Oleguer Presas
Moderator: mods
-
Ik snap het niet zo goed met die Spanjolen. In eigen land zijn ze oké, maar zodra ze de grens oversteken vallen ze bijna allemaal door de mand op een paar uitzonderingen nagelaten.
Bij Ajax hebben we Roger, Luque en nu weer Oleguer.
In Engeland heb je natuurlijk ook voorbeelden zat, Mendieta bijvoorbeeld.
Je hoopt toch dat zo'n Oleguer een beetje peper in z'n reet heeft, maar iedere keer valt het toch weer tegen.
Bij Ajax hebben we Roger, Luque en nu weer Oleguer.
In Engeland heb je natuurlijk ook voorbeelden zat, Mendieta bijvoorbeeld.
Je hoopt toch dat zo'n Oleguer een beetje peper in z'n reet heeft, maar iedere keer valt het toch weer tegen.
-
Daar heb je wel gelijk in, maar echt slecht is Olguer (volgens mij) niet. Die andere knuppels waren inderdaad brandhoud, maar ze toonden ook niet al teveel inzet. Roger en Luque hadden altijd hun gezicht op onweer staan etc etc.joey schreef:Die Spanjolen van ons zijn gewoon niet zo goed, GangstaRib. Echt goede Spaanse voetballers komen niet naar Nederland. Zo simpel is het.
Het was een draak van een wedstrijd. Maar wat ik me er van herinner was het verlies onnodig.
Ik snap er eerlijk gezegd ook niets van dat Villa zo hoog staat in Engeland. Hele matige ploeg wat mij betreft (ok, op basis van die ene wedstrijd).
Het probleem wat Oleguer volgens mij heeft is dat hij in Barcelona mee kon draaien in een goed elftal. Hij had het daar niet voor het zeggen en kon in de marge meehobbelen. Vervolgens komt hij bij Ajax binnen en gaat iedereen ineens naar hem kijken om de defensie op poten te zetten. Dat heeft hij nooit gedaan en die kwaliteiten heeft hij ook helemaal niet.
Typisch geval van slechte scouting, of misschien wel helemaal géén scouting. Je haalt iemand met een bekende naam van een grote club. Die zal dus wel kunnen verdedigen en onze defensie kunnen leiden. Nou, mooi niet dus.
Ik snap er eerlijk gezegd ook niets van dat Villa zo hoog staat in Engeland. Hele matige ploeg wat mij betreft (ok, op basis van die ene wedstrijd).
Het probleem wat Oleguer volgens mij heeft is dat hij in Barcelona mee kon draaien in een goed elftal. Hij had het daar niet voor het zeggen en kon in de marge meehobbelen. Vervolgens komt hij bij Ajax binnen en gaat iedereen ineens naar hem kijken om de defensie op poten te zetten. Dat heeft hij nooit gedaan en die kwaliteiten heeft hij ook helemaal niet.
Typisch geval van slechte scouting, of misschien wel helemaal géén scouting. Je haalt iemand met een bekende naam van een grote club. Die zal dus wel kunnen verdedigen en onze defensie kunnen leiden. Nou, mooi niet dus.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zat in Barcelona en heb toen dagen daarna op AT even vluchtig gekeken hoe en wat. Las veelal dat er geen kansen waren en dat Ajax door persoonlijke fouten het schip in ging.LucaS schreef:Dat wil niet zeggen dat we die wedstrijd niet beter waren. Maar ik wil als compromis wel zeggen dat we niet onderdeden voor de nr 4 van Engeland.
Beide ploegen kregen niet of nauwelijks kansen, Peter. Ik begrijp dat je de wedstrijd niet hebt gezien?
Klopt wel. Ajax kwam snel achter en maakte snel daarna gelijk. Na de gelijkmaker was Ajax beter wat mij betreft. Tot de 45e minuut er weer onnodig een bal invloog. De tweede helft was zonder kansen voor beide partijen.
Maar goed, het was slechts om aan te geven dat het kwaliteitsverschil inderdaad niet gigantisch is
Maar goed, het was slechts om aan te geven dat het kwaliteitsverschil inderdaad niet gigantisch is
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Geloof ik ook wel. Verder kun je zo'n pot in Birmingham ook gewoon verliezen. Is geen schande, maar volgens mij heb ik vooraf gezegd (in ieder gedacht) dat we die pot gewoon gingen verliezen. Als je dat dan met 2-1 doet, waarbij de gelukkigste heeft gewonnen, dan kan ik daar wel meeleven. In een tweestrijd was een 2-1 helemaal niet zo slecht geweest.
Terug naar Oleguer: De keren dat hij ging wisselen met vdWiel vond ik hem nog het 'minst slecht'. Gezien de samenstelling van de verdediging verwacht ik dan ook dat hij nog genoeg minuten kan/gaat pakken. Na dit seizoen alleen wel afscheid nemen en dan doorselecteren, maar dat lijkt moeilijk te zijn.
Terug naar Oleguer: De keren dat hij ging wisselen met vdWiel vond ik hem nog het 'minst slecht'. Gezien de samenstelling van de verdediging verwacht ik dan ook dat hij nog genoeg minuten kan/gaat pakken. Na dit seizoen alleen wel afscheid nemen en dan doorselecteren, maar dat lijkt moeilijk te zijn.
Exact. Prutswerk van onze scouts en onze trainers. Een paar wedstrijden kijken en je ziet vanzelf dat Oleguer er niets van kan. Ik blijf me erover verbazen, hoor. In het bedrijfsleven doen ze meer moeite om een nieuwe boekhouder te screenen dan ze in het voetbal doen om een voetballer te screenen die miljoenen kost.Marillion schreef:Typisch geval van slechte scouting, of misschien wel helemaal géén scouting. Je haalt iemand met een bekende naam van een grote club. Die zal dus wel kunnen verdedigen en onze defensie kunnen leiden. Nou, mooi niet dus.
Ennuh.... waarom meldde zich geen goede Engelse club voor Oleguer? Rara..
Het stinkt aan alle kanten!
Precies, Peter. Er viel dus niets af te troeven. Terwijl elke een beetje aardige Spaanse voetballer in de belangstelling staat van Engelse clubs. Rara.
Ik denk dat Oleguer aan de straatstenen niet kwijt te raken is. Welke club gaat er nou een paar miljoen + een fors salaris besteden aan deze prutser? Nee, die hangt hier nog wel even de toerist uit. Ik las dat hij het erg naar zijn zin heeft in Amsterdam.
Ik denk dat Oleguer aan de straatstenen niet kwijt te raken is. Welke club gaat er nou een paar miljoen + een fors salaris besteden aan deze prutser? Nee, die hangt hier nog wel even de toerist uit. Ik las dat hij het erg naar zijn zin heeft in Amsterdam.
Het stinkt aan alle kanten!