Nee hoor.Lucas schreef:Maar je had me beloofd dat ie nog heel lang blijft, Bert!
Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Maar Huntelaar heeft ook tijd aan de bal nodig. En dat krijgt hij in Engeland (buiten de 16) minder dan in de Serie A, in mijn ogen.Bertje schreef:Huntelaar kan prima aanspeelbaar zijn. Zijn positiespel is zelfs zo goed dat hij bijna constant aanspeelbaar is. Of hij dan wat met de bal kan zal afhangen van de beweging om hem heen.
- Ajaciedjuh
Basisplaats Huntelaar en Leonardo'
Vrijdag 19 januari, door SV, Amsterdam, 13.20u GMT+01.00, AS
Uit de vrijdagochtendtraining is op te maken dat Ajax-trainer Henk ten Cate gewoon door blijft gaan met een 4-3-3-systeem. Voor aankoop Leonardo lonkt een basisplaats.
Een nagegenoeg fitte selectie bereidde zich in de ArenA voor op het eerste competitietreffen van 2007 tegen FC Utrecht. Ten Cate legde in de partijvorm de nadruk op het vleugelspel.
In eerste instantie speelde hij met het aanvalsduo Babel-Huntelaar-Leonardo en de tweede partij met Leonardo-Huntelaar-De Mul. Daarmee wordt duidelijk dat Huntelaar zijn positie als eerste spits behoud.
Opvallend was dat Grygera maar een partijvorm bij de basis hoorde. Wellicht voelt Ten Cate al nattigheid voor een eventuele transfer naar Juventus.
Vrijdag 19 januari, door SV, Amsterdam, 13.20u GMT+01.00, AS
Uit de vrijdagochtendtraining is op te maken dat Ajax-trainer Henk ten Cate gewoon door blijft gaan met een 4-3-3-systeem. Voor aankoop Leonardo lonkt een basisplaats.
Een nagegenoeg fitte selectie bereidde zich in de ArenA voor op het eerste competitietreffen van 2007 tegen FC Utrecht. Ten Cate legde in de partijvorm de nadruk op het vleugelspel.
In eerste instantie speelde hij met het aanvalsduo Babel-Huntelaar-Leonardo en de tweede partij met Leonardo-Huntelaar-De Mul. Daarmee wordt duidelijk dat Huntelaar zijn positie als eerste spits behoud.
Opvallend was dat Grygera maar een partijvorm bij de basis hoorde. Wellicht voelt Ten Cate al nattigheid voor een eventuele transfer naar Juventus.
Huntelaar heeft helemaal niet veel tijd nodig. Bij Ajax wordt de tijd aan de bal hem meestal opgedrongen, omdat hij de bal niet kwijt kan. Huntelaar speelt liever zonder bal, totdat hij één op één met de keeper kan komen.Thomas schreef:Maar Huntelaar heeft ook tijd aan de bal nodig. En dat krijgt hij in Engeland (buiten de 16) minder dan in de Serie A, in mijn ogen.Bertje schreef:Huntelaar kan prima aanspeelbaar zijn. Zijn positiespel is zelfs zo goed dat hij bijna constant aanspeelbaar is. Of hij dan wat met de bal kan zal afhangen van de beweging om hem heen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Absoluut. Al zou hij zich in Italië ook wel staande houden, hoor. Maar ik denk dat hij sneller gewend is aan de top van de Engeland dan aan de top van Italië. Die typische slachters in Italië zouden hem het toch wel erg moeilijk maken. In Engeland weet je dat je sowieso je kansen krijgt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik denk ook dat hij naar Engeland gaat en daar juist prima past. In Engeland lopen nou niet bepaalde de beste verdedigers van Europa. Ik denk dat hij er net als RvN een hoop doelpunten per seizoen zou kunnen maken.
Overigens vind ik Huntelaar helemaal niet zo slecht meevoetballen dit seizoen, dat kan hij ook best wel. Je bent voor het succes hiervan alleen ook afhankelijk van de spelers om je heen.
Overigens vind ik Huntelaar helemaal niet zo slecht meevoetballen dit seizoen, dat kan hij ook best wel. Je bent voor het succes hiervan alleen ook afhankelijk van de spelers om je heen.
