Het is ook niet alsof Huntelaar geen kansen krijgt. Toegegeven, in de meeste wedstrijden in de beruchte november/december-periode was de aanvoer dramatisch maar gedurende de rest van het seizoen heeft Ajax altijd een goed aantal kansen weten te creëren. Huntelaar is gewoon minder scherp.Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik kan me vergissen maar heeft KJH niet een beetje hetzelfde probleem als RVN in Oranje: namelijk dat hij in een soort rol gedwongen wordt die meer ten dienste staat van andere spelers dan dat hij de mogelijkheid krijgt zelf optimaal te presteren. Het oogt in elk geval af en toe wel op die manier en ik kan het begrijpen dat dat af en toe gekmakend is. (helemaal los van het feit dat hij inderdaad niet goed in vorm is).
Ik vind dat het artikel KJH ook wat te makkelijk afdoet als een soort Inzaghi(die echt helemaal niet meedoet). Huntelaar kan heus best aardig voetballen en passen, net als RVN dat heus prima kan. Of je hem als een kaatsmuur voor andere spelers moet gebruiken waag ik wel te betwijfelen. Het instinct voor de goal dat KJH heeft is iets om te koesteren. Anderen kunnen vast beter beoordelen of de huidige tactiek daar genoeg rekening mee houdt.
En nee, hij is inderdaad niet de ideale meevoetballende spits, maar hij beheerst een aantal dingen prima en kan alleen nog maar completer en beter worden. Ik vind helemaal niet dat hij dramatisch slecht meevoetbalt. Hij heeft volgens mij en stuk of 5 assists op z'n naam staan en creëert ruimte voor anderen. Als Huntelaar het meevoetballen eenmaal onder de knie krijgt is hij niet meer te stoppen.