Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Le T.

Re: Theo Janssen

Bericht door Le T. » vr sep 23, 2011 2:40 pm

Cruijff schreef:Jij bent wel een enorme zuurpruim he Le T...? In vrijwel elk topic zie ik louter negatief gemekker van je. Theo is érg goed, voor degenen die bijvoorbeeld de oefenwedstrijd tegen Independiente hebben gezien... daar speelde Theo nog het meest in de rol die het best zou uitpakken en strooide hij met geweldige passes. Voor een buitenspeler echt een genot om met hem te spelen. Nu was Independiente geen serieuze tegenstand, maar vorig seizoen bij de Europese wedstrijden van Twente was Theo telkens uitblinker. Niet alleen tegen Inter, Werder Bremen of Zenit, maar gewoon keer op keer!
Het gaat er mij niet zozeer om hij goed is of niet, ik vond hem vorig jaar ook goed in wat ik van hem gezien heb. Het gaat erom of het een momentenvoetballer is of een regisseur.

Je kunt me zuur noemen, maar het is mij niet ontgaan dat het helemaal niet zo goed gaat met Ajax. Het spel ontbeert creativiteit, ik zie eigenlijk nooit combinaties over meerdere spelers, een pass voor de kans, af en toe een 1-2tje, maar als de bal van speler A naar B gaat, dan gaat hij zelden in één keer door naar speler C die dan al weet waar D of A hem wil hebben. Dan moet je dus spelers hebben die echt het inzicht hebben om vooruit te denken, en die beweeglijk zijn en een hoge handelingssnelheid hebben. Ik denk niet dat Janssen dat gaat brengen en Eriksen maakt ook nulkommanul ontwikkeling door op dat vlak. Dan vraag ik me af of De Boer daar dan wel op uit is of dat hij denkt met af en toe een steekpass vanuit het gebrei er wel te komen.
Bij het team dat FdB nu de wei instuurt staat het gewoon niet helemaal lekker en ontbreekt de slimmigheid om regelmatig een vrije trap uit te lokken. Eén lekkere spelhervatting van Theo is doorslaggevend voor wel of niet Olympique Lyon klop geven in onze CL poule!
Die vrije trappen komen er echt wel als je gevaarlijk rond de zestien combineert, maar dat lukt met dit middenveld nog niet zo. Als Eriksen weer eens met bal op de goal afrent dan pakken ze hem gewoon de bal af en krijg je geen vrije trap.
Wollt ihr den totalen Mensch?

jabu

Theo Janssen

Bericht door jabu » vr sep 23, 2011 4:51 pm

Le T. schreef:Het spel ontbeert creativiteit, ik zie eigenlijk nooit combinaties over meerdere spelers, een pass voor de kans, af en toe een 1-2tje, maar als de bal van speler A naar B gaat, dan gaat hij zelden in één keer door naar speler C die dan al weet waar D of A hem wil hebben.
Herinner ik het mij nu verkeerd of was jij wel te spreken over Jol?

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 23, 2011 5:21 pm

Jabu schreef:
Le T. schreef:Het spel ontbeert creativiteit, ik zie eigenlijk nooit combinaties over meerdere spelers, een pass voor de kans, af en toe een 1-2tje, maar als de bal van speler A naar B gaat, dan gaat hij zelden in één keer door naar speler C die dan al weet waar D of A hem wil hebben.
Herinner ik het mij nu verkeerd of was jij wel te spreken over Jol?
Ik vond het wel een aardige tussenpaus ja, geen geschikte trainer voor de lange termijn. Maar voor het ellendige saneringsjaar na de vernielzucht van Van Basten was hij prima en dat deed hij heel goed. Het was beter geweest als hij in alle rust zijn tweede seizoen ook vol had kunnen maken. En ik zag onder hem meer goede combinaties, het was opportunistischer voetbal, maar geen hotsknotsbegonia zoals sommigen het doen voorkomen. Ik vond het in de voorbereiding en de eerste wedstrijden van zijn tweede seizoen zelfs bij vlagen erg goed met razendsnelle combinaties over meerder schijven. Het had meer van Arsenalvoetbal dan van Barcelonavoetbal, maar of dat nou wel zo verkeerd is? Het Barcelonavoetbal, het positiespel, het 4-3-3, dient immers ook alleen maar de snelle combinaties over meerdere schijven. Als dat er niet uitkomt wordt het zinloos gebrei.

