Antony

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Antony

Bericht door zeux » za aug 20, 2022 10:36 pm

LucaS schreef:Maar Ajax handelt.dit toch ook in samenspraak met Antony af? Romano schrijft dat bij Ajax intern nog wordt gedicussieerd of Antony morgen mee zal spelen. Dat lijkt een vrij zinloze discussie als Antony echt in staking zou zijn. Bovendien trainde hij vrijdag individueel. Dit gaat gewoon in overleg tussen Ajax en Antony hoor.
Ja, dat denk ik ook.
Was meer een algemene observatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Antony

Bericht door raymon » zo aug 21, 2022 6:42 am

Lionel schreef:Hopen dat de transfersom meer dan 100 is. 98 voelt toch als net niet. En Ziyech halen.
Als het bijna rond is dan denk ik niet dat het veel hoger dan 80m gaat zijn. Hooguit dmv bonussen (CL halen, kampioen worden).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » zo aug 21, 2022 7:14 am

Zou natuurlijk ook een waanzinnig bedrag zijn ..(80 ex. Bonussen ) ..

Al denkt The Times daar ander iver ..
The Times: Glazer-familie maakt geld vrij, Ajax verwacht bod van 100 miljoen
07:56, Vandaag
19

Ajax verwacht dat Manchester United zijn bod op Antony verhoogt naar liefst honderd miljoen euro. Dat meldt de Britse kwaliteitskrant The Times zondag. De Braziliaanse international stuurt aan op een transfer naar Old Trafford.

De Amsterdammers sloegen aanbiedingen van zestig miljoen en tachtig miljoen af voor Antony, die door United-manager Erik ten Hag als 'priority signing' wordt gezien. De 22-jarige aanvaller, die nog een contract heeft tot medio 2025, wil dolgraag de overstap naar The Mancunians maken. Hij trainde de afgelopen dagen al apart van de groep en volgens Fabrizio Romano ontbreekt hij zondag in het Eredivisie-duel bij Sparta.

The Times weet dat Ajax begin juli nog genoegen nam met tachtig miljoen euro, maar de vraagprijs is verhoogd nu de transferdeadline dichterbij komt. De Nederlandse kampioen heeft op dit moment nog een kleine twee weken om een vervanger te vinden. Hakim Ziyech is de belangrijkste kandidaat, schreven Voetbal International en De Telegraaf.

Antony kon zaterdag niet beloven dat hij in de Johan Cruijff Arena blijft. "Nee, om heel eerlijk te zijn kan ik dat niet. Wat ik wel kan zeggen, is dat ik met mijn familie, zaakwaarnemers en Ajax tot de juiste beslissing wil komen, die goed is voor iedereen. Uiteindelijk bepaalt God mijn toekomst", zei hij in de ochtendkrant.

Glazer-familie maakt geld vrij
Na de dramatische seizoensstart is United vastbesloten om de selectie van Ten Hag van een impuls te voorzien. Mede door de druk van buitenaf heeft de Glazer-familie toestemming gegeven voor enkele 'high-value offers' voor nieuwe spelers, stelt The Times. Casemiro kwam al over van Real Madrid, terwijl een bod van 135 miljoen euro op Atlético Madrid-smaakmaker João Felix is afgewezen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Antony

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 21, 2022 7:29 am

Ze hebben al 135 miljoen op Felix geboden, dat bod is afgewezen. Denken jullie nou echt dat Antony dan voor 100 miljoen verkocht wordt? Ajax kan veel meer krijgen.
Ajax!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » zo aug 21, 2022 8:01 am

https://www.redcafe.net/threads/antony- ... 4/page-180

Ze zijn het niet met je eens, GP.. (Soms snap ik supporters niet. Het zou me niet interesseren hoeveel een speler kostte als Suikeroompje betaalde.)



