Het gaat er mij niet zozeer om hij goed is of niet, ik vond hem vorig jaar ook goed in wat ik van hem gezien heb. Het gaat erom of het een momentenvoetballer is of een regisseur.Cruijff schreef:Jij bent wel een enorme zuurpruim he Le T...? In vrijwel elk topic zie ik louter negatief gemekker van je. Theo is érg goed, voor degenen die bijvoorbeeld de oefenwedstrijd tegen Independiente hebben gezien... daar speelde Theo nog het meest in de rol die het best zou uitpakken en strooide hij met geweldige passes. Voor een buitenspeler echt een genot om met hem te spelen. Nu was Independiente geen serieuze tegenstand, maar vorig seizoen bij de Europese wedstrijden van Twente was Theo telkens uitblinker. Niet alleen tegen Inter, Werder Bremen of Zenit, maar gewoon keer op keer!
Je kunt me zuur noemen, maar het is mij niet ontgaan dat het helemaal niet zo goed gaat met Ajax. Het spel ontbeert creativiteit, ik zie eigenlijk nooit combinaties over meerdere spelers, een pass voor de kans, af en toe een 1-2tje, maar als de bal van speler A naar B gaat, dan gaat hij zelden in één keer door naar speler C die dan al weet waar D of A hem wil hebben. Dan moet je dus spelers hebben die echt het inzicht hebben om vooruit te denken, en die beweeglijk zijn en een hoge handelingssnelheid hebben. Ik denk niet dat Janssen dat gaat brengen en Eriksen maakt ook nulkommanul ontwikkeling door op dat vlak. Dan vraag ik me af of De Boer daar dan wel op uit is of dat hij denkt met af en toe een steekpass vanuit het gebrei er wel te komen.
Die vrije trappen komen er echt wel als je gevaarlijk rond de zestien combineert, maar dat lukt met dit middenveld nog niet zo. Als Eriksen weer eens met bal op de goal afrent dan pakken ze hem gewoon de bal af en krijg je geen vrije trap.Bij het team dat FdB nu de wei instuurt staat het gewoon niet helemaal lekker en ontbreekt de slimmigheid om regelmatig een vrije trap uit te lokken. Eén lekkere spelhervatting van Theo is doorslaggevend voor wel of niet Olympique Lyon klop geven in onze CL poule!