Jasper Cillessen
Moderator: mods
Re: Jasper Cillessen
Het WK was twee jaar geleden. Hij heeft zich niet doorontwikkeld. Zie zijn fout dinsdag en het gegeven dat hij nog steeds bij Ajax speelt.
IK GELOOF!!!!!!
Denkfout van jou.Lionel schreef:Het WK was twee jaar geleden. Hij heeft zich niet doorontwikkeld. Zie zijn fout dinsdag en het gegeven dat hij nog steeds bij Ajax speelt.
Bij een andere club gaan spelen dan Ajax maakt een keeper niet per definitie beter.
Heeft Francesco Toldo ook een keertje gedaan. Drie maanden terug kende je Rui Patricio toch niet eens?Lionel schreef:Hij wint het EK. Maakte geen fouten. Jasper kloot in de voorronde CL.Mr. Ajax schreef:Snap ook niet dat Rui Patricio in al die rijtjes staat, niemand had het voor het EK over die jongen. Goed opportunistisch weer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Patricio keept volgens mij ook niet voor een Europese topclub en is ouder dan Cillessen, dat op zich zegt niets.
Cillessen heeft een goed WK gespeeld, pakte bij een 0-1 tegen Spanje een belangrijke bal, deed dat afgelopen week tegen die Grieken ook weer, maar ging ook de fout in, had die speler omver moeten lopen (gele kaart, meer niet), maar de kans dat die speler vanaf die plek scoort is ook niet zo groot.
Ik herinner me ene Van der Sar die in zijn beginperiode blunderde tegen RKC uit en tegen Auxerre (volgens mij thuis), ook bij het uitlopen. Het werd twee keer geen doelpunt, dat is het verschil. Van der Sar pakte de eerste jaren ook geen strafschoppen, hij behoort tot de generatie die zegt dat je er niet op kunt oefenen!
Cillessen heeft een goed WK gespeeld, pakte bij een 0-1 tegen Spanje een belangrijke bal, deed dat afgelopen week tegen die Grieken ook weer, maar ging ook de fout in, had die speler omver moeten lopen (gele kaart, meer niet), maar de kans dat die speler vanaf die plek scoort is ook niet zo groot.
Ik herinner me ene Van der Sar die in zijn beginperiode blunderde tegen RKC uit en tegen Auxerre (volgens mij thuis), ook bij het uitlopen. Het werd twee keer geen doelpunt, dat is het verschil. Van der Sar pakte de eerste jaren ook geen strafschoppen, hij behoort tot de generatie die zegt dat je er niet op kunt oefenen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Klopt dat er niet op kunnen oefenen is natuurlijk een tragische denkfout.Demosthenes schreef:
De een stuk minder getalenteerde Van Breukelen heeft het omgekeerde juist aangetoond. Die leefde, at, sliep en droomde strafschoppen.
Overigens was die blunder niet thuis tegen Auxerre.
Die thuiswedstrijd wonnen we namelijk met 1-0, maar dat was niet voldoende omdat Menzo het uit al had verkloot.
-
In mijn herinnering kwam hij toen ook zijn doel uit, maar raakte in de buurt van de cornervlag de bal niet goed, raakte hij de bal kwijt. Auxerre scoorde niet, zoals RKC dat ook niet deed (meen ik me te herinneren), is het om die reden minder bekend? Zit het moment niet in de samenvatting van een paar minuten?Overigens was die blunder niet thuis tegen Auxerre.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Soms niet nee.Demosthenes schreef:In mijn herinnering kwam hij toen ook zijn doel uit, maar raakte in de buurt van de cornervlag de bal niet goed, raakte hij de bal kwijt. Auxerre scoorde niet, zoals RKC dat ook niet deed (meen ik me te herinneren), is het om die reden minder bekend? Zit het moment niet in de samenvatting van een paar minuten?Overigens was die blunder niet thuis tegen Auxerre.
De buitenspelgoal van Dolberg van afgelopen dinsdag zat ook niet in alle samenvattingen.
Waarschijnlijk is er een samenvatting mét en ook minimaal eentje zonder op het web te vinden.
Van wedstrijden uit 1992, 1993 en 1994 staan er opvallend veel samenvattingen op YouTube.
Oh jawel hoor. Rui Patricio was zeer belangrijk voor Portugal. Cillissen loopt te kloten bij Ajax. Zo moeilijk is het niet...Mr. Ajax schreef:Heeft Francesco Toldo ook een keertje gedaan. Drie maanden terug kende je Rui Patricio toch niet eens?Lionel schreef:Hij wint het EK. Maakte geen fouten. Jasper kloot in de voorronde CL.Mr. Ajax schreef:Snap ook niet dat Rui Patricio in al die rijtjes staat, niemand had het voor het EK over die jongen. Goed opportunistisch weer.
