Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 03, 2018 2:23 pm

zeux schreef:Ik zit de biografie van Keith Hernandez - voormalig honkballer - te lezen en als je dan ziet wat hij in zijn minor league days 'in zijn lichaam gooide'... Hij ontwikkelde zich in die tijd tot een fantastische eerste honkman, die in 1986 de World Series won met de Mets.

Wat ik bedoel: is Ziyech fit of niet? Dat lijkt mij de vraag. Niet of hij een keer een Big Mac snoept. Vind ik hoor. :smile-ajax.gif:
Cruijff rookte als een ketter, Best slurpte alles wat vloeibaar was naar binnen en Maradona gave it a good sniff zo af en toe. Ten eerste waren dat andere tijden. Ten tweede getuigt het in mijn ogen niet van een winnaarsmentaliteit, de echte wil om de beste te zijn (of in ieder geval alles uit jezelf te halen). Ik vind Ziyech (nog) niet van een niveau (en zijn fysiek heeft ie ook niet bepaald mee) waarop hij 'af en toe effe een Big Maccie' naar binnen kan werken. Dat is niet voor je sport leven.

Wel typisch Nederlands, het leven vooral niet te serieus nemen. Vind ik een prima levensfilosofie, maar niet als je topsporter bent of wilt zijn.

Bij zo'n Ronaldo wordt elke milligram aan voedsel en drank gecalculeerd. Zonder die discipline (die dus uit zijn ongekende drang om de beste te zijn voortkomt) denk ik niet dat hij bij de allerbesten zou horen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jun 03, 2018 2:38 pm

Welke andere voetballer dan Ronaldo leeft zo, je hebt het dan wel over een uitzondering hoor.
Messi bijvoorbeeld at jarenlang junk food. Ja dat heeft ie later opgegeven maar hij deed dat in zijn eerste 3 gouden ballen. Dus erg veel kwaad kan het niet.

https://www.google.com.au/amp/www.sport ... 0.amp.html

Suarez houdt ook wel van een pizzaatje na de wedstrijd....

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... exach.html

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 03, 2018 6:19 pm

WP_Legend schreef:Welke andere voetballer dan Ronaldo leeft zo, je hebt het dan wel over een uitzondering hoor.
Messi bijvoorbeeld at jarenlang junk food. Ja dat heeft ie later opgegeven maar hij deed dat in zijn eerste 3 gouden ballen. Dus erg veel kwaad kan het niet.
Messi is net zo goed een uitzondering toch? :ajaxsmiley.gif:

Je hoeft ook niet als Ronaldo te leven, maar tussen dat en McDonalds eten zit wel het een en ander vind ik.

Kijk, persoonlijk breng ik hele dagen door op een bureaustoel dan wel op de schoolbank. Ik doe m'n best om een keer of 3 per week te sporten, maar verder niet zo heel veel. Toch zul je me niet zo snel aan de Big Mac zien sjnassen. Maar als je loopbaan eigenlijk in grote mate van je lichaam afhangt? Dan zou je toch van dat shit wegblijven?

Maar goed, het is zomerstop en dus vinden we dit soort dingen opeens heel interessant.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jun 03, 2018 6:41 pm

Tja, voor velen van ons hangt onze loopbaan af van onze hersenen, maar dat weerhoudt ons er toch ook niet van om af en toe eens een biertje te drinken?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » ma jun 04, 2018 9:54 am

'AS Roma wil snel zaken doen met Ajax, Ziyech kan voor vijf jaar in Rome tekenen'
4 juni 2018

Ook De Telegraaf weet te melden dat AS Roma zich officieel bij Ajax gemeld heeft voor Hakim Ziyech. De nummer drie van de Serie A wil snel zaken doen om de international van Marokko vast te kunnen leggen.

Voor Ziyech ligt al een contract voor vijf jaar klaar. In het diepste geheim heeft Mustapha Nakhli, de zaakwaarnemer van de middenvelder, weken geleden al een bezoek gebracht aan AS Roma. Technisch directeur Monchi is bovendien al langere tijd onder de indruk van Ziyech, al sinds hij zelf nog bij Sevilla zat. Monchi heeft ook al banden met Nakhli sinds de transfer van Tom de Mul van Ajax naar Sevilla.

