Deed Ajax überhaupt nog wel iets goed gisteren volgens jou?joey schreef:Dan moet je nog maar eens kijken, Spijker. Bij de 1-0 levert Afellay op knullige wijze de bal in, waarna drie PSV-ers staan te kijken en Suarez helemaal vrij in het strafschopgebied de bal kan inschieten. Bij het tweede doelpunt moet Isaksson de bal overstompen of in elk geval naar de zijkant in plaats van pal voor de voeten van Sulejmani. Bij de derde goal staat Salcido te alibi-springen naar een bal die hij niet kan hebben in plaats van Suarez af te schermen. En bij de vierde goal gaat Pieters opzichtig voor schut, die laat zich piepelen door Leonardo.
Ik weet wel dat voetbal zonder fouten niet bestaat, maar zoals PSV gisteren verdedigde, dat was van een heel laag niveau, hoor. Werkelijk dramatisch.
Leonardo Vitor Santiago
Moderator: mods
Die verdedigers ook, he.
Is wel consistent, in ieder geval.
Maar ik ben blij dat ik niet op die manier naar voetbal kijk. Op het hoogste niveau is het namelijk niet veel beter. Laatst Real-Juve gezien. Nou, daar werd ook niet al te best verdedigd, om het mild te zeggen.
Voetbal wordt steeds aanvallender. Daardoor maken verdedigers meer fouten.
Maar goed, Leonardo dus.

Is wel consistent, in ieder geval.
Maar ik ben blij dat ik niet op die manier naar voetbal kijk. Op het hoogste niveau is het namelijk niet veel beter. Laatst Real-Juve gezien. Nou, daar werd ook niet al te best verdedigd, om het mild te zeggen.
Voetbal wordt steeds aanvallender. Daardoor maken verdedigers meer fouten.
Maar goed, Leonardo dus.

Spijker schreef:Dat is het leuke aan Joey met Ajax. Als Ajax scoort is het de schuld van de verdediging van de tegenstander. Als de tegenstander scoort is het altijd de schuld van de verdedigers van Ajax.
Nee, als verdedigers blunderen, dan blunderen ze. Simpel. PSV verdedigde gisteren verschrikkelijk slecht, Ik begrijp niet hoe iemand dat kan ontkennen. Sowieso laat PSV al een hele tijd NIETS zien. Dit was al hun vierde nederlaag op rij.
Laten we wel wezen, tegen het PSV van een paar jaar geleden was onze aanval van gisteren er niet aan te pas gekomen. Misschien dat Suarez er een keertje door was geglipt, maar dat was het dan ook wel geweest. Voor Rommedahl of Kennedy of middenvelder Urby waren ze echt niet bang geweest.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is inderdaad een manier van bekijken. Ik zie bij de 1-0 een schitterende, snelle aanval, bij de 2-1 een prachtige beweging van Urby en bij de 3-1 een schitterende aanname van Suarez die hem vervolgens zeer slim vol de meute in rost. Dat levert altijd gevaar op.
Natuurlijk, je kan bij elk doelpunt wel een fout van de verdediging noemen. Suarez helemaal vrij de 1-0 (misschien omdat de aanval van Ajax zo snel verliep?), maar je kan ook naar de goede dingen van Ajax kijken. Dat doe ik liever.
Natuurlijk, je kan bij elk doelpunt wel een fout van de verdediging noemen. Suarez helemaal vrij de 1-0 (misschien omdat de aanval van Ajax zo snel verliep?), maar je kan ook naar de goede dingen van Ajax kijken. Dat doe ik liever.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ja, en dat PSV had waarschijnlijk weer verloren van het Ajax van 1995 of 1972. Zo blijf je bezig. Wij spelen tegen het PSV van nú, niet van dat van 3 á 4 jaar geleden.Laten we wel wezen, tegen het PSV van een paar jaar geleden was onze aanval van gisteren er niet aan te pas gekomen. Misschien dat Suarez er een keertje door was geglipt, maar dat was het dan ook wel geweest. Voor Rommedahl of Kennedy of middenvelder Urby waren ze echt niet bang geweest.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Helemaal mee eens. Ik bekijk het ook op die manier.Jesse schreef:Het is inderdaad een manier van bekijken. Ik zie bij de 1-0 een schitterende, snelle aanval, bij de 2-1 een prachtige beweging van Urby en bij de 3-1 een schitterende aanname van Suarez die hem vervolgens zeer slim vol de meute in rost. Dat levert altijd gevaar op.
Dit lijkt mij een mooi artikeltje om de discussie op subtiele wijze weer richting Leonardo te verplaatsen:
Zaakwaarnemer: 'Leonardo heeft laten zien dat hij basisspeler is'
Ajacied Leonardo zal in de winterstop zijn opties tegen elkaar afwegen. De Braziliaan is veroordeeld tot invalbeurten, terwijl zijn contract komende zomer afloopt. “Hij heeft de laatste wedstrijden laten zien dat hij een basisspeler is,” vindt zijn zaakwaarnemer Hans Coret. “Daarom heb ik volgende week een gesprek met Danny Blind om naar de toekomst te kijken.” NEC, tijdens de vorige transferperiode al dichtbij een akkoord met Leonardo, is nog altijd geïnteresseerd in de aanvaller.
Bron: Sportweek.nl
Ja mensen. Het is u misschien niet opgevallen maar Leonardo heeft kennelijk genoeg laten zien om een basisplaats af te dwingen.
Zaakwaarnemer: 'Leonardo heeft laten zien dat hij basisspeler is'
Ajacied Leonardo zal in de winterstop zijn opties tegen elkaar afwegen. De Braziliaan is veroordeeld tot invalbeurten, terwijl zijn contract komende zomer afloopt. “Hij heeft de laatste wedstrijden laten zien dat hij een basisspeler is,” vindt zijn zaakwaarnemer Hans Coret. “Daarom heb ik volgende week een gesprek met Danny Blind om naar de toekomst te kijken.” NEC, tijdens de vorige transferperiode al dichtbij een akkoord met Leonardo, is nog altijd geïnteresseerd in de aanvaller.
Bron: Sportweek.nl
Ja mensen. Het is u misschien niet opgevallen maar Leonardo heeft kennelijk genoeg laten zien om een basisplaats af te dwingen.

