Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 08, 2007 4:18 pm

Jöhnk schreef:
Het is voor mij vrij simpel: Huntelaar draait niet top en dus heeft de trainer het recht om een ander een kans te geven, in die rol die hij voor ogen heeft.
Dat is jouw goedrecht. Maar ik maak niet uit jouw eerdere posts op dat Huntelaar al maanden de hand boven het hoofd gehouden wordt. Nu opeens wel een beetje.
Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat Huntelaar heel wat tijd heeft gekregen van Ten Cate.

999

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 4:32 pm

Tja, Huntelaar moest het in die wedstrijden zelf uitzoeken.Zondag zag je Sneijder kort en in een behoorlijke vrije rol achter Babel spelen.Met Davids en Gabri die voor Sneijder het vuile werk opknapten.
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » za feb 10, 2007 1:56 pm

Tegen ADO staat hij denk ik weer in de basis, hij had op de training iig hetzelfde hesje aan als Stam, die me ook basisspeler lijkt.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 12, 2007 12:01 am

Hij zat dus op de bank... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 12, 2007 12:05 am

Ja joh?

:aai:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma feb 12, 2007 12:18 am

Ja echt! :aai:

Maar hij maakte wel de winnende goal :cheer:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 13, 2007 2:26 pm

Huntelaar in de nieuwe Sportweek:
Ik maak me er niet druk over, ik weet waar ik voor sta. Dit is allemaal nieuw voor mij, dit gaat weer mee in de bagage. Het is leerzaam om te zien wat er allemaal om je heen gebeurt in deze situatie. In de media bijvoorbeeld. Ik zie niet achter elke boom een vijand, maar het is interessant omdat soort processen in de gaten te houden. Ik moet zorgen dat ik hier wat van leer, dat ik er positieve dingen voor mezelf uithaal. Ik las laatst dat ik een spreekverbod had gekregen van Ajax. Daar wist ik zelf niets van. Het klopt in elk geval niet. Ik bepaal zelf wat ik wél en wat ik niet zeg.
Ik heb bij andere spelers gezien hoe het kan gaan. In het begin vindt iedereen het leuk dat je het goed doet. Op een gegeven moment ben je op een hoog punt beland en gaan er andere dingen meespelen. Het heeft ook een beetje met de Nederlandse mentaliteit te maken: als je snel omhoogschiet, willen mensen dat alles weer normaal wordt. Het is spannender als een speler omhoog en omlaag gaat dan wanneer hij vlak en stabiel blijft. Dat is een proces waar je als jonge speler doorheen moet, waar je het maximale uit moet zien te halen. Ik heb inmiddels wel door hoe het werkt.
Ik denk er veel over na, praat veel met mensen met de nodige voetbal- en levenservaring. Wie dat zijn? Dat geef ik niet prijs. Maar het is belangrijk voor me om erover te praten met mensen die ik vertrouw, zodat ik het voor mezelf op een rijtje kan zetten. Het is een combinatie van verschillende dingen, een complexe situatie eigenlijk. Maar meer wil ik daar niet over zeggen.
Waar het om gaat: je sterke punten moet je blijven benutten, de rest moet je er langzaam bijpakken. Steeds breder worden, zodat je basis sterker wordt. Dus: echt als spits blijven spelen en je doelpunten maken, dan ontwikkelt de rest zich ook wel. Is een glas halfvol of halfleeg, weet je wel? Je kunt beter kijken naar wat een speler wel kan dan naar wat hij niet kan.
Ten opzichte van vorig seizoen ben ik qua voetbal vooruitgegaan, qua goals ben ik achteruit gegaan. Misschien is daar wel een verband tussen. De latste wedstrijd waarin ik echt goed gespeeld heb, was uit tegen Feyenoord. Dat was de beste weddstrijd die ik tot nu toe voor Ajax gespeeld heb. Samen met de eerste helft tegen Inter, vorig seizoen. En de slechtste wedstrijd? Ha,daar heb ik er heuswel meer van. Maar die moet je altijd maar zo snel mogelijk zien te vergeten.
Eigenlijk vind ik het een heel raar woord, vertrouwen. Het is een verzamelnaam voor allerlei dingen, het is een heel breed begrip. Je hoort het constant voorbijkomen. Net zoals een term als 'mentale hardheid'. Of 'vorm'. Je kunt er niet veel mee. Als je een doelpunt maakt, ben je dan in vorm? Als je een kans mist, ben je dan uit vorm? Ik weet het niet. Ik weet wel dat ik de dingen moet blijven doen die ik zelf in de hand heb.
Natuurlijk ben ik hier ziek van. Maar ik schiet er niets mee op als ik daar nu inhoudelijk diep op inga. Ik ben ook niet naar de trainer toegegaan bij Ajax. Ik moet vechten en strijden tot ik weer in de spits sta. Ik moet het dicht bij mezelf houden, zodat ik in de spiegel kan kijken en kan zeggen: je doet er alles aan. Alsdat het geval is, hoef ik er ook niet chagrijnig van te worden.
:worshippy:

Maar eh....het lijkt me beter dat KJH na Ajax geen club kiest met een rotatiesysteem. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di feb 13, 2007 2:50 pm

Wat nou :worshippy: ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 13, 2007 3:58 pm

Een scherpe kijk heeft KJH. Die doorziet de situatie wel, weet hoe de lijntjes lopen. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 13, 2007 4:07 pm

Huntelaar blijft er rustig onder en laat zich niet gek maken door alle speculatie in z’n omgeving en de suggestieve stukken in de media. Die jongen is mentaal ijzersterk.

Nihad

Bericht door Nihad » di feb 13, 2007 4:14 pm

En hopelijk herpakt ie zich weer en schiet ie Ajax naar de 30ste landstitel. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 13, 2007 5:43 pm

Ik vind dit soort interviews altijd rotzooi. Al die spelers weten altijd hoe ze het moeten aanpakken...ze laten zich niet leiden door de media...bla bla bla
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 14, 2007 5:49 pm

Rosenberg klapt uit Ajax-school

‘Mijn persoonlijke ervaringen met Ten Cate zijn niet zo positief’, liet Rosenberg weten. ‘Zelfs een aanvaller als Klaas-Jan Huntelaar, die al zoveel doelpunten heeft gemaakt, zit steeds weer op de bank bij hem. Ik denk dat Ten Cate hem niet mag.’

Geen domme jongen, die Rosenberg. Ziet goed waar HtC mee bezig is...

Uit de column van Van de Rijt op Highlow.nl:

Spitsen werken op gevoel en op moraal. Om zo om te gaan met de man die tot kort overal en heel veel scoorde, lijkt mij een blunder van de eerste orde. Het is bovenal een minachting voor deze geweldig belangrijke spits. Dat hij mocht invallen tegen ADO Den Haag en natuurlijk weer zijn ploeg redde, geeft het ongelijk van Ten Cate en zijn staf aan.

De aankoop Leonardo is een soort presentje van Ten Cate aan zichzelf, maar hij voegt helemaal niets toe aan de kwaliteiten van het huidige Ajax. Een voorhoede Babel, Huntelaar en De Mul heeft zich toch al ruim bewezen. Het niet opstellen tijdens een langdurige periode van Klaas Jan gaat straks leiden tot noodgedwongen verkoop. Dan kan Ajax op zoek naar de zoveelste spits, weer eentje die vervolgens gedoemd is te mislukken. Beleidsmakers, zorg dat de passant Ten Cate niet teveel denkt, dat hij de volgende uitvinder van het voetbal is.

:xyxthumbs:

Babel hielp tegen ADO al in de eerste minuut een kans om zeep die KJH er vanuit z'n luie stoel nog in legt. Waar Babel nadenkt, treuzelt en afwacht, ramt KJH zo'n kans simpelweg tegen het net. En dat bepaalt nou net het verschil tussen een lastige en zenuwachtige wedstrijd en een wedstrijd waarin je je tegenstander na een minuut al half in de knieen hebt en waarin je het doelsaldo kan oppoetsen.

Nu maar hopen dat HtC het lichtknopje heeft gevonden en, net als 98% van voetbalminnend Nederland, ook tot de conclusie is gekomen dat ie aan KJH een veel betere centrumspits heeft dan aan Babel. Niets ten nadele van Babel, maar die jongen is gewoon niet de man voor de rol die ie zelf zo graag wil vervullen. Hij heeft ruimte nodig om zijn kracht, akties en snelheid te kunnen uitbuiten. Daardoor komt ie aan de zijkant beter tot zijn recht dan in het centrum. Sowieso lijkt Babel me, ook in de toekomst, niet de nummer 9 in een 4-3-3 systeem. Hij is veel meer een Koné of Farfan dan een Kluivert. Voor KJH geldt precies het omgekeerde. KJH moet fysiek nog sterker worden om zich ook met Alex, Materrazzi en dat soort slopers te kunnen meten, hij moet mentaal nog wat groeien en ervaring opdoen in topwedstrijden (Bremen!), maar voor het overige is ie een zeer complete centrumspits voor een systeem met buitenspelers. Hij heeft het gogme om ruimte in het overvolle centrum te vinden, is dodelijk in de afronding, sterk met de kop, hij weet instinctief altijd waar de goal staat, kan met de rug naar de goal spelen, is een goed aanspeelpunt en balvast. Zorg voor beweging om hem heen en je hebt de perfecte man voor Ajax' huisstijl!

Juist z'n gogme en gevoel voor het creeren van zijn eigen ruimte kan voor Ajax van onschatbare waarde zijn tegen Bremen. Tegen Mertesacker is vrijwel niets te halen in de persoonlijke duels, hij heeft amper overtredingen nodig. Positioneel is ie echter wat minder, juist een slimme speler als KJH kan dat uitbuiten. Ik hoop maar dat HtC niet weer met een drogreden als 'statische verdediging' op de proppen komt om zijn oogappel in de spits te kunnen zetten en KJH op de bank te kunnen houden. Zoals al eerder opgemerkt heeft KJH óók tegen statische defensies wedstrijden voor Ajax gewonnen. Maar goed, net de ronduit beschuffelde opstelling van Hunter-hater HtC tegen Bremen onder ogen gekregen (Maduro, Roger, Leonardo, Donald: wíl die man blijven falen in Europa?!)... Ik denk dat ik morgen maar vrij neem, geen zin om de hoon van m'n Duitse collega's over me heen te krijgen.

Ajax strijdt nog op 3 fronten, wanneer HtC zijn topspits nu eindelijk eens het onvoorwaardelijke vertrouwen geeft, betaalt KJH hem met (doel)punten dubbel en dwars terug. Maar hopen dat HtC zich o.b.v. de wedstrijd tegen ADO niet in zijn eigen gelijk bevestigd ziet en KJH als pinch-hitter blijft gebruiken. KJH als een 'glorified Charisteas' ofzo, moet er niet aan denken...

Het wordt onderhand trouwens de hoogste tijd dat die Ten Cate eens een wedstrijd tegen een ploeg van enig niveau weet te winnen. In de HCE heeft ie tegen ploegen uit de top 5 enkel tegen het bedroevend zwakke Feyenoord gewonnen en in Europa bleken zelfs ploegen van het niveau Espanyol, FCK en Sparta Praag onklopbaar. HtC is en blijft een CA-tje: tafellaken en servet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 14, 2007 6:01 pm

wimpey schreef:Nu maar hopen dat HtC het lichtknopje heeft gevonden en, net als 98% van voetbalminnend Nederland, ook tot de conclusie is gekomen dat ie aan KJH een veel betere centrumspits heeft dan aan Babel. Niets ten nadele van Babel, maar die jongen is gewoon niet de man voor de rol die ie zelf zo graag wil vervullen. Hij heeft ruimte nodig om zijn kracht, akties en snelheid te kunnen uitbuiten. Daardoor komt ie aan de zijkant beter tot zijn recht dan in het centrum. Sowieso lijkt Babel me, ook in de toekomst, niet de nummer 9 in een 4-3-3 systeem. Hij is veel meer een Koné of Farfan dan een Kluivert. Voor KJH geldt precies het omgekeerde. KJH moet fysiek nog sterker worden om zich ook met Alex, Materrazzi en dat soort slopers te kunnen meten, hij moet mentaal nog wat groeien en ervaring opdoen in topwedstrijden (Bremen!), maar voor het overige is ie een zeer complete centrumspits voor een systeem met buitenspelers. Hij heeft het gogme om ruimte in het overvolle centrum te vinden, is dodelijk in de afronding, sterk met de kop, hij weet instinctief altijd waar de goal staat, kan met de rug naar de goal spelen, is een goed aanspeelpunt en balvast. Zorg voor beweging om hem heen en je hebt de perfecte man voor Ajax' huisstijl!
Ik ben het voor een groot deel met je post over Huntelaar en Babel eens, behalve die gechargeerde opmerking over Ten Cate de Huntelaar-hater zijn er nog een paar punten die ik anders zie. Persoonlijk vind ik Huntelaar helemaal niet zo balvast. Of beter gezegd, hij heeft vaak moeite om aan de bal te komen (en dat komt inderdaad voor een groot deel door z'n gebrek aan fysieke kracht). Het aanbieden lijkt Babel beter te beheersen en ook als Ryan eenmaal aan de bal is is hij er vanwege z'n lichaamskracht moeilijk vanaf te krijgen. Het grote probleem bij Babel ligt overduidelijk in het station tussen die twee kwaliteiten in. Hij krijgt de bal zo ontzettend moeilijk onder controle. Als het hem eenmaal lukt krijg je hem er maar moeilijk af, maar dat gebeurt jammergenoeg niet vaak wanneer z'n bewaker hem kort dekt.

wimpey schreef:Ajax strijdt nog op 3 fronten, wanneer HtC zijn topspits nu eindelijk eens het onvoorwaardelijke vertrouwen geeft, betaalt KJH hem met (doel)punten dubbel en dwars terug. Maar hopen dat HtC zich o.b.v. de wedstrijd tegen ADO niet in zijn eigen gelijk bevestigd ziet en KJH als pinch-hitter blijft gebruiken. KJH als een 'glorified Charisteas' ofzo, moet er niet aan denken...
Huntelaar heeft een wedstrijd of 30 achter elkaar in de basis mogen aantreden, Wimpey. Daar spreekt vertrouwen uit.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 20, 2007 12:39 pm

AZ wil Huntelaar overnemen van Ajax
Datum: 20-feb 11:59

Passages uit Sportweek 8, nu in de winkel.

'Bovenaan het verlanglijstje van AZ prijkt de naam van Klaas-Jan Huntelaar.'

'Voorzitter/eigenaar Dirk Scheringa zal zich nog wel eens achter de oren krabben. Want hij vond de vijf miljoen euro die AZ in 2005 moest neerleggen om Klaas-Jan Huntelaar over te nemen van Heerenveen, iets te veel van het goede.'

'AZ richt zich op de transfersom die Ajax in december 2005 neertelde: 9 miljoen euro.'

Ten Cate: 'Het zou altijd kunnen dat AZ spelers van Ajax koopt, als er maar hard genoeg met de buidel wordt gezwaaid.'

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 12:41 pm

Van mij mag Scheringa het proberen. Zaken zijn zaken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di feb 20, 2007 12:42 pm

Bertje schreef:Van mij mag Scheringa het proberen. Zaken zijn zaken.
Natuurlijk, ga je directe concurrent maar beter maken :nooo:
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 12:43 pm

Dat zeg ik toch niet?

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di feb 20, 2007 12:45 pm

Bertje schreef:Dat zeg ik toch niet?
Dat zeg je wel, anders begrijp ik dat " zaken zijn zaken " niet ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 12:47 pm

Ik zeg alleen dat bij een bod waar Ajax beter van wordt, er van mij over nagedacht mag worden om hem te verkopen. Niemand weet wat de gek wil bieden, al is een beginbod van negen miljoen wat mij betreft wel erg mager.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 20, 2007 12:48 pm

Veel belangrijker signaal in deze is (als het waar is), dat az behoorlijk kan en wil investeren.

Als az op deze toer gaat (met veel geld), dan wordt het in combinatie met hun beleid 'zeker' een grote concurrent.

Nu denk ik niet dat Ajax voor dat bedrag Huntelaar naar az laat vertrekken. De marktwaarde is toch wel een stuk groter (indien hij niet te lang op de bank blijft zitten). Het kan ook taktiek zijn van az om onrust bij Ajax te veroorzaken.

999

Bericht door 999 » di feb 20, 2007 12:48 pm

Bertje schreef:Ik zeg alleen dat bij een bod waar Ajax beter van wordt, er van mij over nagedacht mag worden om hem te verkopen. Niemand weet wat de gek wil bieden, al is een beginbod van negen miljoen wat mij betreft wel erg mager.
Dus je zegt het wel, bij een bod waar AJAX tevreden bij is mag KjH van jou naar de directe concurrent ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 12:50 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Ik zeg alleen dat bij een bod waar Ajax beter van wordt, er van mij over nagedacht mag worden om hem te verkopen. Niemand weet wat de gek wil bieden, al is een beginbod van negen miljoen wat mij betreft wel erg mager.
Dus je zegt het wel, bij een bod waar AJAX tevreden bij is mag KjH van jou naar de directe concurrent ...
Natuurlijk. Het zou idioot zijn om het te laten door te groeien. Dan moet die som geld alleen wel echt meer waard zijn dan Huntelaar.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 20, 2007 12:50 pm

Ajaciedjuh schreef:Veel belangrijker signaal in deze is (als het waar is), dat az behoorlijk kan en wil investeren.
Dat moet nog maar blijken.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 20, 2007 12:50 pm

Voetske schreef:
Op zich ben ik het daar ook wel mee eens. In dat bod moet dus ook de vertaling zijn opgenomen (lees geld) dat je je concurrent versterkt. Dit houdt in dat je een beter alternatief (denkt te) hebt (en).

Gesloten