Persoonlijk vind ik jongens als Ligt, Beek en ook deze postbode nogal overschat waarbij ik de eerste eigenlijk elke belangrijke wedstrijd belangrijke fouten zie maken, de tweede vind ik traag met te weining handelingssnelheid en de derde wil alleen maar lopen met de bal. Deze drie worden hier en daar nogal opgehemeld, misschien door gebrek aan echte toptalenten. Het is voor Ajax en het Nederlands voetbal te hopen dat ik over 5 jaar moet zeggen: "Dat had ik toch verkeerd gezien" maar ik denk het niet.Mano schreef:InnerHarbour schreef:Ik snap wel dat hij ongeduldig is, postbode is een uitstervend beroep.![]()
ligt het nou aan mij of begin jij echt zo'n oude muppet te worden die overal op moppert?
Frenkie de Jong
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Frenkie de Jong
YNWA
Ze maken nog veel fouten, ja.InnerHarbour schreef:Persoonlijk vind ik jongens als Ligt, Beek en ook deze postbode nogal overschat waarbij ik de eerste eigenlijk elke belangrijke wedstrijd belangrijke fouten zie maken, de tweede vind ik traag met te weining handelingssnelheid en de derde wil alleen maar lopen met de bal. Deze drie worden hier en daar nogal opgehemeld, misschien door gebrek aan echte toptalenten. Het is voor Ajax en het Nederlands voetbal te hopen dat ik over 5 jaar moet zeggen: "Dat had ik toch verkeerd gezien" maar ik denk het niet.
Belangrijk voor die jongens is dat ze veel wedstrijden spelen en genoeg weerstand krijgen in stevige potten. Met Ajax dat dit weekend Willem II treft, geen Europees speelt en een Oranje dat zelfs play-offs voor een toernooi niet haalt ontbreekt het daar aan.
Jongens die piepjong voor een miljoen of 25 door een Premier League club worden ingelijfd maken grotendeels dezelfde fouten overigens ook.
Verschil is dat die óf wekelijks hard aan de bak moeten omdat je de ene week wel Tottenham-Liverpool op het programma hebt staan en vervolgens weer een derby tegen Everton of een kraker tegen een andere club uit Manchester uit Londen.
Maar vaak blijken toch veel van die PL spelers al snel verhuurd/geblesseerd/genegeerd te worden en kunnen die vooral hun geld tellen ipv speelminuten maken.
Jep, we zullen het zien. Ik heb er wel vertrouwen in dat twee van de genoemde jongens het gaan redden. En anders waarschijnlijk in ieder geval wel De Ligt.InnerHarbour schreef:Het is voor Ajax en het Nederlands voetbal te hopen dat ik over 5 jaar moet zeggen: "Dat had ik toch verkeerd gezien" maar ik denk het niet.
Jij hebt vrij no-nonsens criteria qua omvang/uitstraling van een speler. Ben het er op zich wel mee eens dat een speler toch wel óf snel moet zijn, óf sterk, óf heel balvaardig of vrij groot en dat iemand wel heel goed moet kunnen dribbelen wil ie het redden bij het niet voldoen aan ook maar één van die criteria.
- InnerHarbour
Wie weet, Frank de Boer had een aardige carriere ondanks een foutje per wedstrijd.Jep, we zullen het zien. Ik heb er wel vertrouwen in dat twee van de genoemde jongens het gaan redden. En anders waarschijnlijk in ieder geval wel De Ligt.

YNWA
Nou en of!InnerHarbour schreef:Wie weet, Frank de Boer had een aardige carriere ondanks een foutje per wedstrijd.Jep, we zullen het zien. Ik heb er wel vertrouwen in dat twee van de genoemde jongens het gaan redden. En anders waarschijnlijk in ieder geval wel De Ligt.
En kanonnen, dat waren geen foutjes... dat waren echt uitglijders met capital U-I-T

Helaas in '96 ook in een CL finale nog zo'n typische Frank de Boer fout.

