en eventueel het aantrekken van HTC (HTC zei dat hij Cruijff nooit sprak, maar dat, als Ajax naar de mening van Cruijff over een trainer heeft gevraagd, het heel goed zou kunnen dat Cruijff positief was over HTC).

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 29, 2007 4:40 pm

Bertje speelt vandaag het spelletje met de oogkleppen?
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 4:41 pm

Is dat een bordspel? Andere spelletjes vind ik niet zo leuk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 29, 2007 4:45 pm

Jabu schreef:Heb jij voor mij een citaat waarin Van der Lem aangeeft Lindenbergh bij Blind aan te raden? Of kunnen we bij Blind aannemen dat dit wel zo is gegaan? :hypocrite:
Ik pieker mij suf wanneer ik dat gehoord/gelezen heb, maar volgens mij was het in FCG vlak na de aanstelling van Blind. Iemand die dat kan bevestigen? Googlen heeft niets opgeleverd. :blush:


Hooguit dit. Maar bewijs is het niet. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:05 pm

joey schreef:Dan moet Cruijff die zaakwaarnemer zijn. :hypocrite:

Ik wacht nog steeds op een citaat waaruit blijkt dat Cruijff Roger 'heeft aangesmeerd'.
Speciaal voor joey:

Volgens de Spaanse krant Sport heeft Johan Cruijff aan Ajax-trainer Henk ten Cate geadviseerd om de middenvelder Roger Garcia over te nemen van Villareal.

De 29-jarige middenvelder kan centraal spelen en beschikt over veel ervaring. Ajax zoekt nog naar twee (ervaren) middenvelders. Eerder vielen al de namen van Davids (The Spurs), Landzaat (AZ) en Lee Hendrie (Aston Villa).

Eerder deze week zou Gabri, een andere naam die bij Ajax valt, naar Espanyol gaan, maar dat gaat volgens de Spaanse media niet meer door. (Bron: Ajax Showtime)


Wat een eer krijgt die prutser hier trouwens, meer dan 2 pagina's aan postings binnen 24 uur. Als ik dat had geweten, had ik dit topic wel met rust gelaten.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:10 pm

joey schreef: MVG is een professional, geen amateur zoals Danny Blind destijds.
Amateur Blind haalde anders wel Chivu binnen. MVG haalt ook een Roemeen. Voor hetzelfde geld, van een heel ander niveau.

Amateur Cruijff moet Ajax in de toekomst echt negeren. En als HtC opgewonden raakt van de niet aanwezige kwaliteiten van Roger wil ie óf brownie-points scoren bij JC óf hij is gewoon stekeblind.

Als Roger een nieuw contract krijgt en Perez moet oprotten, ga ik me serieus afvragen of Ajax een instelling voor zwakzinnigen is.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:12 pm

Jöhnk schreef:
Kaboem! schreef:Dat hebben we inderdaad gemerkt. Wie heeft er in vredesnaam plezier beleeft aan Roger?
Tim Borowski. ;)
En Stoffel de Schildpad. Eindelijk iemand die nog slomer is dan hij!

Ik weet niet of Sport een roddelblad is, zoals joey stelt. Je wou een bron, joey, en die heb je nu.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 6:22 pm

wimpey schreef:Amateur Blind haalde anders wel Chivu binnen. MVG haalt ook een Roemeen. Voor hetzelfde geld, van een heel ander niveau.
Gezien de overige namen in het rijtje aankopen van Blind ben ik geneigd te denken dat Chivu een zeer welkome toevalstreffer was.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 29, 2007 6:27 pm

Het lijkt me vrij duidelijk dat Roger gekomen is op voorspraak van Cruyff.

Ik vind hem trouwens geen eens zo slecht wat ik er van gezien heb, want we kunnen hem door zn blessures eigenlijk geen eens goed beoordelen maar in het begin van het seizoen toen ie nog wel eens meedeed ging dat best heel behoorlijk hoor.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:30 pm

Thomas schreef:
wimpey schreef:Amateur Blind haalde anders wel Chivu binnen. MVG haalt ook een Roemeen. Voor hetzelfde geld, van een heel ander niveau.
Gezien de overige namen in het rijtje aankopen van Blind ben ik geneigd te denken dat Chivu een zeer welkome toevalstreffer was.
Tuurlijk joh. Blind was een domme speler en een nog veel dommere trainer en 'kenner'. Die man kan er helemaal niets van, al die successen die ie heeft geboekt hangen van toevalligheden aan elkaar. :hypocrite:

Eens kijken waarmee Van Geel deze zomer op de proppen komt. Hij zal wel weer in de HCE gaan rooien en met figuren als Zomer en Sankoh op de proppen komen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 29, 2007 6:34 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:
wimpey schreef:Amateur Blind haalde anders wel Chivu binnen. MVG haalt ook een Roemeen. Voor hetzelfde geld, van een heel ander niveau.
Gezien de overige namen in het rijtje aankopen van Blind ben ik geneigd te denken dat Chivu een zeer welkome toevalstreffer was.
Tuurlijk joh. Blind was een domme speler en een nog veel dommere trainer en 'kenner'. Die man kan er helemaal niets van, al die successen die ie heeft geboekt hangen van toevalligheden aan elkaar. :hypocrite:
Zoveel heeft hij toch als trainer niet laten zien? Iedereen kan wel 5e worden met Ajax, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 6:34 pm

wimpey schreef:Tuurlijk joh. Blind was een domme speler en een nog veel dommere trainer en 'kenner'. Die man kan er helemaal niets van, al die successen die ie heeft geboekt hangen van toevalligheden aan elkaar. :hypocrite:
Blind was een hele slimme speler, maar tot nu toe heeft hij laten zien niet veel kaas te hebben gegeten van het scouten en aankopen van spelers. Daar doet het aantrekken van Chivu niets aan af.

En als trainer heeft hij natuurlijk amper successen geboekt en nog alles te bewijzen. De beker en de JC-schaal zijn z'n enige prijzen.
wimpey schreef:Eens kijken waarmee Van Geel deze zomer op de proppen komt. Hij zal wel weer in de HCE gaan rooien en met figuren als Zomer en Sankoh op de proppen komen.
Daar ben ik ook bang voor hoor. Ajax beperkt z'n eigen horizon veel te veel. De Nederlandse markt heeft niet al teveel inhoud en is bovendien belachelijk duur.

Plaats reactie