Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 19, 2007 1:29 pm

joey schreef:Wat gebeurde er nou precies bij die tweede goal? Ging de bal door zijn benen? (Ik zit aan de andere kant en heb het niet teruggezien).
Bij de eerste goal had het ook overtuigender gekund, vind ik. En verder vond ik hem ook (weer) heel onzeker.
Volgens mij stond hij gewoon op het verkeerde been.... :sad:
Ramona schreef:Oe ah... Dennis er maar in donderdag? :yes:
..heb ik nog iets om naar uit te kijken... X'C

Stond hij nou gisteren Stekel te steunen aan de zijlijn?
Lijkt me alleen maar positief, toch? Bovendien zie ik in Gentenaar toch geen eerste keeper, dan nog liever Vermeer! :cheer:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

MHF

Bericht door MHF » ma feb 19, 2007 3:53 pm

Nog even over gisteren. Zijn optreden bij de tweede goal oogde niet bijzonder sterk maar daar kan ik mij nog iets bij voorstellen; de aanvaller draaide weg en vanachter de verdediger kwam er een bal op de goal, min of meer tegendraads. Dan kan je op het verkeerde been staan.
De eerste goal vond ik echter wel degelijk ook –de rol van Heitinga lijkt mij verder duidelijk- een fout van Steek. Stond hij juist gepositioneerd, dan kan zo’n bal er nooit langs vanaf die zijkant tenzij deze dusdanig hard is dat je mis tast. Nu kon hij er simpelweg niet bij. Wat mij betreft was hij teveel naar de eerste paal gekropen. Dat is bijzonder spijtig. Zonder die tegengoal speel je nog steeds dezelfde rampzalige wedstrijd maar pak je wel de drie punten, nu sta je weer voor aap en was het enige waar ik over kon nagenieten bij het naar het huis gaan het feit dat ik geen file had….
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 19, 2007 3:57 pm

Gisteren bewees hij dat hij een hele matige keeper is en niet geschikt is voor Ajax 1.

Geef Vermeer maar een kans.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma feb 19, 2007 3:59 pm

Alaindebanaan schreef:

Lijkt me alleen maar positief, toch? Bovendien zie ik in Gentenaar toch geen eerste keeper, dan nog liever Vermeer! :cheer:

Tsssss...niet altijd van 't negatieve uitgaan, Alain... ik bedoelde het natuurlijk positief...als er 1 sociaal is issut Gentenaar wel...vandaar dus...

Stekel mist zelfvertrouwen en dat is funest bij een keep... :sad:

MHF

Bericht door MHF » ma feb 19, 2007 4:15 pm

Ramona schreef: .....
En waar moet dat dan wel aan liggen? Die jongen is in principe al enige tijd de onbetwiste nummer één bij Ajax -althans wat de trainers betreft- en nog niet lang geleden kreeg hij de nodige complimenten omdat hij nu eens een duidelijke bijdrage had (tegen, ik meen, Grongingen uit) bij het binnenhalen van de punten. Bij afwezigheid van Sar mocht hij ook nog eens opdraven bij het Nederlands XI-tal. WTF is er daarna gebeurd dan dat hij zowel tegen Ado als Bremen als Excelsior weer zo in de goal staat? Als zijn persoonlijkheid hem in de weg staat om zich te laten gelden als topkeeper bij een topclub wordt het tijd om afscheid te nemen....

Ramona

Bericht door Ramona » ma feb 19, 2007 4:19 pm

MHF schreef:
Ramona schreef: .....
En waar moet dat dan wel aan liggen? Die jongen is in principe al enige tijd de onbetwiste nummer één bij Ajax -althans wat de trainers betreft- en nog niet lang geleden kreeg hij de nodige complimenten omdat hij nu eens een duidelijke bijdrage had (tegen, ik meen, Grongingen uit) bij het binnenhalen van de punten. Bij afwezigheid van Sar mocht hij ook nog eens opdraven bij het Nederlands XI-tal. WTF is er daarna gebeurd dan dat hij zowel tegen Ado als Bremen als Excelsior weer zo in de goal staat? Als zijn persoonlijkheid hem in de weg staat om zich te laten gelden als topkeeper bij een topclub wordt het tijd om afscheid te nemen....

'kWeet 't niet... maar in mijn ogen straalt hij onzekerheid uit... wordt hij ook wel voldoende ondersteund en geholpen door de verdedigers...?

