Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 29, 2008 9:07 am

Het is inderdaad ook een kwestie van smaak. KJH is efficiënt, Suárez is een artiest. Zo bekeken vind ik het rendement van Suárez trouwens erg hoog.
Elk team heeft spelers nodig met een actie, omdat je met een actie een man-meer-situatie kunt scheppen. Alleen door positiespel bij het doel komen is erg moeilijk. Een speler als Suárez (of Ronald de Boer of Kanu of...) in de ploeg is voor KJH een voorwaarde, want daardoor moeten verdedigers kiezen. Als je de jeugdopleiding van Ajax ziet, dan valt meteen op dat er weinig ruimte is voor artiesten. Het is geen toeval dat spelers als Elia en Lens zijn weggestuurd.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 29, 2008 9:19 am

Het gaat er om dat je de kwaliteiten van de verschillende spelers samen optimaal benut. Je hebt inderdaad type A nodig om type B een hoog rendement te laten halen.

Als liefhebber ga ik voor iemand als Suarez naar het stadion vanwege zijn acties en onvoorspelbaarheid. Maar ik kan net zo goed genieten van de doelgerichtheid van Huntelaar. Dat kan echt samengaan hoor. Wat een non-discussie.
Nil volentibus arduum

Daniel

Bericht door Daniel » do mei 29, 2008 10:24 am

Iemand beelden van zijn goal?

Rooie

Bericht door Rooie » do mei 29, 2008 10:26 am

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 29, 2008 10:38 am

Lekker verdedigd ook. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 29, 2008 10:52 am

Ja, maar het typeert Suárez dat hij dat uitbuit.

jabu

Bericht door jabu » do mei 29, 2008 11:01 am

Jim schreef:
Jabu schreef:Waarschijnlijk heb jij het nodig om iedereen in een hokje te stoppen, ...
Wil me niet mengen in je discussie met Demosthenes aangaande Suarez, beste Jabu. Maar het moet me toch wel even van het hart dat aan bovenstaand verwijt aan zijn adres, jij je net zo goed schuldig maakt.
Dit schreef je namelijk in een andere topic:
Jabu schreef:Koeman liefhebbers onder elkaar? :hypocrite.gif:
Over in hokjes stoppen gesproken. Toch?. Mij persoonlijk maakt dat verder niet uit. Maar het lijkt me wel wat unfair om verongelijkt anderen iets voor de voeten te gooien, waaraan je jezelf evenzeer bezondigt.
Ik zou zeggen, als je je er niet mee zegt te willen bemoeien.....

Bovendien is er in mijn ogen een groot verschil. Het in nagoeg elke post referenen naar verschillende pro- en anti-kampen is heel wat anders dan iemand die vele malen luidkeels heeft verkondigd Koeman een geweldige trainer te vinden vraag stellen of je bieden Koeman liefhebber bent.
Demosthenes schreef:
99% van AT zegt al van begin af aan dat Suarez een speler met potentie is.
Zal ik net die ene procent gelezen hebben, ik lees bij velen dat hij KJH te weinig vrij voor doel zet, dat hij struikelt i.p.v. passeert, egoïstisch is, een schwalbekoning, zelfs dat schwalbes Ajax het kampioenschap hebben gekost o.i.d.
Het feit dat Suarez een talentvolle speler is wil nog niet zeggen dat hij, net als KJH, nog vele verbeterpunten heeft. Het gaat er meer om hoe je de speler benadert. Positief en opbouwend kritisch of afzagen bij de enkels en zorgen dat hij nooit meer opstaat.

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 29, 2008 11:07 am

Tja, Demosthenes wil geen namen noemen, maar aangezien ik de enige ben die heeft gezegd dat de nepvalpartijen van Suarez ons de titel (want de penalties tegen Twente en Excelsior) hebben gekost, toch maar even reageren.

Ik weet niet hoe vaak ik door het stof moet en moet herhalen dat ik het met Suarez te negatief heb ingezien de eerste maanden van zijn verblijf hier. Nogmaals dus, Suarez is een groot talent die nu al belangrijke invloed heeft. Neemt niet weg dat er natuurlijk wel kritiek op hem mogelijk is,
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 29, 2008 11:44 am

LucaS schreef:Suarez is een groot talent die nu al belangrijke invloed heeft. Neemt niet weg dat er natuurlijk wel kritiek op hem mogelijk is,
Helemaal mee eens.

Wat me wel opvalt in de discussie is dat soms vergeten wordt hoe jong Suárez nog is. Hij wordt beoordeeld als een gearriveerde speler, terwijl hij dat niet is. Zal wel met zijn transfersom te maken hebben.

