Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 10:51 pm

Jöhnk schreef:Er staat op vi.nl dat Ajax hem de komende twee jaar in het tweede wil laten wegrotten. Als dat zo is dan begrijp ik Perez wel. Gewoon transfervrij laten gaan svp.
Ik acht het volgende waarschijnlijk: Perez wil geld zien voor 'zijn afscheid' bij Ajax; Ajax wil hem kwijt, maar zonder een cent te hoeven betalen.

Vandaar ook alle 'persberichten' van de kant van Perez over gebrek aan respect e.d., die probeert de volledige schuld bij Ajax te leggen zodat ze juridisch een mooi geldbedrag bij elkaar kunnen procederen.
Laatst gewijzigd door Rooie op vr aug 08, 2008 10:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 10:52 pm

joey schreef:Jij hoeft de afkoopsom niet te betalen, goodfella. :666.gif:

Juist als je problemen verwacht, kun je er niet snel genoeg bij zijn. Van Basten heeft gewoon te lang gewacht.
Dus hij had ze 1 maand geleden dit kunstje moeten flikken en dan was de situatie totaal anders geweest?

Heerlijk hoe naief mensen kunnen zijn.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 10:54 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Jij hoeft de afkoopsom niet te betalen, goodfella. :666.gif:

Juist als je problemen verwacht, kun je er niet snel genoeg bij zijn. Van Basten heeft gewoon te lang gewacht.
Dus hij had ze 1 maand geleden dit kunstje moeten flikken en dan was de situatie totaal anders geweest?

Heerlijk hoe naief mensen kunnen zijn.
Een maand geleden was precies hetzelfde probleem opgetreden. Het is de aard van het beestje, het is altijd andermans schuld.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 10:56 pm

Van Basten had Luque en Perez aan het eind van het vorig seizoen moeten zeggen dat hij ze niet nodig had. Maar goed, ik val in herhaling.

Wat er nu gebeurt is zeker niet goed voor Ajax. De naam van onze club wordt weer eens door het slijk gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 10:59 pm

Luque is dat verteld, joey. Bron: Danny Blind.

Dus je kan het wel steeds herhalen, maar het klopt nog steeds niet.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 11:01 pm

Bij Luque was het inderdaad de enige manier om duidelijk te maken dat ze hem echt niet meer wilden hebben.

Het vertrek van Perez had hoe dan ook voor problemen gezorgd, dat ligt in z'n aard. Het is de vraag op welke manier de schade het best beperkt had kunnen worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:01 pm

Waarom kreeg hij dan zogenaamd nog een kans? Luque zelf had het in elk geval niet door (?), want hij beweerde dat Van Basten hem een belangrijke speler vond.

Maar goed, laten we het over Perez hebben. Die wist duidelijk van niets.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:02 pm

Ach Joey, Luque zijn papa is van mening dat zoonlief nog heel wat meer moet verdienen dan zijn huidige salaris. Mag je dan vaststellen dat ie een plaat voor zijn kop heeft?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:04 pm

Zeker, maar dat is des te meer reden om de zaken goed te regelen.

Je hebt te maken met twee probleemgevallen. Zorg dat je op een niet mis te verstane manier duidelijk bent. En niet in augustus, nee, meteen in april.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 11:04 pm

joey schreef:Waarom kreeg hij dan zogenaamd nog een kans? Luque zelf had het in elk geval niet door (?), want hij beweerde dat Van Basten hem een belangrijke speler vond.

Maar goed, laten we het over Perez hebben. Die wist duidelijk van niets.
Dus Danny heeft gejokt? Zo is hij niet hoor. :hypocrite.gif:

Ik begrijp er ook niet veel van. Maar ik ben niet van plan om me erin te gaan verdiepen. Ik hoor het wel, het interesseert me geen barst.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:06 pm

Me neither Johnk! Ben gewoon blij dat we die 2 niet meer in een Ajax shirt zullen zien voetballen.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 11:07 pm

Perez wist wel dat er een ander beleid gevoerd zou worden, hij zag er vanaf het begin niet goed op z'n gemak uit (dit begon voornamelijk rond de perikelen rond Aissati). Hij had echter wel de verwachting door het selectiemoment heen te glippen. Dat hij er bij de eerste schifting uitgegooid werd, is natuurlijk hard aangekomen bij egootje Perez. Nu speelt hij de vermoorde onschuld en is alles wat hem aangedaan wordt respectloos.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 08, 2008 11:12 pm

oh well, als dit actie door HtC was, mensen als bv Wimpey ze zouden met schuim op de mond aan komen rennen en roepen dat HtC 'achterbaks (?)' was, niet straight.

de steun voor MvB is zo gekleurd als de kritiek.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 11:14 pm

Als je het tegen mij hebt, ik heb bij de aankomst van Perez in de winterstop al tegen m'n moeder (die m'n broer en mij de liefde voor Ajax en het spelletje heeft bijgebracht) gezegd dat het voor problemen ging zorgen. Dat het zich op deze manier ging ontknopen, heb ik ook niet kunnen voorspellen, maar het verbaast me allerminst.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:14 pm

Jöhnk schreef:Ik begrijp er ook niet veel van. Maar ik ben niet van plan om me erin te gaan verdiepen. Ik hoor het wel, het interesseert me geen barst.
Ajax moet zich eens wat beter verkopen. Altijd maar die negatieve publiciteit. :excited.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:16 pm

Waarom is het zo'n probleem om deze jongens terug te zetten naar het 2de?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:18 pm

Omdat het gevestigde spelers zijn en geen beginnelingen.

Zoek een oplossing, ontbind de contracten. Klaar.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:19 pm

Ik hoor niemand het woord schandalig in de mond nemen om eerlijk te zijn. Behalve de heren in kwestie zelf.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:23 pm

Het is zeker niet denkbeeldig dat Perez door de AC in het gelijk wordt gesteld. Dan staat Van Basten in zijn hemd.

Perez eist plek in Ajax-selectie op

AMSTERDAM - AMSTERDAM - Kenneth Perez stapt naar de arbitragecommissie van de KNVB om af te dwingen dat hij weer met de A-selectie van Ajax mag meetrainen. Trainer Marco van Basten verwees hem eerder deze week naar de selectie van Jong Ajax, maar daar laat de Deen het niet bij zitten.

De aanvaller stelt zich op het standpunt dat hij op basis van zijn contract in elk geval recht heeft op een plekje in de hoofdmacht van de Amsterdammers. Eerder deze week zaten de zaakwaarnemer van Perez en de leiding van Ajax om de tafel om tot een oplossing te komen.

Ajax stelde zich aanvankelijk bereidwillig op. Toen de partijen er niet in slaagden overeenstemming te bereiken over het afwikkelen van het contract van Perez, kreeg hij te horen dat Ajax hem aan zijn lopende verbintenis houdt. ,,Met dien verstande dat Perez gedurende de resterende duur van het contract zich moet aansluiten bij de beloftenselectie en geen professionele wedstrijden meer zal spelen,'' stelt Frank ter Huurne, een van de twee advocaten die Perez begeleiden.

,,Ajax 2 is ook betaald voetbal.Perez kan gewoon aan het werk gaan,'' stelde Marco van Basten donderdag over de ontstane situatie.

,,Dit is in strijd met de waarheid, het getuigt van weinig respect voor Perez en is juridisch onjuist,'' aldus Ter Huurne.

Perez ziet geen andere uitweg meer dan naar de arbitragecommissie te stappen. Hij zal de commissie verzoeken hem met onmiddellijke ingang weer toe te staan mee te trainen bij het eerste elftal van Ajax.

In de jaren negentig stapten de toenmalige Feyenoord-spelers Rob Witschge en Regi Blinker ook naar de arbitragecommissie van de voetbalbond nadat ze door trainer Arie Haan uit de selectie waren gezet. Het tweetal werd toen in het gelijk gesteld.

Eén van de vragen nu kan zijn of de status van de tweede elftallencompetitie nog dezelfde is als destijds met de twee Feyenoorders.

De KNVB heeft die competitie de afgelopen jaren flink opgewaardeerd in het kader van het zogenoemde Masterplan.

Namens Ajax zegt algemeen directeur ad-interim Henri van der Aat de stap van Perez te respecteren. ,,Het is zijn recht om de zaak voor te laten komen.''

Ajax en Perez kunnen altijd nog besluiten het conflict financieel te schikken voor de zitting plaats vindt.

Saillant detail is dat advocaat Ter Huurne eerder ook wielrenner Michael Rasmussen steunde in diens juridische strijd tegen de wielerploeg van Rabobank. Toen was Van der Aat daar interim-directeur, dezelfde functie die hij nu bij Ajax bekleedt.

Kenneth Perez (34) werd in de winterstop van vorig seizoen door Ajax teruggekocht van PSV, de club die hem ruim drie maanden daarvoor naar Eindhoven had gehaald.

Door de nieuwe technische staf wordt de oud-speler van AZ en MVV nu overbodig geacht, net als Albert Luque, Jurgen Colin en Laurent Delorge.

In afwachting van verdere ontwikkelingen trainde Kenneth Perez donderdagochtend voor het eerst mee met Jong Ajax en de Deen stond ook vrijdag op het veld bij de beloften.
AD

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 11:24 pm

Deel van het probleem ligt naar mijn idee toch ook bij het feit dat de 3 lotgenoten van Perez het wel hadden verwacht (ja, Luque ook, die deed alsof z'n neus bloedde). Voor Perez was het echter een donderslag bij heldere hemel. Kamp Perez is in paniek.

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:28 pm

Gewoon elke training voor straf rondjes laten lopen.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 08, 2008 11:30 pm

goodfella schreef:Gewoon elke training voor straf rondjes laten lopen.
Twee jaar lang 'individuele training' voor Perez --> Gedurende de training van de rest van de selectie rondjes lopen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:31 pm

Kijk, Perez is mijn speler niet, maar wat kan Perez er aan doen dat de TD en de trainer zijn opgestapt en dat de volgende trainer het niet in hem ziet zitten?

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 08, 2008 11:31 pm

Doet ie dat niet dan is het werkweigering en kan van Basten naar de rechter stappen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr aug 08, 2008 11:32 pm

joey schreef:Ja, daar was geen ontkomen aan. En wat maakt het ook uit? Hij bijt toch niet? Hij wil sowieso spelen, dus vertel hem gewoon dat hij geen speeltijd krijgt.
Dit is natuurlijk een beetje onzin van je, Joey! Denk jij dat een trainer zit te wachten op een muitende Perez in zijn spelersgroep?
Als je geen gebruik van een speler wilt maken moet je als de wiedeweerga van hem af zien te komen.
Bertje for President!

Plaats reactie