MHF

Bericht door MHF » ma feb 19, 2007 4:39 pm

Ramona schreef:'kWeet 't niet... maar in mijn ogen straalt hij onzekerheid uit... wordt hij ook wel voldoende ondersteund en geholpen door de verdedigers...?
Niet alleen in jouw ogen....

Topkeepers als Sar en Gomes begonnen ook bijzonder wijfelend en hadden/hebben nou niet bepaald het voorkomen op basis waarvan je natuurlijk vertrouwen wekt. Een aantal partijen foutloos keepen doet echter wonderen en hier en daar punten pakken voor je team nog meer. Dat heeft hij nog maar nauwelijks gedaan, zeker dat laatste. Laat 'm eerst eens naar zich zelf kijken, zelfs een achterhoede vol (ex-)internationals onder aanvoering van een topper als Stam sterkt hem niet om met vertrouwen te keepen, dat vind ik zorgelijk. Als je niet tegen de druk kunt ben je ongeschikt als keeper voor Ajax.

Ramona

Bericht door Ramona » ma feb 19, 2007 4:48 pm

MHF schreef:
Ramona schreef:'kWeet 't niet... maar in mijn ogen straalt hij onzekerheid uit... wordt hij ook wel voldoende ondersteund en geholpen door de verdedigers...?
Niet alleen in jouw ogen....

Topkeepers als Sar en Gomes begonnen ook bijzonder wijfelend en hadden/hebben nou niet bepaald het voorkomen op basis waarvan je natuurlijk vertrouwen wekt. Een aantal partijen foutloos keepen doet echter wonderen en hier en daar punten pakken voor je team nog meer. Dat heeft hij nog maar nauwelijks gedaan, zeker dat laatste. Laat 'm eerst eens naar zich zelf kijken, zelfs een achterhoede vol (ex-)internationals onder aanvoering van een topper als Stam sterkt hem niet om met vertrouwen te keepen, dat vind ik zorgelijk. Als je niet tegen de druk kunt ben je ongeschikt als keeper voor Ajax.
Maar wie moet je dan halen...ok eerst Gentenaar een kans...maar of hij De 1e keep voor AJAX is...twijfel... Maar kijk wat vertrouwen doet...ene Babos keept de sterren van de hemel bij NEC... en de verdediging staat daar als een huis...sowieso is het een team...wellicht mist AJAX dat wel...?
Denk ook maar hardop hoor... :blush:

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 19, 2007 5:31 pm

Ik vind hem beter dan vorig seizoen. Zondermeer. Met name met de hoge ballen.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 20, 2007 1:53 pm

Ramona schreef:
Alaindebanaan schreef:

Tsssss...niet altijd van 't negatieve uitgaan, Alain... ik bedoelde het natuurlijk positief...als er 1 sociaal is issut Gentenaar wel...vandaar dus...

Oké, ik was alleen bang dat je Gentenaar in de goal wilde gaan zetten! :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 20, 2007 1:55 pm

MHF schreef:De eerste goal vond ik echter wel degelijk ook –de rol van Heitinga lijkt mij verder duidelijk- een fout van Steek. Stond hij juist gepositioneerd, dan kan zo’n bal er nooit langs vanaf die zijkant tenzij deze dusdanig hard is dat je mis tast. Nu kon hij er simpelweg niet bij. Wat mij betreft was hij teveel naar de eerste paal gekropen. Dat is bijzonder spijtig. Zonder die tegengoal speel je nog steeds dezelfde rampzalige wedstrijd maar pak je wel de drie punten, nu sta je weer voor aap en was het enige waar ik over kon nagenieten bij het naar het huis gaan het feit dat ik geen file had….
Klopt. Ik heb ook zelden iemand na afloop van een wedstrijd zo snel van het veld zien gaan. Hij ging er als een haas vandoor. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 27, 2007 9:58 pm

Het valt me trouwens op dat er bij Ajax noch de media over het optreden (dit seizoen) van Stekelenburg wordt gesproken, terwijl daarvoor toch inmiddels wel reden is, lijkt mij zo.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 27, 2007 10:20 pm

Nee hoor dat is helemaal niet vreemd. We zijn op Ajaxtalk veel te kritisch op Stekelenburg die weliswaar een aantal matige wedstrijden per seizoen aflevert maar over het algemeen scoort hij gewoon een 7 of een 8. AZ zou willen dat ze zo'n doelman hadden en PSV volgend seizoen idem dito. Want Gomes is verreweg de beste die er in Nederland rondloopt, daarna komt een hele tijd niets, dan komt Stekelenburg, daarna komt weer een hele tijd niets en daarna komt de rest.
Ajax!