Jim

Bericht door Jim » do mei 29, 2008 11:44 am

Jabu schreef: Ik zou zeggen, als je je er niet mee zegt te willen bemoeien.....
Bedoelde dat ik me verder niet met de inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de voetballer Suarez wil(de) bemoeien. Zo duidelijker?.
Jabu schreef: Bovendien is er in mijn ogen een groot verschil. Het in nagoeg elke post referenen naar verschillende pro- en anti-kampen is heel wat anders dan iemand die vele malen luidkeels heeft verkondigd Koeman een geweldige trainer te vinden vraag stellen of je bieden Koeman liefhebber bent.
Met alle respect. Maar hier kan ik qua zinssemantiek geen brood van bakken. Misschien kun je een en ander wat beter verwoorden, zodat ik op mijn beurt beter snap wat je bedoelt en zodoende weer beter kan reageren.
Wel kan ik stellen dat er inderdaad nog een groot verschil is. Maar m.i. pleit dat eerder tegen dan voor jou.
Hier gaat het (vermeende) in hokjes plaatsen in elk geval nog over het discussieonderwerp, te weten Suarez.
Terwijl in de topic waarin jij je volgens mij evenzeer aan "hokjesplaatsing" schuldig maakte, het totaal niet ging over het hokje waarin jij me meende te moeten plaatsen. Daar ging het namelijk over van Basten en in het geheel niet over Koeman. Desondanks meende jij die er even met de haren te moeten bijslepen.
Met andere woorden, jij bent eigenlijk nog een graadje erger.
Nogmaals, ik heb er verder geen probleem mee, je moet vooral doen wat je niet laten kunt. Maar het komt bij mij wel enigszins vreemd over als je vervolgens anderen hierover op hoge poten de les leest.

jabu

Bericht door jabu » do mei 29, 2008 12:42 pm

Jim schreef:
Jabu schreef: Bovendien is er in mijn ogen een groot verschil. Het in nagoeg elke post referenen naar verschillende pro- en anti-kampen is heel wat anders dan iemand die vele malen luidkeels heeft verkondigd Koeman een geweldige trainer te vinden vraag stellen of je bieden Koeman liefhebber bent.
Met alle respect. Maar hier kan ik qua zinssemantiek geen brood van bakken. Misschien kun je een en ander wat beter verwoorden, zodat ik op mijn beurt beter snap wat je bedoelt en zodoende weer beter kan reageren.
Eigenlijk is het al heel knap dat je kunt reageren, terwijl je aangeeft mijn post niet te begrijpen. Maar ter verduidelijking: vinden vraag stellen of je bieden Koeman liefhebber bent moet zijn vinden de vraag stellen of je beiden Koeman liefhebber bent. Excuses voor de verschrijfing.
Jim schreef:Wel kan ik stellen dat er inderdaad nog een groot verschil is. Maar m.i. pleit dat eerder tegen dan voor jou.
Hier gaat het (vermeende) in hokjes plaatsen in elk geval nog over het discussieonderwerp, te weten Suarez.
Terwijl in de topic waarin jij je volgens mij evenzeer aan "hokjesplaatsing" schuldig maakte, het totaal niet ging over het hokje waarin jij me meende te moeten plaatsen. Daar ging het namelijk over van Basten en in het geheel niet over Koeman. Desondanks meende jij die er even met de haren te moeten bijslepen.
Met andere woorden, jij bent eigenlijk nog een graadje erger.
Nogmaals, ik heb er verder geen probleem mee, je moet vooral doen wat je niet laten kunt. Maar het komt bij mij wel enigszins vreemd over als je vervolgens anderen hierover op hoge poten de les leest.
Helaas ontgaat jou dan toch de essentie in deze. Ik geef bij Demosthenes aan dat het mij stoort dat hij constant spreekt in kampen pro en anti. Zowel met Suarez als met KJH. Volgens mij ligt het allemaal wat genuanceerder en kan je niet iedereen in één van beide hokjes plaatsen. Als ik nu zou beweren dat Demosthenes een Suarez-liefhebber is, dan is daar volgens mij geen woord van teveel gezegd. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor jou mbt Koeman. Jij hebt hem zelf vele malen te vuur en te zwaard verdedigd. Als ik nu stelselmatig in al mijn posts Koeman bekritiseer en doe alsof heel AT pro-Koeman is en ik de enige ben die het goed ziet en tegen Koeman is, dan maakt dat al een hele andere indruk.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 29, 2008 2:32 pm

