Oleguer Presas
Moderator: mods
Kennedy speelde omdat hij een bal voorin vast kan houden. Van Basten trok waarschijnlijk volkomen terecht dezelfde conclusie als ik, namelijk dat middenveld en verdediging in de problemen komen door het gedrag van onze voorhoedespelers. Een begrijpelijke beslissing
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je hebt mutaties en je hebt mutaties. Van Basten zet jongens kriskas ergens neer. Dit alleen met de hoop dat er wat slaagt, natuurlijk. Veel van de zogenaamde basisspelers hebben op 4(!) posities gespeeld. Ongehoord, hoor.Neefkens schreef:Natuurlijk zijn er soms mutaties. Noem mij een club die altijd in dezelfde formatie speelt.
Maar de basis staat gewoon behoudens blessures en schorsingen. Met wisselspelers is het wisselender, maar da's logisch.
Blijkbaar is er een hoop onvrede, want die verhalen dat Van Basten slecht communiceert komen ergens vandaan. Je kunt objectief vaststellen dat Van Basten slordig omgaat met spelers: hij serveert ze af, stelt ze op, serveert ze weer af, stelt ze weer op, enz. Er zit weinig lijn in en hij geeft nooit eens het vertrouwen aan een vaste groep. Dat moet je dan verdomd goed uitleggen, en het lijkt erop dat Van Basten dat niet doet.
(Je kunt wel zeggen dat die verhalen niet kloppen, maar dan hoeft Van den Boog Van Basten niet te corrigeren.)
(Je kunt wel zeggen dat die verhalen niet kloppen, maar dan hoeft Van den Boog Van Basten niet te corrigeren.)
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vertonghen back, op 4, centraal, linkshalfNeefkens schreef:Gewoon absoluut niet waar.
Urby back, linkshalf, 10, linksbuiten.
Vermaelen, back, centraal en in een 3mansverdediging
Suarez links, rechts, centraal en op 10
Sarpong links, rechts, 10
De Jong spits, 10, rechts
Sno 4, rechtshalf, spits
Kennedy rechtsbuiten, 10
Sulejmani links, 10
Maar geloof wat je wil geloven, hoor. Jullie houden vast aan het feit dat we 5 potjes in dezelfde formatie hebben gespeeld (november, december), maar daarna was het gewoon weer de knotsgekke MvB show. Zie je dat terug? Ja, want er zit geen lijn in en geen positiespel. Geen mens weet wat er van hem wordt verwacht en is bang. Bang om af te gaan, want daarna zit je namelijk zo bij de reserves op maandagavond een potje te spelen.
-
Het is wachten totdat iemand van het kaliber Suarez zoiets zegt.LucaS schreef:Welke verhalen? heb je een bron? Ik ken die verhalen alleen maar van At eerlijk gezegd
Het verhaal over steeds maar wisselen klopt ook niet, zoals ik meerdere malen heb aangetoond
Tot nu toe schoffeert hij voornamelijk bleue jeugdspelers, die zullen hun mond niet opentrekken.
Maar dat er iets broeit lijkt me wel duidelijk. Van Basten moet van hogerhand af, zich minder afstandelijk opstellen tegenover z'n selectie. Dat commando zal wel ergens op gebaseerd zijn toch?
Het klopt wel, zoals Peter net weer heeft aangetoond.LucaS schreef:Welke verhalen? heb je een bron? Ik ken die verhalen alleen maar van At eerlijk gezegd.[/quote
Genee, Derksen, Borst, Barbara Barend, enz. Het staat gewoon in de krant, je hebt er geen AT voor nodig.
Het verhaal over steeds maar wisselen klopt ook niet, zoals ik meerdere malen heb aangetoond
Een trainer moet zorgen voor duidelijkheid. Het zou al schelen als Van Basten de spelers eens op hun beste positie opstelde (Sulejmani!) en voor een vaste formatie koos. Op dit moment kan een speler bij wijze van spreken de ene dag aanvoerder zijn en de volgende dag verbannen worden naar Jong Ajax.
En deze discussie begon met de constatering dat Van Basten wel degelijk met z'n spelers blijkt te praten naar aanleiding van dat stukje over Oleguer....
Ik vind ook wel dat Van Basten soms wat ongelukkige beslissingen heeft genomen, maar vind het positief om te zien dat hij zichzelf ook kwetsbaar durft op te stellen.

Ik vind ook wel dat Van Basten soms wat ongelukkige beslissingen heeft genomen, maar vind het positief om te zien dat hij zichzelf ook kwetsbaar durft op te stellen.
Opvallend heb je 4 wisselspelers nodig om je punt te maken. De rest was voornamelijk gedwongen door blessures. En je zei dat ze op 4 posities hadden gespeeld en dat klopt ook al niet.Peter schreef:Vertonghen back, op 4, centraal, linkshalfNeefkens schreef:Gewoon absoluut niet waar.
Sno 4, rechtshalf, spits
Kennedy rechtsbuiten, 10
Sulejmani links, 10
Maar geloof wat je wil geloven, hoor. Jullie houden vast aan het feit dat we 5 potjes in dezelfde formatie hebben gespeeld (november, december), maar daarna was het gewoon weer de knotsgekke MvB show. Zie je dat terug? Ja, want er zit geen lijn in en geen positiespel. Geen mens weet wat er van hem wordt verwacht en is bang. Bang om af te gaan, want daarna zit je namelijk zo bij de reserves op maandagavond een potje te spelen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo feb 18, 2009 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spelers hebben al maanden een vaste positie, tenminste, zolang blessures geen roet in het eten gooien.
Kun je ook wat plaatsen dan, joey? Want ik hoor en lees het niet. Behalve misschien van Derksen, maar goed, van basten zit ook in de pot van af te maken personen. Je weet toch dat Derksen op die manier werkt?
Ik heb inmiddels van een hele stoet spelers begrepen dat van basten met ze communiceert en ook dat van Basten gestructureerd naar dingen toewerkt op de training. Daar hecht ik meer waarde aan dan aan wat Barend of Genee beweert
Kun je ook wat plaatsen dan, joey? Want ik hoor en lees het niet. Behalve misschien van Derksen, maar goed, van basten zit ook in de pot van af te maken personen. Je weet toch dat Derksen op die manier werkt?
Ik heb inmiddels van een hele stoet spelers begrepen dat van basten met ze communiceert en ook dat van Basten gestructureerd naar dingen toewerkt op de training. Daar hecht ik meer waarde aan dan aan wat Barend of Genee beweert
-
Haal die 4 wisselspelers weg en dan is het alsnog een lang lijstje.Neefkens schreef:Opvallend heb je 4 wisselspelers nodig om je punt te maken. De rest was voornamelijk gedwongen door blessures. En je zei dat ze op 4 posities hadden gespeeld en dat klopt ook al niet.Peter schreef:Vertonghen back, op 4, centraal, linkshalfNeefkens schreef:Gewoon absoluut niet waar.
Sno 4, rechtshalf, spits
Kennedy rechtsbuiten, 10
Sulejmani links, 10
Ook heeft hij rare beslissingen genomen met Kennedy, De Jong en Martina.
Van basis direct door naar Jong Ajax.... tja.. apart.
Nee, want hoe verklaar je anders dat de spelers in de pers het een zeggen en off the record het ander?Enganche schreef:Maar je bent het dus met me eens dat er geen bewijs is voor jouw standpunt in onze eerdere discussie, Joey? Het gaat opeens over hele andere dingen dan Van Basten die spelers met een weerwoord zou duperen.
@Luuk: het is hier allemaal aan de orde geweest.
Onzin. Dat jij een heilig vertrouwen hebt in Barend is één, maar om dan te veronderstellen dat de spelers off the record allerlei dingen zeggen is echt ontsproten aan je hekel aan van Basten en niet op feiten gestoeld
Je eigen werkelijkheid creeren, heet datJoey schreef:@Luuk: het is hier allemaal aan de orde geweest.
Hoe betrouwbaar is het wat spelers 'off the record' zeggen?? Dan zou je moeten afgaan op alles wat Derksen en gasten als Van Der Rijt te vertellen hebben, en dat voor absolute waarheid nemen??joey schreef:Nee, want hoe verklaar je anders dat de spelers in de pers het een zeggen en off the record het ander?Enganche schreef:Maar je bent het dus met me eens dat er geen bewijs is voor jouw standpunt in onze eerdere discussie, Joey? Het gaat opeens over hele andere dingen dan Van Basten die spelers met een weerwoord zou duperen.
@Luuk: het is hier allemaal aan de orde geweest.
Bron?joey schreef:Nee, want hoe verklaar je anders dat de spelers in de pers het een zeggen en off the record het ander?Enganche schreef:Maar je bent het dus met me eens dat er geen bewijs is voor jouw standpunt in onze eerdere discussie, Joey? Het gaat opeens over hele andere dingen dan Van Basten die spelers met een weerwoord zou duperen.
Het gaat erom dat er dus ook voor de spelers geen bewijs is dat hun trainer ze af zal maken wanneer ze een weerwoord hebben. Het is immers nog niet voorgekomen, want de beste spelers spelen gewoon. Of vind jij dat van de huidige bankzitters er een aantal verdienen te spelen?
Joey geeft zelf al aan wat de bron is, kijk maar:LucaS schreef:Welke verhalen? heb je een bron? Ik ken die verhalen alleen maar van At eerlijk gezegd
Edit: 'off the record' nog vergeten.joey schreef:Blijkbaar is er een hoop onvrede, want die verhalen dat Van Basten slecht communiceert komen ergens vandaan. Je kunt objectief vaststellen dat Van Basten slordig omgaat met spelers: hij serveert ze af, stelt ze op, serveert ze weer af, stelt ze weer op, enz. Er zit weinig lijn in en hij geeft nooit eens het vertrouwen aan een vaste groep. Dat moet je dan verdomd goed uitleggen, en het lijkt erop dat Van Basten dat niet doet.
MVB past niet in joey's Ajax-agenda. So be it. The Creep paste er wel perfect in. Dus ik zou het met een kiepwagen zout nemen...
Maar ik ben wel om.

Luuk, het wordt steeds erger. Spelers hebben lijntjes naar journalisten en vertellen hún verhaal. Maar als hun naam erbij moet, geven ze natuurlijk niet thuis.LucaS schreef:Onzin. Dat jij een heilig vertrouwen hebt in Barend is één, maar om dan te veronderstellen dat de spelers off the record allerlei dingen zeggen is echt ontsproten aan je hekel aan van Basten en niet op feiten gestoeld
Als je niet gelooft dat dit (aan de lopende band) gebeurt, ben je m.i. erg naïef.
Wordt het niet eens tijd dat je HTC gaat begraven .. dit gaat over MVB en wat MVB tot nu toe laat zien ... en zelfs jij wordt daar niet vrolijk van ... dat weet ik zeker ..wimpey schreef:Joey geeft zelf al aan wat de bron is, kijk maar:LucaS schreef:Welke verhalen? heb je een bron? Ik ken die verhalen alleen maar van At eerlijk gezegd
Edit: 'off the record' nog vergeten.joey schreef:Blijkbaar is er een hoop onvrede, want die verhalen dat Van Basten slecht communiceert komen ergens vandaan. Je kunt objectief vaststellen dat Van Basten slordig omgaat met spelers: hij serveert ze af, stelt ze op, serveert ze weer af, stelt ze weer op, enz. Er zit weinig lijn in en hij geeft nooit eens het vertrouwen aan een vaste groep. Dat moet je dan verdomd goed uitleggen, en het lijkt erop dat Van Basten dat niet doet.
MVB past niet in joey's Ajax-agenda. So be it. The Creep paste er wel perfect in. Dus ik zou het met een kiepwagen zout nemen...
Maar ik ben wel om.Jij toch ook, Luuk?
Blij met de punten ...
Ik geloof inderdaad niet dat Ajaxspelers aan Barbara Barend, Genee of Derksen off the record laten weten dat van Basten vreselijk isjoey schreef:Luuk, het wordt steeds erger. Spelers hebben lijntjes naar journalisten en vertellen hún verhaal. Maar als hun naam erbij moet, geven ze natuurlijk niet thuis.
Als je niet gelooft dat dit (aan de lopende band) gebeurt, ben je m.i. erg naïef.
Toch zie ik niet dat spelers voor MVB door het vuur zouden gaan ...LucaS schreef:Ik geloof inderdaad niet dat Ajaxspelers aan Barbara Barend, Genee of Derksen off the record laten weten dat van Basten vreselijk isjoey schreef:Luuk, het wordt steeds erger. Spelers hebben lijntjes naar journalisten en vertellen hún verhaal. Maar als hun naam erbij moet, geven ze natuurlijk niet thuis.
Blij met de punten ...