We hebben hem dus afgelopen zondag voor het laatst in ons shirt gezien. Erg jammer.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Antony

Bericht door Mano » zo aug 21, 2022 8:49 am

Voor 100mio en een goeie vervanger is het helemaal prima. Wel een aanstormend talent halen uit zuid Amerika voor dat geld. Desnoods in de winter maar niet opmaken aan gearriveerde spelers.

Ziyech huren zou verstandig zijn en dan ondertussen een goeie Braziliaanse aanvaller(Giovani) kopen.

Zodat je, met een beetje geluk, over 2 jaar weer wat te cashen hebt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Antony

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 21, 2022 11:00 am

Telesport
Antony afwezig bij Ajax tijdens uitduel met Sparta
Door MIKE VERWEIJ


ROTTERDAM - Alfred Schreuder kan in het uitduel van zondagmiddag met Sparta (14.30 uur) geen beroep doen op Antony. De Braziliaan wordt op Het Kasteel vervangen door Steven Berghuis.

De afwezigheid van de Braziliaan komt niet als een verrassing. Nadat Ajax donderdag een bod van 80 miljoen euro van Manchester United afsloeg, meldde Antony zich vrijdag wel op de club, maar hij sloeg de groepstraining over. Na een training in de sportschool keerde hij huiswaarts. Ook zaterdag trainde hij niet met de selectie van Schreuder mee.


Antony, die in een groot interview in De Telegraaf van zaterdag zei bij Ajax blijven niet als straf te zien en dat God uiteindelijk zijn toekomst bepaalt, wil dat de Amsterdamse clubleiding in elk geval met United in gesprek gaat, maar die weigert dat. Ajax wil Antony in principe niet kwijt en zeker niet voor een bedrag onder de 100 miljoen euro.

Vanwege de brede selectie wordt de houding van Antony niet als een probleem gezien.
Berghuis is zijn logische vervanger. In het uiterste geval blijft de Braziliaan tot 1 september aan de kant staan, waarna Schreuder het gesprek met hem zal aanknopen. De trainer heeft een goede band met de aanvaller en de verwachting is dat die zich met het naderende WK snel over zijn teleurstelling zal heen zetten. Al blijft het scenario dat Ajax – zeker als United maandag van Liverpool verliest – een niet te weigeren bod krijgt realistisch.

Ten opzichte van de galavoorstelling tegen FC Groningen (6-1) is Berghuis vanmiddag in Rotterdam niet de enige nieuweling in de Ajax-basis. Calvin Bassey staat links centraal in de verdediging. Daley Blind schuift door naar de backpositie en Owen Wijndal start op de bank.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer; Rensch, Timber, Bassey, Blind; Alvarez, Tadic, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.
:biggthumpup.gif:
‪Als het klopt wat Mike schrijft, dan is de opstelling van Ajax helemaal terecht 👍 De liefde moet van 2 kanten komen (zie Olympische spelen). Het is geen eenrichtingsverkeer‬.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » zo aug 21, 2022 11:16 am

Mwah, AJAX moet nu wel uit gaan kijken zichzelf niet in de voeten te schieten want daar hebben ze met Neres wel een goed voorbeeld van ... Het punt is ook zijn vervanger mits Ziyech daadwerkelijk NU wil terug komen moet je daar ook rekening mee houden ..

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Antony

Bericht door columbus » zo aug 21, 2022 11:23 am

999 schreef:Mwah, AJAX moet nu wel uit gaan kijken zichzelf niet in de voeten te schieten want daar hebben ze met Neres wel een goed voorbeeld van ... Het punt is ook zijn vervanger mits Ziyech daadwerkelijk NU wil terug komen moet je daar ook rekening mee houden ..
Ik snap je punt hoor. Maar Ajax hoeft helemaal niemand te verkopen, toch? En Anthony heeft gewoon nog een lopend contract. Erger me sowieso groen en geel aan al dit soort praktijken. Niet alleen nu bij Anthony hoor maar wat is een contract in vredesnaam nog waard. En dan het behandelen met fluwelen handschoentjes, “oeh want misschien is hij er niet met zijn hoofd bij, moeite met motivatie”, Dat trek ik slecht

