David Neres
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: David Neres
Mijn punt is dat het helemaal niet logisch is om Neres op de bank te houden zoals jij insinueert. Zeker net ten faveure van Labyad.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mwah, je weet niet hoe die jongen zich gedraagt.
Dat argument snap ik dan ook weer niet. Als hij zich misdraagt tot op het punt dat je Labyad erin doet in plaats van hem, dan moet je hem ook helemaal niet meenemen. Dan moet je hem straffen en met Jong mee laten trainen ofzo. Als hij op de bank zit moet je hem ook erin doen als je goals nodig hebt. Klaar.Yopii schreef:Mwah, je weet niet hoe die jongen zich gedraagt.
Ten Hag doet in ieder geval niet echt zijn best om die jongen te motiveren met al die invalbeurtjes van twintig of dertig minuten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Eens met Mr. Ajax. Laat hem dan thuis.
Daarbij heeft Neres toch ook wedstrijden achter de spits gespeeld?
Daarbij heeft Neres toch ook wedstrijden achter de spits gespeeld?
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Hij valt anoniem in tegen Feyenoord in een moeilijke wedstrijd. Goed tegen Venlo met een 3-0 voorsprong. Ik snap wel waarom Ten Hag wat anders probeerd als Ajax weer aan een moeilijke wedstrijd bezig is.Mr. Ajax schreef:Mijn punt is dat het helemaal niet logisch is om Neres op de bank te houden zoals jij insinueert. Zeker net ten faveure van Labyad.
YNWA
Neres was de laatste 6 wedstrijden waarin hij deels mee deed om de 37 minuten bij een doelpunt betrokken
I think I lost my fucking headache
Gelukkig snap jij het. Neres is nog altijd praktisch een garantie op goals en/of assists. Labyad is dat niet en is dat ook nooit geweest. En zal dat ook nooit worden.InnerHarbour schreef:Hij valt anoniem in tegen Feyenoord in een moeilijke wedstrijd. Goed tegen Venlo met een 3-0 voorsprong. Ik snap wel waarom Ten Hag wat anders probeerd als Ajax weer aan een moeilijke wedstrijd bezig is.Mr. Ajax schreef:Mijn punt is dat het helemaal niet logisch is om Neres op de bank te houden zoals jij insinueert. Zeker net ten faveure van Labyad.
Je argument gaat nergens over, IH. Ook al zou Neres in slechte vorm verkeren, dan nog heb je geen een alternatief wat beter is - hij is de beste optie die we momenteel hebben.
- InnerHarbour
Het argument is prima, jij bent het er niet mee eens dat is wat anders.
Neres faalde in de wedstrijd tegen Feyenoord twee weken geleden die moeilijk was, dan probeer je wat anders in een wedstrijd die ook moeilijk is, het was een prima verdedigbare beslissing van Ten Hag.
Neres faalde in de wedstrijd tegen Feyenoord twee weken geleden die moeilijk was, dan probeer je wat anders in een wedstrijd die ook moeilijk is, het was een prima verdedigbare beslissing van Ten Hag.
YNWA
Nee, jouw argument is zo lek als een mandje, zoals wel vaker. Dat "wat anders" faalt al een heel seizoen lang. Er is geen enkele rationele manier om die beslissing te verdedigen. Maar logica en rationeel, daar krijg je koppijn van he. Hoeft allemaal niet.InnerHarbour schreef:Het argument is prima, jij bent het er niet mee eens dat is wat anders.

- Gezond verstand
Als dat de argumentatie is, dan had er tegen Heracles een heel ander elftal in het veld moeten staan, want iedere Ajacied faalde daar. En dan had er ook een andere trainer op de bank gezeten, want Ten Hag faalde ook.InnerHarbour schreef:Het argument is prima, jij bent het er niet mee eens dat is wat anders.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Geweldig gespeeld vanaf links. Hopelijk niet meteen weer naar de bank of naar andere positie.
- Giacomo Puccini
Die voorhoede zonder Dolberg bevalt me wel.
3 spelmakers
3 spelmakers
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Misschien we zijn beste wedstrijd voor ons. Het elftal moet gewoon zo blijven staan.Jöhnk schreef:Geweldig gespeeld vanaf links. Hopelijk niet meteen weer naar de bank of naar andere positie.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dolberg had 2 geweldige loopakties en dat leverende 2 100% kansen op. Normaal doet hij daar meer mee.Mano schreef:Die voorhoede zonder Dolberg bevalt me wel.
3 spelmakers
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dolberg is niet geschikt in wedstrijden waar we 90% van de tijd op de tegenstanders helft spelen en waarin de ruimtes klein zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Ajaciedjuh
Dolberg is een prima spits en maakt de laatste tijd flinke stappen. Ik zou hem handhaven en Tadic naar het middenveld halen. Donny, Frenkie en Tadic op het middenveld, voorin Neres, Dolberg en Ziyech. Heeft het team veel meer snelheid, diepgang.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Eens. Met ruimte achter een verdediging doet ie het beter, maar die ruimte krijgt ie in 9 van de 10 wedstrijden niet.Boabdil schreef:Dolberg is niet geschikt in wedstrijden waar we 90% van de tijd op de tegenstanders helft spelen en waarin de ruimtes klein zijn.
