Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 22, 2007 10:48 am

Nee? Een Brabander zijn is minder erg dan neger zijn?
Mwa, daar kunnen de meningen over verschillen! :hypocrite.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mei 22, 2007 10:53 am

Als ik alle keren dat ik voor kankerkaaskop ben uitgescholden een 1 euro kreeg had ik inmiddels Ajax kunnen kopen. Dat is emotie, hij heeft z'n excuses aangeboden, klaar. Of hebben we Perez ook mee zien lopen in NVU demonstraties? Is het de rechterhand van Kusters? Maak je niet zo druk. Soms denk ik wel dat de enigen die racisme in stand houden 'de negers' zelf zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 22, 2007 11:33 am

Volgens mij verkopen de spelers Perez niet. Als Perez verkocht wordt, dan is dat omdat de technische staf zo heeft besloten. En als zij dat dan doen omdat ze denken dat de spelers niet goed met elkaar overweg kunnen, moeten ze dat vooral doen. Met andere woorden: het gaat hier niet zozeer om de beleving van Davids, Babel, Emanuelson of welke speler dan ook, maar meer over of Perez wel of niet goed in de groep ligt volgens de technische staf.

Het lijkt me dan ook dat de spelers bij een eventuele verkoop geen blaam treft.

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 22, 2007 11:35 am

Precies, want hoe de speler in de groep ligt heeft niets met de andere spelers te maken

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 11:43 am

Hoe komt iedereen erbij dat Perez slecht in de groep ligt? Zijn daar wel harde bewijzen voor? :hypocrite.gif:

Want als je suggereert dat Perez niet overeenkomt met de trainer krijg je het hele forum over je heen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di mei 22, 2007 11:55 am, 2 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di mei 22, 2007 11:47 am

Ach, als je politicus bent en er een sausje over heen goooit mag je wel kut-Marrokanen roepen ..

Ik ben het met Spijker eens, dit had en heeft niks met rascisme te maken ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:20 pm

Jesse schreef:
Thomas schreef:Ik vind Perez een leuke en slimme voetballer, maar een moeilijke vent. Aan de ene kant inderdaad flegmatiek en aan de andere kant weer bloedfel en fanatiek.
Op welke manier vind je hem flegmatiek?
In die zin dat hij het op het veld over het algemeen mee gaat in de vorm van de dag van de rest van de ploeg. Als het lekker loopt, steekt Perez er vaak bovenuit. Loopt het niet, dan is Perez niet de man die Ajax er doorheen sleept.
LucaS schreef:Sorry, maar zo zou het moeten werken. Onze zwarte spelers moeten niet zo zeiken; vind Perez een lul for all I care, maar oefen gewoon je beroep samen met die man uit
Zo simpel is het dus niet. Dat gaat bij geen enkele voetbalclub zo, denk ik.
Ajax Rules schreef:Maar jij praat dat misselijkmakende denken van die donkere spelers goed. En zegt ook nog dat het probleem dan bij Perez ligt.
De omgekeerde wereld. Die opmerking van Perez is misselijkmakend.

Mensen vergelijken racisme met beledigen, maar racisme zit toch wel iets dieper, vooral bij donkere mensen zelf.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 12:24 pm

Thomas schreef:
Ajax Rules schreef:Maar jij praat dat misselijkmakende denken van die donkere spelers goed. En zegt ook nog dat het probleem dan bij Perez ligt.
De omgekeerde wereld. Die opmerking van Perez is misselijkmakend.
Inderdaad, zeg. Natuurlijk ligt het probleem bij Perez.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 22, 2007 12:25 pm

Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat spelers over dit soort uitspraken niet heen kunnen stappen, zeker nadat er excuses over zijn uitgesproken. Het is toch van de zotte dat je daar een heel jaar over door blijft mokken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:27 pm

brigade zuid schreef:Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat spelers over dit soort uitspraken niet heen kunnen stappen, zeker nadat er excuses over zijn uitgesproken. Het is toch van de zotte dat je daar een heel jaar over door blijft mokken.
Maar als die jongens daarnaast niet genoeg vertrouwen hebben in de mens Perez vind ik het vrij logisch dat men er niet overheen kan stappen.

Daarnaast zijn sommige donkere mensen, hoe jammer en vervelend ook, heel erg paranoia (gemaakt) met betrekking tot racisme.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 22, 2007 12:29 pm

Thomas schreef: Daarnaast zijn sommige donkere mensen, hoe jammer en vervelend ook, heel erg paranoia (gemaakt) met betrekking tot racisme.
Dat is heel vervelend voor ze maar dan ligt het probleem bij die desbetreffende spelers en niet bij Perez.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 12:30 pm

Moeten wij dat dan begrijpen, BZ? De gevoelens van andere mensen kun je niet zomaar veranderen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:30 pm

We weten niet hoe de situatie is, dus ik kan er moeilijk over oordelen. Wat ik wel weet is dat het probleem in ieder geval is begonnen bij Perez en dat het in ieder geval ook aan hem ligt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 12:32 pm

brigade zuid schreef:Dat is heel vervelend voor ze maar dan ligt het probleem bij die desbetreffende spelers en niet bij Perez.
Ik heb ook begrepen dat Tom de Mul nog steeds problemen heeft met het feit dat Sneijder die blonde jongen van Sparta heeft uitgemaakt voor witte tyfushond.