Vergelijking met het wielrennen. Kelderman en van Baarle rijden volgend jaar voor een nieuwe werkgever. Die rijden nu gewoon volle bak de Vuelta, krijgen nog een na seizoen en misschien een WK en persen er alles uit voor een goed resultaat. Waarom? Omdat het topsporters zijn en een contract respecteren

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » zo aug 21, 2022 11:27 am

columbus schreef:
zo aug 21, 2022 11:23 am
999 schreef:Mwah, AJAX moet nu wel uit gaan kijken zichzelf niet in de voeten te schieten want daar hebben ze met Neres wel een goed voorbeeld van ... Het punt is ook zijn vervanger mits Ziyech daadwerkelijk NU wil terug komen moet je daar ook rekening mee houden ..
Ik snap je punt hoor. Maar Ajax hoeft helemaal niemand te verkopen, toch? En Anthony heeft gewoon nog een lopend contract. Erger me sowieso groen en geel aan al dit soort praktijken. Niet alleen nu bij Anthony hoor maar wat is een contract in vredesnaam nog waard. En dan het behandelen met fluwelen handschoentjes, “oeh want misschien is hij er niet met zijn hoofd bij, moeite met motivatie”, Dat trek ik slecht

Vergelijking met het wielrennen. Kelderman en van Baarle rijden volgend jaar voor een nieuwe werkgever. Die rijden nu gewoon volle bak de Vuelta, krijgen nog een na seizoen en misschien een WK en persen er alles uit voor een goed resultaat. Waarom? Omdat het topsporters zijn en een contract respecteren
Nee hier mee ben ik het ook wel mee eens hoor.Maar mits Ziyech ook daadwerkelijk wil is er meteen een zeer goed alternatief die nog zo'n 3-4 jaar moeiteloos mee kan.Je houdt dan nog genoeg geld over om verder te schouten ..

What if als we dadelijk een tweede Neres scenario krijgen ? , Of Antony denkt hoe slechter ik speel hoe eerder ( goedkoper ) ik weg kan :)
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 21, 2022 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Antony

Bericht door raymon » zo aug 21, 2022 11:28 am

columbus schreef:
999 schreef:Mwah, AJAX moet nu wel uit gaan kijken zichzelf niet in de voeten te schieten want daar hebben ze met Neres wel een goed voorbeeld van ... Het punt is ook zijn vervanger mits Ziyech daadwerkelijk NU wil terug komen moet je daar ook rekening mee houden ..
Ik snap je punt hoor. Maar Ajax hoeft helemaal niemand te verkopen, toch? En Anthony heeft gewoon nog een lopend contract. Erger me sowieso groen en geel aan al dit soort praktijken. Niet alleen nu bij Anthony hoor maar wat is een contract in vredesnaam nog waard. En dan het behandelen met fluwelen handschoentjes, “oeh want misschien is hij er niet met zijn hoofd bij, moeite met motivatie”, Dat trek ik slecht

Vergelijking met het wielrennen. Kelderman en van Baarle rijden volgend jaar voor een nieuwe werkgever. Die rijden nu gewoon volle bak de Vuelta, krijgen nog een na seizoen en misschien een WK en persen er alles uit voor een goed resultaat. Waarom? Omdat het topsporters zijn en een contract respecteren
Wat is een contract nog waard? Nou €100 miljoen ongeveer. Anders loopt hij gratis de deur uit.

En als een speler in februari een contact tekent zal hij ook nog zijn best doen om wedstrijden te winnen voor zijn huidige club. Voetbal is in die zin raar dat transfers nog mogelijk zijn terwijl het seizoen al begonnen is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Antony

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 21, 2022 11:41 am

Antony gaat echt wel zijn best doen als hij moet blijven. Hij wil tenslotte naar het WK.