Wat zijn die stappen waar mensen hier het steeds over hebben? 'Flinke' stappen ook nog. Hij staat al meer dan een jaar stil in z'n ontwikkeling.Ajaciedjuh schreef:Dolberg is een prima spits en maakt de laatste tijd flinke stappen. Ik zou hem handhaven en Tadic naar het middenveld halen. Donny, Frenkie en Tadic op het middenveld, voorin Neres, Dolberg en Ziyech. Heeft het team veel meer snelheid, diepgang.
-
Misschien de rest van het seizoen verder gaan met Ziyech, Tadic en Neres als aanvalslinie?
Daar is veel voor te zeggen. Ik vraag me alleen wel af of het net zo effectief is wanneer de tegenstander vooral in en rondom de eigen zestien meter blijft spelen. Deze spelers combineren heerlijk maar wat ik mis is killersinstinct om het ook af te maken zodra er kansen ontstaan.
Maar het kon wel eens onze beste optie zijn. Dolberg en Huntelaar presteren toch wisselvallig.
Maar het kon wel eens onze beste optie zijn. Dolberg en Huntelaar presteren toch wisselvallig.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Dolberg maakt goede loopacties, heeft weer individuele acties en is goed aanspeelbaar. Moet alleen andere schoenen aan, schaatsen uitlaten.Mr. Ajax schreef:Eens. Met ruimte achter een verdediging doet ie het beter, maar die ruimte krijgt ie in 9 van de 10 wedstrijden niet.Boabdil schreef:Dolberg is niet geschikt in wedstrijden waar we 90% van de tijd op de tegenstanders helft spelen en waarin de ruimtes klein zijn.
Wat zijn die stappen waar mensen hier het steeds over hebben? 'Flinke' stappen ook nog. Hij staat al meer dan een jaar stil in z'n ontwikkeling.Ajaciedjuh schreef:Dolberg is een prima spits en maakt de laatste tijd flinke stappen. Ik zou hem handhaven en Tadic naar het middenveld halen. Donny, Frenkie en Tadic op het middenveld, voorin Neres, Dolberg en Ziyech. Heeft het team veel meer snelheid, diepgang.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Historicus schreef:Misschien de rest van het seizoen verder gaan met Ziyech, Tadic en Neres als aanvalslinie?
Marillion schreef:Daar is veel voor te zeggen. Ik vraag me alleen wel af of het net zo effectief is wanneer de tegenstander vooral in en rondom de eigen zestien meter blijft spelen. Deze spelers combineren heerlijk maar wat ik mis is killersinstinct om het ook af te maken zodra er kansen ontstaan.
Het werkt beide kanten op. Ajax mist gewoon het type speler die meerdere keren per wedstrijd de bal meteen met z'n goede been voorgeeft op de spits.
De (dubbele) één-tweetjes en soms wel maar ook regelmatig niet geslaagde combinaties in de manier waarop Ziyech en Tadic voetballend lang niet altijd de simpelste en vooral snelste weg naar het doel kiezen is voor de man in de punt zeer ondankbaar.
Bij veel loopacties gaat de bal niet in de loop worden meegegeven aan jou en naast steekpasses heeft met name Ziyech ook een boel egoïstische en doorgaans totaal mislukte schoten van afstand.
De Dolberg die hongerig goals maakte was (en is soms nog immer) heel rap bij de rebound maar bij veel van die schoten van Ziyech zie je inlopende jongens vaak echt kijken van "pffff, weer ruim 4 meter naast".
Dolberg is wel bedrijvig en positioneel slim genoeg om zowel tegen Benfica als Bayern als Real 1 op 1 voor de keeper te komen. De Dolberg van 2017 scoorde vanuit schitterende hoeken in beide wedstrijden tegen Lyon en maakte er 3 in één wedstrijd tegen NEC. In december 2018 komt hij niet tot scoren in een wedstrijd tegen De Graafschap waarin zijn teamgenoten er 8 maken.
Huntelaar brengt als invaller vaak een net iets andere energie, maar als hij vanaf de aftrap zie je toch dat net iets teveel relatief makkelijke kansen er niet in gaan, technisch hij nooit de beste was en zeker minder is dan Dolberg.
Zowel een erkende killer, een echte doelpuntenmachine toevoegen, ja dat zal wel helpen ja. Maar de spits moet ook gewoon veel sneller bediend worden. In de punt van de aanval heb je nu echt een ondankbare taak bij Ajax, tenzij je het als Tadic doet en dus op veel momenten zorgt dat er een extra mannetje op het middenveld wordt gecreëerd.
Ik denk dat Dolberg het straks wel weer een fase echt op de heupen gaat krijgen, maar de vraag is in welke wedstrijden en voor hoe lang.
Tadic stond in de eerste helft ook geen buitenspel na een lange bal van eigen helft. Ongelooflijk. Zie nu een foto. Hij staat gewoon op eigen helft.
IK GELOOF!!!!!!