Daley Blind
Moderator: mods
Re: Daley Blind
Blind heeft in zijn contract staan dat hij elk jaar een ton meer ging verdienen, nog exclusief van de kampioenspremie, dat is de hele crux.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...
Knap staaltje onderhandelen. Wie zat er bij afsluiting van dat contract eigenlijk namens Ajax aan de andere kant van de tafel?Revo schreef:Blind heeft in zijn contract staan dat hij elk jaar een ton meer ging verdienen, nog exclusief van de kampioenspremie, dat is de hele crux.

Ik meen ook wel eens iets gelezen te hebben. Dat maakt het niet per definitie waar.Yopi schreef:Zes ton, meen ik gelezen te hebben. Zijn salaris is stapsgewijs omhoog gegaan.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Ja, ja, 6 ton voor een te kleine, trage, slappe verdediger die nog vaak aan de verkeerde kant staat te dekken. Goed uit onderhandeld door zijn vader namens Ajax.
Tja en dan zijn er nog die durven beweren dat hij meer last dan voordeel van zijn achternaam heeft.

YNWA
Zo zie je maar hoe het hier werkt. Duke stelt terecht dat men snel een oordeel velt zonder exact te weten hoe het inhoudelijk zit. Yopi meent iets gelezen te hebben, wimpey suggereert iets en IH trekt de conclusie en bombardeert het voortaan tot waarheid.
Tja, nu daag je me uit.
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/163223_ ... ld-ziek-is
660.000 euro dus, voor een speler die net kwam kijken. Altijd handig, die Pa.