Ajax zit nu in de positie dat ze niet hoeven te verkopen, hem graag willen houden en dus ook de grenzen kunnen stellen (100M en een vervanger geregeld). Antony mag ontevreden zijn, dat snap ik, maar werkweigering is walgelijk en moet je zeker niet belonen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » zo aug 21, 2022 11:42 am

De afwezigheid van de Braziliaan komt niet als een verrassing. Nadat Ajax donderdag een bod van 80 miljoen euro van Manchester United afsloeg, meldde Antony zich vrijdag wel op de club, maar hij sloeg de groepstraining over. Na een training in de sportschool keerde hij huiswaarts. Ook zaterdag trainde hij niet met de selectie van Schreuder mee.
Vanwege de brede selectie wordt de houding van Antony niet als een probleem gezien. Berghuis is zijn logische vervanger. In het uiterste geval blijft de Braziliaan tot 1 september aan de kant staan, waarna Schreuder het gesprek met hem zal aanknopen. De trainer heeft een goede band met de aanvaller en de verwachting is dat die zich met het naderende WK snel over zijn teleurstelling zal heen zetten. Al blijft het scenario dat Ajax – zeker als United maandag van Liverpool verliest – een niet te weigeren bod krijgt realistisch.
Die Verweij kletst maar wat, denk ik.

Antony kwam gewoon naar de club, trainde alleen niet. Hij zou dus best kunnen spelen. Natuurlijk zou het een probleem zijn als hij weigerde voor Ajax uit te komen. Een speler die onder contract staat hoort gewoon mee te doen. Uit dat interview in de T (!) bleek ook helemaal niet dat hij van plan was zich zo hard op te stellen. Het lijkt me onzin.

Dit stukje van Verweij is speculeren op basis van wat wij ook weten. Hij heeft geen informatie.

Volgens de Twitteraar Hamstelaar, die heel wat betrouwbaarder is gebleken, heeft Ajax al een balletje opgegooid bij Ziyech. Daaruit trek ik de conclusie dat Ajax al bezig is met de opvolging van Antony. Voeg ik dit bericht hierbij (Times is doorgaans betrouwbaar):
Glazer-familie maakt geld vrij
Na de dramatische seizoensstart is United vastbesloten om de selectie van Ten Hag van een impuls te voorzien. Mede door de druk van buitenaf heeft de Glazer-familie toestemming gegeven voor enkele 'high-value offers' voor nieuwe spelers, stelt The Times.
dan denk ik dat de onderhandelingen allang gaande zijn. Antony speelt niet om zijn benen heel te houden, dat lijkt me de logische conclusie.




Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat geldt ook voor Verweij. :smallgrin.gif: HIj formuleert het zo dat hij altijd gelijk krijgt en anders heeft hij gelijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Antony

Bericht door Jöhnk » zo aug 21, 2022 11:44 am

columbus schreef:
zo aug 21, 2022 11:23 am
999 schreef:Mwah, AJAX moet nu wel uit gaan kijken zichzelf niet in de voeten te schieten want daar hebben ze met Neres wel een goed voorbeeld van ... Het punt is ook zijn vervanger mits Ziyech daadwerkelijk NU wil terug komen moet je daar ook rekening mee houden ..
Ik snap je punt hoor. Maar Ajax hoeft helemaal niemand te verkopen, toch? En Anthony heeft gewoon nog een lopend contract. Erger me sowieso groen en geel aan al dit soort praktijken. Niet alleen nu bij Anthony hoor maar wat is een contract in vredesnaam nog waard. En dan het behandelen met fluwelen handschoentjes, “oeh want misschien is hij er niet met zijn hoofd bij, moeite met motivatie”, Dat trek ik slecht

Vergelijking met het wielrennen. Kelderman en van Baarle rijden volgend jaar voor een nieuwe werkgever. Die rijden nu gewoon volle bak de Vuelta, krijgen nog een na seizoen en misschien een WK en persen er alles uit voor een goed resultaat. Waarom? Omdat het topsporters zijn en een contract respecteren
Maar nu ben je aan het invullen, alsof Antony een zwakke mentaliteit heeft en zijn contract niet respecteert. Het zou ook zo kunnen zijn dat er 80-100 miljoen (dat is het contract dus waard) gloort en dat Ajax daar niet naast wil grijpen, en dat Ajax en Antony in goed overleg hebben beslist om het zekere voor het onzekere te nemen, om de benen heel te houden. en dat Antony daarom niet met de groep traint en niet speelt.

