Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 14, 2008 10:25 am

Soms vond ik het zelfs te ver gaan. In de tweede helft gaf hij twee keer af (eenmaal in niemandsland...) waar zelf schieten toch de beste optie was. Maar hij groeit!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jesse

Bericht door Jesse » ma jan 14, 2008 10:38 am

Hij was sowieso af en toe weer ongrijpbaar. Heerlijke speler.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 14, 2008 10:38 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kunnen we het er over eens zijn dat Suarez tegen AZ niét zelfzuchtig was?
En hij ging níet liggen!
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 14, 2008 10:44 am

Zeker wel, 1 keer. Hij sneed van de buitenkant van de 16 naar binnen met een verdediger naast hem, passeert die half, trapt dan mis en gaat liggen. Ajax kreeg een corner.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 14, 2008 10:47 am

Een keer is geen keer. Hij deed erg zijn best om op zijn benen te blijven staan.
Ik geniet van deze jongen. Van zijn creativiteit, zijn drive. Die komt er wel.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 14, 2008 10:49 am

Eensch! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 14, 2008 11:05 am

Suarez is me alleszins meegevallen. Ik was zeer scpetisch over zijn komst maar de man blijkt toch een aantal buitengewone kwaliteiten te beschikken die ik had onderschat. Zijn balbehandeling is toch dermate goed dat hij met een paar schijnbewegingen zelfs de allerbeste verdedigers het bos in kan sturen. Ook houdt hij ondanks zijn (vermeende?) egoïstische karakter, vrij vaak goed het overzicht, getuige ook zijn vele assists. Het kan nog beter trouwens. Wat ik wel goed had gezien is het feit dat hij geen goalgetter is. De scherpte van een Huntelaar heeft hij niet en dat heeft ons ook punten gekost. Bijvoorbeeld tegen Praag.

Maargoed, laten we hem niet te hard veroordelen om wat hij niet kan, er is genoeg wat hij wel kan. Aanwinst voor Ajax.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 11:20 am

De Dominee schreef:Zeker wel, 1 keer. Hij sneed van de buitenkant van de 16 naar binnen met een verdediger naast hem, passeert die half, trapt dan mis en gaat liggen. Ajax kreeg een corner.
Je bedoelt die situatie waarbij Luinige er bovenop zat om te kijken of Suarez ging vragen om een kaart, en Suarez het niet deed? Dat was geen schwalbe hoor. Het was een duel om de bal waarbij er ook contact was.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 14, 2008 11:27 am

In huize joey zijn we fan van Suárez. Natuurlijk, hij doet van alles fout, maar hij is creatief, met hem gebeurt er wat. Voor een elftal vol Maduro's komen wij ons bed niet uit. Ajax had altijd bijzondere voetballers. Cruijff met zijn strafschop, die gekke Ling, Mr. Smit Tak Kanu, Shota Arveladze. Erger dan af en toe verliezen vinden wij zitten kijken naar voetballers die hun zondagse corvee doen en zich zo snel mogelijk overal van af willen maken.

Jesse

Bericht door Jesse » ma jan 14, 2008 11:33 am

Helemaal mee eens. :worshippy.gif:

De beweging van Perez op de achterlijn van AZ was trouwens ook prachtig, jammer dat het mislukte.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 14, 2008 11:39 am

Da's inderdaad gewoon het leukste van gistermiddag: ik heb de hele middag gepassioneerd voetbal gezien en er van zitten genieten! Dat heb ik de laatste jaren zelden meer gevoeld.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 14, 2008 12:03 pm

Zonder Suarez was er voorin nog minder creativiteit geweest laat staan meer goals. Beste Aankoop sinds jaren, na Zlatan. Die sloeg in het begin ook iedereen die hem niet aanstond. :neutral.gif:
En Suarez valt veel op :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 14, 2008 2:03 pm

KJH? Davids?
IK GELOOF!!!!!!

