Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 18, 2009 11:13 pm

Dat is mij nou nog nooit opgevallen.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 20, 2009 8:31 am

Oleguer speelt en Ajax heeft weer eens 0 tegendoelpunten.

Gisteren zat hij ook overal weer goed tussen.

Het bevalt me wel, Oleguer als verdediger.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 8:51 am

Het is hoe dan ook wel zeer opvallend, met Oleguer 12 doelpunten tegen in 16 wedstrijden, zonder Oleguer 15 in 7 (alleen competitie volgens mij).

Prutser! :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 20, 2009 9:10 am

Je wilt zeggen dat Wielaert een miskoop is?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 9:14 am

Helemaal niet, het lijkt me dat we daarvoor Wielaert rustig moeten beoordelen. Dat gaat niet na 4 wedstrijden. Ik wil zeggen dat Oleguer aan de hand van deze cijfers blijkbaar toch niet zo'n vreselijke miskoop is als sommigen hier constant lopen te beweren. En het feit of van Basten zelf ook denkt dat Oleguer niet brengt wat hij verwachtte doet daarbij niet zoveel ter zake denk ik. Misschien (hoewel we van Basten dan natuurlijk wel belachelijk moeten maken omdat hij dan weer wat anders probeert) moet van Basten een kijken hoe het gaat met een achterhoede van der Wiel-Wielaert-Oleguer-Vermaelen.

Als de punt naar achter het systeem blijft, kan je Vertonghen daar neerzetten. Dan krijg je iets als:

-----------------Stekelenburg-------------------
Wiel-----Wielaert------Oleguer------Vermaelen

------------------Vertonghen--------------------
----
Enoh----------------------------Lindgren----
Suarez--------------------------------Sulejmani
-------------------Cvitanch----------------------
Laatst gewijzigd door LucaS op vr feb 20, 2009 9:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 20, 2009 9:16 am

LucaS schreef:En het feit of van Basten zelf ook denkt dat Oleguer niet brengt wat hij verwachtte doet daarbij niet zoveel ter zake denk ik.
O nee? Hoe kan dat dan?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 20, 2009 9:19 am

Oleguer als verdediger is zo slecht nog niet, bleek gisteravond wel. Wél als ie moet opbouwen; en dat moet hij van MvB.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 9:20 am

Misschien hecht van Basten met name ook aan de opbouwende capaciteiten. Maar met de punt naar achteren kan Wileaert dat denk ik prima samen met Vertonghen

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 20, 2009 9:23 am

Zo verdedigen is betrekkelijk eenvoudig. Met zijn allen voor het doel en wegrammen maar. Als je ook wilt voetballen, wordt er meer gevraagd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 9:29 am

Wielaert en Vertonghen zijn spelers die meer kunnen dan alleen wegrammen

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 20, 2009 9:31 am

Oleguer niet. Die kan werkelijk niet voetballen. Daarom gaat hij het niet redden bij Ajax.

Wielaert is iets beter aan de bal, maar nog steeds niets bijzonders.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 9:44 am

Jij was toch zo'n voorstander van ook een echte verdediger? De cijfers zijn op zijn minst opmerkelijk, dat kan nauwelijks toeval zijn

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 20, 2009 10:32 am

Mwah, als die Gilardino wat scherper was geweest en Montolivo ook wat koeler, dan hadden we hier nooit over gesproken.

jabu

Bericht door jabu » vr feb 20, 2009 10:33 am

Als ik mij niet vergis kreeg Gilardino die kansen omdat Vermaelen weer eens over de bal stond te maaien.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 20, 2009 10:43 am

Ik heb speciaal op Oleguer zitten letten en telken zat hij er met een voet tussen. Hij zat Mutu altijd op de huid. En hij won een aantal rechtstreekse duels rond de 16 meter waardoor Fiorentina niet echt gevaarlijk werd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 10:52 am

Peter schreef:Mwah, als die Gilardino wat scherper was geweest en Montolivo ook wat koeler, dan hadden we hier nooit over gesproken.
Dus die cijfers van Oleguer zijn toeval volgens jou?

Rooie

Bericht door Rooie » vr feb 20, 2009 10:58 am

LucaS schreef:
Peter schreef:Mwah, als die Gilardino wat scherper was geweest en Montolivo ook wat koeler, dan hadden we hier nooit over gesproken.
Misschien denken ze allemaal dat ze tegen hem toch nog wel voldoende kansen krijgen , Oleguer is gewoon een psychologisch wapen :hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » vr feb 20, 2009 11:00 am

LucaS schreef:
Yep in mijn ogen wel. Ligt ook wel een beetje aan de tegenstanders vind ik. De afgelopen weken kregen we NEC (uit), Groningen (Uit), Heerenveen (Thuis). Zijn geen makkelijke tegenstanders, dus wie kan mij beloven dat hij het daar achterin wel droog had weten te houden?

jabu

Bericht door jabu » vr feb 20, 2009 11:14 am

Dus op het moment dat hij er niet bij is telt het wel dat het moeilijke tegenstanders waren, maar wanneer hij er wel bij is tegen een moeilijke tegenstander dan is het toeval?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 20, 2009 11:18 am

Peter schreef:
LucaS schreef:
Yep in mijn ogen wel. Ligt ook wel een beetje aan de tegenstanders vind ik. De afgelopen weken kregen we NEC (uit), Groningen (Uit), Heerenveen (Thuis). Zijn geen makkelijke tegenstanders, dus wie kan mij beloven dat hij het daar achterin wel droog had weten te houden?
Met Oleguer zijn er ook een aantal uitwedstrijden gewonnen hoor.

Die jongen is gewoon een pure verdediger. Kraak noch smaak, maar hij doet z'n werk. In mag dat wel.

peter

Bericht door peter » vr feb 20, 2009 11:21 am

Nee, maar alleen omdat hij nu tegen Fiorentina en HSV de nul houdt?

Ik vind het allemaal wel meevallen met die echte kwaliteiten van die jongen. Heb hem in genoeg wedstrijden grote fouten zien maken. Niet voor niets dat hij ook was afgeserveerd, hoor.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr feb 20, 2009 11:23 am

Peter schreef:
LucaS schreef:
Oleguer is geen mooie verdediger, maar wat jij nu zegt peter is onzin.

Misschien is het juist wel het werk van Oleguer waardoor Gilardino niet in het spel zat. Dus volgens jou theorie waren de verdedigers van Fiorentina ook 10x niks. Want als Suarez en metname Sulejmani wat scherper waren geweest dan...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 20, 2009 11:25 am

Zlatan Son of God schreef:
Peter schreef:
LucaS schreef: Dus die cijfers van Oleguer zijn toeval volgens jou?
Oleguer is geen mooie verdediger, maar wat jij nu zegt peter is onzin.

Misschien is het juist wel het werk van Oleguer waardoor Gilardino niet in het spel zat. Dus volgens jou theorie waren de verdedigers van Fiorentina ook 10x niks. Want als Suarez en metname Sulejmani wat scherper waren geweest dan...
Psies. Oleguer lijkt heel statisch, maar hij staat altijd goed en laat zich niet makkelijk uitspelen. Gewoon een degelijke verdediger.

peter

Bericht door peter » vr feb 20, 2009 11:27 am

Ach, ik vond dat Fiorentina de mooiste kansen kreeg op goals, hoor. Om dan te zeggen dat we de boel daar achterin goed dicht hadden is mij wat te makkelijk. Maar goed, de meningen verschillen gewoon. Ik vond het allemaal kunst en vliegwerk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 20, 2009 11:30 am

Peter schreef:Ach, ik vond dat Fiorentina de mooiste kansen kreeg op goals, hoor. Om dan te zeggen dat we de boel daar achterin goed dicht hadden is mij wat te makkelijk. Maar goed, de meningen verschillen gewoon. Ik vond het allemaal kunst en vliegwerk.
2x hadden ze echt een levensgrote kans. En dat kwam volgens mij beide keren om dat Vermaelen een domme sliding inzet.

Ik geef het je te doen: Vermaelen en Schilder die eigenlijk het niveau niet aankunnen. Oleguer heeft in ieder geval Gilardino en Mutu geneutraliseerd.

Plaats reactie