Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 12:08 pm

Voetske schreef:Waar ik me ook al een hele tijd aan zat te ergeren is, waarom Huntelaar steeds maar weer van de kamikaze ballen kreeg ( krijgt ) alle ballen van b.v. Stekeleburg op Huntelaar komen op zo'n maniet aan dat je er als spits geen ruk mee kan doen.En dat vanaf wedstrijd nr1 dat HtC staat te roepen dat KjH meer mee moetgaan voetballen.En van de kant van Stekeleburg is daar nooit geen verandering in gekomen, steeds maar weer van die kansloze ballen .. blijkbaar was dat in het kader van hettactisch plaatje van HtC de bedoeling ..
Ik denk inderdaad dat Ten Cate z'n spelers heeft geïnstrueerd om Huntelaar zo aan te spelen. :D

Huntelaar heeft in de maanden november/december niet of nauwelijks aanvoer gehad. Ajax creëerde destijds überhaupt geen kansen. Inmiddels gaat het al weer een stuk beter.
Rosenberg9 schreef:Zo simpel is het natuurlijk niet! Overigens was het niet alleen de snor die commentaar had, ook Hugo Borst zei bijvoorbeeld pittige dingen afgelopen zondag.
Waar het op neerkomt is dat als je een spits hebt die er dertig inschiet, je hem ook zo zou moeten gebruiken dat ie dat blijft doen. Mits dat natuurlijk past in een concept dat bij je club en cultuur hoort. En dat is zo. Je gaat toch ook niet van Ogararu vragen of hij gaat keepen en hem dan afserveren omdat ie niet kan keepen?
Precies. En Ten Cate eist dus meer van Huntelaar. Hij vindt dat Huntelaar zich teveel concentreert op doelpunten en wil dat hij meer gaat mee voetballen, omdat hem dat het beste lijkt voor Ajax. En niet omdat hij Huntelaar 'kapot wil maken' of iets dergelijks.
Jöhnk schreef:Dat vind ik wel meevallen. Huntelaar loopt dit seizoen nog altijd netjes 2 op 3. Ondanks alles. Dat zie ik Babel niet halen.
Dat wil ik graag afwachten. Ik heb ook m'n twijfels, maar we weten in ieder geval waar het bij Babel aan schort. En laten we eerlijk zijn, Huntelaar heeft dit seizoen niet genoeg laten zien om onbetwiste basisspeler te blijven. Het is Ten Cate z'n goed recht om iemand anders de kans te geven. Als Babel er niets van bakt zet Ten Cate Huntelaar er heus wel weer in.
Rosenberg9 schreef:En dat is een enorme kapitaalsvernietiging! Had dan Huntelaar verkocht in de winter. Een jaartje bank kost miljoenen!
De trainer is niet verantwoordelijk voor de financiën. Hij heeft geen 9 miljoen neergeteld voor Huntelaar. Toegegeven, ik zou het zonde vinden als Huntelaar op een zijspoor belandt en voor een lage transfersom vertrekt, maar tot nu toe is daar nog niet zoveel aanleiding voor.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:08 pm

Rosenberg9 schreef: Dat is waar. Maar ik betwijfel zeer of dat het geval is. Het feit dat Ajax dit seizoen meer scoort dan vorig seizoen heeft niet (alleen) te maken met een andere wijze van invulling van de spitspositie. Met Huntelaar in een rol als pure afmaker hadden we wellicht nog meer gescoord.
Overigens schiet Babel er geen 18 in.
Stom! Glazen Bol in de auto laten liggen! ;)

Maar wat ik niet snap is de kritiek op Babel van afgelopen zondag. Hij geeft 2 assists en we winnen met 4-1. Misschien was het met Huntelaar wel 6-0 geworden of 1-1. Wie weet? Doet het er toe? Niet echt als je 4-1 wint.
Laatst gewijzigd door raymon op wo feb 07, 2007 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 12:08 pm

Een spits wordt vooral beoordeeld op zijn doelpunten. Verder vind ik dus dat Huntelaar een veel en veel betere spits voor Ajax is dan Babel. Zelfs in abominabele vorm.

Daarom denk ik dus dat HTC een grote fout maakt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 12:11 pm

Jöhnk schreef:Een spits wordt vooral beoordeeld op zijn doelpunten.
Daar ben ik het slechts gedeeltelijk mee eens. Er zijn genoeg spitsen die nuttiger zouden zijn met 20 doelpunten in een seizoen dan spitsen die er per seizoen 40 inleggen. Vooral als je op de manier wilt voetballen, die Ajax nastreeft.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:12 pm

Jöhnk schreef:Een spits wordt vooral beoordeeld op zijn doelpunten. Verder vind ik dus dat Huntelaar een veel en veel betere spits voor Ajax is dan Babel. Zelfs in abominabele vorm.

Daarom denk ik dus dat HTC een grote fout maakt.
Ik denk dat dat helemaal afhankelijk is van de tegenstander. Met veel ruimte achter de laatste man zou ik zeker met Babel spelen. Als er dichter bij de goal wordt gevoetbald dan is Huntelaar de betere spits.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 12:13 pm

De tegenstander speelt zover van het doel af als Ajax toelaat. Zeker in de eredivisie.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:15 pm

Jöhnk schreef:De tegenstander speelt zover van het doel af als Ajax toelaat. Zeker in de eredivisie.
Natuurlijk niet. Zwakkere tegenstanders graven zich altijd in tegen Ajax en dus heb je ruimte tot de 16 meter en dan houdt 't op.

Sterkere tegenstanders zullen veel dwingender spelen en daardoor veel dichter bij de middenlijn voetballen. Daar doe je als Ajax weinig aan. Je kan wel naar voren blijven lopen maar dan sta je buitenspel. ;)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 12:18 pm

Ajax moet de meeste tegenstanders kunnen wegdrukken. Zoals vorig seizoen toen Huntelaar doorgaans veel dichter tegen de vijandelijke 16 aan speelde.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:22 pm

Jöhnk schreef:Ajax moet de meeste tegenstanders kunnen wegdrukken. Zoals vorig seizoen toen Huntelaar doorgaans veel dichter tegen de vijandelijke 16 aan speelde.
Klopt, maar HtC dacht dat Feyenoord verder van de goal zou spelen en dat de verdedigers die opgesteld zouden worden niet de snelste zouden zijn.

Heeft hij dus helemaal gelijk in gekregen :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 12:23 pm

Jöhnk schreef:Ajax moet de meeste tegenstanders kunnen wegdrukken. Zoals vorig seizoen toen Huntelaar doorgaans veel dichter tegen de vijandelijke 16 aan speelde.
Hier ben ik het mee eens. Ajax hoort in principe te bepalen tot hoever de verdediging van de tegenstander kan komen. Babel kan in mijn ogen de bal in principe beter vasthouden dan Huntelaar, als hij hem eenmaal onder controle heeft. En dat is op dit moment nog het probleem.

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 12:24 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Waar ik me ook al een hele tijd aan zat te ergeren is, waarom Huntelaar steeds maar weer van de kamikaze ballen kreeg ( krijgt ) alle ballen van b.v. Stekeleburg op Huntelaar komen op zo'n maniet aan dat je er als spits geen ruk mee kan doen.En dat vanaf wedstrijd nr1 dat HtC staat te roepen dat KjH meer mee moetgaan voetballen.En van de kant van Stekeleburg is daar nooit geen verandering in gekomen, steeds maar weer van die kansloze ballen .. blijkbaar was dat in het kader van hettactisch plaatje van HtC de bedoeling ..
Ik denk inderdaad dat Ten Cate z'n spelers heeft geïnstrueerd om Huntelaar zo aan te spelen. :D
Ach, zelfs Kjh vroeg zich in de media af waarom hij steeds zo werd aangespeelt.Ik schrijf nergens dat dat in opdracht van HtC zou zijn gebeurt.Wat ik wel een taak van de trainer vind is zijn keeper er op aan spreken dat dat niet de manier is, maar gezien het FEIT dat Stekeleburg daar vrolijk mee bleef doorgaan heeft ie vergeten om Maarten beter te maken ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 12:25 pm

Voetske schreef:Ach, zelfs Kjh vroeg zich in de media af waarom hij steeds zo werd aangespeelt.Ik schrijf nergens dat dat in opdracht van HtC zou zijn gebeurt.Wat ik wel een taak van de trainer vind is zijn keeper er op aan spreken dat dat niet de manier is, maar gezien het FEIT dat Stekeleburg daar vrolijk mee bleef doorgaan heeft ie vergeten om Maarten beter te maken ..
Tsja, wij weten niet of Ten Cate het daar met Stekelenburg over heeft gehad. Maar z'n spelhervattingen zijn inderdaad vrij slecht. Ik kan me daar ook kapot aan ergeren. Net als aan die lange ballen van Vermaelen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:27 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Ach, zelfs Kjh vroeg zich in de media af waarom hij steeds zo werd aangespeelt.Ik schrijf nergens dat dat in opdracht van HtC zou zijn gebeurt.Wat ik wel een taak van de trainer vind is zijn keeper er op aan spreken dat dat niet de manier is, maar gezien het FEIT dat Stekeleburg daar vrolijk mee bleef doorgaan heeft ie vergeten om Maarten beter te maken ..
Tsja, wij weten niet of Ten Cate het daar met Stekelenburg over heeft gehad. Maar z'n spelhervattingen zijn inderdaad vrij slecht. Ik kan me daar ook kapot aan ergeren. Net als aan die lange ballen van Vermaelen.
Zijn spelvoortzettingen waren afgelopen zondag trouwens redelijk goed. Z'n uittrappen kwamen geregeld aan.

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 12:59 pm

Raymon schreef:
Thomas schreef:
Zijn spelvoortzettingen waren afgelopen zondag trouwens redelijk goed. Z'n uittrappen kwamen geregeld aan.
1e Helft, van de 12 uittrappen was er 1 goed ( op Ogararu ) en 1 kan Babel koppen op niemand.

2e Helft van de 7 uittrappen was er 0.5 goed.

Als je de voorgaande wedstrijden bekijkt zie dat 99% van de uittrappen balverlies opleveren, ongeacht op wie deze vuurpijlen worden afgevuurd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 07, 2007 1:15 pm

Thomas schreef:Tsja, wij weten niet of Ten Cate het daar met Stekelenburg over heeft gehad. Maar z'n spelhervattingen zijn inderdaad vrij slecht.
Wordt heus niet beter zolang Grim hem traint. Die schoot zelf zijn uittrappen de tribune in. :X

Maar dit ging over KJH toch?
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 07, 2007 2:18 pm

We kunnen beter uitgaan van wat we zelf verzinnen?
Nee, Lucas, jullie kunnen beter consequent zijn in jullie argumenten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 2:42 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Tsja, wij weten niet of Ten Cate het daar met Stekelenburg over heeft gehad. Maar z'n spelhervattingen zijn inderdaad vrij slecht.
Wordt heus niet beter zolang Grim hem traint. Die schoot zelf zijn uittrappen de tribune in. :X

Maar dit ging over KJH toch?
Dit ging over de ballen van Steek op KjH.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 3:18 pm

Mr. Ajax schreef:
We kunnen beter uitgaan van wat we zelf verzinnen?
Nee, Lucas, jullie kunnen beter consequent zijn in jullie argumenten.
dat ben ik ook
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » wo feb 07, 2007 3:58 pm

Ik heb zondag KJH niet gemist; geen vrije trappen tegen, geen gezeur over de tegenstander, wel snel uitgevoerde acties en een goede eerste helft. met de eerste helft tegen psv het beste voetbal dat ik dit seizoen in de Arena heb gezien.

De lange ballen van Stekelenburg ergerden me ook behoorlijk. Vlak voor de winterstop werd dat echter al minder. Natuurlijk is dat de opdracht van HtC. Als geen speler zich aanbiedt bij een terugspeelbal, wat moet hij dan doen? Het zal het spel van Ajax ten goede komen als het zelfvertrouwen dusdanig is dat spelers om een bal durven te vragen. HtC zal daar aan moeten werken, een behoorlijke klus.

KJH staat zondag weer gewoon in de spits. De messen lijken me al geslepen.

Versie één: Scoort hij niet, dan komt dat omdat HtC hem kapot maakt. Scoort hij wel, dan is hij de wereldpsits die altijd moet worden opgesteld of
versie twee: scoort hij niet dan is hij terecht uit de basis gelaten, scoort hij wel dan heeft HtC hem goed geprikkeld.

Ik blijf bij mijn opmerking van 2 december 2006 :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo feb 07, 2007 4:28 pm

Inderdaad Demo, het is allemaal zo voorspelbaar. Vrijwel alles kun je, met genoeg goede wil en een beetje fantasie, op 2 manieren uitleggen.

Zucht... Vermoeiend. :sad:
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 4:33 pm

Je mag je mengen in deze discussie, is geen verplichting hoor !!!
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo feb 07, 2007 4:42 pm

Weet ik, helaas draait elk topic op dit forum uit op dezelfde discussie(s) waardoor de lol er een beetje af raakt voor iedereen behalve die paar mensen die er niet over op kunnen houden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 4:45 pm

Post jij dan eens een keer iets zinnigs !!
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 07, 2007 4:54 pm

Niet eerlijk, Voetske. Dat vragen we Thomas toch ook niet? ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 5:06 pm

Nee, das waar ;)
Blij met de punten ...

Gesloten