Edgar Davids

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 29, 2008 11:33 am

Marillion schreef:Helemaal mee eens Edgar. Dat slappe gedoe heeft ons dit jaar de titel gekost.

Zal dit de belangrijkste reden zijn voor zijn aanstaande vertrek?
Ik denk toch de relatie met Marco.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 29, 2008 11:35 am

Ach, ze vergeten in ieder geval hun scheenbeschermers niet. :aai.gif:

Vind dergelijke verhalen altijd wat treurig. Houd het lekker binnenskamers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di apr 29, 2008 11:41 am

Bertje schreef:Ach, ze vergeten in ieder geval hun scheenbeschermers niet. :aai.gif:

Vind dergelijke verhalen altijd wat treurig. Houd het lekker binnenskamers.
Wat heeft het dragen van scheenbeschermers met inzet te maken?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 29, 2008 11:44 am

Verander het woordje 'inzet' eens in 'instelling'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di apr 29, 2008 1:37 pm

Heeft er nog steeds niks mee te maken. Want ondanks dat Davids zijn scheendekkers niet aanhad ging hij gewoon de duels aan. Dat het dom is weer een andere discussie.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 29, 2008 1:41 pm

Een domme instelling is geen instelling. Kom op, zeg. De beste man ligt er een half seizoen uit omdat hij 'even iets vergeet' en ziet zich dan genoodzaakt om zijn jongere collega's (die hij juist zou moeten helpen) publiekelijk af te branden.

Nee, charmant is anders.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo apr 30, 2008 5:52 am

Ik vind dat overigens iets anders dan inzet, werklust, koste wat kost willen winnen.

Verschil van mening
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo apr 30, 2008 11:38 am

Bertje schreef:Een domme instelling is geen instelling. Kom op, zeg. De beste man ligt er een half seizoen uit omdat hij 'even iets vergeet' en ziet zich dan genoodzaakt om zijn jongere collega's (die hij juist zou moeten helpen) publiekelijk af te branden.

Nee, charmant is anders.
Misschien zou je eens moeten zoeken hoeveel keren dat het voor komt dat het niet dragen van scheenbeschermers deze blessure oplevert ... dit was gewoon pure pech, niks meer, niks minder ...

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 30, 2008 12:00 pm

Die dingen zijn er niet voor niets, Voetske. Onprofessioneel gedrag. Hij heeft daarmee zijn team en club benadeeld!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo apr 30, 2008 12:01 pm

Het zal wel.Persoonlijk vind ik het gewoon pech hebben.Niks onprofessioneel gedrag.Men roept maar wat ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 30, 2008 12:49 pm

Kaboem schreef:Die dingen zijn er niet voor niets, Voetske. Onprofessioneel gedrag. Hij heeft daarmee zijn team en club benadeeld!
Mwah, er was in dit geval volgens mij geen causaal verband tussen de scheenbeschermers en de beenbreuk. Neemt niet weg dat het onprofessioneel was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo apr 30, 2008 1:26 pm

Het is onprofessioneel om te spelen zonder het juiste materiaal. Dat de kans op zo'n blessure klein is doet daar niets aan af.

Maar het ging hier oorspronkelijk natuurlijk over de opmerking van Davids inzake de slechte instelling bij sommige collega's. Ik zie niet in waarom je daar geen kritiek op mag hebben omdat je zelf ook een fout hebt gemaakt. Als dat de maatstaf is moet iedereen zijn mond houden.

De kritiek zou intern moeten blijven. Maar de inhoud vind ik wel interessant. Je kunt er denk ik wel van uitgaan dat Davids intern het nodige geprobeerd zal hebben om hier verandering in te krijgen. Dat is kennelijk niet gelukt.

Wat is het toch eigenlijk een belachelijk verhaal dat dit soort randvoorwaarden telkens weer een onderwerp van discussie kunnen zijn. Is het nou echt zo moeilijk om alles te geven en je professioneel te gedragen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo apr 30, 2008 3:56 pm

Tjonge Davids " vergeet " een keertje zijn scheenbeschermers ...

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 30, 2008 4:02 pm

Hij 'vergeet' toch ook nooit z'n bril?!
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 03, 2008 4:22 pm

Blessure Davids valt mee
AMSTERDAM - Edgar Davids heeft goede hoop dat hij dit seizoen nog voor Ajax in actie kan komen. Een MRI-scan in het ziekenhuis wees zaterdag uit dat de aanvoerder van Ajax slechts een verrekking in de linkerlies heeft.

Edgar Davids. FOTO PIM RAS
Davids bekijkt de komende dagen samen met de medische staf van Ajax hoe hij herstelt. De tweede wedstrijd tegen Heerenveen van komende maandag in de play-offs om een plaats in de voorronde van de Champions League komt waarschijnlijk nog te vroeg voor Davids. Afhankelijk van het resultaat van deze wedstrijd komt Ajax daarna nog twee keer in actie tegen FC Twente of NAC.
Davids neemt na dit seizoen afscheid van Ajax.

(ANP)
AD

Voor wat het waard is.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 03, 2008 9:57 pm

Hopelijk kan hij meespelen. Kunnen we Lindgren lekker achterin laten
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di mei 13, 2008 8:25 am

Edit ivm dubbel post.
Laatst gewijzigd door gaizka op di mei 13, 2008 8:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di mei 13, 2008 8:25 am

Edgar Davids mogelijk naar Newcastle United
www.voetbalonline.nl
Maandag 12 Mei 2008 12:06

Er wordt druk gespeculeerd over de voetbaltoekomst van Edgar Davids. Een ding lijkt wel vast te staan en dat is dat Davids Ajax gaat verlaten.

Volgens de Engelse tabloid The People gaat manager Kevin Keegan proberen Davids naar Newcastle United te halen. Het zou gaan om een 'pay as you playdeal'. Davids wordt dan per gespeelde wedstrijd uitbetaald. De middenvelder was al eerder in de Premier League actief. Voor hij naar Ajax kwam, speelde hij bij Tottenham Hotspur.
Ik blijf het zonde vinden dat hij weggaat omdat het niet klikt met van Basten. Hij had nog steeds van waarde kunnen zijn voor Ajax.

Ik persoonlijk zou hem zelfs meenemen naar het EK.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mei 13, 2008 8:27 am

Ik vind hem het hele seizoen eigenlijk al niet zo bijzonder meer.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di mei 13, 2008 9:14 am

Niet zo bijzonder? Ik vind het vaak bijzonder pijnlijk om te zien hoe Edje het allemaal nauwelijks meer kan bijbenen. Nee, die mag stoppen van mij. Dank voor de bewezen diensten, maar we moeten door.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 13, 2008 9:51 am

Ja hij moet echt stoppen inderdaad. Dan blijft ie nog een held
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di mei 13, 2008 10:46 am

Newcastle? Mijn hemel, triester kan je een carriere niet beeindigen. Edgar, hou de eer aan jezelf en sluit je mooie carriere gewoon af na dit seizoen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di mei 20, 2008 11:53 am

Ajax.nl:

Ajax en Edgar Davids gaan uit elkaar

Amsterdam, 20 mei 2008
Ajax en Edgar Davids hebben besloten geen nieuwe verbintenis met elkaar aan te gaan. Het huidige contract van de aanvoerder loopt af op 30 juni 2008.
Op 30 januari 2007 keerde de 34-jarige Amsterdammer, na meer dan 10 jaar in het buitenland gevoetbald te hebben, terug bij Ajax. Ruim 15 jaar daarvoor, op 8 september 1991, maakte Davids zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de wedstrijd Ajax – RKC Waalwijk (5-1). Davids verliet Ajax in mei 1996 en speelde achtereenvolgens bij AC Milan, Juventus, FC Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur.

De middenvelder speelde 184 officiële wedstrijden in Amsterdamse dienst, daarin maakte hij 36 doelpunten. Hij werd met Ajax drie keer kampioen van Nederland en twee keer Bekerwinnaar. Verder veroverde hij met de Amsterdamse club vier keer de Super Cup (die tijdens zijn loopbaan werd omgedoopt tot Johan Cruijffschaal), een Europese Super Cup, de UEFA Cup, de Champions League en de Wereldbeker voor clubteams.

Edgar Davids zei over het aanstaande vertrek het volgende: ,,Aan de ene kant vind ik het jammer dat we uit elkaar gaan, want ik ben Amsterdammer en Ajacied. Maar het is ook niet zo dat ik ten koste van alles bij Ajax kan blijven. Ik heb de afgelopen weken al vaker gezegd dat de kans dat ik zou blijven heel klein was. Op dit moment weet ik nog niet wat ik ga doen. Er is de afgelopen periode interesse getoond uit binnen- en buitenland. Ik ben fit en voel me nog goed genoeg om op niveau door te voetballen.”

,,Toen ik zondag het veld instapte stond ik er niet bij stil dat het de laatste keer zou zijn in een Ajax-shirt. Maar toen ik het veld afliep, voelde het toch dat het de laatste keer was. Om die reden liep ik samen met Johnny Heitinga een rondje langs de tribunes, eigenlijk een afscheidsrondje dus. Het is normaal dat je als speler na afloop het publiek bedankt, maar nu heb ik dat iets uitgebreider gedaan. Ik kom aan het begin van volgend seizoen zeker nog een keer langs om echt afscheid van de supporters te nemen.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 20, 2008 11:59 am

Benji schreef:,,Aan de ene kant vind ik het jammer dat we uit elkaar gaan, want ik ben Amsterdammer en Ajacied. Maar het is ook niet zo dat ik ten koste van alles bij Ajax kan blijven. Ik heb de afgelopen weken al vaker gezegd dat de kans dat ik zou blijven heel klein was. Op dit moment weet ik nog niet wat ik ga doen. Er is de afgelopen periode interesse getoond uit binnen- en buitenland. Ik ben fit en voel me nog goed genoeg om op niveau door te voetballen.”
Dit is toch vreemd?

Móest 'ie weg ofzo? Of is het hem zo tegengevallen dat 'ie beslist weg wil?

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 12:00 pm

Hij kon een jaar bijtekenen, maar de situatie is voor hem natuurlijk niet ideaal.

Plaats reactie