Steven Bergwijn

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Steven Bergwijn

Bericht door raymon » di sep 03, 2024 11:25 am

Marillion schreef:
di sep 03, 2024 10:57 am
Ja, ik las het net. Vraag me wel af hoe nodig het nou is om dat als bondscoach te melden. Zeker als je recent wel doodleuk Wijnaldum hebt geselecteerd.
Ik vind het ook wat kortzichtig eerlijk gezegd. Die competitie is natuurlijk wel een stuk sterker geworden de laatste jaren. Stel dat Frenkie de Jong die kant op zou gaan, wordt hij dan ook niet meer geselecteerd? Uiteindelijk gaat het er om hoe iemand speelt en hoe fit ze zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » di sep 03, 2024 11:44 am

Dat Koeman klaar is met hem zal hem toch een grote worst wezen ( waar bemoeit dit Koeman zich mee ) .. Hij gaat daar lekker cashen, iets wat Koeman ook wel had gedaan als ie Bergwijn zou zijn geweest denk ik zo ..
Bij de Spaanse grootmacht pakte hij zo'n 10 miljoen per jaar, een avontuur dat überhaupt niet heel veel langer dan een jaartje duurde.
Blij met de punten ...

Marcel

Bericht door Marcel » di sep 03, 2024 1:06 pm

27 miljoen of Oranje/Koeman... ik zou het ook wel weten.

elliquido

Bericht door elliquido » wo sep 04, 2024 6:31 am

Hij verdiende bij ajax ook al 5 mio pj
Verschil zou dan 12 zijn ipv 27 ( ex bruto netto shit enzo)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » wo sep 04, 2024 7:46 am

elliquido schreef:
wo sep 04, 2024 6:31 am
Hij verdiende bij ajax ook al 5 mio pj
Verschil zou dan 12 zijn ipv 27 ( ex bruto netto shit enzo)
5 bruto vs 9 netto
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 04, 2024 9:30 am

Dat hij daar nog veel meer gaat verdienen zal niemand van opkijken. Maar hoeveel meer wil je op enig moment verdienen ten koste van je sportieve perspectief. Dat is de vraag. En wil je in die omgeving wonen en werken?

Het staat hem uiteraard vrij. Ik zeg altijd al, het is makkelijk om een aanbieding te weigeren die je niet hebt gekregen. Maar ik denk zelf dat ik bijvoorbeeld liever lekker in The Championship zou gaan ballen of zo. Voetbalcultuur, volle stadions, mooie klassieke clubs. En dan hoef je ook echt niet na te denken over geld.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » wo sep 04, 2024 10:01 am

Maar dan moet je wel hard werken. , stevie heeft ontdekt dat spurs boven zijn niveauis. Die gaat nog 5 jaar cashen. En geef hem ongelijk

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo sep 04, 2024 10:12 am

Ik snap dat persoonlijk ook wel hoor... Voor €9M netto per jaar ga ik ook lekker bij de McDonalds in Saudi Arabië werken...

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 04, 2024 11:44 am

Ik ook, al moet hij zich niet vergissen in de mentaliteit daar. Ze zijn er daar aan gewend om immigranten uit te knijpen, erg veel geduld hebben ze niet. Als hij zo presteert als bij Ajax komt er weinig terecht van die drie jaar.

Mano

Bericht door Mano » do sep 05, 2024 8:31 am

hij heeft al een hele tijd bewezen niet meer voor zijn sport te leven. Hij dook op bij feesten en zat regelmatig goed in de olie.
Had structureel overgewicht en zijn enige wapen (snelheid) was hij al een tijdje kwijt. Ik weet niet of je het doorhad, maar bij PSV rende hij iedereen eruit. Werd hij de diepte in gestuurd en was je bang.
Hier rende hij niet vaak sneller dan de verdediger van de tegenpartij. Hij had serieus ingeleverd op zijn snelheid. En dan blijkt hij maar een 'modale' voetballer te zijn met extreem weinig discipline.

met of zonder vervanger, we moeten heel blij zijn dan hij weg is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 9:33 am

Ja, dat blijft voor mij ook het belangrijkste. Zeker omdat het alleen maar slechter zou zijn geworden als hij die zak geld had gemist.

Natuurlijk had hij afgelopen jaren nog wel een paar doelpunten en assists en kon hij een penalty goed binnenschieten. Maar zijn bijdrage was echt ver onder de maat en zijn bijdrage aan een topsportklimaat leek me ook negatief. De kans dat hij terug zou komen op zijn topniveau leek me echt zo goed als nul.

Dan kun je beter verder met een jong talent als Godts. Die gaat genoeg fouten maken en we zullen ook een keer in een wat andere formatie moeten spelen. Maar dan ben je wel bezig met spelers die wel echt willen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 10:18 am

Ik vond hem bij PSV al niet zo goed, was er dan ook tegen dat Overmars hem haalde.

Uiteindelijk kon hij niet veel meer dan rennen en schieten. Ik vind hem ook geen linksbuiten, meer een speler voor een tweespitsensysteem.

Dat hij het niet gemaakt heeft in de PL is niet zo vreemd: ze hebben daar een overload aan snelle spelers die graag de ruimte in duiken. Typisch iets voor de Spurs om zo'n net-niet-speler te halen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do sep 05, 2024 10:35 am

elliquido schreef:
wo sep 04, 2024 10:01 am
Maar dan moet je wel hard werken. , stevie heeft ontdekt dat spurs boven zijn niveauis. Die gaat nog 5 jaar cashen. En geef hem ongelijk
Ja, ik denk ook dat Bergwijn na een zelfzaam stukje introspectie heeft beseft dat zijn voetbal carriere op enig hoog niveau voorbij is, dat hij geen zin heeft in minne subtoppers, hij zeker geen zin meer heeft om hard te werken en hij dan beter - ook voor zijn imago richting zijn matties - beter voor de oliedollars kon gaan "Ja toch, ik kon naar al die dikke clubs gaan, maar die gooiden lang niet zoveel doekoe als hier. En deze competitie is echt keihard man. Plus, die chicks hier zijn ook wat rustiger, je weet tog?"
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Marcel

Bericht door Marcel » do sep 05, 2024 6:07 pm

27 netto in drie jaar. Je voetbalt in korte tijd een godsvermogen bijelkaar wat je de rest van je leven niet meer op krijgt.
Of je gaat in de Championship op een druilerige zondag in vervallen stadions spelen voor een fooi.
Je moet echt wel een voetbal romanticus zijn om voor het laatste te kiezen.
Ik begrijp Bergwijn wel.

zeux

Bericht door zeux » do sep 05, 2024 8:34 pm

Yopii schreef:Ik vond hem bij PSV al niet zo goed, was er dan ook tegen dat Overmars hem haalde.

Uiteindelijk kon hij niet veel meer dan rennen en schieten. Ik vind hem ook geen linksbuiten, meer een speler voor een tweespitsensysteem.

Dat hij het niet gemaakt heeft in de PL is niet zo vreemd: ze hebben daar een overload aan snelle spelers die graag de ruimte in duiken. Typisch iets voor de Spurs om zo'n net-niet-speler te halen.
Overmars heeft hem niet gehaald.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

elliquido

Bericht door elliquido » vr sep 06, 2024 12:00 am

Marcel schreef:
do sep 05, 2024 6:07 pm
27 netto in drie jaar. Je voetbalt in korte tijd een godsvermogen bijelkaar wat je de rest van je leven niet meer op krijgt.
Of je gaat in de Championship op een druilerige zondag in vervallen stadions spelen voor een fooi.
Je moet echt wel een voetbal romanticus zijn om voor het laatste te kiezen.
Ik begrijp Bergwijn wel.
Het is wel iets meer dan een fooi. Behoorlijk zelfs. En vervallen stadions valt ook erg mee. Sunderland, leeds, norwich,derby,stoke hebben grote mooie stadions om er een paar te noemen.

Maar milllwal uit op 3 januari is geen lokkertje, dat dan weer wel

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 8:30 am

Overmars heeft hem niet gehaald.
Hij probeerde het wel. Ajax wilde immers het Bayern van Nederland worden en de beste spelers bij de concurrent weghalen, zo bracht de T. het tenminste destijds. Het was Lenderink die ervoor ging liggen, die gierige heks. :smallgrin.gif:

Hoe de tijden kunnen veranderen...

zeux

Bericht door zeux » vr sep 06, 2024 8:37 am

En het is niet gebeurd.

Dat is werkelijkheid en niet de (valse) spin.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 06, 2024 8:42 am

De grap is dat jullie allebei gelijk hebben.

zeux

Steven Bergwijn

Bericht door zeux » vr sep 06, 2024 8:50 am

VI:

“Het was duidelijk dat Ajax jaagde op Steven Bergwijn. De voormalige PSV'er zou naar Amsterdam moeten komen om Erik ten Hag weer meer opties te geven voorin. De Ajax-trainer kan namelijk niet langer beschikken over de naar Shakhtar Donetsk vertrokken David Neres. 'Het is geen geheim dat we bezig zijn geweest om Bergwijn naar Ajax te halen, voor nu en voor de toekomst', zegt Overmars via het clubkanaal. 'Maar je moet ook realistisch blijven. Elke club heeft twee zware jaren achter de rug. Wij als directie vonden het in deze onzekere tijd niet goed het hele financiële pakket in te zetten.'”

Kortom, hij wilde niet zover gaan.

Volgens mij heel helder: verkend, niet gedaan.

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 8:56 am

Dat kwam doordat PSV zich met hand en tand verzette.

https://nos.nl/artikel/2284589-van-bomm ... x-verkopen
PSV noemt transfer Bergwijn naar concurrent Ajax onbespreekbaar

PSV zal niet meewerken aan een eventuele transfer van Steven Bergwijn naar concurrent Ajax. De Amsterdammers zouden volgens De Telegraaf interesse hebben om de aanvaller van de Eindhovenaren over te nemen, maar de kans op een binnenlandse transfer lijkt nihil.
"Een vertrek naar Ajax is onbespreekbaar", zegt een woordvoerder van PSV dinsdag in gesprek met NUsport. "We hebben niks van Ajax gehoord en wat ons betreft speelt het ook niet. Mocht Ajax zich alsnog melden, dan verkopen we ze een 'nee'."

Later op dinsdag zei trainer Mark van Bommel bij PSV TV dat een transfer van Bergwijn naar Amsterdam ondenkbaar is. "Misschien maakt hij wel een transfer naar een buitenlandse club, maar ik kan zeggen dat een binnenlandse overstap niet gaat gebeuren", aldus de coach.

Eerder op dinsdag meldde De Telegraaf nog dat directeur voetbalzaken Marc Overmars contact heeft gezocht met het management van de 21-jarige Bergwijn, wat zijn zaakwaarnemer Fulco van Kooperen bevestigde.

Mocht Ajax de interesse in de aanvaller toch door willen zetten, dan moeten de Amsterdammers diep in de buidel tasten. Bergwijn staat nog tot medio 2022 onder contract bij PSV, dat naar verluidt een transfersom van 35 tot 40 miljoen euro wil ontvangen voor zijn vleugelspeler.

Voor Ajax hoeft het financiële plaatje in ieder geval geen probleem te zijn. De koploper in de Eredivisie verdiende door het succes in de Champions League al bijna 100 miljoen euro en ontvangt minimaal 75 miljoen euro voor de transfer van Frenkie de Jong naar FC Barcelona.
nu.nl

zeux

Steven Bergwijn

Bericht door zeux » vr sep 06, 2024 9:01 am

Het hóéfde geen probleem te zijn (gezien de financiële situatie), maar het wàs het wel.

En psv ‘verzette zich met hand en tand’, maar tegelijkertijd hadden ze nog niks van Ajax gehoord, zo meldt het door jezelf aangehaalde bericht.

Valse, manipulatieve Yopi toch…

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 06, 2024 10:43 am

Nee hoor. Jullie hebben allebei gelijk, of je het nu vals vindt of niet.

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 10:45 am

Persoonlijke aanvallen zijn een teken van zwakte. :aai.gif:

Overmars heeft zelf aangegeven dat ze het toch maar niet deden.
'Het is geen geheim dat we bezig zijn geweest om Bergwijn naar Ajax te halen, voor nu en voor de toekomst', zegt Overmars via het clubkanaal.

zeux

Bericht door zeux » vr sep 06, 2024 11:12 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nee hoor. Jullie hebben allebei gelijk, of je het nu vals vindt of niet.
Yopi geeft een valse voorstelling van het bericht. Volgens mij is dat kraakhelder.

Plaats reactie