Dus ik stel voor dat we Sneijder aan Feyenoord verkopen. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 12:34 pm

Dat is heel iets anders. Als Perez die scheidsrechter had uitgemaakt voor blinde, klootzak of iets anders, had hij niet zoveel weerstand opgeroepen.

Het is wél een idee om Tom de Mul aan Feyenoord te verkopen. :eusa_liar.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 12:37 pm

joey schreef:Dat is heel iets anders. Als Perez die scheidsrechter had uitgemaakt voor blinde, klootzak of iets anders, had hij niet zoveel weerstand opgeroepen.
Sneijder zelf heeft altijd beweerd dat hij Vlug van Sparta uitmaakte voor witte tyfushond.
Eigenlijk precies hetzelfde.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 12:40 pm

Een witte tyfushond kan veranderen in een rode tyfushond of een bruine tyfushond of een tyfushond met een coupe soleil. Kwestie van een kleurspoelinkje. :smallgrin.gif:

Ik ben nooit gediscrimineerd om mijn huiskleur, dus ik ga niet tegen anderen die dat wel meemaken zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 22, 2007 12:42 pm

joey schreef:Een witte tyfushond kan veranderen in een rode tyfushond of een bruine tyfushond of een tyfushond met een coupe soleil.
Kankerneger kan veranderen in kankerbelg, kankermof, kanker witte, kanker kaaskop.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 12:44 pm

joey schreef:Een witte tyfushond kan veranderen in een rode tyfushond of een bruine tyfushond of een tyfushond met een coupe soleil. Kwestie van een kleurspoelinkje. :smallgrin.gif:
Dus? Michael Jackson was vroeger ook donker.

Volgens mij zijn sommige selectieleden wat overgevoelig. Ik ben het met BZ eens.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 12:47 pm

Het gaat er totaal niet om of wij dat overgevoelig vinden of niet. Het gaat erom dat zij dat zo ervaren. En dat de gevolgen ervan dus voor Ajax/MvG zijn, want je kunt mensen niet verplichten anders te gaan denken.
En ik ben al helemaal niet overgevoelig op dit punt. Ik bekijk het heel rationeel.

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 22, 2007 12:57 pm

Ik ga mee met Jöhnk en BZ, sommige selectieleden lijken wat overgevoelig als je een jaar later nog steeds met iets zit wat Perez tegen iemand anders heeft gezegd. Het is niet zo dat Perez tegen Babel heeft gezegd: 'Als ik vrijsta geef je me gewoon die bal, kankerneger!' Hij heeft lang geleden iets verkeerds gezegd tegen een grensrechter, en dat is toevallig breed uitgemeten in de media. Volgens mij worden er enorm veel dingen van dergelijke strekking op het veld gezegd, dat is tenminste mijn ervaring met voetbal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mei 22, 2007 12:58 pm

Volgens mij is er helemaal niets aan het handje en lult de snor gewoon uit zijn snor.
:neutral.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 1:01 pm

joey schreef:Het gaat er totaal niet om of wij dat overgevoelig vinden of niet. Het gaat erom dat zij dat zo ervaren. En dat de gevolgen ervan dus voor Ajax/MvG zijn, want je kunt mensen niet verplichten anders te gaan denken.
Wrijving in een spelersgroep houd je altijd.

Overigens is hett door de betrokken partijen altijd ontkend dat Perez slecht in de groep zou liggen. Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat Perez slecht bij de trainer ligt.

In dat geval is het inderdaad zaak dat Ajax Perez loost.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 1:07 pm

Jöhnk schreef:Overigens is hett door de betrokken partijen altijd ontkend dat Perez slecht in de groep zou liggen.
Hehe, dat gaan ze toegeven. Vast. :smallgrin.gif:

Ik heb dus wel het gevoel (let wel, ik zeg niet dat ik het zeker weet en al helemaal niet dat ik bewijzen heb) dat Perez slecht in de groep ligt. Bij de typeringen die zijn gebruikt (cynisch, negatief, trots) kan ik me gezien zijn mediaoptredens wel iets voorstellen. Hij zegt zelf ook dat hij moeite heeft met een rol als wisselspeler.
Wat de rol van HtC is weet ik niet, maar ik krijg het gevoel dat die 'gewoon' kiest voor een ander type aanvaller, namelijk een snelle aanvaller met diepgang. De Mul dus of Babel. Dat is ook een tactische keuze. Koeman bijvoorbeeld deed het anders, die koos voor een halve middenvelder als rechterspits. Bij Koeman had Perez waarschijnlijk wel gespeeld.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 22, 2007 1:11 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Een witte tyfushond kan veranderen in een rode tyfushond of een bruine tyfushond of een tyfushond met een coupe soleil.
Kankerneger kan veranderen in kankerbelg, kankermof, kanker witte, kanker kaaskop.
Als ie bij Ado had gespeeld, zou er inderdaad niets aan het handje zijn geweest.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie