Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door peter » zo mar 16, 2014 12:27 pm

Ik zie bijna alle potjes van Jong Ajax en daarin blinkt Meleg de laatste tijd uit. Vergeet niet dat die jongen begonnen is als flankspeler en nu op 9 staat he. Je ziet hem nu groeien en dat heeft te maken met aanpassen en het hebben van vertrouwen.

Andersen is een momentenvoetballer. Ik ben benieuwd of dat ooit verandert.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » zo mar 16, 2014 12:31 pm

Yopi schreef:Of hij start in Jong Ajax. Hij is pas 17.
Vind Ziv wel een interessante speler. Snel, fysiek sterk, goed met de kop, "Torinstinct". Maar ook hij zal moeten wennen en tijd nodig hebben. Dat is policy: Ajax koopt 'op de groei'.

Meleg is duidelijk groeiende. Ik verwacht wel het e.e.a. van hem. Je hoeft geen kenner te zijn om vast te stellen dat die jongen makkelijk voetbalt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door InnerHarbour » ma mar 17, 2014 6:17 am

Afgelopen zaterdag op uitnodiging in de business club van Den Haag gezeten en eens goed op die Zivkovic gelet. Hij is inderdaad groot, sterk en snel. Hij kreeg twee grote kansen waarvan hij er 1 knap maakte. Verder vond ik dat hij toch moeilijk vrijkwam van de verdedigers en aan zijn handelingssnelheid mag nog wel flink gesleuteld worden. Mijn algemene indruk was toch wel positief maar ik had nu ook weer de indruk dat ik iets heel bijzonders gezien had. Het was maar 1 wedstrijd en echt veel werd hij zeker in de eerste helft niet aangespeeld.

Veder, wat een niveau, pfffffffffff, ik kom niet veel bij hele wedstijden maar als je dit 18 maal per jaar gaat aanzien moet je wel een heel groot fan zijn.

Wel een leuk knus stadion daar in de mooie residentie.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 17, 2014 12:42 pm

AS/RTV Noord
'Percentage en huurling voor Zivkovic'

FC Groningen heeft volgens RTV Noord twee gunstige voorwaarden over de streep weten te trekken uit de gesprekken met Ajax over Richairo Zivkovic. De aanvaller gaat voor drie jaar naar Ajax, terwijl FC Groningen het recht heeft op een huurling uit Amsterdam én een doorverkooppercentage.

Ajax maakt 2,5 miljoen euro over naar Groningen, maar als Zivkovic verkocht wordt in de toekomst, moet Ajax van dat transferbedrag een deel doorsluizen. Voor het nieuwe seizoen kan trainer Erwin van de Looi bovendien beschikken over een huurling van Ajax. Wie dat is, zal later duidelijk worden. In verband met de de beurs mag Ajax nog geen officiële mededelingen doen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » ma mar 17, 2014 12:47 pm

InnerHarbour schreef:Afgelopen zaterdag op uitnodiging in de business club van Den Haag gezeten en eens goed op die Zivkovic gelet. Hij is inderdaad groot, sterk en snel. Hij kreeg twee grote kansen waarvan hij er 1 knap maakte. Verder vond ik dat hij toch moeilijk vrijkwam van de verdedigers en aan zijn handelingssnelheid mag nog wel flink gesleuteld worden. Mijn algemene indruk was toch wel positief maar ik had nu ook weer de indruk dat ik iets heel bijzonders gezien had. Het was maar 1 wedstrijd en echt veel werd hij zeker in de eerste helft niet aangespeeld.

Veder, wat een niveau, pfffffffffff, ik kom niet veel bij hele wedstijden maar als je dit 18 maal per jaar gaat aanzien moet je wel een heel groot fan zijn.

Wel een leuk knus stadion daar in de mooie residentie.
Je bedoelt langs de A12 :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 12:54 pm

Twee gunstige voorwaarden? Dat hangt er maar net vanaf wie er die kant op gaat. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » ma mar 17, 2014 1:14 pm

InnerHarbour schreef:Afgelopen zaterdag op uitnodiging in de business club van Den Haag gezeten en eens goed op die Zivkovic gelet. Hij is inderdaad groot, sterk en snel. Hij kreeg twee grote kansen waarvan hij er 1 knap maakte. Verder vond ik dat hij toch moeilijk vrijkwam van de verdedigers en aan zijn handelingssnelheid mag nog wel flink gesleuteld worden. Mijn algemene indruk was toch wel positief maar ik had nu ook weer de indruk dat ik iets heel bijzonders gezien had. Het was maar 1 wedstrijd en echt veel werd hij zeker in de eerste helft niet aangespeeld.
Die jongen is 17 jaar.

Wie zullen we dumpen in Groningen? :666.gif:

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 1:29 pm

Yopi schreef: Wie zullen we dumpen in Groningen? :666.gif:
Bojan. Gisteren nog.

columbus
Berichten: 5408
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door columbus » ma mar 17, 2014 2:11 pm

Bojan sturen we wel direct naar Spanje terug. Doe maar de Sa...

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 17, 2014 2:19 pm

Marillion schreef:Twee gunstige voorwaarden? Dat hangt er maar net vanaf wie er die kant op gaat. :smallgrin.gif:

Wie het ook wordt, ik vind het voor ons net zo gunstig als voor hun, zo niet gunstiger :ajaxsmiley.gif: .

Groningen is een prima ploeg om een talentje even te laten rijpen, of te kunnen vaststellen dat hij het juist niet heeft. We hebben momenteel ook zat jonge talenten die een jaartje middenmoot eredvisie prima zouden kunnen gebruiken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » ma mar 17, 2014 2:42 pm

Andersen bijvoorbeeld?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 17, 2014 4:16 pm

Rishi schreef:Andersen bijvoorbeeld?
Precies. Misschien dat een verhuurperiode dan een belletje laat rinkelen in dat apatisch koppie van hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door InnerHarbour » ma mar 17, 2014 4:30 pm

Rishi schreef:Je bedoelt langs de A12 :hypocrite.gif:
:drecul.gif:
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Thijs » ma mar 17, 2014 4:46 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 17 maart 2014

Ajax contracteert Richairo Zivkovic

Ajax heeft overeenstemming bereikt met FC Groningen en Richairo Zivkovic over zijn overgang naar Ajax. De aanvaller tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2014 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2017.

Zivkovic werd op 5 september 1996 geboren in Assen. Hij speelt vanaf zijn elfde in de jeugdopleiding van FC Groningen. De spits debuteerde daar op 2 december 2012 in het eerste elftal.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Thijs » ma mar 17, 2014 4:47 pm

Afbeelding

:smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 4:55 pm

IH: zo groot is Ziv niet! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Jinne » ma mar 17, 2014 4:57 pm

Het is inderdaad niet zo handig dat Van der Sar erbij staat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door InnerHarbour » ma mar 17, 2014 6:08 pm

wimpey schreef:IH: zo groot is Ziv niet! :smallgrin.gif:
Mmmmm, 17 jaar 1.86, kan nog wel naar de 1.90 gaan. Is voor Ajax begrippen een reus....... :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door beelzebub » di mar 18, 2014 12:55 am

Toch knap dat Overmars met zijn 1.74 altijd zo groot lijkt. Of de huisfotograaf speelt met perspectief en zet Overmars dichterbij dan de rest, of hij heeft z'n omgekeerde bierkratje er weer bij gepakt. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » di mar 18, 2014 1:06 am

Van der Sar erbij is prima, die gast is trouwens echt een reus. Zelfs kinderen die hem nooit hebben zien spelen willen altijd graag met hem op de foto omdat ze dat cool vinden.

Zivkovic is nog een jonge jongen, dus die mogen we best neerzetten als een kleine jongen. Frank de Boer lijkt wel ineen te zijn gekrompen van woede over de wanvertoning van (eer)gisteren. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 8:19 am

Cruijff schreef:Van der Sar erbij is prima, die gast is trouwens echt een reus. Zelfs kinderen die hem nooit hebben zien spelen willen altijd graag met hem op de foto omdat ze dat cool vinden.

Zivkovic is nog een jonge jongen, dus die mogen we best neerzetten als een kleine jongen. Frank de Boer lijkt wel ineen te zijn gekrompen van woede over de wanvertoning van (eer)gisteren. :smallgrin.gif:
Overmars en Van der Sar: twee mannen van het TH (soms, geloof ik, JC is daar niet zo duidelijk over)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 8:31 am

Cruijff schreef:Van der Sar erbij is prima, die gast is trouwens echt een reus.
1.97. Ukkie. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » di mar 18, 2014 11:35 am

Staat 1,97 op zijn Wikipedia? Ergens anders op het internet wordt hij 1,99 gemaakt, maar beide data kloppen niet.

Van der Sar komt ruim boven de 2 meter uit.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » di mar 18, 2014 4:45 pm


Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Neefkens » wo mar 19, 2014 8:00 pm

Dat wordt nog wat volgend jaar met mannetjes als Kishna en Zivkovic, nu is het zaak dat ze hun kapsones ook waarmaken. Ik hou meer van een andere volgorde: eerst wat presteren en dan grote mond.

Plaats reactie