Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 5:36 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik kan me vergissen maar heeft KJH niet een beetje hetzelfde probleem als RVN in Oranje: namelijk dat hij in een soort rol gedwongen wordt die meer ten dienste staat van andere spelers dan dat hij de mogelijkheid krijgt zelf optimaal te presteren. Het oogt in elk geval af en toe wel op die manier en ik kan het begrijpen dat dat af en toe gekmakend is. (helemaal los van het feit dat hij inderdaad niet goed in vorm is).

Ik vind dat het artikel KJH ook wat te makkelijk afdoet als een soort Inzaghi(die echt helemaal niet meedoet). Huntelaar kan heus best aardig voetballen en passen, net als RVN dat heus prima kan. Of je hem als een kaatsmuur voor andere spelers moet gebruiken waag ik wel te betwijfelen. Het instinct voor de goal dat KJH heeft is iets om te koesteren. Anderen kunnen vast beter beoordelen of de huidige tactiek daar genoeg rekening mee houdt.
Het is ook niet alsof Huntelaar geen kansen krijgt. Toegegeven, in de meeste wedstrijden in de beruchte november/december-periode was de aanvoer dramatisch maar gedurende de rest van het seizoen heeft Ajax altijd een goed aantal kansen weten te creëren. Huntelaar is gewoon minder scherp.

En nee, hij is inderdaad niet de ideale meevoetballende spits, maar hij beheerst een aantal dingen prima en kan alleen nog maar completer en beter worden. Ik vind helemaal niet dat hij dramatisch slecht meevoetbalt. Hij heeft volgens mij en stuk of 5 assists op z'n naam staan en creëert ruimte voor anderen. Als Huntelaar het meevoetballen eenmaal onder de knie krijgt is hij niet meer te stoppen.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jan 29, 2007 5:40 pm

[Edit reactie op Bertje]
Dat is zo, KJH speelt slecht. Maar vorm is een ongrijpbaar iets, je kunt een speler ook tegen zichzelf laten spelen zodat hij vanzelf de vorm verliest. KJH speelt nu blijkbaar in een gedienstiger rol dan voorheen, zou juist Sneijder daar niet van profiteren (maw, zit er niet een verband tussen die nieuwe rol en Sneijder die uitblinkt)?
De sleutel is altijd het resultaat; als Sneijder de man is die voor de punten zorgt dan moet je Sneijder ondersteunen. Claro. Maar dan is mischien de conclusie gerechtvaardigd dat Sneijder en KJH samen te veel wapentuig op 1 boot zijn.

Perez lijkt mij een prettige speler om mee samen te spelen, hij zou juist prima in een KJH-tactiek kunnen passen.
Als Huntelaar het meevoetballen eenmaal onder de knie krijgt is hij niet meer te stoppen.
Ik kan het minder goed beoordelen dan jij, maar als ik het nieuws volg dan wil HTC veel meer van hem dan hij tot nog toe heeft gebracht(en dan bedoel ik het meevoetballen). Ik vind dat persoonlijk onzin want KJH heeft voor een spits zoals jij al terecht stelt al een vrij forse inbreng. Ik zou KJH vooral laten doen waar hij goed in is en hem niet opnieuw willen uitvinden, ik vind namelijk niet dat er zo vreselijk veel te verbeteren is aan zijn meevoetballen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 5:49 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:[Edit reactie op Bertje]
Dat is zo, KJH speelt slecht. Maar vorm is een ongrijpbaar iets, je kunt een speler ook tegen zichzelf laten spelen zodat hij vanzelf de vorm verliest. KJH speelt nu blijkbaar in een gedienstiger rol dan voorheen, zou juist Sneijder daar niet van profiteren (maw, zit er niet een verband tussen die nieuwe rol en Sneijder die uitblinkt)?
De sleutel is altijd het resultaat; als Sneijder de man is die voor de punten zorgt dan moet je Sneijder ondersteunen. Claro. Maar dan is mischien de conclusie gerechtvaardigd dat Sneijder en KJH samen te veel wapentuig op 1 boot zijn.
Dat heb ik een tijdje terug ook al aangekaart. Volgens mij spelen Sneijder en Huntelaar zelden allebei een goede wedstrijd. Huntelaar scoort relatief gezien ook meer zonder Sneijder op het veld, als ik me niet vergis (het zou leuk zijn om dat eens uit te zoeken). Aangezien Sneijder zich meer vanaf het middenveld kan laten gelden en zich kan mengen in de strijd, krijg je al snel te maken met een minder opvallende Huntelaar. Dit omdat Sneijder het type spelmaker is dat altijd op zoek is naar ruimte voor het schot.