Ben ik niet met je eens. In Engeland lopen zeer veel topverdedigers rond. Het enige probleem is dat er wel eens gaten vallen door het extreem hoge tempo, maar dit heeft maar weinig met de individuele kwaliteiten van de verdedigers te maken.Arwin schreef:Ik denk ook dat hij naar Engeland gaat en daar juist prima past. In Engeland lopen nou niet bepaalde de beste verdedigers van Europa.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Er lopen inderdaad individuele toppers rond, en de laatste jaren is het niveau van de verdediging in Engeland ook omhoog gegaan. Maar in vergelijking met Italie en Spanje is het allemaal wat minder. Het hoge tempo zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.Bertje schreef:Ben ik niet met je eens. In Engeland lopen zeer veel topverdedigers rond. Het enige probleem is dat er wel eens gaten vallen door het extreem hoge tempo, maar dit heeft maar weinig met de individuele kwaliteiten van de verdedigers te maken.Arwin schreef:Ik denk ook dat hij naar Engeland gaat en daar juist prima past. In Engeland lopen nou niet bepaalde de beste verdedigers van Europa.
Ik had het wat beter moeten omschrijven, maar we zijn het denk ik eens dat hij tegen de Engelse verdediging kansen zal krijgen als tegen een Italiaanse verdediging.
Wat vinden jullie eigenlijk van het schot dat Huntelaar op dit moment nog in zijn benen heeft. Ik zie te weinig wedstrijden om er echt een oordeel over te vormen, maar ik heb toch een beetje de indruk dat het een stuk minder is geworden dan vorig seizoen.
Vorig seizoen eiste hij zelfs vrije trappen op en pegelde hij ze erin. Zou hij onvoldoende trainen (of getraind worden) op de dingen die Skiete Willie hem geleerd heeft?
Vorig seizoen eiste hij zelfs vrije trappen op en pegelde hij ze erin. Zou hij onvoldoende trainen (of getraind worden) op de dingen die Skiete Willie hem geleerd heeft?
Kan natuurlijk zijn dat wat vrije trappen betreft HtC Sneijder als degene heeft aangewezen die ze moet nemen.Harm schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van het schot dat Huntelaar op dit moment nog in zijn benen heeft. Ik zie te weinig wedstrijden om er echt een oordeel over te vormen, maar ik heb toch een beetje de indruk dat het een stuk minder is geworden dan vorig seizoen.
Blij met de punten ...
Vrije trappen nam hij inderdaad al zelden, alleen toevallig tegen Sparta, in een roes toen hij al twee keer gscoord had, maakte hij er een.
Maar een goed schot van buiten de zestien zien we inderdaad niet vaak meer van hem, hoe dat komt weet ik niet. In ieder geval niet door die 'willie' denk, want hij traint al 5 jaar niet meer onder die gast.
Maar een goed schot van buiten de zestien zien we inderdaad niet vaak meer van hem, hoe dat komt weet ik niet. In ieder geval niet door die 'willie' denk, want hij traint al 5 jaar niet meer onder die gast.
- Daily Blind
ADHuntelaar rendeert niet meer sinds Ten Cate trainer is. Dat is opvallend.
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
Sinds Klaas Jan Huntelaar in Zuid-Afrika een interview aan deze krant heeft gegeven, is het stil rond de spits.In dat vraaggesprek liet de aanvaller er weinig misverstand over bestaan, dat hij het momenteel maar matig naar zijn zin heeft. Die gemoedstoestand is niet zo verrassend, want na 22 competitiewedstrijden staat hij op tien treffers, even veel als middenvelder Wesley Sneijder en elf minder dan zijn opvolger bij Heerenveen: de Braziliaan Afonso Alves.
Daar wordt een ‘type spits’ als Huntelaar niet vrolijk van en op zoek naar troost wil hem dan wel eens enig chagrijn ontvlieden. En dáár worden ze bij Ajax dan weer niet vrolijk van en dus heeft de club hem tijdelijk uit de wind geplaatst. Verzoeken om interviews worden voorlopig vriendelijk geweigerd.
Langzaam maar zeker is Huntelaar een probleem bij Ajax. Gisteren werd die gedachte onderstreept toen hij in de 69ste minuut, Ajax stond nog achter met 2-1, gewisseld werd voor Kenneth Perez. Wéér was de prestatie van de man die voor negen miljoen euro naar Amsterdam kwam niet om over naar huis te schrijven geweest. De wissel op zichzelf pakte prima uit. De winnende treffer werd door Leonardo ingeschoten, maar kwam tot stand dankzij een schot van Perez dat via de hand van Roorda en de paal voor de voeten van de alerte Braziliaan belandde. Goeie wissels dus.
