Thomas Vermaelen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Re: Thomas Vermaelen

Bericht door Aristides » do jun 18, 2009 9:29 am

Hij zal niet zijn gehaald als mandekker, in dat geval redt hij het niet. Speelt hij zoals vroeger in de jeugd, met een mandekker naast hem, wie weet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 18, 2009 9:34 am

In elk geval zien de supporters van Arsenal deze transfer niet zitten:

http://arsenal-mania.com/forum/viewtopi ... &start=990

Vermaelen is natuurlijk ook veel te duur. Wenger heeft minder kijk op verdedigers.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 18, 2009 12:39 pm

He continued: “I feel so proud. Arsenal is a fantastic club, and as a child I watched them play
Als hij Arsenal als kind heeft zien spelen, dan snap ik niet dat hij dat als reden opvoert om er te gaan spelen. Boooring Booring Arsenal. :drecul.gif:

Misschien was Nigel Winterburn wel zijn ultieme legende.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jun 18, 2009 12:41 pm

Peter schreef:
He continued: “I feel so proud. Arsenal is a fantastic club, and as a child I watched them play
Als hij Arsenal als kind heeft zien spelen, dan snap ik niet dat hij dat als reden opvoert om er te gaan spelen. Boooring Booring Arsenal. :drecul.gif:

In tijden van Bergkamp was hij ook gewoon nog een kind!

999

Bericht door 999 » do jun 18, 2009 12:48 pm

joey schreef:
"Komend seizoen sta ik plots tegen de beste spitsen ter wereld.
Oei. Sterkte, Thomas! :aai.gif:
Tja, wat denk je .. top of flop .. zelf denk ik flopperde flop ...
Blij met de punten ...

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » do jun 18, 2009 1:02 pm

Toch erg opvallend dat Arsenal zoveel betaalt voor Vermaelen. In al die jaren heb ik er weinig in gezien (ook al was hij het laatste jaar wat constanter en duidelijk een van de beste verdedigers), maar 12 miljoen?

Als ik zie dat zo'n Cissokho van Porto naar AC Milan gaat voor 15 miljoen ben ik heel benieuwd wat het precies is wat Wenger in Vermaelen ziet.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jun 18, 2009 1:06 pm

Peter schreef:

Toen zat het defensief iig wel goed in elkaar.
joey schreef:Vermaelen is natuurlijk ook veel te duur. Wenger heeft minder kijk op verdedigers.
Ik dacht altijd dat er zo'n goed scoutingsapparaat achter Arsenal zat, maar dat blijkt nu dus gewoon Wenger in zijn eentje te zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » do jun 18, 2009 1:08 pm

Justin schreef:Toch erg opvallend dat Arsenal zoveel betaalt voor Vermaelen. In al die jaren heb ik er weinig in gezien (ook al was hij het laatste jaar wat constanter en duidelijk een van de beste verdedigers), maar 12 miljoen?

Als ik zie dat zo'n Cissokho van Porto naar AC Milan gaat voor 15 miljoen ben ik heel benieuwd wat het precies is wat Wenger in Vermaelen ziet.
Is die Cissokho goed dan?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 18, 2009 1:48 pm

Peter schreef:

Tien, elf jaar geleden was hij toch een kind? Toen waren ze echt niet zo boring hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 18, 2009 1:51 pm

Ik vind ze nu juist boring. Destijds stond er wel een leuk elftal met karakters als Seaman, Dixon en Adams.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » do jun 18, 2009 1:57 pm

Peter schreef:
Justin schreef:Toch erg opvallend dat Arsenal zoveel betaalt voor Vermaelen. In al die jaren heb ik er weinig in gezien (ook al was hij het laatste jaar wat constanter en duidelijk een van de beste verdedigers), maar 12 miljoen?

Is die Cissokho goed dan?
Ik heb hem alleen zien spelen tegen Man. Utd ooit (speelde die goed), maar verder heb ik er ook weinig beeld van, hoor. Het gaat mij ook meer om het feit dat zo'n Cissokho gewild was door de gehele Europese top, als ik het mocht geloven, en ik had nou niet het idee dat er echt hard getrokken werd aan Vermaelen. Prima verdediger voor de Eredivisie, maar ik vind het op zijn minst opvallend dat Wenger een overgroot deel van zijn transfergeld er aan besteed. Ik had verwacht dat Wenger voor dat geld toch een iets grotere vis zou binnen halen. Maar hé, wellicht zien wij over twee jaar wel wat Wenger al eerder zag: een hele goede verdediger met potentie. Moeilijk te zeggen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 18, 2009 3:00 pm

Ik denk dat dit maar weer eens aangeeft dat Lemic een stevige vinger in de pap heeft bij Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jun 18, 2009 3:38 pm

Bertje schreef:Ik denk dat dit maar weer eens aangeeft dat Lemic een stevige vinger in de pap heeft bij Ajax.
Mooi dat worden we ook gelijk kampioen, want dat gebeurde destijds bij PSV ook.. :onfire.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 18, 2009 7:30 pm

Jöhnk schreef:Ik vind ze nu juist boring. Destijds stond er wel een leuk elftal met karakters als Seaman, Dixon en Adams.
Inderdaad, dat team speelde attractief voetbal. Kunnen ze nu nog een puntje aan zuigen.