Nil volentibus arduum
Emanuelson is een geweldige voetballer. Heeft in voorgaande jaren ook regelmatig sterk gespeeld tegen PSV.joey schreef:Laten we wel wezen, tegen het PSV van een paar jaar geleden was onze aanval van gisteren er niet aan te pas gekomen. Misschien dat Suarez er een keertje door was geglipt, maar dat was het dan ook wel geweest. Voor Rommedahl of Kennedy of middenvelder Urby waren ze echt niet bang geweest.
De opstelling van Van Basten was gisteren prima, want anders win je niet zo verdiend van PSV. En natuurlijk is de Nederlandse competitie niet al te sterk, maar dat is al jaren zo hoor. Onder Ten Cate hoorde ik je daar niet over, maar nu de resultaten bij Ajax verbeteren lijk je dat aan te willen grijpen om alvast een eventueel kampioenschap van Ajax onder Van Basten teniet te doen.
-
- AT Toto winner 15/16
Op dit moment is het allemaal subtop, vandaar ook dat NAC bovenaan staat. Helaas gaat het niveau van onze competitie elk jaar achteruit. Vorige week nam ik een paar buitenlandse gasten mee naar Ajax-Sparta, nou, dan zit ik me te schamen, hoor. Het is dat Suarez aardig balt, daar kan ik het nog op gooien. Maar zo'n wedstrijd is echt helemaal niets, er komt haast geen pass aan.Thomas schreef:PSV is zwakker, AZ is sterker, Feyenoord is bij een fitte selectie ook verder, Groningen is sterker, Twente zit minimaal op hetzelfde niveau.

Je kunt je ogen er wel voor sluiten, maar er zit een gat van jewelste tussen de Europese top en de Eredivisie. Geen enkele speler van ons zou bij een Europese topclub in de basis staan.
Open deur, wat mij betreft. Maar waarom vond je het eigenlijk geweldig gaan toen we bij de winterstop 11 punten achterstonden in dezelfde flutcompetitie?joey schreef:Op dit moment is het allemaal subtop, vandaar ook dat NAC bovenaan staat. Helaas gaat het niveau van onze competitie elk jaar achteruit. Vorige week nam ik een paar buitenlandse gasten mee naar Ajax-Sparta, nou, dan zit ik me te schamen, hoor. Het is dat Suarez aardig balt, daar kan ik het nog op gooien. Maar zo'n wedstrijd is echt helemaal niets, er komt haast geen pass aan.Thomas schreef:PSV is zwakker, AZ is sterker, Feyenoord is bij een fitte selectie ook verder, Groningen is sterker, Twente zit minimaal op hetzelfde niveau.![]()
Je kunt je ogen er wel voor sluiten, maar er zit een gat van jewelste tussen de Europese top en de Eredivisie. Geen enkele speler van ons zou bij een Europese topclub in de basis staan.
Vond ik het toen geweldig gaan? Vorig jaar soms, of het seizoen dat we alles vergooiden in november/december? Kom op, zeg! bne:baaa.gif:
De enige periode waarin Ajax beter voetbalde dan de afgelopen jaren (en ook beter dan dit seizoen) was de tweede seizoenshelft onder Ten Cate. Toen werd bij vlagen heel behoorlijk gespeeld. Al hebben we het dan nog niet over topvoetbal, natuurlijk. Aan dat niveau heeft in Nederland de afgelopen tien jaar alleen het PSV van Hiddink geroken.
De ranglijst zegt me niet zoveel, je moet naar de kracht van je elftal kijken. Dit Ajax zou zijn ingeblikt door het PSV van een jaar of drie, vier geleden. We zijn nu in de deerniswekkende situatie beland dat we het moeten hebben van de verminderde concurrentie. Ook AZ heeft niet meer zoveel kwaliteit als een paar jaar terug, vind ik.
Verder mag je het van mij een open deur vinden, maar ik vind een wedstrijd als die van gisteren technisch en tactisch helemaal niets voorstellen. Er werd hard geknokt, vooral door Ajax dan, maar je zag haast geen enkele uitgespeelde aanval. Beiden partijen grossierden in fouten, PSV nog het meest. Natuurlijk ben ik blij dat Ajax gewonnen heeft, maar van het spelbeeld werd ik heel treurig.

De enige periode waarin Ajax beter voetbalde dan de afgelopen jaren (en ook beter dan dit seizoen) was de tweede seizoenshelft onder Ten Cate. Toen werd bij vlagen heel behoorlijk gespeeld. Al hebben we het dan nog niet over topvoetbal, natuurlijk. Aan dat niveau heeft in Nederland de afgelopen tien jaar alleen het PSV van Hiddink geroken.
De ranglijst zegt me niet zoveel, je moet naar de kracht van je elftal kijken. Dit Ajax zou zijn ingeblikt door het PSV van een jaar of drie, vier geleden. We zijn nu in de deerniswekkende situatie beland dat we het moeten hebben van de verminderde concurrentie. Ook AZ heeft niet meer zoveel kwaliteit als een paar jaar terug, vind ik.
Verder mag je het van mij een open deur vinden, maar ik vind een wedstrijd als die van gisteren technisch en tactisch helemaal niets voorstellen. Er werd hard geknokt, vooral door Ajax dan, maar je zag haast geen enkele uitgespeelde aanval. Beiden partijen grossierden in fouten, PSV nog het meest. Natuurlijk ben ik blij dat Ajax gewonnen heeft, maar van het spelbeeld werd ik heel treurig.
Tja, zo komen we niet nader tot elkaar. Ik vond het voetbal in die tweede seizoenshelft van Ten Cate in één woord waardeloos. Vechtvoetbal was het, meer niet.
Het is nu redelijk. Kan beter, kan slechter. En natuurlijk is de Nederlandse competitie zwak, dat ziet iedereen.
Hoe het beter kan? In ieder geval niet met Leonardo. Die kan er niets van.
Het is nu redelijk. Kan beter, kan slechter. En natuurlijk is de Nederlandse competitie zwak, dat ziet iedereen.
Hoe het beter kan? In ieder geval niet met Leonardo. Die kan er niets van.
Wat is het nu dan? Geen vechtvoetbal? Ajax moet het op dit moment van inzet hebben, want voetbaltechnisch brengt het weinig. Het is gokken op een ingeving van Suarez, meer niet. Misschien zullen de resultaten verbeteren als we kunnen gokken op Suarez én Sulejmani, maar ik moet nog zien of het VOETBAL beter wordt.
Leonardo vind ik ook niet veel, maar ik vind hem altijd nog beter dan Rommedahl. Waar die opeens vandaan kwam? Ik dacht dat ze allang ergens een stal voor hem hadden gevonden.
Leonardo vind ik ook niet veel, maar ik vind hem altijd nog beter dan Rommedahl. Waar die opeens vandaan kwam? Ik dacht dat ze allang ergens een stal voor hem hadden gevonden.
Wie? Leonardo of Rommedahl? Ik was geen voorstander van de komst van Leonardo, maar op de dag dat Ajax Rommedahl contracteerde had ik het even helemaal gehad.Jabu schreef:Dat was idd niet MvG/HtC hun beste ingeving om hem te halen.

Rommedahl is de Sno van Htc/MVG. Een totale misser.