Mike van der Hoorn
Moderator: mods
Re: Mike van der Hoorn
Mike wordt gedemoniseerd!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
www.vi.nlVan der Hoorn: 'Ik dacht dat ik wel zou gaan spelen'
Van der Hoorn: 'Ik dacht dat ik wel zou gaan spelen'
Mike van der Hoorn (20) heeft zich bij Ajax nog niet bewezen als dé vervanger van Toby Alderweireld. De jeugdinternational werd deze zomer overgenomen van FC Utrecht voor vier miljoen euro, waarmee Ajax inspeelde op het vertrek van zijn Belgische voorganger.
Tot zijn eigen verbazing stond niet Van der Hoorn, maar Stefano Denswil in de eerste wedstrijd na het vertrek van Alderweireld in de basis. Uit tegen FC Groningen werd het afgelopen zondag 1-1.
'Ik dacht wel dat ik nu zou gaan spelen. Zo kwam het in ieder geval op me over', vertelt de verdediger aan de NOS. Ajax-trainer Frank de Boer gaf al herhaaldelijk aan dat Van der Hoorn kampt met wat aanpassingsproblemen.
'Alles is hier tien keer groter en qua spel is het ook beter', beaamt Van der Hoorn (op de foto centraal op de bank in Groningen). 'Er worden hier meer eisen aan me gesteld en wat ik bij FC Utrecht liet zien is misschien niet meer goed genoeg. Daarom sta ik er misschien ook naast.'
Van der Hoorn heeft wel vertrouwen in een goede afloop. 'De Boer zegt dat hij wel vertrouwen in me heeft en dat ik er uiteindelijk wel kom te staan. Ik moet gewoon wedstrijden spelen, dan komt alles vanzelf.'
Momenteel vertoeft Van der Hoorn niet in Amsterdam. Met Jong Oranje neemt hij het donderdag op tegen Schotland in het De Goffert in Nijmegen. Vier dagen later, op maandag 9 september, reist Jong Oranje af naar Dudelange voor het uitduel met Luxemburg. Beide wedstrijden staan in het teken van kwalificatie voor het EK van 2015.
Salvador Dali
Salvador Dali
Tja Mike, dat dachten wij ook, dat je al zou spelen ...
Blij met de punten ...
-
Mmm... klinkt niet echt een strijdbaar. Miskoopje in den maeck.Duke schreef:http://www.vi.nlVan der Hoorn: 'Ik dacht dat ik wel zou gaan spelen'
Van der Hoorn: 'Ik dacht dat ik wel zou gaan spelen'
Mike van der Hoorn (20) heeft zich bij Ajax nog niet bewezen als dé vervanger van Toby Alderweireld. De jeugdinternational werd deze zomer overgenomen van FC Utrecht voor vier miljoen euro, waarmee Ajax inspeelde op het vertrek van zijn Belgische voorganger.
Tot zijn eigen verbazing stond niet Van der Hoorn, maar Stefano Denswil in de eerste wedstrijd na het vertrek van Alderweireld in de basis. Uit tegen FC Groningen werd het afgelopen zondag 1-1.
'Ik dacht wel dat ik nu zou gaan spelen. Zo kwam het in ieder geval op me over', vertelt de verdediger aan de NOS. Ajax-trainer Frank de Boer gaf al herhaaldelijk aan dat Van der Hoorn kampt met wat aanpassingsproblemen.
'Alles is hier tien keer groter en qua spel is het ook beter', beaamt Van der Hoorn (op de foto centraal op de bank in Groningen). 'Er worden hier meer eisen aan me gesteld en wat ik bij FC Utrecht liet zien is misschien niet meer goed genoeg. Daarom sta ik er misschien ook naast.'
Van der Hoorn heeft wel vertrouwen in een goede afloop. 'De Boer zegt dat hij wel vertrouwen in me heeft en dat ik er uiteindelijk wel kom te staan. Ik moet gewoon wedstrijden spelen, dan komt alles vanzelf.'
Momenteel vertoeft Van der Hoorn niet in Amsterdam. Met Jong Oranje neemt hij het donderdag op tegen Schotland in het De Goffert in Nijmegen. Vier dagen later, op maandag 9 september, reist Jong Oranje af naar Dudelange voor het uitduel met Luxemburg. Beide wedstrijden staan in het teken van kwalificatie voor het EK van 2015.