Arwin

Bericht door Arwin » wo feb 28, 2007 12:44 pm

Mee eens, Stekelenburg is gewoon een goede keeper, die nog veel beter kan worden. Het probleem is volgens mij ook een beetje dat hij al jaren bij de selectie zit, maar pas veel korter echt eerste keeper is. Veel mensen vinden daardoor dat hij al lang een ervaren topkeeper had moeten zijn, terwijl hij door veel blessures onder meer nooit lang achter elkaar de kans heeft gehad in het verleden.

Nu heeft hij dat natuurlijk wel al weer een tijdje, maar ik kan me voorstellen dat hij nog eens extra druk voelt naast het keeper zijn van Ajax omdat er elke week wel iemand in een TV programma het nodig vindt te roepen dat Ajax een keepersprobleem heeft.

Ik denk dat Stekelenburg de op een na beste keeper van de eredivisie is. Gomes is wereldklasse, zo'n voltreffer haal je maar heel zelden. Timmer was ook top, maar is bij Feyenoord dit seizoen toch wat achteruit gegaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 28, 2007 1:10 pm

Timmer wil zelden van z'n lijn af komen. Stekelenburg is gewoon een hele bange keeper, die geen controle heeft over z'n eigen gebied en wild wapperend uitkomt om een hoge voorzet te 'pakken'.

Mooie reflexen zijn niet genoeg. Je moet ook een sterke en/of extroverte persoonlijkheid hebben. En ik denk dat Stekelenburg dat niet heeft.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 28, 2007 1:23 pm

Als Timmer top is geweest dan zijn Babos en Boschker het ook geweest. Keepen bij een subtopper en keepen bij een topclub blijkt toch een heel verschil te zijn, velen vielen een niveautje hoger door de mand dus ik zou niet te snel roepen dat een keeper van zo'n club top is.

Stekelenburg doet het over het hele seizoen genomen gewoon goed. Thuis tegen Werder sleept hij ons er een aantal keren op fenomenale wijze doorheen maar daar hoor je de critici niet over die een week eerder nog het hoogste woord hadden toen Stekelenburg een spervuur van ballen op zich af zag komen en een paar keer onzeker oogde bij een hoge bal. In 1 tegen 1 situaties is hij vliegensvlug uit zijn goal en absolute wereldtop. Er zal altijd gezeur op de keeper van Ajax blijven maar dat is vaak onterecht. Slechts wanneer er een Gomes of Sar onder de lat staat is iedereen tevreden maar zulke toppers mogen geen maatstaf zijn, dat is niet realistisch want zulke keepers zijn schaars en worden voor je het weet weggekocht zodat je weer op zoek kan naar een nieuwe die altijd minder is.

Ik moet wel zeggen dat Stekelenburg dit seizoen geen progressie maakt en dat is jammer. Het zou mooi zijn als hij binnenkort weer een stap vooruit kan zetten zoals hij vorig seizoen rond de winterstop deed. Daar heb ik absoluut vertrouwen in want 24 is voor een keeper een jonge leeftijd. Met de juiste begeleiding en vertrouwen in De Steek wordt hij gewoon 10 jaar de eerste keeper van Oranje en ik ben blij dat die bij Ajax onder de lat staat en niet bij PSV of AZ.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 28, 2007 2:02 pm

Gezeur over Bremen? De eerste goal van Bremen was geen fout, maar een blunder! En zijn geweldige reacties op de lijn? Het is waar dat hij snel reageert, maar in tegenstelling tot een echte keeper, geeft Stekelenburg zeer vaak een rebound weg door de bal door het midden weg te slaan of boksen, terwijl een echte keeper daarvoor toch echt de zijkant uitkiest.
Stekelenburg is een waardeloze keeper voor de top
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 28, 2007 2:11 pm

Het probleem met een keeper is dat je hem niet zo makkelijk wisselt als een veldspeler. Een keeper moet er staan, anders heb je er niets aan.