Want in tegenstelling tot wat jij beweert, moet Ajax wel degelijk verkopen. Dat is inherent aan het business model dat men voert. Ze kopen meer spelers en duurdere spelers dan voorheen; daar staat tegenover dat er ook verkocht moet worden. Een aantal jaar geleden had Van der Sar het over 50 miljoen per jaar (gemiddeld), maar inmiddels zal dat ongetwijfeld meer zijn. Waarmee ik niet beweer dat er acute geldproblemen zijn. Maar ook in toekomstige jaren zal er verkocht moeten worden (vorig jaar viel het trouwens ook best tegen) en als je daar nu al een fors voorschot op kunt nemen dan is dat wat dat betreft zeer welkom.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Antony

Bericht door Toppie » zo aug 21, 2022 11:46 am

Het scenario is als volgt Antony speelt geen CL geen titelstrijd geen structuur club en Ten Hag verdwijnt via de achterdeur als dit zo doorgaat :1evil.gif: en her WK is maar een vraagteken? En dat allemaal voor minimaal 100 miljoen :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Antony

Bericht door zeux » zo aug 21, 2022 11:48 am

Het businessmodel is ook talenten uit het buitenland (bijv Zuid-Amerika) te laten zien dat Ajax een ideale 'tussenstop' op weg naar de Europese top is. (en ja, ik weet dat ManU op dit moment absoluut geen 'Europese top' is qua voetbal, maar als club heeft het nog wel dat aura en inzinkingen komen en gaan).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » zo aug 21, 2022 11:51 am

We hebben het hier dan ook niet over15 miljoen inclusief bonussen, maar100 Miljoen ... En dan kun je natuurlijk lullen over " maar hij heeft nog een contract " , tja deden we bij Neres ook, vervolgens was het geld vervlogen, en zagen we nooit meer de Neres uit zijn goede periode meer terug ..

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » zo aug 21, 2022 11:54 am

Zeux schreef:
zo aug 21, 2022 11:48 am
Het businessmodel is ook talenten uit het buitenland (bijv Zuid-Amerika) te laten zien dat Ajax een ideale 'tussenstop' op weg naar de Europese top is. (en ja, ik weet dat ManU op dit moment absoluut geen 'Europese top' is qua voetbal, maar als club heeft het nog wel dat aura en inzinkingen komen en gaan).
Klopt, maar gezien het doorverkooppercentage dat Ajax Sao Paulo gunt, zal SP niet klagen dat Ajax het hard speelt. Sterker, na de aankomende deal zullen Braziliaanse clubs graag aan Ajax verkopen. Dit is toch een ongekend succesverhaal voor SP? Dat pakt straks in totaal gewoon veertig miljoen of zo.

Voor het management van Antony is het ook prima zo. Reken maar dat er wat aan de strijkstok blijft hangen. Daarbij heeft Antony zich optimaal kunnen ontwikkelen bij Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Antony

Bericht door Jöhnk » zo aug 21, 2022 11:54 am

Zeux schreef:
zo aug 21, 2022 11:48 am
Het businessmodel is ook talenten uit het buitenland (bijv Zuid-Amerika) te laten zien dat Ajax een ideale 'tussenstop' op weg naar de Europese top is. (en ja, ik weet dat ManU op dit moment absoluut geen 'Europese top' is qua voetbal, maar als club heeft het nog wel dat aura en inzinkingen komen en gaan).
Precies. Juist daarom vind ik het jammer dat de draai eraan wordt gegeven dat Antony aan het muiten is. Terwijl mijn sterke vermoeden juist is dat Ajax meewerkt (maar wel voor de juiste prijs). Het heel houden van de benen van Antony is daar een onderdeel van.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Antony

Bericht door wimpey » zo aug 21, 2022 11:56 am

We weten toch hoe goed Verweij is ingevoerd binnen Ajax?