In Italiaanse media werd gemeld dat Mino Raiola zich ook met deze transfer zou bezig houden. Ziyech heeft echter geen enkele overeenkomst of relatie met Raiola. Al zijn zaken worden al sinds zijn zestiende door Nakhli geregeld en ook de zaakwaarnemer werkt met niemand samen.

Ajax heeft Raiola ook niet ingeschakeld, omdat de club de beste spelers het allerliefst gewoon in Amsterdam wil houden. Directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars zien al jaren dat de beste spelers tegen hun zin vertrekken uit Amsterdam en ze zijn ook in een felle strijd verwikkelt met Raiola over een vertrek van Justin Kluivert.

Dat Ziyech echter toch lijkt te vertrekken, komt door de ambities van de middenvelder die hij bij zijn komst naar Amsterdam al kenbaar maakte aan de clubleiding van Ajax. Van der Sar en Overmars weten dat ze Ziyech niet langer bij Ajax kunnen houden.

De verwachting is dat Ziyech voor het bijna het drievoudige zal vertrekken dan wat Ajax bijna twee jaar geleden voor hem betaalde. Destijds kwam hij voor elf miljoen euro over van FC Twente en zou nu dan dus om en nabij 30 miljoen euro moeten opleveren.
Gaan ze dat allemaal ineens betalen of wordt het weer zo'n 5 miljoen p/j aflossing ...
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 04, 2018 9:55 am

70 miljoen en dan krijg je zowel Ziyech als Kluivert!

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma jun 04, 2018 2:33 pm

Mr. Ajax schreef:
Gezond verstand schreef:is McDonalds geen sponsor van de FIFA? Zou het daarom geen 'product placement' sponsor foto kunnen zijn?
Leek op een spontane selfie met een van z'n matties...
joh, en jij denkt niet dat een marketingmanager van McDonalds zou hebben gedacht "laten we eens wat spelers 'spontane' foto's laten maken, dan lijkt het oprecht en minder op reclame maken"?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 04, 2018 2:41 pm

Gezond verstand schreef:
Mr. Ajax schreef:
Gezond verstand schreef:is McDonalds geen sponsor van de FIFA? Zou het daarom geen 'product placement' sponsor foto kunnen zijn?
Leek op een spontane selfie met een van z'n matties...
joh, en jij denkt niet dat een marketingmanager van McDonalds zou hebben gedacht "laten we eens wat spelers 'spontane' foto's laten maken, dan lijkt het oprecht en minder op reclame maken"?
Nee, joh. Ik denk dat het een spontane selfie is.

Maar leg die connectie even uit dan. McDonalds zou een sponsor van de FIFA zijn. Hakim Ziyech is 1 uit honderden voetballers die binnenkort aan het WK zullen meedoen. De marketingmanager van McDonalds komt op het geniale idee om de mondiaal niet zo heel bekende Hakim Ziyech een 'spontane selfie' met een verder compleet onbekende mattie te laten nemen in een McDonalds vestiging, omdat dat de reclame er dan 'oprecht' zou lijken?

Zou kunnen. Maar het lijkt me eerder een gevalletje shit from China, zoals m'n opa dat altijd zo mooi kon zeggen. In ieder geval geen Gezond Verstand.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 04, 2018 3:04 pm

Zal wel weer via de oude Wehkamp formule worden betaald :confused.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma jun 04, 2018 3:10 pm

Mr. Ajax schreef: Maar leg die connectie even uit dan. McDonalds zou een sponsor van de FIFA zijn. Hakim Ziyech is 1 uit honderden voetballers die binnenkort aan het WK zullen meedoen. De marketingmanager van McDonalds komt op het geniale idee om de mondiaal niet zo heel bekende Hakim Ziyech een 'spontane selfie' met een verder compleet onbekende mattie te laten nemen in een McDonalds vestiging, omdat dat de reclame er dan 'oprecht' zou lijken?
Juist McDonalds oriënteert zich heel sterk op lokale markten, tot specifieke producten aan toe. Ziyech is in Marokko wél een bekende voetballer. Local marketing lijkt mij ook belangrijk voor McDonalds.

