Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Harm

Bericht door Harm » di jan 16, 2007 12:40 pm

Dan moet hij Huntelaar dit seizoen er nog 30 in laten schoppen op de manier zoals Huntelaar het beste voetbalt, een dikke strik om Huntelaar heen doen en een meevoetballende spits kopen.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 12:40 pm

:yes:
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 12:42 pm

Harm schreef:Dan moet hij Huntelaar dit seizoen er nog 30 in laten schoppen op de manier zoals Huntelaar het beste voetbalt, een dikke strik om Huntelaar heen doen en een meevoetballende spits kopen.
Ik heb het idee dat dat het verschil is met Psv, gewoon de speler zijn specifieke kwaliteiten gebruiken.En niet met allerlei " leerstof " het veld in sturen.Dat kan ie, daar gebruiken we hem voor.Punt.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 12:43 pm

Is ook het enige zinnige bij een speler die geen twee jaar meer blijft

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 16, 2007 12:49 pm

Huntelaar is toch helemaal niet gehaald voor het meevoetballen? Ik heb voor zijn transfer al vraagtekens gezet bij deze meevoetballende aspecten, maar dat was toentertijd geen issue. Hij moet gewoon die goals er in rammen en dan is er niets aan de hand.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 16, 2007 1:11 pm

Harm schreef:Dan moet hij Huntelaar dit seizoen er nog 30 in laten schoppen op de manier zoals Huntelaar het beste voetbalt, een dikke strik om Huntelaar heen doen en een meevoetballende spits kopen.
Idd gewoon die ballen er in laten trappen en voor de rest die jongen niet het veld insturen met allerlei moeilijke opdrachten die hem toch niet liggen.

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 16, 2007 1:17 pm

Ik vind hem meevoetballend eigenlijk helemaal niet zo slecht. De reden dat hij minder scoort is ten eerste dat hij niet zoals vorig jaar 99% van zijn kansen maakt en ten tweede dat zijn medespelers de bal niet meer zo makkelijk bij hem krijgen omdat alle tegenstanders op hem gefocust zijn.
Ik denk niet dat het aan het meevoetballen ligt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 1:20 pm

Arthur schreef:Ik vind hem meevoetballend eigenlijk helemaal niet zo slecht. De reden dat hij minder scoort is ten eerste dat hij niet zoals vorig jaar 99% van zijn kansen maakt en ten tweede dat zijn medespelers de bal niet meer zo makkelijk bij hem krijgen omdat alle tegenstanders op hem gefocust zijn.
Ik denk niet dat het aan het meevoetballen ligt.
Dat idee heb ik ook. Sowieso is volgens mij het grootste probleem dat het middenveld vaak voetballend tekort komt. Wellicht dat Perez daarin zou kunnen helpen, maar dan heb je weer kans dat je diepgang kwijt raakt. Ik zou gewoon met Perez, Babel en Leonardo gaan wisselen. Bij elke wedstrijd kijken wat je nodig hebt. De Mul heb je dan achter de hand indien je diep op rechts een echt aanspeelpunt wilt hebben en Huntelaar kun je indien nodig inwisselen voor iemand met meer snelheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 1:27 pm

Jöhnk schreef:OK, maar Cruijff heeft ook bepaalde spelers afgedankt. Ronald Koeman
bijvoorbeeld. Later moest Cruijff toegeven dat Koeman de beste speler was waarmee hij ooit had gewerkt.
Koeman kon ook blijven, maar hij koos voor PSV omdat PSV beter betaalde. Simpel. Vanenburg is wel vertrokken vanwege Cruijff.

Dus Ten Cate moet KJH lekker zijn gang laten gaan? Of kan zelfs de beste speler nog leren?
Met name de spelers lopen weg met de assistent van Frank Rijkaard. “Een vertrek van Henk ten Cate zou een ramp zijn voor FC Barcelona”, aldus spelverdeler Deco. Ook sterspeler Ronaldinho zou het jammer vinden als Ten Cate bij de club zou vertrekken. Ronaldinho: “Señor Henk zat mij in het begin veel achter de vodden. Ik ben daardoor een veel betere voetballer geworden dan ik was.”

www.soccerforum.nl

Maar vond Ronaldinho dat in het begin leuk? Vast niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim

Bericht door Jim » di jan 16, 2007 2:22 pm

joey, zou het niet zo kunnen zijn dat Ten Cate gewoon veel en veel te goed is voor Ajax. Dat hij zo ongelooflijk top is dat hij alleen met echte toppers kan werken.
Of is het misschien een optie om hem bij Ajax ook assistent te maken, bijvoorbeeld onder Spijkerman. Misschien dat zijn aanpak dan wel enig effect sorteert. Behalve dat de meeste Ajax-spelers onder Henk vooralsnog eerder slechter dan beter zijn gaan presteren.
Ik noem maar wat mogelijkheden om wellicht uit de malaise te komen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 2:24 pm

Wel frappant dat we de Ronaldinho's en Deco's van zijn tijd bij NAC en Vitesse nergens meer kunnen vinden, Jim. Zou het misschien kunnen dat hij ook andere spelers beter kan maken?

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 2:43 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:OK, maar Cruijff heeft ook bepaalde spelers afgedankt. Ronald Koeman
bijvoorbeeld. Later moest Cruijff toegeven dat Koeman de beste speler was waarmee hij ooit had gewerkt.
Koeman kon ook blijven, maar hij koos voor PSV omdat PSV beter betaalde. Simpel. Vanenburg is wel vertrokken vanwege Cruijff.

Dus Ten Cate moet KJH lekker zijn gang laten gaan? Of kan zelfs de beste speler nog leren?
Met name de spelers lopen weg met de assistent van Frank Rijkaard. “Een vertrek van Henk ten Cate zou een ramp zijn voor FC Barcelona”, aldus spelverdeler Deco. Ook sterspeler Ronaldinho zou het jammer vinden als Ten Cate bij de club zou vertrekken. Ronaldinho: “Señor Henk zat mij in het begin veel achter de vodden. Ik ben daardoor een veel betere voetballer geworden dan ik was.”

www.soccerforum.nl

Maar vond Ronaldinho dat in het begin leuk? Vast niet.
Wat een algemeen gelul, sorry hoor.Maar wat moet je met zulke uitspraken ?."Zat me in het begin veel achter me vodden ".Wat dan, moest ie meer meeverdedigen, was zijn vrije trap prut, moest ie meer mee gaan voetballen ?.

Dit zijn uitspraken waar je niks mee kunt.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 2:58 pm

Ik zal het Ronaldinho vragen, de volgende keer als ik hem zie. :yes:

;)

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 3:04 pm

joey schreef:Ik zal het Ronaldinho vragen, de volgende keer als ik hem zie. :yes:

;)
Doe maar.Maar die uitspraken zeggen mij niks.Het zelfde als je een reserve speler na het winnen van de EC1 finale vraagt, en ben je blij.Tuurlijk ben ik blij .. zegt ie dan ... maar eigenlijk bedoeld ie wat een klote streek om mij reserve te zetten net in deze wedstrijd.

KjH moet je laten doen waar ie goed in is, Goals maken, das goed voor hem, voor zijn marktwaarde en goed voor AJAX en het zelfvertrouwen.

Lijk wel of HtC zijn missers steeds meer afschuift op de spelers .. krijgen we zodadelijk dat gezever " tja heb ik toch altijd gezegt ik wilde een meevoetballende spits ".

Laat spelers vooral doen waar ze niet goed in zijn ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 3:10 pm

De vraag is: zit er meer in bij KJH? Is hij een Pippo Inzaghi, of kan hij behalve scoren nog meer betekenen voor zijn team? Ik kan dat niet beoordelen, jij wel?

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 3:11 pm

Ik hoef het ook niet te ontdekken in zijn laatste anderhalf jaar. We leiden op voor een ander. En daarbij krijgen we ook nog eens minder voor hem en draagt ie op het moment niet bij aan onze resultaten. What's the bloody point?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 3:16 pm

Dus Ten Cate moet zeggen: die en die gaan (waarschijnlijk) komende zomer weg, daar steek ik geen energie meer in? Wij wilden toch een trainer die spelers beter maakte?

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 3:18 pm

Ligt een beetje aan de soort spelers. Stam ga je ook niet in het kader van het leerproces anders gebruiken. Huntelaar scoort aan de lopende band als je hem goed gebruikt. Doe dat, verhoog daarmee én zijn transferwaarde én de resultaten op korte termijn en verkoop hem daarna. Leren ten koste van het resultaat (c.q. spelers beter maken) doe je alleen met die spelers met wie je doorgaat. Huntelaar is niet zo'n speler

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 3:23 pm

Maar Ajax moet toch geen handelshuis voor de grote jongens zijn?

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 3:24 pm

Het idee zal zijn dat Huntelaar het oppikt, nog beter wordt en nog meer waard.
Altijd moeilijk te zeggen wat een speler nog meer kan. Neem Wim Kieft. Die scoorde bij Ajax vooral door kopballen en intikkertjes. Maar wel aan de lopende band. Later, bij PSV, scoorde hij veel minder, maar had hij meer waarde voor het team. Toch denk ik dat Kieft baat heeft gehad bij zijn 'metamorfose'.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 3:24 pm

Je gaat toch niet een speler die binnenkort weggaat ten koste van de resultaten dingen leren? Maar goed, ik zal wel gek zijn... :sad:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 3:25 pm

Waarom gaat Huntelaar binnenkort weg? Ajax is toch geen handelshuis en moet dus haar beste spelers behouden? Je gaat toch niet in 2007 een speler verkopen die een contract heeft tot 2010 als je hem liever houdt?

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 3:26 pm

Sommige spelers zijn niet te houden

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 3:34 pm

Volgens mij zijn dat juist spelers die je moet verkopen omdat ze anders voor weinig/nop weglopen. Bij Huntelaar is dat juist niet het geval.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 3:39 pm

Als een speler weg wil kan je hem maar beter niet tegen houden.

Gesloten