Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » za dec 15, 2012 4:13 pm

Het zou best kunnen dat dit wat problemen gaat geven. Het nieuwe salarishuis is soberder en dat kan botsen met zijn huidige contract. Niemand gaat er graag op achteruit terwijl hij beter is gaan presteren. Zelfs niet als je voor die tijd misschien wel te hoog in de boom zat. Dat is mensen eigen.

Maar die situatie kun je pas bereiken als je met elkaar om tafel gaat en een voorstel doet. Zoals ik het nu lees hebben ze dat moment simpelweg uitgesteld.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 15, 2012 4:19 pm

LucaS schreef: Ik dacht dat je bedoelde dat vader jr een te hoog salaris had gegeven vanwege vaderliefde.
Nee. In die tijd lagen de salarissen een stuk hoger. Ook voor nobodies. Nu Blind jr. de nobody-status net is ontgroeid, dient ie daar rekening mee te houden.

Overigens was het natuurlijk een gotspe dat iemand als Sno meer dan een miljoen per jaar pakte. Ik ben er dan ook allerminst rouwig om dat TD Blind foetsie is. Maar goed, dat wist je al. :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » za dec 15, 2012 4:39 pm

Wat voor salaris zal Poulsen hebben gekregen?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 11, 2013 7:57 am

Ajax geeft Blind pas in februari duidelijkheid over zijn toekomst bij Ajax, maar wil de verdediger niet verkopen. De technische staf wil geen risico nemen op de positie van Blind. "We weten wat we willen, maar we gaan eerst met Daley praten. Dat het gesprek in februari is gepland, is onze zaak", benadrukt Overmars in gesprek met het Algemeen Dagblad.

--> einde seizoen is Blind dus weg

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 11, 2013 8:27 am

Respectloos :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 11, 2013 8:54 am

Toppie schreef:Respectloos :excited.gif:
Is dit het raadsel van de dag? :confused.gif:

Geen idee wat je bedoelt. Dit ene woord is op tig manieren te interpreten. Enlighten us.

jabu

Bericht door jabu » vr jan 11, 2013 8:56 am

Zien ze voor volgend jaar meer in het duo Dijks en Koppers?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 11, 2013 9:35 am

Jabu schreef:Zien ze voor volgend jaar meer in het duo Dijks en Koppers?
Ze wachten met Blind totdat duidelijk is of Boilesen fit wordt.

Ik dénk dat ik het van Ajax-kant wel begrijp. Blind schijnt vrij hoog te zitten qua salaris. En hij is voor de posities waarvoor hij in aanmerking komt niet onomstotelijk eerste keus. Afweging kosten / baten valt dan in zijn nadeel uit.

En dat men hem nu niet wil laten gaan is ook logisch. Je hebt immers geen betere LB momenteel.

999

Bericht door 999 » vr jan 11, 2013 9:38 am

Koppers staat op de te verhuren lijst ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 11, 2013 1:00 pm

Ik durf de gok wel aan dat Boilesen volgend jaar niet ineens alles kan spelen. Gezien de positieve ontwikkeling van Blind en het gebrek aan goede alternatieven zou ik hem er graag bijhouden. Kan inderdaad zijn dat zijn huidige salaris een struikelblok is. Aan de andere kant, je moet wel eerst met elkaar om tafel om vast te kunnen stellen dat je daar op vast loopt. Tenzij er al wel degelijk met elkaar is gesproken vind ik het toch een raar verhaal.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 11, 2013 1:07 pm

wimpey schreef:Ajax geeft Blind pas in februari duidelijkheid over zijn toekomst bij Ajax, maar wil de verdediger niet verkopen. De technische staf wil geen risico nemen op de positie van Blind. "We weten wat we willen, maar we gaan eerst met Daley praten. Dat het gesprek in februari is gepland, is onze zaak", benadrukt Overmars in gesprek met het Algemeen Dagblad.

--> einde seizoen is Blind dus weg
Alle signalen staan richting het vertrek van Blind:
- Blind en zijn zaakwaarnemer geven aan dat ze niks weten.
- Als je graag een speler erbij wilt houden, dan ga je aan tafel en niet pas in februari.

Ik vind het wel raar dat ze dat dan niet communiceren naar Blind. Als deze veronderstelling klopt, dan vind ik het ook respectloos.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 11, 2013 1:18 pm

Marillion schreef:Ik durf de gok wel aan dat Boilesen volgend jaar niet ineens alles kan spelen. Gezien de positieve ontwikkeling van Blind en het gebrek aan goede alternatieven zou ik hem er graag bijhouden. Kan inderdaad zijn dat zijn huidige salaris een struikelblok is. Aan de andere kant, je moet wel eerst met elkaar om tafel om vast te kunnen stellen dat je daar op vast loopt. Tenzij er al wel degelijk met elkaar is gesproken vind ik het toch een raar verhaal.
Dijks en Koppers zijn er ook nog.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 11, 2013 1:20 pm

Ja, maar gezien de speeltijd die zij (niet) krijgen vraag ik me af hoe die er op staan bij de technische staf.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 11, 2013 2:31 pm

Volgens mijn bronnen heeft Blind wel degelijk een sterk verlaagt voorstel van Ajax mogen ontvangen. Hij heeft dat direct afgewezen. Ajax wacht nu 2 maanden op Boilesen en gaat dan verder kijken, eventueel dus met een hogere aanbieding.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 11, 2013 5:26 pm

Waarom zou Blind akkoord met een laag voorstel? Groot gelijk heeft hij.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 11, 2013 6:36 pm

Tja, dan bestaat de kans dat hij het elders moet proberen.

Hij schijnt veel te verdienen voor iemand die net komt kijken.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2013 6:45 pm

Ik heb daar nooit iets van gezien anders dan dat dat zo schijnt te zijn.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 11, 2013 6:48 pm

Blind staat al sinds 2007 onder contract. Pas sinds, in mindere mate, vorig seizoen en dit seizoen (waarin hij me positief verrast) rendeert zich dat enigszins. Hij was bepaald niet de snelste leerling.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 11, 2013 6:56 pm

Hij rendeert alleen als hij ver naar voren speelt, en niet teveel verdedigend werk hoeft te doen. Hij heeft een aardige trap maar in de duels blijft hij kwetsbaar door zijn slappe fysiek en zijn traagheid.

Ik denk dat ze het meer zien zitten in Boilesen. Niet voor niets voorspelde Overmars niet zo lang geleden dat Ajax in de nabije toekomst met een Deense linkerkant zal spelen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2013 7:05 pm

Dan doet de leiding dus ook mee in het hypen van Boilesen. Die jongen wordt per maand dat ie eruit ligt beter en beter. Feit is dat hij slechts een wedstrijdje of tien in het eerste heeft gespeeld en nog alles te bewijzen heeft. Bovendien, het is niet erg makkelijk om terug op niveau te komen als je er zo lang hebt uitgelegen.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 11, 2013 7:48 pm

wimpey schreef:Blind staat al sinds 2007 onder contract. Pas sinds, in mindere mate, vorig seizoen en dit seizoen (waarin hij me positief verrast) rendeert zich dat enigszins. Hij was bepaald niet de snelste leerling.
Dat is in principe niet relevant. Het gaat om de vraag of hij nu en volgend seizoen een waardevolle speler zou zijn voor Ajax.

Volledig gokken op Boilesen zullen ze neem ik aan niet doen. Dat zou gezien zijn geschiedenis onverantwoord zijn. Dan zul je dus met Blind verder moeten gaan of dusdanig vertrouwen hebben in Dijks of Koppers dat je denkt het met hun af te kunnen.

Als Blind nu een te dik contract heeft kan ik me wel voorstellen dat het een moeilijke onderhandeling is. Gevoelsmatig is het onlogisch dat je moet inleveren terwijl je jezelf net aan het bewijzen bent. Blind zal realistisch moeten zijn. Hij kan ongetwijfeld nog altijd een net salaris verdienen. De vraag is bovendien of het gras elders groener is. Ook de meeste andere clubs betalen niet meer zoals een paar seizoenen terug. Bovendien vind ik dat een speler van zijn niveau ook gewoon blij zou moeten zijn als hij bij Ajax kan spelen. Hij is natuurlijk niet ineens een speler van wereldniveau.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 11, 2013 10:41 pm

Ik verbaas me er altijd over dat iedereen hier weet wat voor soort contract een speler als Blind heeft. Ik heb vandaag deze topic even terug gelezen, en hij heeft dit contract getekend toen hij 18 was, was net een paar keer ingevallen in Ajax 1. Ik vraag me af of hij zo'n vet contract heeft als men denkt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 12, 2013 3:03 pm

Ik herinner me wel dat een hoop mensen die toen bij Ajax werkten hun wenkbrauwen fronsten toen ze zagen wat voor een contract Daley voorgeschoteld kreeg van de toenmalige technische verantwoordelijke (Danny Blind).

Maar zo'n 5-jarig contract voor een 18-jarige kan toch niet al te vet zijn...? Nu wil ik zijn salaris eigenlijk ook wel weten!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jan 12, 2013 3:13 pm

Zes ton, meen ik gelezen te hebben. Zijn salaris is stapsgewijs omhoog gegaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 12, 2013 3:33 pm

Aha. Dat geldt voor vrijwel alle contracten bij Ajax. Ook (jonge) spelers die met een transfer worden binnengehaald krijgen een contract aangeboden waarbij het salaris per seizoen oploopt. Eén van de redenen van Narsingh om voor PSV te kiezen, die geven hem gewoon 5 jaar lang 6 ton.

Met name vanaf de zomer van 2013 gaat de salarishuishouding van Ajax er erg gezond uitzien.

Plaats reactie