Ik zeg niet dat GV gelijk heeft, maar logica zit er wel degelijk in.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » di jun 05, 2018 12:58 pm

Mr. Ajax schreef:
Gaizka1985 schreef:Samen voor 50 miljoen? (20 om 30)

Veel te weinig. Voor Ziyech alleen kun je richting/boven de 40 vangen als je het een beetje goed uitspeelt. Zeker als ie een paar mooie assists en de gebruikelijke panna maakt tijdens het WK.
40? Is dat niet een beetje veel voor een speler die volgens sommigen hier veel tekortkomingen heeft en zelfs de Europese subtop niet aankan? :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 05, 2018 1:35 pm

Geen idee of dit een betrouwbare bron is:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » di jun 05, 2018 1:42 pm

Ik ook niet. :hypocrite.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jun 05, 2018 1:55 pm

35 voor Ziyech, 20 voor Kluivertje = 55 mln exclusief bonussen. Betalingsconditie: vooraf.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 05, 2018 1:59 pm

Dat laatste kon wel eens een probleem worden. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo jun 06, 2018 2:37 am

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef: Maar leg die connectie even uit dan. McDonalds zou een sponsor van de FIFA zijn. Hakim Ziyech is 1 uit honderden voetballers die binnenkort aan het WK zullen meedoen. De marketingmanager van McDonalds komt op het geniale idee om de mondiaal niet zo heel bekende Hakim Ziyech een 'spontane selfie' met een verder compleet onbekende mattie te laten nemen in een McDonalds vestiging, omdat dat de reclame er dan 'oprecht' zou lijken?
Juist McDonalds oriënteert zich heel sterk op lokale markten, tot specifieke producten aan toe. Ziyech is in Marokko wél een bekende voetballer. Local marketing lijkt mij ook belangrijk voor McDonalds.

Ik zeg niet dat GV gelijk heeft, maar logica zit er wel degelijk in.
Juist. Ik zeg ook niet dat het 100% zo is, sterker nog, ik vroeg zelfs of het geen marketing dingetje kon zijn, maar dat de mogelijkheid er wel degelijk is.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jun 06, 2018 7:59 am

De Dominee schreef:35 voor Ziyech, 20 voor Kluivertje = 55 mln exclusief bonussen. Betalingsconditie: vooraf.
Als Ajax dat voor die omhooggevallen Marokkaan die vooral uitblinkt in verongelijkt kijken en voor die kleine die weliswaar getalenteerd is maar 'alles' nog moet bewijzen krijgt mogen jullie Overmars wel de tovenaar gaan noemen ipv die Brandts.
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 06, 2018 9:07 am

Overmars verkoop kwaliteiten zijn ook veel beter dan die van de ‘tovenaar’. De tovenaar echte getallen zijn helemaal niet zo denderend (overzicht van 1-2 jaar geleden in VI).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do jun 07, 2018 10:15 am

Duke schreef:Dat laatste kon wel eens een probleem worden. :smallgrin.gif:
Ze zullen toch wel wat overgehouden hebben aan die CL halve finale?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jun 07, 2018 11:25 am

Ze hebben nu al een Italiaan van 30 miljoen gehaald van Atalanta. Geen idee of het ook een nummer 10 is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 11, 2018 4:44 pm

Nainggolan lijkt op weg naar Inter te zijn. Weg vrij voor Ziyech?

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 11, 2018 5:24 pm

Zou nog even wachten. Ziyech kan zomaar opvallen tijdens het WK, misschien zijn er wel rijke clubs die zich dan melden voor deze uitgekotste prutser. :smallgrin.gif:

Die jongen kan verschrikkelijk goed voetballen. Ik verwacht wel wat van hem.

999

Bericht door 999 » ma jun 11, 2018 5:45 pm

Ik ook, al kan het toch zomaar vies tegenvallen ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 11, 2018 5:48 pm

Dat kan altijd, want hij speelt niet in de beste ploeg. Denk echter dat de kenners zullen smullen van zijn techniek.

Een paar leuke acties en hij is zo twintig miljoen meer waard.

999

Bericht door 999 » ma jun 11, 2018 5:53 pm

Nou, ik denk dat het dan wel aan Ziyech zelf ligt.Zijn probleem is nu juist dat hij ook kan overdrijven w.b. acties enz.
Blij met de punten ...

Plaats reactie