Vermaelen is (was) de beste verdediger van de Eredivisie, op dit moment een klasse beter dan mensen als Van der Wiel en Marcellis.
Ajax!

peter

Bericht door peter » do jun 18, 2009 7:46 pm

Het werd pas aardig toen Bergkamp kwam. Daarvoor was het huilen met de pet op.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 18, 2009 8:11 pm

Vermaelen was 9 toen Bergkamp naar Arsenal ging.
Ajax!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 19, 2009 7:26 am

Gazet van Antwerpe schreef: Vermaelen: 'Wenger wilde graag dat ik zou komen'
Geschreven op vrijdag, 19 juni om 08:06

Voor Thomas Vermaelen gaat vandaag een droom in vervulling. De verdediger van Ajax ondergaat vrijdag een medische keuring in Engeland en hoopt aansluitend zijn handtekening te kunnen zetten onder een meerjarig contract. Ajax en Arsenal hebben elkaar al een tijdje gevonden in een transfersom van ongeveer twaalf miljoen euro, waarmee Vermaelen na Marouane Fellaini de tweede duurste Belg ooit wordt.

"Het is ongelooflijk", vertelt de verdediger in een vraaggesprek met de Gazet van Antwerpen. "Arsenal is een van de grootste clubs ter wereld. Dit is iets om heel trots op te zijn. Anderzijds blijf ik er ook kalm onder. Hoe mooi het ook is, ik zal daar moeten presteren. Met wie, tegen wie ik speel, dat laat ik allemaal opzij liggen. Ik heb inmiddels vernomen dat ze heel veel wedstrijden van mij bij Ajax hebben bekeken."

"Hun scouting was zelfs zo zorgvuldig dat ze me ook op training zijn komen bekijken. Tijdens mijn vakantie in Mauritius heb ik ook Arsène Wenger even aan de lijn gehad. Hij zei dat hij graag had dat ik zou komen en dat hij hoopte dat het zo snel mogelijk werd afgehandeld." De 21-voudig Belgisch international speelt sinds het seizoen 2003/04 voor Ajax. In totaal speelde hij 98 competitiewedstrijden (acht doelpunten).

"De manier van spelen in Engeland heb ik altijd geweldig gevonden", vervolgt Vermaelen. "Het was al van jongs af mijn favoriete competitie. Altijd hoog tempo, nooit saai. Voor de fanss is het ook sport nummer één en dat voel je aan alles. Toen we met Ajax tegen Aston Villa speelden, raakte ik er nog meer van onder de indruk. En ja, ik was toch wel wat fan van Arsenal, want ze brengen altijd mooi voetbal."

"Met druk ben ik opgegroeid bij Ajax. Daar kan ik wel mee omgaan. Het zal toch op het veld moeten gebeuren. Het is veel geld. We zullen wel zien of ik dat geld waard ben. Ik ben er niet bang voor. Ik heb die keuze gemaakt en ik ga ervoor. Maar het wordt afwachten natuurlijk. Ik zal me wel moeten aanpassen. Ik ga ervoor."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 19, 2009 7:50 am

Arsenal is geen grotere club dan Ajax, de competitie en de salarissen zijn natuurlijk wel veel beter. Maar Arsenal wint net zo weinig prijzen als Ajax en vliegt er in de CL netjes elk jaar in de kwartfinales uit.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 8:36 am

Historisch gezien is Arsenal geen grotere club dan Ajax, maar in alle andere opzichten helaas wel.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 19, 2009 8:52 am

Wanneer werd Arsenal voor het laatst kampioen of won het de nationale beker? Wanneer werd voor het laatst Europees echt top gepresteerd? Arsenal is groter vanwege de competitie en het geld, niets meer en niets minder wat mij betreft. Maar goed, vermaelen denkt daar anders over blijkbaar (hoewel hij slecht kan zeggen alleen voor het geld te gaan en arsenal niet bijzonder te vinden).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 8:54 am

Arsenal speelde wel een paar jaar geleden nog een CL-finale en overwintert ieder jaar in de CL.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 19, 2009 9:00 am

Een incident, Arsenal komt zelden of nooit verder dan de kwartfinales van de CL en wint nationaal niets. De kwaliteit van het team nu is overigens ook een stuk minder dan een paar jaar geleden. Natuurlijk is het een mooie club, maar persoonlijk schaar ik Arsenal niet onder de Europese top.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 9:15 am

Zo vaak haalt Ajax die kwartfinales niet, Luuk.

Maar goed, dit kan maar zo weer een hele langdradige discussie om niets worden.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jun 19, 2009 9:25 am

Zoveel verdedigers, ze werden hier lachend uitgezwaaid... maar een tijd later kijken we met heimwee terug omdat de vervanger slechter zijn. We gaan Vermaelen nog missen...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 19, 2009 9:27 am

Samuraskinurovanya schreef:maar een tijd later kijken we met heimwee terug omdat de vervanger slechter zijn.
En omdat de uitgezwaaide spelers het in het buitenland goed bleken te doen.

Misschien ligt het dan toch niet aan de verdediging. :eusa_liar.gif:

Plaats reactie