https://www.youtube.com/watch?v=y4BNhdy3nJk
De Italianen die dit op YouTube bekeken herinneren De Boer er nog ff aan dat ie Italiaanse ploegen nogal regelmatig een handje geholpen heeft met 'shit acties', onder meer de twee strafschoppen in de halve finale van Euro 2000.
Certo che Frank De Boer troppe cazzate ha fatto in carriera contro le squadre italiane. Mi viene in mente anche la semifinale di Euro 2000 quando sbagliò nella stessa partita 2 rigori facendoseli parare da Toldo
-
Klasse. We hebben geld en dat kunnen we niet beter gebruiken dan dit soort gasten langer vast te houden. Volgend jaar basis als Ziyech is vertrokken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die garantie zou ik niet willen geven. Ik hoop dat Ajax een vervanger haalt voor Ziyech en dat De Jong de strijd aan gaat met deze vervanger.
-
Uiteraard zijn er geen garanties en zal hij het zelf moeten afdwingen. Maar het is een realistisch scenario.
- Giacomo Puccini
Veeg teken dat de ontwikkeling van De Jong, De Ligt en Van de Beek zo stagneert. Het moet liggen aan de begeleiding, want talent hebben ze zat.
Ajax!
-
Stagneert die dan? Ik heb het idee dat het niveau van de basisspelers wat hoger is dan voorheen. Ziyech, Schone en Siem (voormalig aanvoerder notabene) zijn geen koekenbakkers.
Ja, dat kunnen we wel.De Dominee schreef:Klasse. We hebben geld en dat kunnen we niet beter gebruiken dan dit soort gasten langer vast te houden.
Bijvoorbeeld door Viergever te verlengen. Nog 1 of 2 andere spelers met ervaring een contract voor te leggen.
Niet dat ik verder tegen het verlengen van het contract van deze speler ben maar er zijn best ook andere uitgaven te bedenken.
-
Dat ben ik met je eens. Ik betwijfel alleen of ik dat als 'beter' zie. Misschien net zo goed of bijna net zo goed.
- Giacomo Puccini
Dat idee dat het niveau omgoog gaat heb ik juist helemaal niet. In tegendeel. Ik vergelijk het met een half jaar geleden. De 4 beste spelers (Klaassen, Sanchez, Tete en Traore) zijn vertrokken. Het niveau van de overgebleven spelers is ook omlaag gegaan, m.u.v. Neres die een aardig niveau haalt. Het niveau van Ajax is weerzinwekkend laag, niet om aan te zien, wat een schande is als je het afzet tegen de prestaties van Bosz die met zijn team nog knap de finale van de Europa League haalde.De Dominee schreef:Stagneert die dan? Ik heb het idee dat het niveau van de basisspelers wat hoger is dan voorheen. Ziyech, Schone en Siem (voormalig aanvoerder notabene) zijn geen koekenbakkers.
Ajax!
Tete wat een grap en Traore tja hij speelde de laatste 3 maanden aardig, de maanden daarvoor was het dramaaaatisch... Dus ja Klaassen en Sanchez zijn grote aderlatingen. Ik denk dat Bosz eerlijk gezegd de grootste aderlating is.
Lekker potje gisteren bij Jong Oranje. Absolute uitblinker, ook nog een goaltje (strafschop) meegepakt. Kluivert ook met een goal en een assist overigens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Een enorm brevet van onvermogen van Keizer dat hij deze speler niet in kan passen.
-
Mwoah, Ziyech is momenteel beter en 2 van die spelers op 1 middenveld is geen optie.
- InnerHarbour
Uitblinken tegen Andora, een dwergstaatje dat al problemen heeft om 3 elftallen op de been te brengen. Wek mij maar als hij de uitblinker is tegen Duitsland of Frankrijk.
YNWA
Met twee Ziyechs spelen kan toch makkelijk? Je kunt Ziyech niet verwijten dat hij zijn verdedigend werk laat versloffen.De Dominee schreef:Mwoah, Ziyech is momenteel beter en 2 van die spelers op 1 middenveld is geen optie.
Ziyech en De Jong is een grotere uitdaging, maar een beetje coach krijgt dat voor elkaar.
- Giacomo Puccini
Ja, lijkt me een luxeprobleem om 2 van zulke spelers tot je beschikking te hebben. Van de Beek ertussen en je hebt een geweldig middenveld.
Ajax!
-
-
Mooi, speelde sterk gisteren. Verwacht hem na het vertrek komende zomer van Ziyech toch weer op het middenveld:
Frenkie - Eiting - Beek
? - Schone - Siem
Frenkie - Eiting - Beek
? - Schone - Siem