Stekelenburg is een geweldige lijnkeeper. Ere wie ere toekomt. Maar het wordt tijd dat hij zich ontwikkelt in het beheersen van het zestienmetergebied. Sowieso zou ik ervoor opteren om voor volgend seizoen een keeper te halen die sterk is in de lucht. Eentje uit het rijtje Krul, Vorm, Bailly. Laat hem concurreren met de Steek en verhuur Vermeer.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 28, 2007 2:30 pm

De verdedigers moeten maar geen kansen weggeven en gewoon hun kopduels winnen. Het is volkomen nutteloos om een reservekeeper te halen die sterk is op de zwakke punten van Stekelenburg en andersom. Staat de reserve een keer op doel dan zijn de verdedigers niet ingesteld op diens kwaliteiten en dat zorgt alleen maar voor onrust. Daarbij geef je zelf al aan dat je een keeper niet moet wisselen. Als de eerste keeper in de loop van het seizoen niet slechter wordt of geblesseerd raakt zal die alle wedstrijden keepen. Er kan maar één eerste keeper zijn, de nummer twee moet genoegen nemen me een stand-by rol.

Stekelburg doe je geen recht als je hem een fantastisch lijnkeeper noemt en vervolgens zijn minpunten eruit licht, want daarnaast is hij zoals ik al zei fantastisch als hij uit zijn doel komt in de 1 tegen 1. Ook is hij een prima meevoetballende keep, heeft hij lengte en communiceert hij in het Nederlands. Daarnaast is het een pré dat hij al erg lang samen met Heitinga samenwerkt.

De minpunten zijn de hoge ballen en het onrustige al moet je ook niet te zwaar tillen aan dat onrustige. De spelers die dagelijks met hem werken zijn dat onrustige van hem gewend. Het lijkt mij sterk dat zijn gedrag bij Heitinga of Stam net zo op de zenuwen werkt als bij de gemiddelde toeschouwer.

Daarnaast kan een keep 'die alles toch wel tegenhoudt' ook een verslappende invloed op de concentratie van de verdedigers hebben, De Steek laat af en toe gewoon een steek vallen om de boel op scherp te zetten ;)
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 28, 2007 3:34 pm

Giacomo Puccini schreef:De verdedigers moeten maar geen kansen weggeven en gewoon hun kopduels winnen. Het is volkomen nutteloos om een reservekeeper te halen die sterk is op de zwakke punten van Stekelenburg en andersom.
Daar ben ik het mee eens. Je moet er eentje vinden die sterker is op de zwakke punten van Stekelenburg en op de andere punten niet of nauwelijks voor hem onder doet.
Giacomo Puccini schreef:Stekelburg doe je geen recht als je hem een fantastisch lijnkeeper noemt en vervolgens zijn minpunten eruit licht, want daarnaast is hij zoals ik al zei fantastisch als hij uit zijn doel komt in de 1 tegen 1. Ook is hij een prima meevoetballende keep, heeft hij lengte en communiceert hij in het Nederlands. Daarnaast is het een pré dat hij al erg lang samen met Heitinga samenwerkt.
Ik vind Stekelenburg helemaal geen prima meevoetballende keeper. Z'n spelhervattingen zijn ook dramatisch.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 01, 2007 1:39 pm

Jöhnk schreef:Het probleem met een keeper is dat je hem niet zo makkelijk wisselt als een veldspeler. Een keeper moet er staan, anders heb je er niets aan.

Stekelenburg is een geweldige lijnkeeper. Ere wie ere toekomt. Maar het wordt tijd dat hij zich ontwikkelt in het beheersen van het zestienmetergebied. Sowieso zou ik ervoor opteren om voor volgend seizoen een keeper te halen die sterk is in de lucht. Eentje uit het rijtje Krul, Vorm, Bailly. Laat hem concurreren met de Steek en verhuur Vermeer.
Bailly zou fantastisch zijn, maar ik vraag me af of hij haalbaar is. Hij heeft immers niet heel lang geleden zijn contract nog verlengd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 01, 2007 2:04 pm

Een speler van RC Genk zal altijd wel naar Ajax willen komen, denk ik. En volgens mij ligt Stekelenburg lang niet zo slecht in de markt als je zou denken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 01, 2007 7:15 pm

Wie heeft het over het verkopen van Stekelenburg?

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 01, 2007 7:41 pm

Je kan proberen Gentenaar te verkopen om door te selecteren, maar afgaand op wat ik zo over Bailly hoor en lees staat er een flinke investering tegenover.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 01, 2007 7:46 pm

En wie heeft het over het verkopen van Gentenaar?

En met niemand anders!

Plaats reactie