Duke schreef:Lekker verdedigd ook. :excited.gif:
Ik ken een speler die door velen als een groots spits wordt gezien, maar erg veel doelpunten als "intikkertje" maakt. :ajaxsmiley.gif:

Ik heb maar even gecontroleerd of het verwijt dat ik in "al mijn berichten" iets over KJH of Huntelaar schrijf, terecht is. In de jeugdrubriek plaats ik vrij veel berichten en die berichten gaan niet over de wedstrijden van Ajax 1. Ik neem aan dat over KJH schrijven als hij meedoet als minder kwalijk wordt ervaren, hetzelfde voor zijn eigen topic enz.

In het archief wordt KJH één keer gekoppeld aan Demosthenes (Let wel Jeugdrubriek!), namelijk op 08-04-06, de naam Huntelaar ook één keer (24-02-06).

Laat ik het forum doorzoeken, dan kom ik tot 14 x KJH, vanaf 09-04-06 en vijf heer Huntelaar (vanaf 25-02-06), m.a.w. daar zit ook dat bericht uit het archief bij! Bekijk ik de berichten, dan zie ik dat de naam ook oplicht als ik een citaat gebruik waarin die naam voorkomt, of wanneer een ander een citaat van mij gebruikt, met de bewuste naam.

In de bijna 30 maanden dat KJH/Huntelaar (telt lekker aan) bij Ajax voetbalt nog geen 20 keer, inclusief quotes, valt dus wel mee.

Ik denk dat het een gevoel is dat ik die naam iedere keer gebruik en tegen gevoelens is moeilijk strijden.

Ik opende met een citaat, een intikkertje (nu in meer dan één opzicht) en dan is het commentaar "Lekker verdedigd". Is ook een gevoel. Om te voorkomen dat dit bericht, half gelezen, wordt gebruikt: de spits die ik bedoel is Van Nistelrooy :icon_wink.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 29, 2008 5:51 pm

Benji schreef:Bedoel je dan deze zomer al? Verder de onvermijdelijke vraag: Hoe kom je aan deze wijsheid?

PS. En is het je toevallig al bekend of dit aan de hand van een arbitragezaak gaat gebeuren... :hypocrite.gif:
Ik zeg toch volgend jaar!

En hoe ik aan deze wijsheid kom? Is gewoon maar een hersenspinsel van mij. Heb het vorig jaar ook al eens gezegd. Ik denk dat hij volgend seizoen de stap kan maken naar een Europese topclub en ik vind Internazionale wel een club voor hem.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 01, 2008 9:37 pm

De nieuwe Henny Meyer is uitgeroepen tot sportman van het jaar in Uruguay.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 01, 2008 10:25 pm

Derdewereldvoetballand, hè. Zijn pas twee keer wereldkampioen geworden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » di jul 01, 2008 10:30 pm

Netjes. :headbang.gif: (en dat ondanks de enorme concurrentie van Richard Mascaranas en Pablo Cuevas :icon_wink.gif: )

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 02, 2008 7:55 am

Bertje schreef:Derdewereldvoetballand, hè. Zijn pas twee keer wereldkampioen geworden.
In 1934 en 1938 toch? Tja...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 02, 2008 8:36 am

Hongarije was ook zo'n voetbalbolwerk, maar dat zegt niet zoveel meer.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 02, 2008 10:24 am

Jöhnk schreef:De nieuwe Henny Meyer is uitgeroepen tot sportman van het jaar in Uruguay.

Nou zal die nu wel naar Spanje of Engeland willen :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 02, 2008 12:41 pm

Volgens mij heb ik gezegd type Hennie Meyer, maar dan beter.
Volgens mij heb ik dit al eerder gevraagd, maar ik heb al gezegd dat ik het mis had met Suarez. Moet ik door het stof blijven kruipen? Normaal doe ik dat alleen voor Syl hoor!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 02, 2008 12:46 pm

Rustig Luuk, ik bedoel het niet kwaad.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 12:51 pm

Goh, ik ben gewoon trots en vind het gewoon leuk dat een speler van ons tot speler van het jaar in zijn land is verkozen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 02, 2008 12:56 pm

:sad.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 1:09 pm

Neefkens schreef:Goh, ik ben gewoon trots en vind het gewoon leuk dat een speler van ons tot speler van het jaar in zijn land is verkozen.
Misschien moeten we een speler uit Liechtenstein halen. :666.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 1:11 pm

Als het een goede speler is, waarom niet?

Plaats reactie