Cruijff rookte als een ketter, Best slurpte alles wat vloeibaar was naar binnen en Maradona gave it a good sniff zo af en toe. Ten eerste waren dat andere tijden. Ten tweede getuigt het in mijn ogen niet van een winnaarsmentaliteit, de echte wil om de beste te zijn (of in ieder geval alles uit jezelf te halen). Ik vind Ziyech (nog) niet van een niveau (en zijn fysiek heeft ie ook niet bepaald mee) waarop hij 'af en toe effe een Big Maccie' naar binnen kan werken. Dat is niet voor je sport leven.zeux schreef:Ik zit de biografie van Keith Hernandez - voormalig honkballer - te lezen en als je dan ziet wat hij in zijn minor league days 'in zijn lichaam gooide'... Hij ontwikkelde zich in die tijd tot een fantastische eerste honkman, die in 1986 de World Series won met de Mets.
Wat ik bedoel: is Ziyech fit of niet? Dat lijkt mij de vraag. Niet of hij een keer een Big Mac snoept. Vind ik hoor.
Wel typisch Nederlands, het leven vooral niet te serieus nemen. Vind ik een prima levensfilosofie, maar niet als je topsporter bent of wilt zijn.
Bij zo'n Ronaldo wordt elke milligram aan voedsel en drank gecalculeerd. Zonder die discipline (die dus uit zijn ongekende drang om de beste te zijn voortkomt) denk ik niet dat hij bij de allerbesten zou horen.