Waarom is Huntelaar niet blij? Omdat hij niet scoort en omdat hij niet in vorm is. Daar kun je wel of geen interviews over geven, dat feit is iedere speeldag te checken. De machine stokt, de ‘hunter’ is prooi geworden. Het is daarbij opvallend dat de spits niet meer naar behoren rendeert sinds Henk ten Cate trainer is van Ajax. Daarmee hoeft hij niet meteen ook de veroorzaker zijn van de terugval, maar opvallend is het wel.
Ten Cate heeft, denkend vanuit de traditie van Ajax, liever een voetballende spits dan een goaltjesdief als ooit Gerd Müller en nog steeds Ruud van Nistelrooy en Pippo Inzaghi. Daarom is hij bijna vanaf dag één aan de slag gegaan met Huntelaar. Ten Cate wil zijn spelers beter maken, de essentie overigens van het trainersvak, en dus ook Huntelaar. Die moet leren meevoetballen, kaatsen, passen, alles eigenlijk. De schutter wordt er doodziek van en begint te denken dat hij er geen hout meer van kan.
Daarmee neemt de trainer-coach tóch een groot risico. Ook in economisch opzicht. Huntelaars kanon zwijgt steeds nadrukkelijker en zakt, als dat lang gaat duren, ook in waarde. De vraag is wanneer dat gaat jeuken bij de beursgenoteerde Amsterdammers. Zij geven graag hun geld uit aan een goede spits, maar incasseren nog net iets liever een hoop geld voor een aanvaller. Kopen en opleiden om te kunnen doorverkopen, is het leidmotief voor iedere eredivisieclub, ook voor Ajax.
Afgelopen weekeinde klopte Newcastle United in Amsterdam aan voor Ryan Babel. De Engelsen zijn bereid ongeveer zeven miljoen euro voor hem neer te leggen en dan sturen ze ook nog de Spaanse flankaanvaller Luque naar Ajax. Dat zijn transacties waarvan ze op de burelen van de Arena nu juist weer wél heel vrolijk worden. De belangstelling voor Babel plaatst het probleem Huntelaar trouwens ook nog in een extra perspectief. Stel dat Babel inderdaad verdwijnt, dan pakt de impact van een haperende topscorer alleen maar nóg dodelijker uit voor de ambities van Ajax.
Blij met de punten ...
-
Ik kan me vergissen maar heeft KJH niet een beetje hetzelfde probleem als RVN in Oranje: namelijk dat hij in een soort rol gedwongen wordt die meer ten dienste staat van andere spelers dan dat hij de mogelijkheid krijgt zelf optimaal te presteren. Het oogt in elk geval af en toe wel op die manier en ik kan het begrijpen dat dat af en toe gekmakend is. (helemaal los van het feit dat hij inderdaad niet goed in vorm is).
Ik vind dat het artikel KJH ook wat te makkelijk afdoet als een soort Inzaghi(die echt helemaal niet meedoet). Huntelaar kan heus best aardig voetballen en passen, net als RVN dat heus prima kan. Of je hem als een kaatsmuur voor andere spelers moet gebruiken waag ik wel te betwijfelen. Het instinct voor de goal dat KJH heeft is iets om te koesteren. Anderen kunnen vast beter beoordelen of de huidige tactiek daar genoeg rekening mee houdt.
Ik vind dat het artikel KJH ook wat te makkelijk afdoet als een soort Inzaghi(die echt helemaal niet meedoet). Huntelaar kan heus best aardig voetballen en passen, net als RVN dat heus prima kan. Of je hem als een kaatsmuur voor andere spelers moet gebruiken waag ik wel te betwijfelen. Het instinct voor de goal dat KJH heeft is iets om te koesteren. Anderen kunnen vast beter beoordelen of de huidige tactiek daar genoeg rekening mee houdt.
Los van het feit of Huntelaar in een rol wordt gedwongen die hem misschien niet helemaal ligt, dwingt Huntelaar (ondanks dat hij voor een spits van Ajax een hele behoorlijk gemiddelde heeft) bar weinig af dit seizoen. Op beslissende momenten zijn het voornamelijk Sneijder en in mindere mate Perez die Ajax punten bezorgen. Met andere woorden: Sneijder en Perez verdienen meer ruimte voor hun eigen spel.
En met niemand anders!
En met niemand anders!