Zonder dat vind ik het systeem van De Boer maar een nutteloze exercitie, en je zult moeten toegeven dat er niet veel vordering in zit.

Arthur

Theo Janssen

Bericht door Arthur » vr sep 23, 2011 5:25 pm

Le T. schreef:het was beter geweest als hij in alle rust zijn tweede seizoen ook vol had kunnen maken.
Hoezo beter? Hadden we naast de titel ook nog een europacup gewonnen?

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 23, 2011 5:53 pm

Arthur schreef:
Le T. schreef:het was beter geweest als hij in alle rust zijn tweede seizoen ook vol had kunnen maken.
Hoezo beter? Hadden we naast de titel ook nog een europacup gewonnen?
Misschien had die afgang in Moskou wel wat met ervaring te maken. Maar in het algemeen is het beter als trainers niet in de weg wordt gezeten door stemmingmakerij en trainerswissels tussen de seizoenen plaatsvinden. Het kampioenschap was een buitenkansje wat goed gegrepen werd, maar het buitenkansje werd wel gegeven. Op zich was het Ajax van het jaar ervoor natuurlijk sterker. De Boer heeft gewoon geen opitmale start gehad, misschien wreekt zich dat nog, en je krijgt kapitaalvernietiging van zo'n trainerswissel halverwege het seizoen.

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 23, 2011 9:05 pm

http://www.youtube.com/watch?v=cEAHcoTtGGo

Nu begrijp ik Theet. Gewoon een beetje bij Ajax rondsloffen zodat je aan het einde van het seizoen transfervrij naar de Club der Clubs kunt en in 2013 het landskampioenschap kunt vieren op de Korenmarkt. Slim!

gaizka

Bericht door gaizka » za sep 24, 2011 11:32 am

Janssen hekelt huidige rol bij Ajax: ‘Ik word te weinig benut’
Zaterdag, 24 september 2011 om 10:10Het begint zo langzamerhand een geheel nieuwe soap te worden, maar Theo Janssen is nog altijd van mening dat medespelers hem sneller moeten zoeken. De middenvelder werd afgelopen zomer met veel tromgeroffel naar Ajax gehaald, maar heeft tot op heden zijn draai nog altijd niet kunnen vinden. De nationale media waren dan ook eenduidig: Janssen wordt verkeerd gebruikt.

Ook Janssen zelf kan zich vinden in de kritiek op zijn huidige rol bij de regerend landskampioen. “Misschien ligt het ook aan mezelf, maar ik word te weinig benut. Nu krijg ik gemiddeld dertig ballen in een wedstrijd, terwijl ik er op die positie tachtig moet hebben”, zo laat de Oranje-international zaterdag optekenen in het Algemeen Dagblad.

“Het is mijn taak in het veld om het spel te verdelen”, zo vervolgt Janssen. De linkspoot hoopt dat ook dat ploeggenoten het in de toekomst aandurven om hem direct in de voeten aan te spelen. “Het is heel simpel: je kunt het spel alleen maar verdelen als je ballen krijgt. Ik word nog te weinig gezocht”, zo benadrukt Janssen. “We spelen nog teveel op safe. Bij Twente kreeg ik ook ballen als ik een man in mijn rug had.”

999

Bericht door 999 » ma sep 26, 2011 11:16 am

Janssen past niet bij Ajax

Theo Janssen past niet bij Ajax. Tegen zijn voormalige club FC Twente, waar Janssen als grote vedette gold, kwam dit wederom aan het licht. De middenvelder is geen schim van de bepalende speler die hij in Enschede was. Zo bepalend zal hij bij Ajax nooit worden. Niet in een verdedigende én niet in een aanvallende rol zoals hij respectievelijk het eerste uur en laatste half uur speelde tegen FC Twente.