Daniel

Bericht door Daniel » ma jan 14, 2008 3:51 pm

Suárez volgens mij ook heel vormbaar, zeker nu hij nog jong is. Als je al ziet dat hij vrij gemakkelijk (het is natuurlijk afwachten of hij het door kan zetten) zijn schwalbe habit opzij kan zetten die hij al heel zijn leven hanteert is wel een teken.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 14, 2008 3:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Da's inderdaad gewoon het leukste van gistermiddag: ik heb de hele middag gepassioneerd voetbal gezien en er van zitten genieten! Dat heb ik de laatste jaren zelden meer gevoeld.
Mee eens, ook Colin kreeg er zin in, durfde een keer mee an te vallen. Hij werd alleen bij het voorlezen van de reserves uitgefloten, maar toegejuicht toen hij in moest vallen, want De Jong als back was na 58 seconden al te zien: een misgreep. De Jong kan daar niets aan doen.

Met deze inzet en drie verdedigers erbij is het kampioenschap een serieuze optie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Arwin

Bericht door Arwin » ma jan 14, 2008 7:31 pm

Is inderdaad een topaankoop gebleken. Vond gisteren wel ( en eerdere wedstrijden ook al) dat hij zich altijd maar naar de buitenkant laat drijven. Hij brengt zichzelf daarmee in een zeer lastige hoek, waaruit hij zelf iig nooit meer kan scoren. Gisteren scoorde Ajax tot twee keer toe alsnog uit zo'n moment, maar het kunnen ook zomaar twee makkelijke ballen voor de keeper worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 7:55 pm

Dat gaf ik in de wedstrijd-topic gisteren ook al aan. Waar Suárez 1 op 1 met een veldspeler ontzettend koel is, lijkt hij 1 op 1 met de keeper nog teveel te twijfelen. Hij gaat zelden voor het snelle schot maar wijkt vaak te ver uit om de keeper te omspelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 14, 2008 7:56 pm

Tsja, als de keeper geen ruimte laat, kun je er ook niet langs.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 14, 2008 8:57 pm

Bertje schreef:Tsja, als de keeper geen ruimte laat, kun je er ook niet langs.
Aan het begin van het seizoen zocht hij de keeper nog op, tegen Inter deed hij dat ook, maar gisteren niet; volgens mij uit angst voor weer een gele kaart. Hij weet dat hij geel krijgt als hij na zo'n duel valt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 14, 2008 9:01 pm

Zo is het Demo. Hopen dat niet alle durf en creativiteit uit die jongen geramd wordt.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 14, 2008 10:38 pm

Mwoa, hij was gisteren twee keer te lang aan het treuzelen; de verre hoek was beide keren open, maar hij wachtte te lang met schieten; als hij dat ook nog onder de knie krijgt, wordt hij een fenomeen.

Ik vind hem geweldig; zodra hij de bal krijgt ga je er eens voor zitten, de kans dat hij iets bijzonders doet is groot; obligate breedtepasses zijn aan hem niet besteed. En als dat af en toe mislukt; so what? Hij heeft genoeg lef en temperament om het weer te proberen. Heerlijks voetballer, Ajax waardig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 10:48 pm

Ik ben ook al vanaf dag één bij Ajax helemaal weg van hem. Dit is het soort speler waar je je elftal op afstemt. Wat ik vooral zo mooi vind aan hem is die actie in één keer, dus zonder aanname. Die zie je iedere wedstrijd minstens een keer of twee terug.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 15, 2008 4:20 am

En ook gewoon weer achter de bal aan als je hem verliest. Deed-ie af en toe ook mooi.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 15, 2008 5:05 am

Hij is zeker goed. En hij kan best gaan liggen als hij een beetje geraakt wordt alleen moet ie ook gelijk weer opstaan. Dan is er toch niks aan de hand?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 15, 2008 1:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mwoa, hij was gisteren twee keer te lang aan het treuzelen; de verre hoek was beide keren open, maar hij wachtte te lang met schieten; als hij dat ook nog onder de knie krijgt, wordt hij een fenomeen.
Zijn traptechniek is nog niet alles: zowel bij voorzetten als bij schoten op doel. Maar: hij staat wel constant op de juiste plek én hij kan zich vrijspelen, dus de potentie is er.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie