Thulani Serero

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Thulani Serero

Bericht door Jöhnk » vr nov 04, 2011 4:25 pm

Demosthenes schreef:
Eriksen speelde ook in het begin op 11. Echte talenten drijven wel boven.
Blonk hij uit? Ik dacht dat de meeste Ajacieden hem daar juist weg wilden hebben, omdat zijn talent daar niet tot z'n recht kwam.
Hij blonk niet uit, maar je zag wel zijn talent. Bij Serero heb ik dat nog niet gezien. Sterker nog, ik zie vooral zaken waar ik van schrik (slechte balbehandeling).

Ik hoop natuurlijk dat hij de beste ter wereld, de nieuwe Messi wordt, maar ik vrees dat dit een miskoopje is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 4:32 pm

Heb je de wedstrijden tegen Brondby en Independiente gezien? Bij die 2e wedstrijd zat ik de gedurende de 1e helft echt naar een apatisch Ajax te kijken. Ik dacht diverse keren Pfffffff Eriksen, wat ben je aan het doen? Kom ik hiervoor naar het stadion? Vanaf de 46e minuut speelden o.a. Sneijder, Serrero en Ozbilic mee en zorgden direct voor enorm veel vuur. De manier waarop Serrero mannetjes passeerde en medespelers in stelling bracht deed je soms echt met verbazing door je ogen wrijven. Was dit allemaal wel echt...? De pure klasse droop ervanaf... Overigens maakte Ozbiliz die wedstrijd in heel korte tijd 3 wereldgoals die op de Nederlandse velden ongekend waren. Gaan we de komende jaar denk ik niet meer op die manier zien. Dus misschien hebben we eind juli toch naar een Fata Morgana zitten kijken, ligt het inderdaad aan ons. Ik zou zeggen zoek op Youtube de samenvatting even op...

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 04, 2011 4:40 pm

Ik meende ook te lezen dat veel mensen onder de indruk van hem waren omdat hij elke bal maar één keer raakte.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 04, 2011 5:48 pm

Cruijff overdrijft lichtelijk. Maar Serero was wel goed ja.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 04, 2011 6:21 pm

Jesse schreef:Ik meende ook te lezen dat veel mensen onder de indruk van hem waren omdat hij elke bal maar één keer raakte.
Zoals Rishi zeg overdrijf ik het inderdaad een klein beetje, maar hij toonde inderdaad een indrukwekkend soort one touch voetbal waarmee hij keer op keer razendsnel de juiste teamgenoot in stelling bracht. In het stadion keken we met verbazing toe, want vanuit Afrika was opeens een gozertje ingevlogen die in alle opzichten precies het Ajax voetbal speelde zoals het bedoeld is.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 18, 2012 10:32 am

Ajaxinside
Sc Heerenveen heeft haar zinnen gezet op het huren van Zuid-Afrikaan Thulani Serero. Dat schrijven diverse Zuid-Afrikaanse media. Serero's oude coach Foppe de Haan zou namens Heerenveen pogingen ondernemen om de international komend seizoen naar Friesland te halen. Ook zou een mogelijk verhuur een rol spelen bij de verkoop van Luciano Narsingh, die nadrukkelijk in de belangstelling staat bij Ajax.
Zal wel handig zijn als ie in de deal voor Narsingh betrokken kan worden en dan krijgt ie hopelijk ook de nodige speeltijd, maar tot nu toe dus alleen berichten in de Zuid-Afrikaanse media.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 18, 2012 10:39 am

Zou heel mooi zijn. Want die jongen komt bij Ajax niet aan speeltijd toe. Heerenveen is een prima club om te laten zien of er nu wat in zit of niet.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 04, 2012 1:30 pm

Serero heeft stappen gemaakt

Thulani Serero is aan zijn tweede seizoen bij Ajax begonnen. De kleine Zuid-Afrikaan ging exact een jaar geleden voor het eerst mee naar De Lutte. In twaalf maanden tijd heeft de 22-jarige middenvelder stappen voorwaarts gemaakt. Na een aanpassingsjaar wil Serero dit seizoen een belangrijkere rol gaan spelen. Het trainingskamp in De Lutte moet de basis voor een goed jaar gaan vormen.

De eerste twaalf maanden in Nederland hebben hem veel geleerd. Vrijwel alles was anders dan hij in Zuid-Afrika gewend was. Toch had hij als voormalig speler van dochterclub Ajax Cape Town (61 duels, 16 goals) wel een voorsprong op andere spelers van buitenaf. Hij was immers al vertrouwd met de Ajax-cultuur en Nederlandse trainers. ,,Maar toch is het in Amsterdam uiteindelijk heel anders”, weet Serero inmiddels een jaar en tien officiële duels verder. ,,Het niveau is hoger en de concurrentie is veel groter. Dat zijn allemaal dingen waar je als nieuwe speler mee te maken krijgt. Zoiets vergt de nodige aanpassingstijd.”

Na twee stageperiodes in Amsterdam verdiende Serero in het voorjaar van 2011 een contract bij Ajax. Toen hij zich later bij de A-selectie van Frank de Boer aansloot, kwam hij binnen als Talent en Speler van het Jaar van Zuid-Afrika. Die eretitels schiepen verwachtingen, maar bleken tegelijkertijd van een iets andere waarde dan dergelijke prijzen in Nederland. Bovendien kreeg de eenmalig international met fysieke tegenslag te maken. De aanpassing aan het hogere niveau ging gepaard met blessures aan onder meer lies en buikspieren. ,,Gelukkig heb ik dat nu achter me kunnen laten. Dankzij verschillende stabiliteitsoefeningen ben ik inmiddels een stuk sterker dan vorig jaar rond deze tijd. Ik merk dat ik daar nu veel baat van heb. Ik ben sterker in de duels en kan me beter weren. Doordat ik fysiek sterker ben geworden, komen mijn voetballende kwaliteiten ook meer tot uiting. Vergeleken met een maand of acht geleden ben ik enorm vooruitgegaan. Dat geeft me de motivatie en het vertrouwen om telkens hard te blijven werken.”

Tijdens de zomerstop verbleef Serero in zijn geboorteland. Een liesblessure voorkwam een tweede interland voor Zuid-Afrika. Daarnaast kreeg hij ook op privévlak het nodige te verwerken vanwege het overlijden van zijn stiefvader. ,,Ik heb een moeilijke tijd achter de rug. Het maakt me nog steeds verdrietig als ik er aan denk. Maar ik moet gewoon doorgaan. Gelukkig geeft het voetbal veel afleiding. Zeker zo’n hele week in De Lutte. Dan ben je eigenlijk continu met voetbal bezig.”

Bij afwezigheid van de geblesseerde Eyong Enoh houdt Serero deze week vooral de verrichtingen van Vurnon Anita in de smiezen. Beide middenvelders vormen voor de Zuid-Afrikaan een inspiratiebron binnen Ajax. ,,Het zijn allebei spelers die voorop in de strijd gaan. De manier waarop ze zich binnen en buiten het veld manifesteren spreekt me erg aan. Ik leer veel van ze.”

Vervolgens springt Serero op de geleende mountainbike van het hotel. Een gebruik dat hij vorig jaar in De Lutte voor het eerst leerde kennen. ,,Het is een handig vervoersmiddel, maar tussendoor heb ik nooit meer gefietst”, bekent hij met een glimlach. ,,Ik weet dat bijna iedereen in Nederland een fiets heeft, maar het is niet echt mijn ding. Ik fiets alleen in De Lutte.”

Tekst: Ajax.nl/Daan Germans
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 04, 2012 1:52 pm

Ik ben wel benieuwd of hij dit seizoen indruk kan maken. Bij zijn eerste voorbereiding waren verschillende mensen behoorlijk enthousiast maar hij was duidelijk nog niet klaar. Zijn tweede seizoen zal beslissend worden. Aanhaken of afhaken.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma sep 03, 2012 4:48 pm

Thulani Serero is voor één wedstrijd
geschorst.De Ajacied ging akkoord met
een schikkingsvoorstel van twee duels .
(waarvan één voorwaardelijk) van de
aanklager betaald voetbal.

De Zuid-Afrikaan kreeg in het duel met
sc Heerenveen rood na een wilde tackle
op de benen van Filip Djuricic.
Dus dat van die doodschop viel dus reuze mee gezien deze straf ..
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma sep 03, 2012 5:09 pm

Blijf ook twijfelen maar kan er uiteindelijk wel mee leven. Als zo'n overtreding tenminste in andere gevallen ook tot rood leidt. Anders is het naadje.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 03, 2012 5:30 pm

Een lange schorsing was ook niet op zijn plaats geweest. Het was vooral dom, niet gevaarlijk. Voor Serero valt de schade dus mee. Zal hij blij mee zijn want hij moet het dit jaar laten zien. Dan kun je een lange schorsing niet gebruiken.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 03, 2012 6:14 pm

Zijn nadeel wordt wel dat waarschijnlijk tegen RKC Babel, Poulsen en Kolbeinn er weer bij zijn. Dat houdt waarschijnlijk in dat het middenveld gaat bestaan uit Siem, Poulsen en Eriksen. Als dat een beetje loopt, dan kan het zomaar zijn dat zijn speelminuten de komende wedstrijden beperkt zullen zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » di sep 04, 2012 3:56 pm

Zolang hij vanaf nu, z'n benen tussen de palen laat schoppen, komt het helemaal goed goals veel goals :ajaxsmiley.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 23, 2012 12:21 pm

Verrekking in zijn lies. Voorlopig out dus.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 23, 2012 12:23 pm

Ajaciedjuh schreef:Verrekking in zijn lies. Voorlopig out dus.
Is dat zo? Dat klinkt toch niet zo zwaar?

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 23, 2012 12:25 pm

Slap allemaal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2012 1:29 pm

Wat bedoel je? Met een verrekking kun je echt niet doorspelen hoor.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 23, 2012 2:25 pm

Vooralsnog is Serero ook veel teveel geblesseerd. Nog een man van glas!? :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 24, 2012 2:57 pm

Tot de winterstop uitgeschakeld.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 24, 2012 3:00 pm

Zuur voor die jongen. Ik had de indruk dat hij een serieuze kans kreeg van De Boer.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 24, 2012 5:48 pm

Ik ken hier iemand die er geen traan om zal laten. :hypocrite.gif:
YNWA

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma sep 24, 2012 6:23 pm

Wordt op deze manier wel heel dunnetjes op het middenveld.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma sep 24, 2012 7:24 pm

Misschien dat aanwinst Andersen wat verlichting kan bieden, die scoort vandaag 2x in de eerste helft bij zijn debuut in Jong Ajax.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 24, 2012 7:26 pm

D_skilled schreef:Wordt op deze manier wel heel dunnetjes op het middenveld.
Zeker. Hopelijk biedt zich iemand vanuit de jeugd aan. Andersen, Fischer, Meleg straks...

Lullig voor Serero trouwens. Die jongen deed het een stuk beter dan vorig seizoen.

Plaats reactie