Je ziet Antony spelen, leest dat interview: potentiële muiter? In mijn ogen niet. Vermoed sterk dat ze hem niet laten trainen en spelen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » zo aug 21, 2022 11:57 am

Yopii schreef:
zo aug 21, 2022 11:54 am
Zeux schreef:
zo aug 21, 2022 11:48 am
Het businessmodel is ook talenten uit het buitenland (bijv Zuid-Amerika) te laten zien dat Ajax een ideale 'tussenstop' op weg naar de Europese top is. (en ja, ik weet dat ManU op dit moment absoluut geen 'Europese top' is qua voetbal, maar als club heeft het nog wel dat aura en inzinkingen komen en gaan).
Klopt, maar gezien het doorverkooppercentage dat Ajax Sao Paulo gunt, zal SP niet klagen dat Ajax het hard speelt. Sterker, na de aankomende deal zullen Braziliaanse clubs graag aan Ajax verkopen. Dit is toch een ongekend succesverhaal voor SP? Dat pakt straks in totaal gewoon veertig miljoen of zo.

Voor het management van Antony is het ook prima zo. Reken maar dat er wat aan de strijkstok blijft hangen. Daarbij heeft Antony zich optimaal kunnen ontwikkelen bij Ajax.
Als wij een talent als Antony kunnen krijgen en daarbij weer maar 80% van de rechten krijgen vind ik het geen probleem. Niemand lijkt mij.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Antony

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 21, 2022 12:06 pm

Yopii schreef:
zo aug 21, 2022 11:42 am
De afwezigheid van de Braziliaan komt niet als een verrassing. Nadat Ajax donderdag een bod van 80 miljoen euro van Manchester United afsloeg, meldde Antony zich vrijdag wel op de club, maar hij sloeg de groepstraining over. Na een training in de sportschool keerde hij huiswaarts. Ook zaterdag trainde hij niet met de selectie van Schreuder mee.
Vanwege de brede selectie wordt de houding van Antony niet als een probleem gezien. Berghuis is zijn logische vervanger. In het uiterste geval blijft de Braziliaan tot 1 september aan de kant staan, waarna Schreuder het gesprek met hem zal aanknopen. De trainer heeft een goede band met de aanvaller en de verwachting is dat die zich met het naderende WK snel over zijn teleurstelling zal heen zetten. Al blijft het scenario dat Ajax – zeker als United maandag van Liverpool verliest – een niet te weigeren bod krijgt realistisch.
Die Verweij kletst maar wat, denk ik.

Antony kwam gewoon naar de club, trainde alleen niet. Hij zou dus best kunnen spelen. Natuurlijk zou het een probleem zijn als hij weigerde voor Ajax uit te komen. Een speler die onder contract staat hoort gewoon mee te doen. Uit dat interview in de T (!) bleek ook helemaal niet dat hij van plan was zich zo hard op te stellen. Het lijkt me onzin.

Dit stukje van Verweij is speculeren op basis van wat wij ook weten. Hij heeft geen informatie.

Volgens de Twitteraar Hamstelaar, die heel wat betrouwbaarder is gebleken, heeft Ajax al een balletje opgegooid bij Ziyech. Daaruit trek ik de conclusie dat Ajax al bezig is met de opvolging van Antony. Voeg ik dit bericht hierbij (Times is doorgaans betrouwbaar):
Glazer-familie maakt geld vrij
Na de dramatische seizoensstart is United vastbesloten om de selectie van Ten Hag van een impuls te voorzien. Mede door de druk van buitenaf heeft de Glazer-familie toestemming gegeven voor enkele 'high-value offers' voor nieuwe spelers, stelt The Times.
dan denk ik dat de onderhandelingen allang gaande zijn. Antony speelt niet om zijn benen heel te houden, dat lijkt me de logische conclusie.




Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat geldt ook voor Verweij. :smallgrin.gif: HIj formuleert het zo dat hij altijd gelijk krijgt en anders heeft hij gelijk.
Uiteraard is het allemaal gissen, maar de door jou aangehaalde Hamstelaar meldt ook dat Antony aan het muiten is om jouw analyse aan te vullen. Hamstelaar heeft de laatste maanden continue inside informatie gehad, die klopte. En uiteraard is Ajax bezig met opvolging, want de kans is vrij groot dat de paniek nog verder toeslaat en de Amerikanen enorm onder druk staan, dat ze de gevraagde 100M gaan betalen.
Interview Antony was voor het bod van 80M.

Mijn best gues: Antony is wel degelijk (op aandringen van zijn zaakwaarnemers) aan het staken. Ajax houdt zijn poot stijf en houdt vast aan de 100M en weet dat Antony straks echt wel gaat voetballen (gemotiveerd), omdat hij naar het WK wil. De bal ligt bij Man UTD om met een verhoogd bod te komen die wel past bij de vraagprijs.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Antony

Bericht door columbus » zo aug 21, 2022 12:09 pm

raymon schreef:
columbus schreef:
999 schreef:Mwah, AJAX moet nu wel uit gaan kijken zichzelf niet in de voeten te schieten want daar hebben ze met Neres wel een goed voorbeeld van ... Het punt is ook zijn vervanger mits Ziyech daadwerkelijk NU wil terug komen moet je daar ook rekening mee houden ..
Ik snap je punt hoor. Maar Ajax hoeft helemaal niemand te verkopen, toch? En Anthony heeft gewoon nog een lopend contract. Erger me sowieso groen en geel aan al dit soort praktijken. Niet alleen nu bij Anthony hoor maar wat is een contract in vredesnaam nog waard. En dan het behandelen met fluwelen handschoentjes, “oeh want misschien is hij er niet met zijn hoofd bij, moeite met motivatie”, Dat trek ik slecht

Vergelijking met het wielrennen. Kelderman en van Baarle rijden volgend jaar voor een nieuwe werkgever. Die rijden nu gewoon volle bak de Vuelta, krijgen nog een na seizoen en misschien een WK en persen er alles uit voor een goed resultaat. Waarom? Omdat het topsporters zijn en een contract respecteren
Wat is een contract nog waard? Nou €100 miljoen ongeveer. Anders loopt hij gratis de deur uit.

En als een speler in februari een contact tekent zal hij ook nog zijn best doen om wedstrijden te winnen voor zijn huidige club. Voetbal is in die zin raar dat transfers nog mogelijk zijn terwijl het seizoen al begonnen is.
Vooral het laatste ben ik enorm met je eens

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Antony

Bericht door columbus » zo aug 21, 2022 12:12 pm

Ik vind niet dat hij aan het muiten is, helemaal niet zelf. Ik vind alleen de aura omheen irritant. Waarom zou hij niet kunnen spelen? Als hij op het veld staat zal hij gewoon zijn best doen. En dat bedoel ik meer, hij heeft nu nog gewoon een contract, is nu nog in dienst van Ajax dus waarom stel je hem niet op

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » zo aug 21, 2022 12:13 pm

Omdat hij heel moet blijven, Columbus. Ajax speelt tegen Sparta, voor zo'n potje ga je geen honderd miljoen op het spel zetten.


@Ajaciedjuh: ik kan me vergissen, maar ik lees alleen dit van Hamstelaar:


https://mobile.twitter.com/Hamstelaar/s ... 4071571457

Hij lijkt inderdaad over inside information te beschikken.

Ik weet haast zeker dat we Antony niet meer in het shirt van Ajax zullen zien. Voor alle partijen is een transfer nu het beste.

Plaats reactie