In tegenstelling tot bij FC Twente lopen bij Ajax nog twee bepalende spelers rond die niet voor Janssen onderdoen en evenmin voor hem opzij gaan. De door Ajax opgeleide Jan Vertonghen en Christian Eriksen bewezen vorig seizoen een perfecte combinatie te vormen om Ajax aan te sturen. De Belg neemt als inschuivende libero de eerste opbouw van achteruit voor zijn rekening en de Deen neemt het over richting de aanvallers. Een extra station in de persoon van Theo Janssen past daar niet in. Het is onbestaanbaar dat trainer Frank de Boer alles in dienst van de 30-jarige Arnhemmer neerzet, waar hij de beschikking heeft over de 24-jarige Vertonghen en de 19-jarige Eriksen. Die twee spelers zullen zich ook nooit zo ondergeschikt opstellen als Douglas en Brama of Landzaat bij FC Twente. Op zijn positie als verdedigende middenvelder kan Janssen in de huidige personele bezetting bij Ajax met Vertonghen en Eriksen zijn extra aanvallende kwaliteiten niet kwijt. Defensief is hij kwetsbaar in de duels en verliest te vaak het oog op de lopende middenvelders van de tegenstanders.

Omdat Janssen zijn kwaliteiten niet kan etaleren, komt zijn persoonlijkheid evenmin uit de verf in Amsterdam. Als een nieuweling zijn niveau niet haalt in een spelersgroep die net kampioen is geworden, valt de kracht weg onder zijn woorden.

Dat bleek zaterdag toen Eyong Enoh het advies van Janssen in de wind sloeg om door te dekken, zodat Ajax onder de Twentse druk kon uitkomen. Frank de Boer trok ook zelf het boetekleed aan, maar nam het eveneens z’n ploeg kwalijk, waarbij hij sprak over onvolwassenheid van zijn spelers. Terwijl De Boer juist dacht dit aspect uitgebannen te hebben met het aantrekken van Janssen. Een verkeerde inschatting, die gerust breder getrokken kan worden. Theo Janssen past niet bij Ajax. Zolang het tegendeel niet bewezen wordt.
Door Valentijn Driessen, De Telegraaf
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 26, 2011 11:30 am

Ik zei het al tijdens de voorbereiding dat Janssen zich niet gemakkelijk voelde. De rol die De Boer voor em bedenkt klopt niet en als het voetballend niet loopt, zit z'n karakter hem ook in de weg. Het lijkt me een gevoelige jongen die niet voor niets gedijt in de provincie, terwijl ie bij Genk mislukte bijvoorbeeld (geen hoger niveau dan Twente).

Wordt interessant wanneer De Boer er achter komt dat dit middenveld en de rol van Janssen daarin, niet gaat werken. Gaat ie Janssen passeren ten faveure van Anita? De Boer laat vooralsnog z'n aankopen staan, terwijl het veldspel nog niet denderend is.
Whitey on the moon.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma sep 26, 2011 11:36 am

999 schreef:
Janssen past niet bij Ajax

Theo Janssen past niet bij Ajax. Tegen zijn voormalige club FC Twente, waar Janssen als grote vedette gold, kwam dit wederom aan het licht. De middenvelder is geen schim van de bepalende speler die hij in Enschede was. Zo bepalend zal hij bij Ajax nooit worden. Niet in een verdedigende én niet in een aanvallende rol zoals hij respectievelijk het eerste uur en laatste half uur speelde tegen FC Twente.

In tegenstelling tot bij FC Twente lopen bij Ajax nog twee bepalende spelers rond die niet voor Janssen onderdoen en evenmin voor hem opzij gaan. De door Ajax opgeleide Jan Vertonghen en Christian Eriksen bewezen vorig seizoen een perfecte combinatie te vormen om Ajax aan te sturen. De Belg neemt als inschuivende libero de eerste opbouw van achteruit voor zijn rekening en de Deen neemt het over richting de aanvallers. Een extra station in de persoon van Theo Janssen past daar niet in. Het is onbestaanbaar dat trainer Frank de Boer alles in dienst van de 30-jarige Arnhemmer neerzet, waar hij de beschikking heeft over de 24-jarige Vertonghen en de 19-jarige Eriksen. Die twee spelers zullen zich ook nooit zo ondergeschikt opstellen als Douglas en Brama of Landzaat bij FC Twente. Op zijn positie als verdedigende middenvelder kan Janssen in de huidige personele bezetting bij Ajax met Vertonghen en Eriksen zijn extra aanvallende kwaliteiten niet kwijt. Defensief is hij kwetsbaar in de duels en verliest te vaak het oog op de lopende middenvelders van de tegenstanders.