Whitey on the moon.
-
Komt inderdaad niet sterk, strijdbaar over.'Er worden hier meer eisen aan me gesteld en wat ik bij FC Utrecht liet zien is misschien niet meer goed genoeg. Daarom sta ik er misschien ook naast.'
Ik denk ook aan de tegenstanders uit de eredivisie, die zijn toch niet sterker geworden? Zou hij in de rondo te vaak "uit de boot vallen", zou zijn zelfvertrouwen een knauw hebben gekregen door het jeugd-EK of zou hij "met het bord op schoot" zijn gescout? "Hè, de bondscoach roept ene Van der Hoorn op, ken jij die Wim?"
Ajax hoeft geen verdediger met een verfijnde techniek, maar een die voorkomt dat de tegenstander scoort, die verdediger is welkom. Een spits uitschakelen (afgezien van de buitencategorie) is toch niet zo lastig?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
van der Hoorn: 'zodra ik de kans krijg in het eerste elftal, zal ik die met beide handen aangrijpen'
9 september 2013 - Mike van der Hoorn staat bij Jong Oranje in de basis. Hij vormt daar een centrum met Stefano Denswil, toevallig zijn concurrent bij Ajax. Van der Hoorn moet volgens De Boer nog stappen maken voor de basis.. De verdediger heeft er echter alle vertrouwen in dat het goed komt. 'Frank de Boer heeft verteld dat hij vertrouwen in mij heeft,' zo stelt de aankoop van Ajax in De Telegraaf. 'Hij zei dat ik over alle facetten van een centrale verdediger beschik: ik ben lang, redelijk snel en ik heb een goede pass. In balbezit kan ik nog stappen maken, maar volgens de trainer ga ik zeker aan voetballen toekomen.'
'Ik speel nu vooral bij Jong Ajax. Daarmee heb ik een stap terug gedaan, om er straks meerdere vooruit te maken. Zodra ik de kans krijg in het eerste elftal, zal ik die met beide handen aangrijpen.'
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 10, 2013 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Deze jongen komt me net iets te vaak in het nieuws voor.
Gewoon hard trainen en bij Jong ajax je minuten maken en daar je bewijzen voor een plek in het eerste. En tot die tijd je mond dicht houden in de pers.
Gewoon hard trainen en bij Jong ajax je minuten maken en daar je bewijzen voor een plek in het eerste. En tot die tijd je mond dicht houden in de pers.
Hij zal die media heus niet zelf steeds opzoeken, die komen maar al te graag pal voor zijn neus staan omdat ze wel een aardig verhaal ruiken wanneer een miljoenenaankoop van Ajax op de bank of de tribune dreigt weg te kwijnen.
Jammer, in potentie vind ik het wel het type stoere kerel die de strijd aan moet kunnen gaan tegen jongens van AC Milan. Maar wanneer hij zelfs tegen de FC Groningens en PEC Zwolles van deze wereld niet mee mag doen zal zijn zelfvertrouwen niet bepaald groeien. Ik hoop dus maar dat hij zaterdag speelt.
Jammer, in potentie vind ik het wel het type stoere kerel die de strijd aan moet kunnen gaan tegen jongens van AC Milan. Maar wanneer hij zelfs tegen de FC Groningens en PEC Zwolles van deze wereld niet mee mag doen zal zijn zelfvertrouwen niet bepaald groeien. Ik hoop dus maar dat hij zaterdag speelt.
-
Ziet er helaas bij de tegen goal van Jong Oranje weer beroerd uit. Dekt aan de verkeerde kant en kan niet meer corrigeren bij een lange bal. 0-1.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Dat was inderdaad bedroevend slecht van hem net… Ik wil die jongen echt zien slagen, maar als je dit weer ziet… Dan moet het echt heel raar lopen...De Dominee schreef:Ziet er helaas bij de tegen goal van Jong Oranje weer beroerd uit. Dekt aan de verkeerde kant en kan niet meer corrigeren bij een lange bal. 0-1.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Goed gescout 

Ik las deze week ergens een artikel over hem, en daar werd door Cor Pot gesteld dat het wel een jaar kon duren voordat Van den Hoorn het gewenste niveau zou bereiken. Blijft bijzonder, is dat verschil (druk) dan zoveel hoger bij Ajax? Het geeft maar weer aan hoe moeilijk het blijkbaar is om als speler van buiten te slagen bij Ajax.
Salvador Dali
Salvador Dali
Van deze gast kon je toch gewoon zien dat hij er niks van kan/kon?
Veltman-Denswil wordt het verdedigingsduo. Inschattingsfout van 4 miljoen van het TD.
Veltman-Denswil wordt het verdedigingsduo. Inschattingsfout van 4 miljoen van het TD.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Na drie maanden al afgeschreven door een gedeelte van de fans, gelukkig geeft de Boer hem meer tijd.
YNWA
Hij maakt wel hele cruciale fouten. En Frank geeft hem tijd omdat hij niet anders kan.
IK GELOOF!!!!!!
De aanwezigheid van Veltman en Denswil is voorlopig zijn redding. Als hij er wekelijks had moeten staan was hij al tot de grond toe afgebrand. Nu zijn de meningen ook niet positief maar zit hij nog relatief in de luwte.
Ik heb er een hard hoofd in maar hoop dat hij zich in de loop van het seizoen weet te ontwikkelen. Kwa fysiek is het wel een type dat we zouden kunnen gebruiken. Maar dat is pas interessant als hij zich staande weet te houden.
Ik heb er een hard hoofd in maar hoop dat hij zich in de loop van het seizoen weet te ontwikkelen. Kwa fysiek is het wel een type dat we zouden kunnen gebruiken. Maar dat is pas interessant als hij zich staande weet te houden.
Nil volentibus arduum
Het gewenste niveau zal hij hoogstwaarschijnlijk nooit bereiken, hooguit het vereiste niveau. Verdedigers kunnen natuurlijk met ervaring en slimmigheidjes aanleren een heel eind komen, maar als je daar een jaar in moet steken dan is dat geen jaar waarin hij zich doorontwikkelt tot een niveau waarmee hij Ajax sterker maakt en veel geld gaat opleveren. Als je nou gewoon een speler koopt die wel voeten heeft die meewerken dan begin je al met hem op een hoger niveau en komt zijn plafond ook niet zo snel in beeld.Duke schreef:Ik las deze week ergens een artikel over hem, en daar werd door Cor Pot gesteld dat het wel een jaar kon duren voordat Van den Hoorn het gewenste niveau zou bereiken. Blijft bijzonder, is dat verschil (druk) dan zoveel hoger bij Ajax? Het geeft maar weer aan hoe moeilijk het blijkbaar is om als speler van buiten te slagen bij Ajax.
Wollt ihr den totalen Mensch?
www.ad.nlDe valse noot in symfonie De Boer: Mike van der Hoorn
Het is dit seizoen niet alles goud wat er blinkt bij Ajax. De koploper lonkt naar de vierde titel op een rij, terwijl trainer Frank de Boer de ene speler na de andere moeiteloos lijkt in te passen. In het succesverhaal zit één hiaat: Mike van der Hoorn. Hij kwam voor vier miljoen als duurste aankoop, maar belandde van de bank op de tribune. Toch gelooft Ajax nog in de verdediger, die niet verhuurd mag worden. Maar hoe lang nog?
Van der Hoorn (21) zat tot enkele weken geleden op de bank, maar is nu tribuneklant. 'En dat doet pijn, want dat wil geen enkele voetballer,' bekent de centrumverdediger, die zondag 'bij de wedstrijdselectie hoopt te zitten, vandaag in het AD.' Hij moet vrezen.
Na drie opeenvolgende titels heeft Frank de Boer in Amsterdam wederom een geoliede machine in elkaar geflanst, waarbij jeugdspelers schijnbaar moeiteloos worden ingepast. Maar als je het nieuwe succesverhaal vergelijkt met een klinkende symfonie, dan is er voor componist De Boer in elk geval één valse noot te ontdekken: Mike van der Hoorn.
De minuten dát Van der Hoorn in beeld kwam, leverden alleen maar meer twijfels op. Vers in de herinnering ligt de penalty die Mario Balotelli versierde in de Champions League namens AC Milan in duel met Van der Hoorn, waardoor Ajax een zekere zege verspeelde. Schuldig of niet, de reputatie van de verdediger werd er niet beter op.
Ajax gelooft nog in de centrumverdediger, die een contract heeft tot de zomer van 2017. Verhuur aan een andere club is onbespreekbaar, stelt technisch directeur Marc Overmars. 'We willen hem houden.' Frank de Boer was op trainingskamp in Turkije, waar Van der Hoorn opvallend genoeg in beide oefenduels scoorde, vol lof over de ontwikkeling van zijn aankoop. 'Mike komt dicht bij onze mentaliteit. Hij is leergierig en heeft zich verbeterd,' zei de trainer.
In de praktijk bleken die woorden (nog) niet veel waard, want Van der Hoorn zat tegen PSV, Feyenoord én Go Ahead op de tribune. 'De trainer is duidelijk geweest. Zijn woorden kan ik in mijn zak steken, die deden me goed. Ik ben blij dat ik vertrouwen voel,' aldus Van der Hoorn, die geen extra druk voelt door de hoogte van het aankoopbedrag van Ajax, vier miljoen. 'Nee, die druk leg ik mezelf op.'
Van der Hoorn erkent de aanpassingsproblemen. 'In het begin was het aanpoten. Qua balbehandeling, in de kleine ruimte, dat is het Ajax-spel. Daar weet ik nu beter raad mee. Ik denk dat ik een betere voetballer ben geworden, maar je wilt het waarmaken. Het is positief dat Ajax me niet kwijt wil. Ik ben hier pas een half jaar. Hier wil ik slagen, dat is mijn droom.'
Intussen lijkt Van der Hoorn zich te hebben neergelegd bij een verloren jaar. 'Het seizoen is voor mij geslaagd als ik nog een paar wedstrijden kan meepakken. Dan richt ik me op het volgende seizoen. Een verse start, waarbij ik me opnieuw kan bewijzen.'
Salvador Dali
Salvador Dali
Die gaat de komende 2 jaar toch echt geen basisplaats afdwingen? Veltman doet het daar prima. Moisander is reserve-aanvoerder. Denswil is de back-up. Zou niet weten waar hij zou moeten spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Ik verwacht dat Moisander weg gaat en dan is het ineens mager bezet. Of dan vd hoorn de oplossing is is de vraag, maar als de Boer en Stam(ervaren topverdedigers) het nog zien zitten, wie ben ik dan om te twijfelen.
Moisander zou inderdaad zomaar weg kunnen gaan. Clubs als Manchester, Bayern, Barca kunnen allemaal wel een goede voetballende verdediger erbij gebruiken. Misschien niet direct voor de basis maar hem erbij hebben is natuurlijk prima.
IK GELOOF!!!!!!
Van der Hoorn komt er wel, denk ik. Hij ontwikkelt zich sinds de zomer sneller dan Denswil, gebiedt de eerlijkheid te zeggen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Op basis van wat ik heb gezien (dat zijn dus alleen zijn spaarzame optredens in het eerste) geef ik er niet veel voor. Maar uit de opmerkingen van De Boer blijkt continu vertrouwen. Ook op het moment dat hij buiten de selectie valt en nu feitelijk weer omdat hij hem niet wil verhuren of verkopen. Hij ziet er dus duidelijk nog toekomst in. En wat betreft het inschatten van spelers heeft De Boer me al een paar keer positief weten te verrassen dus ik heb nog hoop.
Nil volentibus arduum
De vraag is echter of je 4 M moet betalen voor iemand in opleiding. Waarvan je niet weet of ie dat "in opleiding" ooit ontgroeit. Aan dergelijke poespas zou Ajax zich niet meer wagen. Neem dan maar iemand onder handen die je al in huis hebt of investeer veel minder in een jongere speler dan VDH.Bert schreef:Van der Hoorn komt er wel, denk ik. Hij ontwikkelt zich sinds de zomer sneller dan Denswil, gebiedt de eerlijkheid te zeggen.
V.w.b. Denswil: ik hou m'n hart vast wanneer Moisander vertrekt. Ajax' MVP dit seizoen, vind ik. Van zijn niveau is Denwil echt heel ver verwijderd. Niklas is dit seizoen trouwens ook nadrukkelijk sterker dan hij vorig seizoen was. Kan m.i. zó bij een 'voetballende' europese topclub als Bayern mee.