Hedwiges Maduro
Moderator: mods
-
Dat zeg ik helemaal niet, maar Maduro kreeg zijn dip met name in de periode onder ten Cate. Pas ten tijde van het vertrek van ten Cate begon hij weer wat beter en meer te spelen. Ik beweer niet dat de dip de schuld was van Ten Cate, maar de opmerking dat hij onder ten Ctae opbloeide is gewoon feitelijk flauwekulJöhnk schreef:HtC moet natuurlijk Heerlijke Adrie zijn.LucaS schreef:Wat een geschiedvervalsing: "onder voormalig trainer HtC bloeide hij weer op"
Ik ben hier blij mee. Verkopen en een vervanger halen. En een beetje rap graag.
Hij kreeg een dip onder Ten Cate en hij 'bloeide op' onder Ten Cate. Als het eerste de schuld was van Ten Cate, was het tweede de verdienste van Ten Cate. Maar ik denk dat dit soort dingen niet zoveel met de trainer te maken heeft. Jonge spelers zijn nu eenmaal wisselvallig. Een trainer kan niet meer doen dan een speler helpen, hem vertrouwen geven (of niet). De speler moet het zelf doen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik denk dat Babel en Sneijder veel baat hebben gehad bij de komst van Ten Cate. Dat zeggen ze zelf ook. Maar meer omdat Ten Cate ze het vertrouwen gaf, dan omdat hij ze leerde voetballen. Trainers zijn wel belangrijk bij het bewustwordingsproces van spelers. Je zag aan Babel dat hij hard aan zijn tekortkomingen ging werken toen Ten Cate trainer geworden was.
Ik denk dat sommige trainers spelers beter maken/maakten. Cruijff bijvoorbeeld, of LVG. Hiddink niet, die is meer met het teamproces bezig.
Wat Maduro betreft, weet ik het niet. Ik zie weinig progressie bij hem sinds de dag dat hij debuteerde in Ajax 1. Maar misschien zit er niet meer in, daarover twijfel ik wel.
Ik denk dat sommige trainers spelers beter maken/maakten. Cruijff bijvoorbeeld, of LVG. Hiddink niet, die is meer met het teamproces bezig.
Wat Maduro betreft, weet ik het niet. Ik zie weinig progressie bij hem sinds de dag dat hij debuteerde in Ajax 1. Maar misschien zit er niet meer in, daarover twijfel ik wel.
Dat is waar. Daarvoor ook al. Maar Ten Cate ging echt met hem aan de slag. Het is natuurlijk heel belangrijk dat een trainer het in je ziet zitten. Dick de Groot zei dat laatst nog op ajax.nl. Hij had het over Gregory van der Wiel, die blijkbaar zeer in de smaak viel bij HtC. Voor hetzelfde geld ziet een trainer het anders en hobbelt zo'n jongen jaren in het tweede rond.
Bij Maduro kon je dat ook zien. Koe moest hem niet. Blind weer wel.
Bij Maduro kon je dat ook zien. Koe moest hem niet. Blind weer wel.
Nee, daar heeft het team veel baat bij gehad. Onder HtC konden Babel en Sneijder alles maken. HtC had namelijk vertrouwen in hen.Voetske schreef:Dan maken ze toch een grove inschattings fout.Davids is degene waar beide spelers veel baat bij/van hebben gehad.joey schreef:Ik denk dat Babel en Sneijder veel baat hebben gehad bij de komst van Ten Cate. Dat zeggen ze zelf ook.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- AT Toto winner 15/16