Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door beelzebub » ma okt 13, 2014 12:59 pm

Wellicht een gevalletje Henryk Larsson. Die kwam ook pas los toen-ie weg was uit NL. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13835
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jinne » ma okt 13, 2014 4:12 pm

Larsson was voetballend al wel goed bij Feyenoord. Alleen hij scoorde nog niet heel veel. Siggi heeft vooral van dat eerste geen kaas gegeten. Bij Arsenal heeft Bendtner ook jaren lang rond gelopen, dus Wenger heeft er niet altijd zicht op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » ma okt 13, 2014 4:20 pm

Wenger, Van Gaal, Adriaanse, De Boer...

Wie ben ik om te zeggen dat die jongen een geen reet van kan? :confused.gif:

Vreemd verhaal!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma okt 13, 2014 7:14 pm

Yopi schreef:Wenger, Van Gaal, Adriaanse, De Boer...

Wie ben ik om te zeggen dat die jongen een geen reet van kan? :confused.gif:

Vreemd verhaal!

We zien wat we zien, Yopi. Voetballend een zeer beperkte en logge speler, die volgens mij alleen redelijk geschikt is als afmaker. Categorie Bulykin wat mij betreft. Eentje die dus voortdurend bekogeld moet worden met voorzetten en steekpassjes om nog wat te renderen. En meer moet ie gewoonweg niet doen. Hou het alsjeblieft simpel, anders komen er alleen maar brokken van. Helaas heeft FdB al vaker spelers verkeerd beoordeeld en gebruikt dan wel ze op de verkeerde plek neergezet en hij denkt blijkbaar al een tijdje dat Sigi dé spits is in het spelletje van Ajax. Hopelijk verbetert dat inschattingsvermogen nog bij Frank in de paar jaar die hem bij Ajax resteren.

Adriaanse zei gisteravond inderdaad dat Sigi een topspits kan worden, maar daarna noemde Co een rijtje voorwaarden voor een topspits, waaraan ik Sigi niet snel zie voldoen. 20-25 doelpunten per seizoen, een beweeglijk aanspeelpunt zodat mensen kunnen doorkomen en een speler die hoog druk kan zetten. Ernie Brandts voegde daar nog aan toe dat een topspits de beheersing en koelbloedigheid in de 16 heeft om kansen af te maken. Is ook niet echt geweldig bij Sigi.

Wat Wenger en Van Gaal in 2007 precies bezield heeft weet ik ook niet. Sigi is volgens google van zijn 12e tot zijn 17e een paar keer op stage geweest bij Arsenal en heeft op zijn 17e ook een gesprek gehad met Wenger. Maar Sigi koos toen toch voor AZ, omdat hij dat beter voor zijn ontwikkeling vond. In ieder geval op aanraden van zijn broer en mogelijk ook na dat gesprek van Van Gaal. Bovendien vond hij het wel plezierig dat er al 2 IJslanders bij AZ speelden. Kennelijk heeft die keus hem geen goed gedaan en is er sinds zijn 17e wel heel erg veel verloren gegaan.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33961
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » ma okt 13, 2014 9:02 pm

Bij AZ heeft hij toch naar behoren gedaan, de eerste reacties hier waren best positief. De conclusie moet zijn dat ie niet veel beter is geworden de afgelopen 3 seizoenen, en dat moet toch wel, van je 21e tot je 24e.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma okt 13, 2014 9:46 pm

Dus als ik je goed begrijp was hij bij AZ al net zo slecht als ie nou bij Ajax is?
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33961
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » ma okt 13, 2014 9:56 pm

:smallgrin.gif:

Dan zouden we hem toch nooit gekocht hebben? Hoewel....
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » ma okt 13, 2014 10:12 pm

Destijds was hij toch een elegante ruin? :hypocrite.gif:

Serieus, hoe goed kan hij geweest zijn? Zijn techniek is zo matig.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma okt 13, 2014 10:37 pm

Yopi schreef:Destijds was hij toch een elegante ruin? :hypocrite.gif:

Serieus, hoe goed kan hij geweest zijn? Zijn techniek is zo matig.
Het verschil tussen AZ en Ajax is natuurlijk ook, dat Verbeek wel wist hoe je van Sigi gebruik moest maken en hoe vooral niet. FdB kennelijk nog steeds niet.

Maar de interesse van Wenger van toen verbaast me wel. Juist een coach die Ajaxachtig veldspel hoog in het vaandel had/heeft staan. Wat moet je dan in hemelsnaam met Sigi? Ik las hier en daar op google dat hij toen zelfs als een Europees toptalent werd beschouwd. Snap ik echt helemaal niets van als ik hem nu bezig zie. Is er dan sindsdien zoveel veranderd bij hem? :confused.gif:
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door beelzebub » ma okt 13, 2014 10:41 pm

Nou, ik kan me wel voorstellen dat hij door die twee stressfacturen of wat het ook was met zijn enkels er niet echt beweeglijker op is geworden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma okt 13, 2014 10:45 pm

beelzebub schreef:Nou, ik kan me wel voorstellen dat hij door die twee stressfacturen of wat het ook was met zijn enkels er niet echt beweeglijker op is geworden.
Oké, daar heb je zeker een punt. Dat zal niet bijgedragen hebben tot zijn dynamiek en motoriek. Maar ook dan zal zijn matige techniek en gebrek aan gogme toen toch zijn opgevallen?
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door raymon » di okt 14, 2014 7:30 am

Zijn spel leidt bij mij ook regelmatig tot een stressfractuur.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52074
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » vr nov 07, 2014 2:14 pm

'De directie is verantwoordelijk voor het beleid, niet Cruijff'

Jop van Kempen © Het Parool
COLUMN

Als je een aflopend contract hebt, word je niet opgesteld. Dat was het beleid dat Cruijff de directie van Ajax opdroeg na de zogeheten fluwelen revolutie. Ajax laat spelers niet zonder transfersom de poort uit lopen, de schoorsteen moet roken.

Sulejmani werd als voorbeeld gesteld. Zijn contract liep in 2013 af en de Serviër heeft in het seizoen 2012-2013 amper gespeeld. De buitenspeler van zestien miljoen heeft in zijn laatste jaar voornamelijk met het tweede elftal getraind. Lik op stuk. Iedereen snapte het.

Inmiddels zijn we een jaartje verder en van de duidelijke boodschap wordt behoorlijk afgeweken. De Boer creëerde al een uitzonderingspositie voor Schöne, omdat hij transfervrij was overgekomen van NEC. Schönes contract loopt na dit seizoen af, maar hij speelt altijd. Maar ook Moisander (aangekocht voor zo'n vier miljoen) en Sigthórsson (vijf miljoen) zijn uitzonderingen gebleken.

Moisander ligt vast tot juni 2015, Sigthórsson ook. De IJslander zou drie maanden geleden al bijtekenen, maar nog altijd zette hij geen handtekening.

Het mag de pret niet drukken. Zaterdag tegen Dordrecht stonden de drie in de basis. En vanavond tegen Barça mogelijk weer.
Ik snap alle partijen.

Ik snap de spelers: ze hopen na een geslaagd seizoen op een mooiere club met een mooier salaris.

Ik snap De Boer: hij wil winnen, en met Schöne, Moisander en Sigthórsson denkt hij een grotere kans te hebben dan met bijvoorbeeld Kishna, Denswil en Milik.

Ik snap ook de directie: er is een salarisplafond van zo'n miljoen euro en daarmee haal je spelers die zich naar een transfervrije status voetballen, niet zo makkelijk over de streep. Zeker niet als sommige spelers op dit moment meer verdienen dan een miljoen.

En ik snap Cruijff. Want de directie is verantwoordelijk voor het beleid, niet Cruijff. Duidelijk toch?
:confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jöhnk » vr nov 07, 2014 2:45 pm

Klopt niet helemaal, wat die man schrijft. Als je contract afloopt en je weigert bij te tekenen, dan werd je niet meer opgesteld. Aan Moisander en Schöne heeft Ajax doodgewoon (nog) geen nieuwe aanbieding gedaan. Het zou de wereld op zijn kop zijn om dan die spelers te verwijten dat ze transfervrij willen vertrekken.

Wat Siggie betreft: opmerkelijk inderdaad dat de verlenging nog steeds niet officieel is. Van uitstel komt afstel, zeggen ze weleens. Het lijkt er eigenlijk ook een beetje op dat men is teruggekomen op het idee om zijn contract te verlengen, en dat hij in de etalage wordt gezet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2014 2:45 pm

Kregen ze het Parool niet vol vandaag?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » vr nov 07, 2014 3:12 pm

Jöhnk schreef: Wat Siggie betreft: opmerkelijk inderdaad dat de verlenging nog steeds niet officieel is. Van uitstel komt afstel, zeggen ze weleens.
Misschien wacht hij op een topclub uit de PL? Andere mogelijkheid is dat het 'wat' lang duurt voordat hij de inhoud van zijn nieuwe contract snapt. Of misschien kan hij ook al niet lezen en schrijven. Ik sluit niks meer uit bij Sigi.
Success will tear us apart.

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » za nov 08, 2014 1:52 am

Hahahahaha
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » ma dec 01, 2014 7:38 pm

AT5: Aanstaande contractverlenging Sigthorsson zeer binnenkort officieel

1 december 2014

De al eerder aangekondigde contractverlenging van Kolbeinn Sigthorsson wordt zeer binnenkort door Ajax officieel bekendgemaakt, zo meldt AT5 maandagavond. Het contract van de spits loopt komende zomer af en daarom stuurde Ajax eerder dit jaar al aan op contractverlenging om de transferrechten te behouden en dus nog een transfervergoeding te kunnen vragen. Om onduidelijke redenen kwam het tot nu toe nog niet tot het officieel rondkomen van de contractverlenging.

Bron: AN
Doe het niet, alsjeblieft. Contracten verlengen in de hoop om een transfersom binnen te harken is een kansloos verhaal als het gaat om beperkte spelers. In de winterstop laten vertrekken en anders is hij eind van het seizoen gewoon transfervrij. Bedankt voor je inzet en succes met het vervolg van je loopbaan. Dat lijkt me echt een veel beter plan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Khraa » ma dec 01, 2014 7:54 pm

Ja want met Milik in de spits gaat het VEEEEEEEEL beter...... :hypocrite.gif:

De laatste wedstrijd en tegen 11 Heerenveners waren nog dramatischer dan de wedstrijden ervoor, maar dat ligt nu natuurlijk niet aan de spits.......
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » ma dec 01, 2014 8:02 pm

Het staat wat mij betreft los van Milik al denk ik absoluut dat hij de betere spits voor Ajax is van deze twee.

Waar het om gaat is dat Sigthórsson nog geen moment de indruk heeft kunnen wekken dat hij de spits is die Ajax verder gaat helpen. Er zit ook geen stijgende lijn in zijn prestaties. We weten wat hij wel en wat hij niet kan. Onder de streep is dat onvoldoende en dus moet je zijn contract niet verlengen. Het is niet voor niets dat hij er nog is want er was kennelijk niet zoveel interesse. Als je met hem doorgaat betekent het dat er geen ruimte is voor een ander die misschien wel een meerwaarde kan zijn. Milik of een ander.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door columbus » ma dec 01, 2014 8:07 pm

Hebben ze nu echt een klap van de molen gehad? Waarom zou je in hemelsnaam zijn contract verlengen terwijl hij nog geen half jaar geleden niet goed genoeg was voor Ajax 1?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma dec 01, 2014 8:43 pm

Khraa schreef:Ja want met Milik in de spits gaat het VEEEEEEEEL beter...... :hypocrite.gif:

De laatste wedstrijd en tegen 11 Heerenveners waren nog dramatischer dan de wedstrijden ervoor, maar dat ligt nu natuurlijk niet aan de spits.......
Nee, dat ligt niet aan de spits. Tenminste niet alleen. Heerenveen speelde een slim spelletje met het continu en zeer geconcenteerd druk zetten op het centrum vd verdediging en op het middenveld en daar kan Ajax zoals wellicht bekend absoluut niet tegen. Had Lodeweges goed gezien in het eerste half uur tegen nota bene Dordrecht. Al had je voorin topspelers gehad, dan had je die aanval zo nog moeizaam bereikt, omdat onze opbouw met die druk zwaar werd ontregeld. Mede omdat onze verdedigers momenteel in een wak zitten en ons middenveld niet bepaald balvast is en vaak niet goed schakelt tussen verdediging en aanval.

Zondagmiddag was al dat opportunistisch gedoe van Ado zelfs al voldoende om er een zooitje van te maken in de opbouw. De paniekerige blinde peren naar voren waren bijvoorbeeld talrijk vanuit de verdediging. Wat ook direct weer balverlies opleverde, omdat je er niets niemendal mee kon voorin.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat Milik nu dé ideale spits is. Vooral de laatste wedstrijden vind ik Milik er te vaak slecht uitzien, als Ajax toch nog eens aan een constructieve aanval toekomt. Er is beslist nog veel te verbeteren bij hem, maar hij is gelukkig nu al bij lange na niet zo a-technisch, log en oliedom als Sigi.

Vwb Sigi en de verlenging van zijn contract: als dat waar is, snap ik er niks meer van. Hoe kan je zo'n kluns in je selectie willen houden? Wat zijn dan de kwaliteitsnormen van Ajax? Hiermee gaan we zwaar door de ondergrens van ons technisch beleid. Ontluisterend, wat mij betreft. Het is werkelijk dreun na dreun de laatste weken. Is het niet op het veld, dan wel daarbuiten. Waar zijn we toch mee bezig? Ajax, Ajax, Ajax... :excited.gif:
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33961
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » di dec 09, 2014 4:32 pm

Het is officieel, Kolbeinn heeft met een jaar verlengd, tot juli 2016.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » di dec 09, 2014 5:25 pm

Duke schreef:Het is officieel, Kolbeinn heeft met een jaar verlengd, tot juli 2016.
Fijn. Het was al een klotedag. Dan kan dit er ook nog wel bij. Bedankt, Ajax. :1evil.gif:
Success will tear us apart.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9109
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 09, 2014 5:53 pm

Dit begrijp zelfs ik niet. Ik wilde nog wel eens een lans voor hem breken, maar hoe ziet Ajax dan de ontwikkeling van Milik en Zivko?

Plaats reactie