- Jinne
- Site Admin
Dat is inclusief de kampioenspremie volgens mij en die was iets van 3 ton.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Exclusief bedoel je, neem ik aan.
- Jinne
- Site Admin
Nee, want dan had ik dat wel in mijn post gezet.
http://www.nusport.nl/mixed-zone/273005 ... p-100.html
http://www.nusport.nl/mixed-zone/273005 ... p-100.html
Dat herinner ik me anders en hier staat het ook anders:
http://ajax1.nl/archief/ajax1-nl-presen ... ens-top10/
Laten we het erop houden dat Daley de afgelopen jaren goed betaald is.
Vraag aan jullie: in welke categorie schatten jullie Daley in? Speler voor de breedte/basisspeler/topper? Hoever moet Ajax gaan om hem te behouden, of moet Ajax hem niet behouden?
http://ajax1.nl/archief/ajax1-nl-presen ... ens-top10/
Laten we het erop houden dat Daley de afgelopen jaren goed betaald is.
Vraag aan jullie: in welke categorie schatten jullie Daley in? Speler voor de breedte/basisspeler/topper? Hoever moet Ajax gaan om hem te behouden, of moet Ajax hem niet behouden?
Laatst gewijzigd door Yopi op zo jan 13, 2013 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De bedragen uit die inkomens top 100 zijn inderdaad inclusief de premies. Overigens benadrukken de samenstellers altijd dat het, hoe accuraat hun informatie vaak ook is, om schattingen gaat.
Overigens, als ik dit lees, vind ik dat Gregory van der Wiel absoluut bullshit liep uit te kramen toen hij aangaf dat de jongens van de eigen club altijd tekort worden gedaan bij contractaanbiedingen. Zijn salaris was in mijn ogen buitensporig hoog voor een simpel rechtsbackie.
Overigens, als ik dit lees, vind ik dat Gregory van der Wiel absoluut bullshit liep uit te kramen toen hij aangaf dat de jongens van de eigen club altijd tekort worden gedaan bij contractaanbiedingen. Zijn salaris was in mijn ogen buitensporig hoog voor een simpel rechtsbackie.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Yopi schreef:Tja, nu daag je me uit.![]()
Niet dus. Volgens je eigen link:
"Eind 2008 tekende hij een contract ter waarde van een kwart miljoen. Jaarlijks komt er een ton bij, door het kampioenschap van afgelopen jaar werd dat salaris nog eens verhoogd."
Dus het salaris wat hij kreeg was 250.000 dus zal hij nu inderdaad op 660.000 zitten. Ik weet niet of het automatisch oploopt of alleen na x aantal wedstrijden. Maar waar 550.000 vorig seizoen te veel was denk ik niet dat je voor 650.000 nu een betere linksback kan vinden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Daarover verschillen we dan van mening. Ik vind Daley verdedigend héél matig.
Zulke contracten moet je natuurlijk niet afsluiten. Een talent dat niet doorbreekt raak je op die manier niet kwijt.
Zulke contracten moet je natuurlijk niet afsluiten. Een talent dat niet doorbreekt raak je op die manier niet kwijt.
- raymon
- Contacteer:
Ik ken de details niet van z'n contract, net als jij dus hoe het opgebouwd is weet ik niet.Yopi schreef:Daarover verschillen we dan van mening. Ik vind Daley verdedigend héél matig.
Daley speelt dit seizoen zeer behoorlijk. En ik zeg niet dat er geen betere linksbacks zijn alleen dat hoe Ajax die positie invult Daley voldoet.
- Jinne
- Site Admin
Ik geloof er niks van dat die ton extra per jaar zonder enige voorwaarde was. Gezien zijn prestaties in de afgelopen seizoenen werd ie wel overbetaald, maar zijn salaris is voor Ajax begrippen ook niet buitensporig hoog. Echte toppers verdienen op zijn leeftijd bij Ajax meer dan een miljoen.
Tegen zwakke tegenstanders gaat het wel, omdat hij dan doorschuift naar het middenveld en de (loop)duels kan overlaten aan de andere verdedigers. Iets anders is als de tegenstander snel schakelt, dan mist Daley de snelheid en het verdedigende inzicht en krabbelt hij er wat achteraan, waardoor ze achterin tegen een overtal komen te staan.
Daley is typisch een speler uit de Ajax-opleiding: goed in de rondo, komt aardig mee maar heeft niet de specifieke kwaliteiten van een verdediger en is het als middenvelder ook net niet. Eerdere voorbeelden van dit type speler: Heitinga, Maduro en in mindere mate Vertonghen. Bij zulke spelers kom je er maar niet achter wat hun positie is.
Daley is typisch een speler uit de Ajax-opleiding: goed in de rondo, komt aardig mee maar heeft niet de specifieke kwaliteiten van een verdediger en is het als middenvelder ook net niet. Eerdere voorbeelden van dit type speler: Heitinga, Maduro en in mindere mate Vertonghen. Bij zulke spelers kom je er maar niet achter wat hun positie is.
Het geeft maar weer eens aan dat verhalen over de hoogte van salarissen makkelijk een eigen leven gaan leiden. Maar soms komt het natuurlijk wel goed uit ze voor waar aan te nemen. Maar neem dit dan maar van mij aan: er zullen weinig mensen zijn die het contract van Daley ooit onder ogen hebben gehad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het probleem van Daley is niet zozeer dat hij één op één geen sterke verdediger is. Binnen de huidige opzet is dat zijn taak niet, zoals Raymon terecht stelt. Voldoende backs die op een hoog niveau spelen maar matige verdedigers zijn. Het probleem is dat Daley ook niet bijster sterk is als hij vooruit moet verdedigen. Hij is vrij traag op de eerste meters en zijn actieradius is niet heel groot. Daarom vallen er tegen betere tegenstanders, die sneller spelen, vaak gaten op de linkerflank. Dan heeft de tegenstander een makkelijke uitweg uit de pressie van Ajax. Daar wringt de schoen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
650.000 voor de vaste linksback van Ajax, en een speler die gezien de laatste voorselectie tegen oranje aanzit, is natuurlijk niet belachelijk veel. Maar een mooi salaris is het zeker. De suggestie dat zijn vader daarmee te maken heeft, is bedenkelijk.
Overigens blijft het altijd maar een richting of inschatting, ik neem niet aan dat Ajax die salarissen op individueel niveau bekend maakt, net zoals dat de speler zelf dat niet zal doen.
Overigens blijft het altijd maar een richting of inschatting, ik neem niet aan dat Ajax die salarissen op individueel niveau bekend maakt, net zoals dat de speler zelf dat niet zal doen.
I think I lost my fucking headache
Je hoeft niet hem niet te verdedigen, daar heeft hij zijn vader voor.
Die voorselectie sloeg nergens op.
- raymon
- Contacteer:
Uiteraard, Blind en VGaal, dat kan niet goed zijn..Yopi schreef:Je hoeft niet hem niet te verdedigen, daar heeft hij zijn vader voor.
Ik zou niet weten waarom dat belachelijk is. Nu staat Willems daar altijd, een over het paard getilde, arrogante en matige verdediger.
I think I lost my fucking headache
2 wrongs don't make 1 right.LucaS schreef:Ik zou niet weten waarom dat belachelijk is. Nu staat Willems daar altijd, een over het paard getilde, arrogante en matige verdediger.
Ik vind 650K voor Daley Blind erg veel. Te veel.
Dat uitdagen levert dus nog steeds geen concrete antwoorden op maar des te meer ongefundeerde conclusies van jouw kant.Yopi schreef:Tja, nu daag je me uit.![]()

Kun je nagaan hoeveel zo'n voorselectie zegt.LucaS schreef:Ik zou niet weten waarom dat belachelijk is. Nu staat Willems daar altijd, een over het paard getilde, arrogante en matige verdediger.
Wat betreft het contract van Blind: het feit dat hij niet allang verlengd heeft moet haast wel om geld gaan. Want Blind is op zijn minst een nuttige speler voor in de selectie, dus De Boer wil hem er heus wel bij houden. Maar niet tegen ekle prijs, want ik kan me voorstellen dat men op termijn geen basisspeler in Blind ziet.
Vergeet niet dat Blind op een contract zit dat afgesloten is in de tijd dat de bomen nog tot de hemel groeiden en men dacht dat er Ajax ijsjes in China verkocht konden worden.