Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » ma sep 26, 2016 8:06 pm

Geen idee of je de eerste was, ga het ook niet uitzoeken, maar als je alle lof wilt; die krijg je van mij.

Ik zag dat je op 12 september 2015 volgens mij voor het eerst over hem schreef, je schreef toen ook het volgende over Wim Jonk:
Stond achter de dug-out van Jonk en Witschge. Jonk lijkt me geen coach, hij bereikte zijn spelers niet, prevelde of fluisterde af en toe wat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11937
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » ma sep 26, 2016 8:28 pm

Dat ga je dan wél weer uitzoeken? Beetje jammer zo'n discussie die maar voort ettert.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Dubbel » ma sep 26, 2016 11:18 pm

wimpey schreef:Wel een lof van iemand die dagelijks met die jongen werkt. Wie had jullie deze speler ook alweer onder de aandacht gebracht, ruim een jaar geleden? :hypocrite.gif:
Dit ging natuurlijk over Dolberg maar naar aanleiding van deze post ben ik eens gaan kijken wie de AT ontdekker van Nouri was. Zul je misschien zeggen van Dubbel heb je nou niks beters te doen, maar goed; de ontdekker van Nouri dus. Wat schetst mijn verbazing dat het niet joey is?! Zie onderstaande post van d_skilled uit mei 2010;
Van de D1 was ik in de eerste helft tegen Bayer Leverkusen geschrokken. Het was niet best. De Duitsers troefde ze af op ieder front. Ajax kwam niet eens tot een paar fatsoenlijke aanvallen. Tweede helft kantelde dat zoals gezegd om, mede door die toevalstreffer. Niettemin had Ajax in Abdelhak Nouri wel een technisch sublieme voetballer. Daar kon ik echt van genieten. Kleinste speler van Ajax, maar kon veruit het beste voetballen.
Dat was niet slecht gezien!

Verder graag weer over Kasper Dolberg.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » di sep 27, 2016 8:05 am

Sandro_Calaaabro schreef:Dat ga je dan wél weer uitzoeken? Beetje jammer zo'n discussie die maar voort ettert.
De man is iets van 70 maar gedraagt zich als een kind van 5.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di sep 27, 2016 9:20 am

Iets van 70? Zal wel, als je de marges maar ruim genoeg neemt. Het houdt nooit op, maar volgens mij heeft IH nu al zijn letters voor vandaag wel gebruikt, het waren er meer dan vier.

Wie weet ben ik een jonge Marokkaanse, want je kent mij niet. In dat geval moet ik, volgens jou, natuurlijk ook verdwijnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » di sep 27, 2016 9:27 am

Thanks for making my point.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di sep 27, 2016 9:53 am

InnerHarbour schreef:Thanks for making my point.
:aai.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di sep 27, 2016 11:41 am

John Steen Olsen: 'Dolberg wordt goed voor Ajax'

http://www.ajax.nl/streams/video/john-s ... r-ajax.htm

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kasper Dolberg

Bericht door beelzebub » vr sep 30, 2016 10:36 am

Gesneden koek voor de echte close volgers, maar toch een geinig stukkie in het NRC vandaag. Ik denk dat vanaf nu al onze spitsen moeten gaan handballen. Zo weet je hoe je door een handbalverdediging moet penetreren blijkbaar. :ajaxsmiley.gif:
bron: http://www.nrc.nl
door: Robert Hüsken

‘Dolle’ uit Jutland is even de held van de Arena

Hij is pas achttien, maar populair bij de F-side. Kasper Dolberg spiegelt zich graag aan Dennis Bergkamp. „Die is echt goed.”

Stoïcijns kijkt Dennis Bergkamp naar het grote beeldscherm in de Arena. Terwijl het uitzinnige Ajax-publiek Kasper Dolberg toezingt, kauwt hij rustig op zijn kauwgum. De pas 18-jarige Deen heeft Ajax zojuist op 1-0 gezet tegen Standard Luik. De leermeester noteert het op zijn papiertje. Aardige goal, moet de assistent van Ajax-trainer Peter Bosz hebben gedacht.

Dolberg is bezig aan zijn grote doorbraak in het eerste elftal van de Amsterdammers. Ook tegen de Belgen is hij weer bepalend. Mede dankzij hem wint Ajax deze donderdagavond ook het tweede duel in de groepsfase van de Europa League: 1-0.

Uitgerekend door de jongen die rust verdiende. Op de persconferentie de dag voor de wedstrijd tegen Luik zei Bosz nog dat hij het rustig aan wilde doen met Dolberg. Zeker niet overbelasten. Hij liet min of meer doorschemeren dat Dolberg gespaard zou worden. Maar niets was minder waar. Hoe kun je nu nog om deze jongeling in bloedvorm heen? Tegen Standard noteert hij zijn zesde treffer in dertien wedstrijden.

Regelmatig gaat Dolberg met zijn handen door zijn lange blonde haren. Sjokkend in de punt van de aanval. Wachtend op die paar kansjes. Zijn ouders vinden het kapsel trouwens maar niks en zeggen regelmatig tegen hem dat hij naar de kapper moet. De koele Deen kan er wel om lachen. Iets wat buitenstaanders hem zelden zien doen. Een man van weinig woorden. Net als Bergkamp. Dagelijks trainen de twee samen. „Bergkamp is echt goed”, zei Dolberg eerder dit seizoen tegen het Deense BT Sport. „Ik heb veel clips van hem op YouTube gezien. Ik kan me geen betere trainer voorstellen dan Bergkamp.”

Als de kruitdampen van het Luikse vuurwerk na een klein half uur eindelijk een beetje zijn opgetrokken, komt Ajax los. Bertrand Traoré en Kasper Dolberg weten elkaar steeds beter te vinden. In de 28ste minuut ziet de Chelsea-huurling de spits Dolberg alleen voor Standard-doelman Jean-François Gillet staan. Zijn Deense koelheid en neusje voor de goal helpen Dolberg aan de 1-0.

Pas achttien jaar en zijn naam galmt door de Arena. De naam van zijn moeder overigens. Zijn vader heet Rasmussen, maar in Denemarken is het niet raar om de minst normale naam aan te houden voor het kind. ‘Dolle’ werd daarom al snel onthouden in en buiten het kleine dorpje Voel op Jutland. Het blonde jochie maakte indruk als sierlijke aanvaller en mocht het gaan waarmaken in de grote stad, tien kilometer verder: Silkeborg.

Pas in zijn laatste jaar in Denemarken verhuisde Dolberg van linksbuiten naar de positie van spits. Meesterscout John Steen Olsen van Ajax wist genoeg. Hij had goud in handen en wist Marc Overmars en Dennis Bergkamp daarvan te overtuigen.

Dolberg kwam in de zomer van 2015 voor 350.000 euro over van Silkeborg. Dolberg is vastberaden om de top te halen. „Hij wilde altijd al voetballer worden”, vertelde vader Flemming aan Ajaxshowtime. „Als we vroegen wat hij dan wilde als het niet zou lukken, zei hij: dan wil ik alsnog voetballer worden.”

De zoon van twee Deense tophandballers is een trainingsbeest. In zijn jonge jaren voetbalde hij in de zomer en handbalde hij in de winter. Nu blijft hij na de training op het veld staan om een balletje te trappen met Bergkamp.

Binnen no time veroverde hij een basisplaats in Amsterdam. Natuurlijk, hij is pas 18 jaar. Ieder talent krijgt nog te maken met een mindere periode. Hoewel ze hem in Amsterdam liefkozend ‘goudhaantje’ noemen, verandert lang niet alles wat hij aanraakt in goud. Zo had hij vlak voor rust in kansrijke positie voor eigen succes moeten gaan, in plaats van de onbereikbare Davy Klaassen te zoeken.

De leermeester op de tribune schudt na deze grote kans zijn hoofd. Kauwt nog eens stoïcijns op zijn kauwgum. Bergkamp schrijft het op en Dolberg krijgt het ongetwijfeld op de eerstvolgende training te horen. Een leermoment. Hij weet het zelf ook. Volgens zijn vader is Dolberg zelf zijn grootste criticus.

In de 69ste minuut komt de wissel. De eerder door Bosz aangekondigde rust treedt dan in. Mateo Cassierra vervangt hem. Opnieuw scandeert de F-side zijn naam. Hij klapt verlegen terug. „Ik ben erg voorzichtig met Kasper”, zegt Bosz na afloop. „Dat kan door hem minder te belasten op trainingen, maar ook door hem eerder naar de kant te halen. Dat leg ik ook aan hem uit. Ik ben gewoon bang dat hij anders geblesseerd raakt.”

Waarschijnlijk lezen zijn ouders in de krant of op internet dat Ajax dankzij Dolberg op zes punten staat na twee wedstrijden in de Europa League. „We moeten hem vaak zelf bellen of van anderen horen dat hij het goed gedaan heeft”, zei vader Flemming ook. „Dat zouden we graag van hem zelf horen, maar dat is hij dan vergeten, zegt hij.” Typisch Dolberg. Met wat trekjes van Bergkamp.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41150
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » vr sep 30, 2016 2:05 pm

Leuk om te lezen dat de samenwerking met Bergkamp hem goed bevalt. Dat is uiteindelijk toch een van de belangrijkste redenen om oud voetballers te betrekken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11937
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » wo okt 05, 2016 9:02 am

Hij is geblesseerd terug gekeerd naar Amsterdam....rugblessure naar het schijnt. Zat er wel een beetje aan te komen he.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52102
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » zo okt 23, 2016 3:43 pm

Hij was weer prima. Kreeg amper een bal op maat, nul steun van buitenspelers en amper van z'n middenveld. Maar die jongen is ijskoud en 2 acties laten z'n potentiele wereldklasse zien. Die goal natuurlijk en die pirouette einde wedstrijd rond de middenlijn. Beste Ajax-spits in ages.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Arthur » zo okt 23, 2016 3:45 pm

Waarom mag hij geen vrije trappen nemen, eigenlijk? Met zoveel power kan hij afwisselen met de meer subtiele touch van Ziyech en Schöne.

columbus
Berichten: 5440
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door columbus » zo okt 23, 2016 4:13 pm

wimpey schreef:Hij was weer prima. Kreeg amper een bal op maat, nul steun van buitenspelers en amper van z'n middenveld. Maar die jongen is ijskoud en 2 acties laten z'n potentiele wereldklasse zien. Die goal natuurlijk en die pirouette einde wedstrijd rond de middenlijn. Beste Ajax-spits in ages.
Hij moet alleen zijn zaalschoenen inruilen voor een paar met noppen. Man, wat ligt hij vaak op zijn snuit door het wegglijden

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kasper Dolberg

Bericht door GangstaRiB » zo okt 23, 2016 4:15 pm

Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2016 4:49 pm

GangstaRiB schreef:Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Als dit en als dat, ja dan speelt hij in januari bij RM of legt MU meer geld voor hem op tafel dan voor Pogba. Wimpey schrijft dat het 'de beste spits in ages' (Vroeger vertaald met eeuwen) is, dan is hij beter dan Zlatan, Suarez, Van Basten en Cruijff? Is Dolberg zijn toekomstige schoonzoon?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kasper Dolberg

Bericht door GangstaRiB » zo okt 23, 2016 4:51 pm

Demosthenes schreef:
GangstaRiB schreef:Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Als dit en als dat, ja dan speelt hij in januari bij RM of legt MU meer geld voor hem op tafel dan voor Pogba. Wimpey schrijft dat het 'de beste spits in ages' (Vroeger vertaald met eeuwen) is, dan is hij beter dan Zlatan, Suarez, Van Basten en Cruijff? Is Dolberg zijn toekomstige schoonzoon?
Hij is nog jong he.... maar als je ziet hoe ie em er vandaag in-lobt en nog 2 kansen voor zichzelf creëert.... die jongen heeft wat 'over', nu al.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2016 4:58 pm

GangstaRiB schreef:
Demosthenes schreef:
GangstaRiB schreef:Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Als dit en als dat, ja dan speelt hij in januari bij RM of legt MU meer geld voor hem op tafel dan voor Pogba. Wimpey schrijft dat het 'de beste spits in ages' (Vroeger vertaald met eeuwen) is, dan is hij beter dan Zlatan, Suarez, Van Basten en Cruijff? Is Dolberg zijn toekomstige schoonzoon?
Hij is nog jong he.... maar als je ziet hoe ie em er vandaag in-lobt en nog 2 kansen voor zichzelf creëert.... die jongen heeft wat 'over', nu al.
Laten we het hopen, maar ik vind het een klassiek doelpunt, ik verwacht niet dat dit doelpunt de wereld over gaat. Hij is inderdaad nog jong, hij is er nog niet en dat is het verschil met de mening van Wimpey, die vindt hem al beter dan de door mij genoemde spitsen. Ik zie niet in dat hij beter is dan de vier door mij genoemde spitsen, ik hoop dat Wimpey gelijk krijgt. In de topic zijn er genoeg posters die hem constant zien uitglijden, maar blijkbaar hebben die ongelijk, iemand wil hem zelfs vervangen vlak voor het doelpunt :ajaxsmiley.gif:

Hij krijgt de bal in de kluts mee, prima, deed de door mij bewonderde Suarez bij Ajax constant, een goed lezer ziet de grap (die niet wordt uitgelegd)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Khraa » zo okt 23, 2016 6:43 pm

Zullen we nog een seizoen van hem kunnen genieten?

Was net even op Redcafe aan het kijken en daar wordt hij in ieder geval al genoemd....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » zo okt 23, 2016 7:12 pm

60 miljoen kost ie voor Engelse clubs. wat mij betreft dan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11937
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » zo okt 23, 2016 7:20 pm

Khraa schreef:Zullen we nog een seizoen van hem kunnen genieten?
Denk het wel. Hij breekt net pas door. Heeft het naar z'n zin bij Ajax ook.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2016 9:36 pm

LucaS schreef:60 miljoen kost ie voor Engelse clubs. wat mij betreft dan.
Minimaal.

Zo'n laatste actie was prachtig, jammer dat hij niet scoorde, maar in de wedstrijdtopic was er nogal wat commentaar op hem, tot zijn doelpunt, in de samenvatting laat hij zich vooral aftroeven, maar scoort wel en daar leeft een spits van. Laat hij zich maar ontwikkelen, Engelse clubs zullen dan wel komen.
Was net even op Redcafe aan het kijken en daar wordt hij in ieder geval al genoemd....
Heb ook even gekeken, maar zag zijn naam in één bericht ("Get Jasper Golberg from Ajax. Only 18 year old, fantastic prospect, look to the future.") Met Rashford heeft MU toch niet een onaardige spits, Martial loopt er ook nog rond en Zlatan speelt er dit seizoen. Jasper is verkeerd, Golberg klopt niet en de leeftijd is onjuist, echt een ingewijde.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op zo okt 23, 2016 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9121
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 23, 2016 9:41 pm

Waarom glijdt hij zo vaak op zijn snufferd?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11937
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » zo okt 23, 2016 9:48 pm

Als ik journalist was en ik mocht hem nu één vraag stellen dan was dat hem denk ik. Het valt echt enorm op.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10320
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » zo okt 23, 2016 11:49 pm

Misschien speelt ie expres op korte noppen zodat ie wendbaarder is?

Plaats reactie