Gabriel García de la Torre (Gabri)
Moderator: mods
Re: Gabriel García de la Torre (Gabri)
Gabri is normaal gesproken geen basisspeler, maar wel een loyale 12e man. Heeft daarmee zeker zijn waarde, dus als hij genoeg inlevert kan ik de verlenging wel begrijpen. Net als bij Rommedahl.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Gabri deed gisteren mee en je behaald gelijk de hoogste uitslag van het seizoen.
Duke schreef:Gabri is normaal gesproken geen basisspeler, maar wel een loyale 12e man. Heeft daarmee zeker zijn waarde, dus als hij genoeg inlevert kan ik de verlenging wel begrijpen. Net als bij Rommedahl.

IK GELOOF!!!!!!
Ik begrijp jullie niet. Wat moeten we nou met spelers als Rommedahl en Gabri? Daar kom je toch geen stap verder mee? (Gabri is ook bijna altijd geblesseerd.)
Haal jonge, talentvolle spelers bij de selectie voor op de bank. En investeer dan in echte kwaliteit voor de basis. (En neeeee, geen zestien miljoen betalen.)
Haal jonge, talentvolle spelers bij de selectie voor op de bank. En investeer dan in echte kwaliteit voor de basis. (En neeeee, geen zestien miljoen betalen.)
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Moet Lindgren ook blijven? Ideale 12e man haha.
Gabri is een leuke waterdrager als hij fit is. Iemand die een wedstrijdje de Zeeuw kan vervangen. Zal nooit uitgroeien tot een grote voetballer en verkopen doen we hem ook al nooit meer.
Ik begrijp uit deze verlenging in ieder geval dat men vindt dat er in de jeugd niets rondloopt wat binnen nu en 2 jaar op de bank kan zitten bij Ajax-1.
Gabri is een leuke waterdrager als hij fit is. Iemand die een wedstrijdje de Zeeuw kan vervangen. Zal nooit uitgroeien tot een grote voetballer en verkopen doen we hem ook al nooit meer.
Ik begrijp uit deze verlenging in ieder geval dat men vindt dat er in de jeugd niets rondloopt wat binnen nu en 2 jaar op de bank kan zitten bij Ajax-1.
@ Joey:
Leuk dat je allemaal jeugdspelers bij het eerste wilt hebben maar als die er nog niet aan toe zijn schiet het ook niet op. Ik heb ook liever een bank met allemaal jeugdspelers maar zo makkelijk werkt het niet.
Als een Josefzoon ver genoeg zou zijn had hij wel bij de selectie gezeten, als een Ebicilio (nummer 10 van Jong Ajax) goed genoeg was geweest hadden ze Gabri's contract ook wel niet verlengd.
Blijkbaar zijn de jeugdspelers niet goed genoeg. Ajax gaat volgend jaar ook nog eens de CL in dus een selectie van 18 Eredivisie-waardige spelers is noodzaak.
Leuk dat je allemaal jeugdspelers bij het eerste wilt hebben maar als die er nog niet aan toe zijn schiet het ook niet op. Ik heb ook liever een bank met allemaal jeugdspelers maar zo makkelijk werkt het niet.
Als een Josefzoon ver genoeg zou zijn had hij wel bij de selectie gezeten, als een Ebicilio (nummer 10 van Jong Ajax) goed genoeg was geweest hadden ze Gabri's contract ook wel niet verlengd.
Blijkbaar zijn de jeugdspelers niet goed genoeg. Ajax gaat volgend jaar ook nog eens de CL in dus een selectie van 18 Eredivisie-waardige spelers is noodzaak.
IK GELOOF!!!!!!
Ik ben het wel met Joey eens. Als je wilt saneren zul je juist van spelers als Gabri af moeten. Niet goed genoeg voor de basis, doorselecteren!
Face your fears and live your dreams, No Fear
Dat vind ik ook. Maar niet als er geen talenten klaar staan die de ruimtes kunnen opvullen!
IK GELOOF!!!!!!
Je hebt meer dan een kern van elf spelers nodig. Eerder een stuk of zestien. In dat licht past een jongen als Gabri er prima tussen.De Dominee schreef:Ik ben het wel met Joey eens. Als je wilt saneren zul je juist van spelers als Gabri af moeten. Niet goed genoeg voor de basis, doorselecteren!
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Jij bent toch helemaal geen fan van Gabri?Bertje schreef:Je hebt meer dan een kern van elf spelers nodig. Eerder een stuk of zestien. In dat licht past een jongen als Gabri er prima tussen.De Dominee schreef:Ik ben het wel met Joey eens. Als je wilt saneren zul je juist van spelers als Gabri af moeten. Niet goed genoeg voor de basis, doorselecteren!
Zo is er altijd wel wat. Het gaat om het principe. Wil je nou doorselecteren of niet?Rishi schreef:@ Joey:
Gabri is een oudere speler die vaak in de lappenmand zit en ook geen basisplaats heeft. Je kunt er niet eens zeker van zijn dat hij er staat als je hem nodig hebt.
Ik vind Gabri dit jaar ook matig presteren, als hij al fit is. Itt vorig jaar. Nee, dit contract had ik niet verlengd.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Mee eens.joey schreef:Ik begrijp jullie niet. Wat moeten we nou met spelers als Rommedahl en Gabri? Daar kom je toch geen stap verder mee? (Gabri is ook bijna altijd geblesseerd.)
Nee. Daarom heb ik hem ook nooit tot de beste spelers gerekend. Maar dat doe ik nu ook niet.Peter schreef:Jij bent toch helemaal geen fan van Gabri?
Joey, het gaat dus niet om principes. Het gaat om wat het beste voor Ajax is. Ajax heeft (nog) geen jeugdige speler klaarstaan die een blessure van De Zeeuw of Enoh enigszins kan opvangen (Anita is linksback), dus is het logisch om of Gabri of Lindgren te behouden. Lindgren is beter verkoopbaar (want jonger, een 'populairder' type) dus behoud je Gabri.
Ajax heeft geen geld om basisspelers te halen (en zeker niet voor het middenveld), dus moeten de huidige spelers (Lodeiro, Eriksen, Enoh) doorgroeien en zorg je dat je een (beperkt aantal) back-up(s) achter de hand hebt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Vind ik wel, je moet een beleid uitstippelen en daaraan vasthouden. Je weet hoe trainers zijn. Die willen altijd elke positie driedubbel bezet hebben. Zelfs de derde keeper moest een jongen met ervaring zijn.
Gabri is een middenvelder. De opleiding brengt voornamelijk middenvelders voort. Schuif Bonevacia maar door.
Ajax heeft geen geld voor een dure reservebank. Elke cent die je teveel besteedt aan wisselspelers gaat ten koste van de kwaliteit van de basis.

Gabri is een middenvelder. De opleiding brengt voornamelijk middenvelders voort. Schuif Bonevacia maar door.
Ajax heeft geen geld voor een dure reservebank. Elke cent die je teveel besteedt aan wisselspelers gaat ten koste van de kwaliteit van de basis.
Dat laatste gaat dus niet op, want Gabri levert in.
En Bonevacia kan nog niet eens overtuigen in Jong Ajax. Die kun je nu dus niet doorschuiven. En kom nu niet met de redenering dat Bonevacia nu al X jaar oud is en dus klaar zou moeten zijn voor het eerste, want we leven in de realiteit en niet in Utopia.
En Bonevacia kan nog niet eens overtuigen in Jong Ajax. Die kun je nu dus niet doorschuiven. En kom nu niet met de redenering dat Bonevacia nu al X jaar oud is en dus klaar zou moeten zijn voor het eerste, want we leven in de realiteit en niet in Utopia.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het gaat om een plek op de bank. Pfff, trainers durven tegenwoordig niets meer.
Gabri zal wel inleveren, maar hij voetbalt vast niet voor een grijpstuiver.
Gabri zal wel inleveren, maar hij voetbalt vast niet voor een grijpstuiver.
Wil je om de prijzen meedoen, dan moet je binnen je selectie meer dan elf spelers hebben die in de basis kunnen staan. Dat was onder Van Gaal al zo en de kalender is inmiddels alleen maar voller geworden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Kom op jong, niet teveel zwartkijken.joey schreef:Vind ik wel, je moet een beleid uitstippelen en daaraan vasthouden. Je weet hoe trainers zijn. Die willen altijd elke positie driedubbel bezet hebben. Zelfs de derde keeper moest een jongen met ervaring zijn.![]()
Gabri een jaar erbij is een verantwoorde beslissing. Al was het maar vanwege zijn ervaring en mentaliteit. Alleen maar jonkies op het veld willen we ook niet meer zien. Of ben je Zuidema-doctrine vergeten?
En wat die ervaren 3e keeper betreft: ook dat is leren van je ervaringen uit het verleden. Nog niet zo heel erg lang geleden hadden we een serieus keepersprobleem en en waren er 3 tegelijk geblesseerd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 05/06
Geweldig nieuws! Ik had nooit verwacht dat Gabri zou bijtekenen, maar blijkbaar is hij erg gesteld op Jol. Hoewel hij weinig speelt, valt hij altijd gedreven in. Dat had ik aan het begin van het seizoen nooit gedacht, integendeel; bij de eerste training van het seizoen leek hij dikwijls een beetje geïrriteerd, zich onbegrepen gevoeld en daarna was hij vrij lang weg met een op het oog kleine blessure. Op dit moment vind ik Gabri zelfs stukken beter dan De Zeeuw, maar het is sowieso een bikkel met het nodige inzicht en, inderdaad, de broodnodige portie ervaring. Ik ben blij dat hij er in ieder geval volgend seizoen nog bij zal zijn!
Voorlopig heeft hij nog niet bijgetekend...michaelajaxfan schreef:Geweldig nieuws! Ik had nooit verwacht dat Gabri zou bijtekenen, maar blijkbaar is hij erg gesteld op Jol. Hoewel hij weinig speelt, valt hij altijd gedreven in. Dat had ik aan het begin van het seizoen nooit gedacht, integendeel; bij de eerste training van het seizoen leek hij dikwijls een beetje geïrriteerd, zich onbegrepen gevoeld en daarna was hij vrij lang weg met een op het oog kleine blessure. Op dit moment vind ik Gabri zelfs stukken beter dan De Zeeuw, maar het is sowieso een bikkel met het nodige inzicht en, inderdaad, de broodnodige portie ervaring. Ik ben blij dat hij er in ieder geval volgend seizoen nog bij zal zijn!
Verminderende aanbieding Gabri
AMSTERDAM - Ajax heeft Gabri een sterk verminderde aanbieding gedaan. De Spanjaard kan tot 2012 bijtekenen. "Hij lijkt er oren naar te hebben, maar moet nog definitief beslissen", aldus Jol. Voor Dennis Rommedahl ligt een verbintenis voor één seizoen klaar. De Deen vond het eerste voorstel te laag.
bron: Telegraaf
Misschien heeft hij en zijn vrouw het naar zijn zin in Amsterdam, einde carriere in zicht, en geen absolute geldwolf? Ik denk dat hij realistisch is, ziet dat hij elders niet kan spelen en /of niet meer kan verdienen en gecombineerd met een plezierige tijd in Mokum kiest hij eieren voor zijn geld: minder verdienen dan maar.joey schreef:Welk belang zou Gabri er anders bij hebben?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
michaelajaxfan schreef:Op dit moment vind ik Gabri zelfs stukken beter dan De Zeeuw, maar het is sowieso een bikkel met het nodige inzicht en, inderdaad, de broodnodige portie ervaring.
Los van het feit dat hij dit seizoen vooral geblesseerd is geweest, doen sommige mensen het hier voorkomen alsof Gabri significant minder is dan De Zeeuw of Enoh. Sterker nog een Gabri met wedstrijdritme is denk ik een betere voetballer dan De Zeeuw en Enoh.
:/
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Ondanks dat ik Gabri voornamelijk een bovengemiddeld goede draver vind (type Edwin de Graaf) die nog altijd teert op zijn Barcelonaverleden, denk ik dat het toch geen slecht idee is om hem bij de groep te houden. Als dit uit financieel oogpunt te billijken is en er zich geen overduidelijke talenten aandienen, geeft de balans in de selectie de uiteindelijke doorslag wat mij betreft. Kan me goed voorstellen dat Gabri buiten het veld wel degelijk heel belangrijk is. Hem beter vinden dat Enoh of De Zeeuw vind ik overigens enigszins lachwekkend.