Nee, het tandem Sneijder-Huntelaar heeft niet gebracht wat men er vooraf van had verwacht. Sneijder speelt Huntelaar vaak verkeerd aan en Huntelaar kaatst te weinig goed terug op Sneijder. Maar als er dan toch eentje is die profijt heeft van de ander dan denk ik dat het Sneijder is. Huntelaar houdt alleen al door z'n afwezigheid twee man bezig, waardoor er meer ruimte ligt voor jongens als Sneijder, Perez, Babel, De Mul en Leonardo. Nu moet het alleen nog gebeuren dat het andersom ook vaker voorkomt. En dan doel ik vooral op Babel en Sneijder (Leonardo is er pas).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 29, 2007 5:53 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:[Edit reactie op Bertje]
Laat ik sowieso zeggen dat Sneijder en Huntelaar zoals ze zelf het liefst spelen - Huntelaar als goaltjesdief en Sneijder als aanvallende middenvelder - volgens mij niet goed bij elkaar passen. Dat betekent niet dat ze niet samen goed kunnen functioneren, natuurlijk. In ieder geval beter dan nu. Huntelaar is gebaat bij ruimte, die Sneijder kan maken, en Sneijder is gebaat bij iemand die gaten trekt, zoals Huntelaar kan.

Sneijder zou volgens mij meer als teruggetrokken spelverdeler moeten spelen. Wat dat betreft past de aankoop van Davids hier natuurlijk ook goed bij. Meer de bal op het middenveld houden, Sneijder die temporiseert, Huntelaar die gaten trekt en Sneijder die de steekpass geeft, zodat spelers van de ontstane ruimte kunnen profiteren.
Perez lijkt mij een prettige speler om mee samen te spelen, hij zou juist prima in een KJH-tactiek kunnen passen.
Volgens mij is het probleem met Perez en Huntelaar samen dat je erg aan snelheid inlevert.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 3:12 pm

'Vormcrisis is mij aangepraat'

Klaas Jan Huntelaar kan de aankomende dagen even zijn zinnen verzetten bij het Nederlands elftal. De topscorer van het vorige seizoen werd voor het duel met Feyenoord door Ajax-trainer Henk ten Cate gepasseerd voor Ryan Babel. Tijdens het trainingskamp van Oranje is Huntelaar toch even bereid zijn mening te geven.

“Elke sportman loopt in zijn carrière een keer tegen een teleurstelling aan. En het is nu aan mij om die te overwinnen. En dat gaat me lukken. Hoe? Door me volledig op voetbal te focussen,” antwoord Huntelaar strijdbaar tegenover De Telegraaf.

Ondanks dat hij in de duels met NEC en Sparta gewisseld werd, had Huntelaar niet verwacht dat hij tijdens de Klassieker op de bank plaats moest nemen. “De motivatie was dat Feyenoord een statische verdediging heeft en hij die met Ryan Babel stuk wilde spelen, omdat hij hem beweeglijker vindt.”

Huntelaar probeert nuchter met zijn huidige situatie om te gaan. “Het is voor mij drie jaar lang enorm voor de wind gegaan. Ik heb dit seizoen wat mindere wedstrijden gespeeld en scoor nu even wat minder. Maar daar ga ik verandering in brengen. Dus welke crisis? Die is mij vooral aangepraat. Door wie? Niet door mezelf in ieder geval. En daarmee heb ik het meeste dat ik wilde zeggen wel gezegd.”
voetbalzone.nl

Dat Babel beweeglijker is dan Huntelaar klopt als een bus. :xyxthumbs:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 3:17 pm

Door dit soort stukjes ben ik zo'n fan van de mentaliteit van Huntelaar! :worshippy:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Nihad

Bericht door Nihad » di feb 06, 2007 3:21 pm

Dit is een hele belangrijke periode in zijn carrière. Komt hij hier uit dan wordt het een hele grote.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 06, 2007 5:02 pm

Wie heeft hem die vormcrisis nu eigenlijk aangepraat? :hypocrite:
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 5:10 pm

De media natuurlijk Boem!!
I think I lost my fucking headache

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 06, 2007 5:33 pm

En ik maar denken dat iedereen wegloopt met die natte krant! ;)
Bertje for President!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 06, 2007 5:42 pm

Huntelaar: Ik knok me zeker terug
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Voor een paar dagen is Klaas Jan Huntelaar weg uit de omgeving die hem even wat minder goed gezind is.
In de boezem van het Nederlands elftal wil de spits de grondslag leggen voor een snelle terugkeer in de basis bij Ajax. ,,Ik ga trainen als een gek en dan kom ik zeker weer bovendrijven.’’

Een uur voor de aftrap hoorde hij dat hij niet ging spelen tegen Feyenoord. ,,De trainer zei: Ze hebben een statische defensie. Ik wil vandaag met Ryan Babel spelen.’’

Klaas Jan Huntelaar veegt het zweet van zijn voorhoofd en wacht op de sintelbaan van het Olympisch stadion op een nieuwe vraag. Die volgt meteen. Stond hij er zondag in de klassieker niet gewoon naast, omdat trainer Henk ten Cate vindt dat hij te weinig brengt? Huntelaar: ,,Nou, dat is niet wat de trainer tegen mij heeft gezegd.

,,Ik wil er verder niet inhoudelijk op ingaan, maar een mindere vorm, of een vormcrisis zoals het ook al is genoemd, die ervaar ik zelf in elk geval niet. Het is duidelijk dat mijn spel de laatste tijd wat minder is geweest, maar een crisis is me toch vooral aangepraat van buitenaf.’’

Zijn wisselbeurt is een domper en het is aan hem om zich te herpakken, klinkt het dan. ,,Iedere sportman krijgt in zijn loopbaan te maken met teleurstelling. Voor mij is dit even een gekke gewaarwording, want het is sinds mijn tijd bij De Graafschap niet meer voorgekomen dat ik ben gepasseerd. Op de Vijverberg speelde ik drie jaar geleden.

,,Ik ben er niet blij mee hoe het zondag ging, zag het gedurende de week niet aankomen. Maar niemand moet zich nu zorgen gaan maken om mij, want ik knok me terug in de basis. Ik ga gewoon trainen als een gek en kom zeker weer bovendrijven.’’

Vanaf de bank, diep weggedoken in de kraag van zijn jas, zag Huntelaar zondag ‘een prima spelend Ajax’ vier keer scoren en nog een aantal kansen missen. Het viel ook hem op hoeveel ondersteuning de man in de spits, in dit geval Ryan Babel, kreeg. Vanaf het middenveld sloot Sneijder keer op keer aan. Op de flank bleef Tom De Mul maar voorzetten geven. ,,Er was constant ondersteuning en dat is heerlijk spelen,’’ zegt Huntelaar.

,,Natuurlijk volg je zo’n wedstrijd met een blik van: als ík die voorzet had gekregen, had ik voor die of die afronding gekozen. Maar ik wilde ook weer niet te veel zo denken, want Babel stond zondag in de spits en niet ik. Klaar.’’

Bij het Nederlands elftal probeerde hij gisteren op de eerste training voor de oefeninterland tegen Rusland meteen de draad op te pakken. Met een positief en strijdbaar gemoed. En in de wetenschap dat hij in een frisse omgeving een paar dagen wordt omringd door mannen die hem in zijn ontwikkeling écht verder kunnen helpen.

In het geval van Marco van Basten behoeft dat geen verdere uitleg. Maar ook de ontwikkeling die Dirk Kuyt heeft doorgemaakt in zijn Feyenoord-tijd is voor Huntelaar interessant studiemateriaal.

Zo ongeveer het eerste wat Kuyt hoorde toen hij van FC Utrecht overstapte naar Feyenoord was een welgemeend advies van de spits die hij in de Kuip ging opvolgen. Pierre van Hooijdonk drukte Kuyt op het hart: zorg er altijd voor dat jíj als nummer 9 bij een topclub leidend bent. Buitenspelers die te veel voor eigen succes gaan, ga de strijd met hen aan en dwing ze ballen te geven. Met middenvelders idem dito.

Van Hooijdonk beoogde bij de jonge Kuyt een vorm van professioneel egoïsme te ontwikkelen dat nodig is om je in de top staande te houden. Ook Huntelaar zal als spits bij Ajax nóg dwingender moeten worden. En ook harder voor zichzelf.

Van Basten zei vrijdag dat het logisch is dat het met Huntelaar moeizamer gaat. ,,Hij heeft een goede periode meegemaakt bij Heerenveen, het eerste halfjaar bij Ajax en bij Jong Oranje op het EK. Dit seizoen is alles anders, er wordt meer op hem gelet. Hij zal zich opnieuw moeten wapenen en dan komt het wel goed, want hij is een prima speler.’’

,,Het is altijd lekker als mensen hun vertrouwen in je uitspreken, maar de sleutel ligt nu bij mezelf,’’ zegt Huntelaar voordat hij na de training de kleedkamer in duikt.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 5:48 pm

Kaboem! schreef:Wie heeft hem die vormcrisis nu eigenlijk aangepraat? :hypocrite:
Het antwoord van Klaas-Jan:
,,Ik wil er verder niet inhoudelijk op ingaan, maar een mindere vorm, of een vormcrisis zoals het ook al is genoemd, die ervaar ik zelf in elk geval niet. Het is duidelijk dat mijn spel de laatste tijd wat minder is geweest, maar een crisis is me toch vooral aangepraat van buitenaf.’’

Zoals al in dat stuk staat was de aansluiting zondag inderdaad goed. Ik denk persoonlijk dat het echter ook aan Babel lag, die heel veel bewoog en zich constant aanbood. Toch blijf ik benieuwd naar Huntelaar in het team mét Davids.

999

Bericht door 999 » di feb 06, 2007 6:42 pm

In dat stuk staat een heleboel onzin :X
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 6:45 pm

[Cees mode/on] Motiveer. [Cees mode/off]

999

Bericht door 999 » di feb 06, 2007 6:47 pm

Dat de linie's goed aansloten, dat de Mul maar voorzetten bleef geven .. ik merk trouwens geregeld dat mensen wedstrijden anders zien dat dat ze in werkelijkheid ( dus wat het videobeeld ) laat zien ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 6:57 pm

Ik vond dat het middenveld wel goed aan sloot. De Mul en Leonardo zetten echter te weinig druk en de verdediging sloot inderdaad niet zo best aan op het middenveld. Voorzetten van De Mul heb ik ook niet gezien. Huntelaar heeft een andere wedstrijd gezien.

Aristides

Bericht door Aristides » di feb 06, 2007 7:34 pm

De Mul speelde een aardige wedstrijd, maar voorzetten op Babel heb ik ook niet gezien.

Een voorhoede met De Mul en Leonardo lijkt mij te licht. Leonardo viel tegen, dat kan komen door de spanning, maar met twee buitenspelers die verdedigend geen of weinig presteren, kom je in de problemen.

Ik moet zeggen dat ik op tv een samenvatting zie met goed voetbal, maar in het stadion heb ik dat dan gemist. De wedstrijd tegen Utrecht was daar weer zo'n voorbeeld van, een uitermate slechte Huntelaar (en een lang niet zo sterk Ajax), maar in de samenvatting zag je dat niet.

Huntelaar zal tegen ADO en excelsior wel weer gewoon in de basis staan en ik mag aannemen weer scoren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » di feb 06, 2007 9:27 pm

Ik denk dat we als rechtsbuiten echt Jenner moeten hebben..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 9:35 pm

AZ ziet Van Geel weer aankomen :D

Ik vind hem niet beter dan De Mul hoor, wel ietsje beter dan Rosales en een mooie speler om naar te kijken.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 9:49 pm

Demosthenes schreef:Leonardo viel tegen.
Ik zou Leonardo als supersub gebruiken. Telkens een half uur laten meedoen als de tegenstander moe is. Een half uur meeverdedigen moet zelfs hem lukken.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 06, 2007 10:10 pm

Mee eens, maar dat gaat misschien een maandje (of 2) goed. Dan gooit ie de kont tegen de krib, krijgt ruzie met HtC, wil een basisplaats en roept dat in alle mogelijke media, komt te laat of niet op trainingen... Zie je het al voor je?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:13 pm

Jammer dan. Ik zou doen wat het beste is voor het team. Ik zou tegen Leonardo zeggen dat hij geen kans maakt op een basisplaats als hij zijn verdedigende taken niet uitvoert.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 10:36 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik vind hem niet beter dan De Mul hoor, wel ietsje beter dan Rosales en een mooie speler om naar te kijken.
Ik ook niet. Ik raak ook steeds meer gecharmeerd van De Mul. Een speler die dit seizoen duidelijk beter is geworden, in mijn ogen. Ik zie hem op den duur net zo'n rendement halen als Van der Meijde in z'n laatst seizoen, maar dan hebben we met De Mul iemand in huis die actiever aan het spel meedoet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 11:05 pm

Mag hij overigens wel wat beter gaan afronden, op dit onderdeel doet Tom de Mul namelijk nauwelijks onder voor Gabri...

Het doelpunt tegen feyenoord was prachtig; echter die actie in de tweede helft waarbij hij schitterend door de feyenoord verdediging sneed maar in scoringspositie een slap rollertje afleverde is een goed voorbeeld van hoe De Mul vaak met kansen omgaat. Qua dynamiek, duelkracht en flair heeft De Mul dit seizoen wél twee grote stappen vooruit gezet. Misschien dat al dat lopen ervoor zorgt dat hij niet genoeg rust kan opbrengen om geconcentreerd af te maken? Het moet in ieder geval beter wil hij het rendement van Van der Meyde gaan evenaren.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » di feb 06, 2007 11:09 pm

Giacomo Puccini schreef:Mag hij overigens wel wat beter gaan afronden, op dit onderdeel doet Tom de Mul namelijk nauwelijks onder voor Gabri...

Het doelpunt tegen feyenoord was prachtig; echter die actie in de tweede helft waarbij hij schitterend door de feyenoord verdediging sneed maar in scoringspositie een slap rollertje afleverde is een goed voorbeeld van hoe De Mul vaak met kansen omgaat. Qua dynamiek, duelkracht en flair heeft De Mul dit seizoen wél twee grote stappen vooruit gezet. Misschien dat al dat lopen ervoor zorgt dat hij niet genoeg rust kan opbrengen om geconcentreerd af te maken? Het moet in ieder geval beter wil hij het rendement van Van der Meyde gaan evenaren.
Mee eens. Tegen Feyenoord viel het ons ook al op dat de Mul veel te veel tijd om te schieten. Steeds nog íets verder doorlopen. Schiet toch lekker voluit, denk ik dan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gesloten