Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 11:13 pm

De Mul is nog geen 20 en heeft naast een aantal hele sterke wedstrijden ook 4 doelpunten en 5 assists geleverd. Van der Meijde werd op z'n 23ste pas basisspeler bij Ajax, geloof ik.

Bij die actie waarbij hij uiteindelijk een slap rollertje produceerde had hij veel beter de bal op Babel kunnen spelen, die weer eens goed vrij stond. De Mul moet leren betere keuzes te maken, maar dat hij over een goed inzicht beschikt komt dat met ervaring. Verder moet hij aan z'n conditie werken en vaker de combinatie aan gaan met Ogararu en Gabri.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 11:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mee eens, maar dat gaat misschien een maandje (of 2) goed. Dan gooit ie de kont tegen de krib, krijgt ruzie met HtC, wil een basisplaats en roept dat in alle mogelijke media, komt te laat of niet op trainingen... Zie je het al voor je?
Dan kan hij toch weer hoepelen? Maar ik denk dat Leonardo voorlopig wel koest blijft, zolang hij zich maar belangrijk voelt. En dat kan toch ook als Gouden Wissel?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Aristides

Bericht door Aristides » di feb 06, 2007 11:43 pm

Alaindebanaan schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mee eens, maar dat gaat misschien een maandje (of 2) goed. Dan gooit ie de kont tegen de krib, krijgt ruzie met HtC, wil een basisplaats en roept dat in alle mogelijke media, komt te laat of niet op trainingen... Zie je het al voor je?
Dan kan hij toch weer hoepelen? Maar ik denk dat Leonardo voorlopig wel koest blijft, zolang hij zich maar belangrijk voelt. En dat kan toch ook als Gouden Wissel?
Hij zal zien dat het technische niveau bij Ajax hoger ligt dan bij feyenoord. Hij zal nooit een harde werker worden, heeft er ook geen bewondering voor, maar wel voor de technische vaardigheden van veel Ajacieden. Ik blijf er wel bij dat hij zondag tegenviel, dat hij samen met De Mul voor een te verdedigend zwak Ajax zorgt en dat hij verkocht wordt voor een paar miljoen euro's.
Mee eens. Tegen Feyenoord viel het ons ook al op dat de Mul veel te veel tijd om te schieten. Steeds nog íets verder doorlopen. Schiet toch lekker voluit, denk ik dan.

De Mul is dan gewoon moe, daar heeft hij volgens mij een apart trainingsschema voor gekregen. In de jeugd scorde hij regelmatig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 10:48 am

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef:Huntelaar vindt zelf dat hij geen vormverlies lijdt. Lekker interessant...Want hij zit weldegelijk in een dipje, dat kan iedereen zien. Dat hij het zelf niet toegeeft, en dat mensen dat dus gebruiken om ten Cate aan te vallen en van allerlei dingen te beschuldigen, is natuurlijk te gek voor woorden...
Dat heeft Huntelaar nergens gezegd. Huntelaar zei dat hij niet in een crisis zit.

Verder gaf hij aan dat HTC voor Babel ging vanwege diens wendbaarheid, niet vanwege vormverlies bij hemzelf. Duidelijk zo?

Huntelaar blijft kalm: 'Zag het niet aankomen'

6/2/2007 9 :45

'Niemand moet zich om mij zorgen gaan maken, ik knok me terug in de basis.' Stoïcijns als altijd reageerde Klaas-Jan Huntelaar op zijn bankbeurt tegen Feyenoord. De Ajax-spits begon zondag voor het eerst dit seizoen niet in de basis.
'Ik ben er niet blij mee hoe het zondag ging, zag het gedurende de week niet aankomen', vertelde hij in het trainingskamp van het Nederlands elftal. 'De trainer zei: Ze hebben een statische verdediging, ik wil vandaag met Ryan Babel spelen. Hij vindt Babel beweeglijker.'

'Dat was een grote teleurstelling omdat het me sinds 2003 bij De Graafschap niet meer was overkomen dat ik niet aan de aftrap verscheen.' In het seizoen 2002/2003 kwam Huntelaar weinig aan spelen toe toen De Superboeren hem hadden gehuurd van PSV.

'Inhoudelijk wil ik niet veel kwijt over het gesprek met de trainer. Hij heeft niet tegen me gezegd dat zijn beslissing met mijn spel te maken had. Maar ik moet naar mezelf kijken en niet naar anderen.'

'Ik heb dit seizoen wat mindere wedstrijden gespeeld en scoor nu even wat minder. Daar ga ik verandering in brengen. Dus welke crisis? Die is me vooral aangepraat. En daarmee heb ik het meeste dat ik wilde zeggen wel gezegd. Ik ga gewoon trainen als een gek en kom zeker bovendrijven.'
vi.nl
Waar ik me ook al een hele tijd aan zat te ergeren is, waarom Huntelaar steeds maar weer van de kamikaze ballen kreeg ( krijgt ) alle ballen van b.v. Stekeleburg op Huntelaar komen op zo'n maniet aan dat je er als spits geen ruk mee kan doen.En dat vanaf wedstrijd nr1 dat HtC staat te roepen dat KjH meer mee moetgaan voetballen.En van de kant van Stekeleburg is daar nooit geen verandering in gekomen, steeds maar weer van die kansloze ballen .. blijkbaar was dat in het kader van hettactisch plaatje van HtC de bedoeling ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo feb 07, 2007 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 10:50 am

Ik zie graag KJH met Sneijder erachter, Davids en Gabri als bewakers van het middenveld, de Mul en Babel bewegelijk op de kanten en na 1 uur spelen Leonardo om de boel nog verder te slopen.

Komt helemaal goed. :yes:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 11:08 am

Ik snap de discussie niet. 4-1 winnen. 2 assists van Babel. Waar praat je dan nog over? HtC z'n plannetje heeft dus gewerkt. Einde verhaal. Zullen we weer gaan zeuren als HtC net zoveel verliespunten heeft als Blind? :nooo:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 11:23 am

Dus zolang ten Cate (of wie dan ook) meer punten haalt dan Blind is alles wat hij doet niet ter discussie te stellen? Iets te veel eer voor Blind lijkt mij!
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 11:26 am

Ray, zie nou wat je gedaan hebt ?? :nooo:

:D

Het gaat hier over Huntelaar, de Blind/HtC discussie wordt in duizenden posts ergens anders gevoerd. Hoe krijgen jullie het voor elkaar ? ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 07, 2007 11:35 am

Ik kan er weer een heel verhaal over houden, maar liever citeer ik Taco van den Velde, redacteur van de VI, die schrijft:
Voor Ajax markeert het passeren van Huntelaar een voornaam ijkpunt op weg naar volwassenheid. Het is de belangrijke stap op weg naar een topsportcultuur waarin tijdens elke wedstrijd een topprestatie wordt gevraagd en elke verslapping wordt afgestraft door de concurrentie. Voor Huntelaar markeert het ook wat anders. Ajax wil vooruit en de Achterhoeker is op dit moment even niet de spits die daarbij hoort. Er is uiteindelijk maar één man die dat kan veranderen. Niet trainer Ten Cate, maar Klaas-Jan Huntelaar zelf.
En zo is het! :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 11:37 am

Zo simpel is het natuurlijk niet! Overigens was het niet alleen de snor die commentaar had, ook Hugo Borst zei bijvoorbeeld pittige dingen afgelopen zondag.
Waar het op neerkomt is dat als je een spits hebt die er dertig inschiet, je hem ook zo zou moeten gebruiken dat ie dat blijft doen. Mits dat natuurlijk past in een concept dat bij je club en cultuur hoort. En dat is zo. Je gaat toch ook niet van Ogararu vragen of hij gaat keepen en hem dan afserveren omdat ie niet kan keepen?

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo feb 07, 2007 11:41 am

Er zijn hier echt een aantal mensen bezig dit forum stelselmatig naar de klote te helpen. Zonde...

Ik kies geen kant, aangezien beide 'kampen' zich mijns inziens in alle mogelijke bochten wurmen om hun gelijk maar te halen. Jammer is het wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 11:44 am

Het is een moeizame discussie, dát is waar. Maar naar de klote helpen zouden we doen door juist NIET meer te discussieren... :yes:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo feb 07, 2007 11:47 am

Ach, elke topic komt ontaardt uiteindelijk in dezelfde discussies. De meest achterlijke opmerkingen en redenaties worden hier neergezet, puur en alleen om hun standpunt te verdedigen.

Vervolgens lullen ze in een andere topic weer anders, omdat ze daar anders hun standpunt niet kunnen verdedigen.

Zucht, dit heeft niks meer te maken met redeneren en beargumenteren. Dit is een vete/blinde adoratie waarvanuit geredeneerd en beargumenteerd wordt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 11:47 am

Rosenberg9 schreef:
Waar het op neerkomt is dat als je een spits hebt die er dertig inschiet, je hem ook zo zou moeten gebruiken dat ie dat blijft doen. Mits dat natuurlijk past in een concept dat bij je club en cultuur hoort. En dat is zo. Je gaat toch ook niet van Ogararu vragen of hij gaat keepen en hem dan afserveren omdat ie niet kan keepen?
Ik snap werkelijk niet wat hieraan 'naar de klote helpen' is. Dit heeft volgens mij ook werkelijk niets te maken met de discussie waarop je doelt. Lijkt me een heel legitieme vraag/opmerking!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 07, 2007 11:51 am

Ander citaat van TvdV dan maar:
Op dit moment is Huntelaar geen scorende én geen meevoetballende spits. waardoor Ten Cate tegen Feyenoord gedwongen was te kiezen voor een andere optie: Ryan Babel.
Het gaat erom dat Ajax scoort. Wie de doelpunten maakt is minder belangrijk. Ajax scoort dit seizoen gemakkelijker dan vorig seizoen, met name omdat Sneijder alle ruimte krijgt. Vorig seizoen na de winterstop was het spel volledig op KJH afgestemd. HtC wil Ajax veelzijdiger maken, dat is wennen voor KJH. Hij zal het niet leuk vinden, want hij maakt het liefst ALLE doelpunten van Ajax, maar voor het team is het beter.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 11:52 am

Mijn reactie zou zijn: KJH moet bepaalde aspecten van zijn spel in de spits verder ontwikkelen. Dat hoort bij groei.
Ogararu als keeper is "ietsje" anders. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 11:53 am

joey schreef:
Op dit moment is Huntelaar geen scorende én geen meevoetballende spits. waardoor Ten Cate tegen Feyenoord gedwongen was te kiezen voor een andere optie: Ryan Babel.
maar voor het team is het beter.
Is ook te simpel. Huntelaar is geen scorende spits omdat hij meevoetballende spits moet spelen

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 11:54 am

En de ideale spits is degene die allebei kan en daar wil KJH graag aan werken. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 11:56 am

joey schreef:Ander citaat van TvdV dan maar:
Dat vind ik wel meevallen. Huntelaar loopt dit seizoen nog altijd netjes 2 op 3. Ondanks alles. Dat zie ik Babel niet halen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 11:56 am

En dat is een enorme kapitaalsvernietiging! Had dan Huntelaar verkocht in de winter. Een jaartje bank kost miljoenen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 11:58 am

In jouw woorden: het is een investering in een nog betere (en dus duurdere) speler.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:00 pm

Rosenberg9 schreef:
Rosenberg9 schreef:
Ik snap werkelijk niet wat hieraan 'naar de klote helpen' is. Dit heeft volgens mij ook werkelijk niets te maken met de discussie waarop je doelt. Lijkt me een heel legitieme vraag/opmerking!
Maar misschien win je meer wedstrijden met andere spelers die scoren. Als KjH er op deze manier maar 18 inschiet maar Babel en Sneijder ieder ook 18 dan heb je uiteindelijk meer doelpunten en waarschijnlijk meer gewonnen wedstrijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 12:03 pm

Ik vind het nogal optimistisch om te veronderstellen dat een speler die sinds zijn debuut 12 keer heeft gescoord nu opeens 18 keer per seizoen doel treft.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 07, 2007 12:03 pm

Raymon schreef:Maar misschien win je meer wedstrijden met andere spelers die scoren. Als KjH er op deze manier maar 18 inschiet maar Babel en Sneijder ieder ook 18 dan heb je uiteindelijk meer doelpunten en waarschijnlijk meer gewonnen wedstrijden.
Dat is waar. Maar ik betwijfel zeer of dat het geval is. Het feit dat Ajax dit seizoen meer scoort dan vorig seizoen heeft niet (alleen) te maken met een andere wijze van invulling van de spitspositie. Met Huntelaar in een rol als pure afmaker hadden we wellicht nog meer gescoord.
Overigens schiet Babel er geen 18 in.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 12:06 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het nogal optimistisch om te veronderstellen dat een speler die sinds zijn debuut 12 keer heeft gescoord nu opeens 18 keer per seizoen doel treft.
Het ging om het voorbeeld. Een spits die 30 keer scoort hoeft nog niet perse een garantie tot succes te zijn. Ajax heeft nu 2 spitsen die op hun eigen manier gebruikt kunnen worden. Dat is toch prima? KjH is toch niet heilig? Net zoals Babel niet heilig is. En beide spelers moeten gewoon hun stinkende best doen om de trainer te overtuigen.

Gesloten