IK GELOOF!!!!!!
Demosthenes schreef: Cillessen heeft een goed WK gespeeld, pakte bij een 0-1 tegen Spanje een belangrijke bal, deed dat afgelopen week tegen die Grieken ook weer, maar ging ook de fout in, had die speler omver moeten lopen (gele kaart, meer niet), maar de kans dat die speler vanaf die plek scoort is ook niet zo groot.
offtopic, maar als je het moment terugkijkt, hoeft hij niet te scoren want er staat inmiddels een tweede speler bij het doel, ongedekt. Tete komt later aangelopen... dus als hij hem niet had gemaakt, had deze speler hem wel gemaakt.
Het hele uitlopen was dus onverstandig.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Zijn ontwikkeling sinds het WK is me eerlijk gezegd wel wat tegengevallen. Hij is de laatste jaren niet beter geworden. Er staat zeker voor in de Eredivisie nog altijd een prima keeper op doel maar heel erg overtuigend is het allemaal niet. Vooral die periode waarin hij zich zo geforceerd wilde laten zien als persoonlijkheid was onhandig. Dat past niet bij hem. Jasper moet gewoon zichzelf zijn en zich manifesteren als een betrouwbare keeper die rustig zijn werk doet.
Dat moment tegen PAOK kan een duur geintje worden. Hij had daar gewoon helemaal niet mogen zijn. Als je gaat moet je honderd procent zeker zijn dat je er op tijd bent. Een overtreding had ik overigens niet handig gevonden want de kans is groot dat je dan gewoon met een rode kaart richting de kleedkamer gaat. Gewoon eerder met overtuiging kiezen. Blijven staan óf gaan en die bal dan ook zeker hebben.
Dat moment tegen PAOK kan een duur geintje worden. Hij had daar gewoon helemaal niet mogen zijn. Als je gaat moet je honderd procent zeker zijn dat je er op tijd bent. Een overtreding had ik overigens niet handig gevonden want de kans is groot dat je dan gewoon met een rode kaart richting de kleedkamer gaat. Gewoon eerder met overtuiging kiezen. Blijven staan óf gaan en die bal dan ook zeker hebben.
Nil volentibus arduum
-
Dat staat ook niet ter discussie, maar veel fouten maakt hij niet.Het hele uitlopen was dus onverstandig.
Van der Hoorn en Viergever maakten meer fouten aan het eind van vorig seizoen, maar de tegenstander profiteerde er nauwelijks van. Dit keer wel.
Die andere speler had de bal ook nog in doel willen werken? Wat denk je, probeerde hij dat niet? Een spits wil scoren, hij kon er alleen niet meer op tijd bij.
- InnerHarbour
Ik geef toe dat ik maar 40 minuten gezien heb maar zou onze vriend A.C. nog steeds denken dat het moeilijk is om 8 betere keepers te vinden? Normaal worden keepers beter als ze ouder worden, deze wordt alleen maar minder.
YNWA
-
Ben wel blij dat hij bij de 1-0 die bal pakt, want anders is de wedstrijd al voor rust gespeeld.
Ik weet het niet. Hij houdt ons in de wedstrijd gisteren met die 1op1 en die vrije trap, maar die kutbal op Westermann nadat Dijks op hem terugspeelt, wat Dijks daar niet had moeten doen...
Die 1-0 is Jappie meer aan te rekenen dan onze Duitse vriend. In de 5 meter moet hij de baas zijn en alle ballen moeten dan voor de keeper zijn.
Die 1-0 is Jappie meer aan te rekenen dan onze Duitse vriend. In de 5 meter moet hij de baas zijn en alle ballen moeten dan voor de keeper zijn.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
Die 1 op 1 wordt recht op hem afgeschoten, hij moet wegduiken om hem niet tegen te houden.
YNWA
Ik wil Cillessen nu ook weer niet afbranden als een slechte keeper maar hij heeft zich al zeker 2 jaar niet ontwikkelt.
de vraag is: Is dit zijn plafond of mist hij motivatie
de vraag is: Is dit zijn plafond of mist hij motivatie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Hij kan nooit bij die bal, omdat er een paar man voor die bal springen en volledig uit positie zal zijn als die bal wordt aangeraakt. De bal daalt al voordat Cillessen er bij kan zijn, het was een goede corner die slecht wordt verdedigd.beelzebub schreef:Ik weet het niet. Hij houdt ons in de wedstrijd gisteren met die 1op1 en die vrije trap, maar die kutbal op Westermann nadat Dijks op hem terugspeelt, wat Dijks daar niet had moeten doen...
In de vijf meter de baas zijn pleit in het vervolg dus altijd alle verdedigers die daar staan vrij als er wordt gescoord vanuit het doelgebied? Zo redenerend kan de keeper alleen maar fouten maken, want er worden veel doelpunten vanuit het doelgebied gemaakt. Ik moet er niet aan denken dat een Boer of een Onana in het doel staat. Een keeper wordt afgerekend op de fouten die hij maakt, een spits die tien keer mist wordt herinnerd als de man die gescoord heeft. Wie weet nog hoeveel vrije trappen er over worden geschoten of naast, denk aan Ronaldo, wij zien op tv alleen als er gescoord wordt, als de keeper die vrije trap niet pakt!
Vorige week leek Dolberg een Messiaanse grootheid, omdat hij scoorde. De bal was net zo houdbaar als de wegdraaiende bal die Cillessen gisteren pakte, maar daar heeft niemand het over.
Laat ik het anders formuleren Demo; Bij corners moet alles in de vijfmeter voor de keeper zijn.
En dan heb ik het niet over scrimmages, rebounds, schoten op doel enz... maar die eerste bal die het gebied ingeslingerd wordt vanaf de cornervlag.
En dan heb ik het niet over scrimmages, rebounds, schoten op doel enz... maar die eerste bal die het gebied ingeslingerd wordt vanaf de cornervlag.
beelzebub schreef:Laat ik het anders formuleren Demo; Bij corners moet alles in de vijfmeter voor de keeper zijn.
Onzin!!!
er stonden 8 man bij de eerste paal (4 om 4)
Dus blind uitkomen is geen optie.
De bal wordt erin geslingerd, het lijkt alsof iemand van de eerste 8 de bal gaat koppen. Dus je komt als keeper niet uit voor het geval dit ook echt gebeurd. Nu mist iedereen de bal, dan ben je te laat om alsnog uit te komen maar heb je daar een Westerman staan. Die gaat opzichtig de fout in en klaar, 1-0
- InnerHarbour
Hij geeft die corner volkomen onnodig weg, bal gewoon pakken. Sorry maar hij wordt alleen maar slechter ipv beter.
YNWA
-
Ondanks de mooie naam beelzebub (Waarom geen hoofdletter aan het begin?) blijf ik het oneens met je, kijk maar naar de hoogte van de bal, de keeper kan er niet bij als de bal hoog is en zoals Mano al schreef, daarna is hij altijd te laat, ook al heet je Neuer. Er zitten een paar ballen bij die ik gisteren en vorige week ook zag, al gaat het bij Neuer nog moeizamer https://www.youtube.com/watch?v=T1VNKAqIHF8beelzebub schreef:Laat ik het anders formuleren Demo; Bij corners moet alles in de vijfmeter voor de keeper zijn.
Ik zou eerder zeggen dat een aantal veldspelers die corner onnodig weggaven, want binnen 2,5 minuten hadden Veltman en Viergever al 3 maal balverlies geleden.InnerHarbour schreef:Hij geeft die corner volkomen onnodig weg, bal gewoon pakken. Sorry maar hij wordt alleen maar slechter ipv beter.
- InnerHarbour
We zullen het wel niet eens hierover worden beste Demo.
Maar bij mij staat hij er iig gekleurd op. Hij zit op de schopstoel net zoals Steek de hete adem van Vermeer voelde en Vermeer die van Cillessen. Alleen is onze nummer 2 niet van dat niveau dat ik Cillessen snel zijn basisplaats zie verliezen. En dat kan ook de reden zijn van zijn vormdip. Hij mist de scherpe concurrentie van een jongen als Vermeer.
Maar bij mij staat hij er iig gekleurd op. Hij zit op de schopstoel net zoals Steek de hete adem van Vermeer voelde en Vermeer die van Cillessen. Alleen is onze nummer 2 niet van dat niveau dat ik Cillessen snel zijn basisplaats zie verliezen. En dat kan ook de reden zijn van zijn vormdip. Hij mist de scherpe concurrentie van een jongen als Vermeer.

- InnerHarbour
Daar kan je best weleens een punt hebben hoor. Ik was niet zo dol op die te kleine te onrustige keeper maar Cillessen was toen wel een stuk beter dan nu.
YNWA