Luis Suárez
Moderator: mods
Voor het doel is hij extreem goed, verder is hij niets bijzonders. Mag ik dat zeggen?Demosthenes schreef:Ik schrijf constant dat hij niet kan (technisch) voetballen, te langzaam is en geen techniek heeft, maar ook dat hij zo dicht mogelijk bij het doel van de tegenstander moet zijn, want daar kan hij gevaarlijk zijn.
Geen enkele speler is heilig wat mij betreft. Zelfs Perez niet.

Het stinkt aan alle kanten!
Zou niet weten wie. Artikel van Wim Kieft over KJH al gelezen?Voetske schreef:Goh, ik zeg gewoon dat ie veel ruimte krijgt en dat er slecht wordt verdedigd.Zondag zal dat wel anders gaan denk ik, en meteen voelen er een paar zich aangesproken

Suarez heeft handelingssnelheid, kan zelf ruimte scheppen, kan iemand passeren. Hij kan bij Ajax laten zien of hij ook een goaltjesdief/topscorer is. De tijd zal het leren, hij is vorige maand 21 geworden.
Spitsen als Alves en KJH scoorden op die leeftijd niet zo vaak op het hoogste niveau (KJH 0 keer in negen wedstrijden, het jaar erop ging hij, net als in de jeugd, scoren in de eerste divisie, Alves kwam pas bij Heerenveen tot een enorme productie) en mocht hij dat scoren wel onder de knie krijgen dan is hij de transferperiode erna verdwenen.
Moet hij wel meedoen.
Dit doelpunt is een illustratie van wat ik vorige week zei, namelijk dat Suarez bij balverlies DIEP moet staan. Gooi de bal er overheen en hij staat voor de keeper. Verdedigers durven niet mee naar voren. Op die manier schep je een man meer situatie zonder dat Suarez zich de blubber hoeft te lopen.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Interview met Suarez van Vak410 :
Adrie bevalt hem toch minder dan Henkie of Ron.Om 4 uur stond de afspraak met Luis gepland, we hadden ons verzameld op parkeerdek noord. Iedereen die er moest zijn was aanwezig, behalve de hoofdpersoon. Toen we bijna weg wilden gaan kwam er een grijze Audi Q7 het dek op gereden. Dit moest dan onze Uruguayaanse aanvaller zijn. Maar goed, het blijft een Zuid-Amerikaan.
Drie kwartier later dan gepland begonnen we met het interview. Na Luis eerst het een en ander te hebben verteld over 410 begonnen we met de vragen.
Vak 410
Luis is erg gecharmeerd van de steun die VAK410 biedt tijdens wedstrijden. Het geeft hem veel motivatie en kracht wanneer hij zijn lievelingssong, Suarez Ohoo hoort. Hij vroeg ons ook waar deze song vandaan kwam, dit is natuurlijk afkomstig van onze Finse godenzoon. Luis is een speler die de steun van het publiek nodig heeft om tot een goede prestatie te komen, iets wat wij duidelijk merkten toen hij begon over de fluitconcerten die soms goed te horen zijn wanneer er niet goed gespeeld wordt en het in de rust 0-1 of 0-0 staat. Hierop gaven wij aan dat wij er naar streven om altijd onze spelers te steunen.
Sfeer
Luis is een Zuid-Amerikaan en dat was te merken in ons gesprek, hij gaf aan dat vuurwerk en fakkels deel uitmaakten van het voetbal en begrijpt heel goed hoe onze standpunten in deze zijn. Verder zei hij dat er een groot verschil is tussen Ajax publiek en dat bij zijn vorige club FC Groningen. Bij Groningen is er altijd steun en bij Ajax wordt er bij een achterstand alleen maar gefloten en negatieve reacties komen de spelers dan tegemoet. Wij gaven aan dat wij er naar streven om vooral onze spelers te steunen en ons niet laten kennen bij een achterstand. Hij begrijpt dat dit niet altijd even makkelijk is en snapt dat als er soms echt weinig inzet wordt getoond dat er dan gefloten wordt.
Luis noemt de sfeer in de Arena over het algemeen goed, wel zei hij dat de arena leek op een theater en stemde er mee in dat het weinig voetbal ademde. Toen wij de punten noemden die wij graag verbeterd zouden zien zij hij dat wanneer de grachten zouden verdwijnen er net als in Engeland een veel hechtere sfeer zou ontstaan die zeker te voelen is op het veld. Inmiddels begint hij de songs ook aardig te kennen, Zoals het nummer voor John Heitinga; Oh Johnny van Tante Leen. Ook vindt hij lange opzwepende nummers prachtig om te horen, hierbij gaven wij ook aan dat lang niet iedereen hiervan houdt dus dat hierin een mix gemaakt moet worden met knallende korte songs en langere songs.
Motivatie en clubliefde
Wij vroegen Luis hoe hij zich motiveert voor een wedstrijd, hierop kregen wij een heel mooi antwoord; “Wanneer ik het Ajax shirt aan trek dan raak ik automatisch gemotiveerd en denk ik maar aan een ding, winnen! Ook hebben de spelers vertrouwen nodig en vertrouwen krijg je door steun van de supporters.
Clubliefde is voor Luis het volgende: Het vermaken van het publiek door middel van doelpunten en mooie acties. Hij vindt dat het publiek veel geld betaald om altijd aanwezig te zijn en vindt het daarom belangrijk dat zij goed voetbal te zien krijgen.Lang bij een club spelen en binding hebben met de club en stad en fans.
Relatie met medespelers
We hebben allemaal na kakkerlakken uit kunnen lezen en zien dat er een klein ruzietje was tussen Luque en Suarez. Daarom wouden wij hier wat meer van weten. Deze vraag wilde Luis graag beantwoorden, hij zei dat er destijds een klein misverstand was omdat Luque om de bal vroeg en deze niet kreeg. Op zo’n moment heb je natuurlijk spanning en wil je zo goed mogelijk presteren. Nu is er helemaal niets aan de hand en trekken de twee zeer goed met elkaar op. Net zoals de hele selectie een vrij hechte band met elkaar op. Ook zei hij dat de spelers het onderling regelmatig over VAK410 hebben en zij vinden de acties prachtig!
Motivatie in kleine wedstrijden:
Wij vroegen hem ook hoe hij over de kleine tegenstanders dacht, dus hoe het kan dat er de ene week een goede overwinning wordt geboekt en Ajax de wedstrijd daarna verlies van een klein cluppie als Excelsior. Hierop was hij kort, hij zei dat het voor zo´n club de wedstrijd van het jaar is en dat iedereen zich zo goed mogelijk wilt laten zien. Ook vindt hij het moeilijk voetballen tegen een zeer verdedigend ingestelde ploeg.
Favoriete club
Er zijn twee clubs die Luis zijn hele leven al volgt, dit zijn AFC Ajax en FC Barcelona. Hij houdt van het mooie voetbal dat deze beide ploegen speelden. Ajax is in Uruguay nog steeds een hele grote club en hij vindt het een grote eer om bij Ajax te spelen.
Tot slot hebben wij Luis enkele korte keuzevragen gesteld die hij met veel plezier beantwoordde:
Vak 410 of Zuid:
Beide mooi, verschillende stijlen ze maar steunen Ajax.
Rijkaard of van Basten :
van Basten, ook een spits en veel naar hem gekeken.
Jasje aan of Jasje uit:
Jasje aan
Maradona of Pele:
100% Maradona!
Boca of River Plate
River Plate
Sosa of Francescoli
Sosa
Aguilera of Fonseca
Fonseca
Henk Ten Cate of Ron Jans
Ron Jans, een trainer die veel tijd voor je neemt en waarmee je goed kan praten.
Ron Jans of Adrie Koster?
Ron Jans
Henk ten Cate of Adrie Koster
Henk ten Cate vanwege de soepele communicatie vanwege de tijd die Henk in Spanje heeft doorgebracht.
Mooiste goal?
Ajax - Heerenveen de 4-2
Mooiste wedstrijd?
Ajax - Roda JC
Na nog een paar foto’s te hebben genomen boven de ingang 410 en nog wat te hebben nagepraat moest Luis er snel vandoor want beneden stonden zijn vriendin en een goede vriend uit Uruguay al te wachten om te gaan eten bij de Chinees.
Luis heeft meerdere malen aangegeven om een keer bij ons op het vak te komen kijken wanneer hij niet kan spelen door een schorsing of blessure.
Luis, hasta luego a VAK410
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Zeker leuk, Mike. Bedoelde ook een beetje z'n keuze voor River en de stukken waar toch wel weer uit blijkt dat die jongen altijd wil winnen.
Daar gaat het ten slotte om. Je hoeft niet met je hele ziel van je club te houden, als je maar automatisch opgezweept bent of raakt van anderen die dat wel dol zijn op die club. En Suarez vind ik een winnaar.
Daar gaat het ten slotte om. Je hoeft niet met je hele ziel van je club te houden, als je maar automatisch opgezweept bent of raakt van anderen die dat wel dol zijn op die club. En Suarez vind ik een winnaar.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Het feit dat je bij Luis niet weet wat er gaat gebeuren is juist zijn sterkte. Ik vind sowieso dat Koster veel te weinig ruimte laat voor creativiteit en lef. Het is allemaal zo voorspelbaar als wat.Thomas schreef:Ik ook geen. Hij lijkt er in ieder geval z'n best voor te doen om het achterwege te laten. Heb jammer genoeg wel het gevoel dat er over meerdere dingen op hem ingepraat is. Die jongen speelt niet meer op intuïtie.joey schreef:Ik heb Suarez sinds zijn belofte geen fopduik meer zien maken.
Suarez zal hier dus nog een paar jaar in Amsterdam blijven:
Clubliefde is voor Luis het volgende: Het vermaken van het publiek door middel van doelpunten en mooie acties. Hij vindt dat het publiek veel geld betaald om altijd aanwezig te zijn en vindt het daarom belangrijk dat zij goed voetbal te zien krijgen. Lang bij een club spelen en binding hebben met de club en stad en fans.
-
...
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Even opgezocht (ajax.nl en vi.nl)
Suarez scoorde onder HtC in zeven wedstrijden zes keer (Tegen De Graafschap, Heerenveen, 2x, Groningen, AZ, 2x); onder Koster in zeventien wedstrijden vier keer.
Het zal niet allemaal te maken hebben met "alle ballen in het strafschopgebied op KJH", maar dat hij onder Koster niet rendeert lijkt mij duidelijk. Suarez maakt een slechte periode door (zoals Ajax zelf ook)
Ik heb niet gekeken hoeveel minuten hij onder Koster speelde, meestal wordt hij vervangen (als hij in de basis mag beginnen, want Koster heeft liever Kennedy of Rommedahl)
Suarez scoorde onder HtC in zeven wedstrijden zes keer (Tegen De Graafschap, Heerenveen, 2x, Groningen, AZ, 2x); onder Koster in zeventien wedstrijden vier keer.
Het zal niet allemaal te maken hebben met "alle ballen in het strafschopgebied op KJH", maar dat hij onder Koster niet rendeert lijkt mij duidelijk. Suarez maakt een slechte periode door (zoals Ajax zelf ook)
Ik heb niet gekeken hoeveel minuten hij onder Koster speelde, meestal wordt hij vervangen (als hij in de basis mag beginnen, want Koster heeft liever Kennedy of Rommedahl)
En ligt het puur aan Koster dat Suarez minder presteert of kan Suarez er zelf ook iets mee te maken hebben?Demosthenes schreef:Even opgezocht (ajax.nl en vi.nl)
Mee eens, hij speelt nu duidelijk minder. En het zou best eens te maken kunnenhebben met 'alle ballen op KJH'.Demosthenes schreef:Het zal niet allemaal te maken hebben met "alle ballen in het strafschopgebied op KJH", maar dat hij onder Koster niet rendeert lijkt mij duidelijk.