Omdat Janssen zijn kwaliteiten niet kan etaleren, komt zijn persoonlijkheid evenmin uit de verf in Amsterdam. Als een nieuweling zijn niveau niet haalt in een spelersgroep die net kampioen is geworden, valt de kracht weg onder zijn woorden.

Dat bleek zaterdag toen Eyong Enoh het advies van Janssen in de wind sloeg om door te dekken, zodat Ajax onder de Twentse druk kon uitkomen. Frank de Boer trok ook zelf het boetekleed aan, maar nam het eveneens z’n ploeg kwalijk, waarbij hij sprak over onvolwassenheid van zijn spelers. Terwijl De Boer juist dacht dit aspect uitgebannen te hebben met het aantrekken van Janssen. Een verkeerde inschatting, die gerust breder getrokken kan worden. Theo Janssen past niet bij Ajax. Zolang het tegendeel niet bewezen wordt.
Door Valentijn Driessen, De Telegraaf
blablablabla

Fregge

Bericht door Fregge » ma sep 26, 2011 3:05 pm

Janssen heeft ook geen waarde voor dit Ajax in deze rol. Als Boilesen weer fit is, moet Anita op zijn plek en Janssen op de plek van Siem de Jong. Dan sta je veel sterker. Dan heb je een Barcelona-middenveld (qua types dan)

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 3:30 pm

Juist niet. Maar dat hoeft ook niet.

Gaat erom dat met Anita het middenveld beter in balans is.
IK GELOOF!!!!!!

Fregge

Bericht door Fregge » ma sep 26, 2011 3:32 pm

Wat juist niet? Geen Barcelona-middenveld met Janssen - Anita - Eriksen? Juist wel toch? 2 uitstekende passers en een voetballende controleur.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 26, 2011 3:54 pm

Los van het gegeven dat Xavi en Iniesta totaal andere spelers zijn dan Janssen en Eriksen speelt Barcelona ook met een totaal andere voorhoede en heeft het dus ook behoefte aan een ander middenveld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma sep 26, 2011 3:57 pm

Mwah, ik houdt het er op dat dat middenveld behoefte heeft aan een andere voorhoede :excited.gif:
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 5:31 pm

Bertje schreef:Los van het gegeven dat Xavi en Iniesta totaal andere spelers zijn dan Janssen en Eriksen speelt Barcelona ook met een totaal andere voorhoede en heeft het dus ook behoefte aan een ander middenveld.
Exact.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 17, 2011 10:11 am

Janssen neemt rol van De Boer in kleedkamer over
Op het ogenblik dat De Boer in de rust van Ajax - AZ nog niet in het kleedlokaal was, nam Theo Janssen alvast het woord. 'Ik heb het over mentaliteit gehad, over strijd. Dat had ik in het veld trouwens ook al gezegd. Toen de trainer binnenkwam zei hij dat we moesten laten zien dat we het Ajax-shirt waard waren.'

Beroerde traditieOpnieuw was reparatie noodzakelijk. Ajax kwam in alle competitieduels op vreemde bodem op achterstand en veroordeelde zichzelf tot een inhaalrace. Die beroerde traditie werd zaterdag voortgezet. 'Weer moesten we ons terugvechten in de wedstrijd. Dat moet echt anders', zo neemt Janssen in het AD een voorschot op het cruciale tweeluik met Dinamo Zagreb in de Champions League. Ajax zal moeten bikkelen op de Balkan.

Scherpte
De routinier eist scherpte. 'Tegen AZ wonnen we geen duels en verloren te gemakkelijk de bal. Als iedereen bezig is met vrij lopen en je raakt de bal kwijt, dan komen zij er met twee, drie passes doorheen. Dat leverde inderdaad behoorlijke discussies op', zo refereerde hij aan de woordenwisseling met aanvoerder Jan Vertongen na de 0-2. 'Maar het druk zetten moest met z'n allen.'

Voortrekkersrol
Janssen had recht van spreken. Eindelijk vertolkte de Arnhemmer een voortrekkersrol die hij bekroonde met de gelijkmaker. De 'terugkeer van Theo' was niet los te zien van zijn 'nieuwe, oude' positie. Bij afwezigheid van Kolbeinn Sigthórsson had De Boer zoals verwacht Siem de Jong in de spits gezet, werd Christian Eriksen naar rechts gedirigeerd en schoof Janssen een linie op.

'Theo, Theo, Theo'
Voor het eerst sinds de strijd om de Johan Cruijff Schaal galmde zijn naam weer door het stadion. Janssen stond nu symbool voor de 'revival' van Ajax dat terugkwam uit een geslagen positie, met tien man.

Vreugde-explosie
Met zijn rake afstandsschot, waarbij de bal op verraderlijke wijze tweemaal stuiterde, redde hij een punt en werd hij voor het eerst uitgeroepen tot 'man van de wedstrijd'. Zijn vreugde-explosie na de goal vertelde alles. 'Lekker, zeker na de afgelopen maanden waarin iedereen negatief was over mij.'
Held. Hopen dat hij nu mag blijven staan op deze positie. Laat Siem en Eriksen het maar uitvechten voor de andere positie zodra Goalbeinn weer terug is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 19, 2011 7:21 pm

En zo wordt een vreugde-explosie vastgelegd:

Afbeelding

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 11:45 am

Was gisteren weer belangrijk, zo niet de beste man van het veld. Zei na de wedstrijd over zijn wissel: "zo kan ik twente - psv zien, mijn cluppie".

Ten eerste dacht ik dat Vitesse zijn cluppie was, maar daarnaast is Twente een serieuze concurrent voor de titel. Kan Theo het opbrengen om op het moment supreme de winnen binnen te schieten voor Ajax tegen Twente?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 30, 2011 12:05 pm

Daar zou ik me maar geen zorgen over maken hoor. Die jongen wil winnen.

Ik vind het wel verfrissend eerlijk gezegd. In plaats van die standaard zinnetjes waarmee spelers proberen om supporters naar de mond te praten heeft Janssen gewoon een eigen mening. Hij is geen Ajax supporter en zal dat ook nooit worden. Wel speelt hij hier graag en wil hij prijzen winnen. Ik vind het prima zo.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 30, 2011 12:07 pm

Het was toch een grap?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 12:08 pm

Ik vind het ook een held, maar deze uitspraak vond ik toch erg opvallend.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 12:11 pm

Rishi schreef:Het was toch een grap?
Dat vroeg ik me dus af, aangezien ik het niet gezien heb maar slechts gelezen. Hij maakt constant dergelijke grappen, dus daar hoopte ik al op. Nogmaals: volgens mij is Vitesse zijn cluppie. Niet Twente.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 30, 2011 1:09 pm

Marillion schreef:Daar zou ik me maar geen zorgen over maken hoor. Die jongen wil winnen.
Precies. Hij wil het beste uit zichzelf en het team halen. De club waarvoor hij dat doet, is bijzaak.

Ik vind het een geinig figuur en een prima speler. Blij dat ie voor Ajax speelt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 30, 2011 1:29 pm

De Dominee schreef:Was gisteren weer belangrijk, zo niet de beste man van het veld. Zei na de wedstrijd over zijn wissel: "zo kan ik twente - psv zien, mijn cluppie".

Ten eerste dacht ik dat Vitesse zijn cluppie was, maar daarnaast is Twente een serieuze concurrent voor de titel. Kan Theo het opbrengen om op het moment supreme de winnen binnen te schieten voor Ajax tegen Twente?
Hij dolt wel vaker, maar kijk het interview maar op Eredivisielive; dat zegt hij niet, wel dat hij de wedstrijd wil kijken. Alleen Vitesse is zijn 'cluppie'.

Theo is één vd weinigen toppers die we hebben. Hadden ze allemaal maar zijn instelling. Overigens blij dat hij op een aanvallende positie staat, daar kan en is hij beslissend. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie