Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 22, 2006 3:36 pm

Zo te zien gaat Ten Cate dus weinig optreden in het OD-topic.... :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 22, 2006 3:39 pm

Je onderschat Ajax.nl, Weekend Cees. :eusa_naughty:
,,Ik begin met een heel goed gevoel aan deze klus'', sprak Ten Cate enthousiast.
,,Ik weet natuurlijk wel wie er in de selectie van Ajax zitten, maar ik kan er nog geen gefundeerde mening over geven'', aldus de nieuwe Ajax-coach. ,,Daar ga ik eerst in de komende tijd gesprekken over voeren met Martin van Geel.''
,,We moeten tot aan de laatste dag meestrijden om het landskampioenschap en dat moeten we doen met goed voetbal.''
,,We streven ernaar om een evenwichtige selectie te krijgen die veel kwaliteit herbergt'', zei Ten Cate nadat hij zich met zijn technische staf had laten fotograferen.
,,Op deze manier laten we zien dat we een eenheid zijn'', sprak de oefenmeester toen hij met Groenendijk, Spijkerman en Grim poseerde.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 22, 2006 3:52 pm

Kowalczyk schreef:Als hij gelijk heeft, is het nog stééds een gefrustreerd stuk. Dat heeft niet zoveel te maken met wat hij beweert, alswel met de giftige toon die hij aanslaat. Het druipt er ontzettend vanaf dat Derksen hier met méér bezig is dan het maken van een inhoudelijk punt op basis van voetbalkennis.

Dit is puur venijn.

En daardoor een tikje meelijwekkend (en vooral: a-journalistiek).

K.
Inderdaad. Vreselijk onprofessioneel.

Ik ben benieuwd of Ten Cate zich vanavond kan inhouden. Ik verwacht het niet. Wat mij betreft pakt hij die Derksen ook aan, maar hopelijk wordt het geen gênante vertoning.

Vreselijk irritant dat die Derksen de carrières als voetballer van Blind en Ten Cate erbij haalde als maatstaf. Die prutser van Veendam. :redcard:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 3:54 pm

is de linksback van Veendam soms enorm gedold door de rechtsbuiten van Go Ahead in die periode?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 22, 2006 4:52 pm

De technische staf zal worden aangevuld met een looptrainer die zijn sporen heeft verdiend. Dat zei HtC net in FC Godenzonen.
Men heeft overwogen om Aron Winter aan de staf toe te voegen, maar men vindt dat Aron zelf een elftal moet gaan trainen. Overigens kunnen alle trainers binnen Ajax gaan meelopen met het eerste, in de keuken kijken.
HtC wil de taakverdeling binnen de staf niet vastleggen, maar het per situatie bekijken. Bijvoorbeeld: Groenendijk gaat met de middenvelders aan de slag, Spijkerman en Grim werken met verdediging en keepers aan het positiespel, etc. Er kan getraind worden per linie en individueel.
Stam en Perez zijn dragende spelers, maar ook zij moeten de concurrentie aangaan. HtC vindt Stam nog steeds een van de beste verdedigers in Europa.
Over KJH, die naar verluidt in de belangstelling zou staan van Barcelona, zei hij dat die beter bij Ajax kon blijven, want bij Barcelona kwam hij niet in de basis. Ooit, als trainer van NAC, wilde hij trouwens Huntelaar halen, die speelde toen nog in het tweede van PSV. En nee, KJH mag niet weg.
Verder vertelden HtC en Spijkerman over hun verleden (samen), en over hoe ze het wilden gaan aanpakken bij Ajax. Over dat laatste wilden ze niet veel kwijt, ze moesten eerst afwachten hoe de groep eruit ging zien en die leren kennen. Ook wilden ze zich niet vastleggen op een speelwijze.

O ja, wel komisch: er was een filmpje waarin Van der Lem Ten Cate feliciteerde met zijn nieuwe baan. :D
Laatst gewijzigd door joey op ma mei 22, 2006 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 22, 2006 4:56 pm

Dank je, Joey :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 22, 2006 5:21 pm

Klinkt mooi. Vooral dat er voor elke linie een trainer is gezocht is wel een keer leuk. :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 5:22 pm

joey schreef: O ja, wel komisch: er was een filmpje waarin Van der Lem Ten Cate feliciteerde met zijn nieuwe baan. :D
waarop HtC ook komisch reageerde "hij kan het maar beter menen, anders verzuip ik hem op vakantie, dan gooi ik hem van de boot" :D
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 22, 2006 5:23 pm

Als iemand ergens beelden van de persconferentie heeft hoor ik het graag. Het is op dit moment niet echt overzichtelijk hoe laat en of het sportjournaal hier uitgezonden wordt.

Thom

Bericht door Thom » ma mei 22, 2006 5:30 pm

Jöhnk schreef:Zeg ook niet dat ik de coach Ten Cate niet wil.

Ben alleen niet kapot van z'n optreden in de media.

Ik moet zeggen dat ik 'm gisteren helemaal niet zich aangevallen vond (hoe zeg je zoiets...?) ; ik vond vooral domoor Youri maar doorzeuren over die randdebielen (HtC heeft daar overigens gelijk in), en toen Ajax ter tafel kwam bleef men maar doorlullen over of de pers het nou al eerder wist of niet, bla bla interesseert geen hond, lijkt mij, alleen voetbaljournalisten, en in dat vak is weer geen hond geinteresseerd, behalve de sportjournalist zelf. Nieuwe spelers, voetbaldenkwijze, Ajax de club, en waarom, dat zijn interessante vragen voor een nieuwe trainer, niet of het al lang bekend was of niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 22, 2006 5:32 pm

Bertje schreef:Klinkt mooi. Vooral dat er voor elke linie een trainer is gezocht is wel een keer leuk. :xyxthumbs:
Dat staat er juist niet. Het staat juist niet vast, maar de verschillende trainers zullen op hetzelfde moment met verschillende linies of situaties bezig zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 22, 2006 5:45 pm

Er staat dat er voor elke linie iemand is en daar reageerde ik positief op. Je weet toch wat ik bedoel?

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 5:46 pm

Je begrijpt de uitspraak van HtC verkeerd Bertje. Kijk de uitzending nog maar een keer.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 22, 2006 5:47 pm

Ik reageerde alleen op wat joey heeft getypt. Ik heb geen AT5.

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 5:50 pm

HtC vertelde dus dat niemand een vaste rol heeft binnen de technische staf en zei "het kan dus best een keer zo zijn dat Alfons met de middenvelders bezig is, Hennie en Fred met de verdedigers en de keeper en ik met wat anders".

Het is niet zo dat Groenendijk er als ex-middenvelder speciaal bij is gehaald om de middenvelders te trainen, dat Spijkerman er speciaal is voor de verdediging. Het was puur een voorbeeld.
Jöhnk, 29 mei 2006

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 22, 2006 5:54 pm

Bertje schreef:Er staat dat er voor elke linie iemand is en daar reageerde ik positief op. Je weet toch wat ik bedoel?
Nee ik reageerde ook op het stukje van Joey, heb ook geen AT5. Dat stukje heb je verkeerd begrepen volgens mij. Maar HdG heeft dat hierboven nu ook duidelijk uitgelegd volgens mij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 22, 2006 5:55 pm

Ik bedoelde ook niet dat ze daarop geselecteerd zijn, maar ik kreeg van het stuk van joey de indruk dat ze die mogelijkheid wel open wilden laten.

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 5:57 pm

toch maar voor digitale tv gaan Bertje, waarmee je AT5 kan ontvangen, of verhuizen naar Noord Holland. Dan kan je FC Godenzonen zelf zien, en dan kan je geen verkeerde conclusies meer trekken uit Joey's samenvattingen.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 22, 2006 5:58 pm

Ik wil gaan studeren in Amsterdam, Henk, dus dat komt goed. Maar nu weer over hippe Henk.

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 5:58 pm

Bertje schreef: Maar nu weer over hippe Henk.
Ik voel me vereerd, maar topics over mij passen beter in het rommelhok ;)
Jöhnk, 29 mei 2006

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 22, 2006 5:59 pm

Bij mij hebben ze op de digitale TV ook gewoon AT5 eraf gegooid. Zou dat eigenlijk niet mogen met diditale TV dan? Ik heb CAIW.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 22, 2006 6:22 pm

Henk de Gier schreef:HtC vertelde dus dat niemand een vaste rol heeft binnen de technische staf en zei "het kan dus best een keer zo zijn dat Alfons met de middenvelders bezig is, Hennie en Fred met de verdedigers en de keeper en ik met wat anders".

Het is niet zo dat Groenendijk er als ex-middenvelder speciaal bij is gehaald om de middenvelders te trainen, dat Spijkerman er speciaal is voor de verdediging. Het was puur een voorbeeld.
Klopt. Spijkerman voegde er nog aan toe: het is niet de bedoeling dat ik sta te niksen omdat die dag toevallig niet specifiek met de verdedigers wordt getraind.
Ook zei HtC dat het kon voorkomen dat hij de veldtraining deed en dat Spijkerman observeerde of omgekeerd.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 22, 2006 6:24 pm

Arwin schreef:Bij mij hebben ze op de digitale TV ook gewoon AT5 eraf gegooid. Zou dat eigenlijk niet mogen met diditale TV dan? Ik heb CAIW.
Ligt aan je pakket en aan je kabelboer.

UPC geeft AT5 wel door in de regio Amsterdam, maar in andere regio's weer niet.

Sommige hebben een proefperiode enzovoorts.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 6:25 pm

duidelijk nu Bertje?
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 22, 2006 6:26 pm

Nu wel. Dank, jongens. Dat zal nog leuk worden als er eindelijk een boek van joey uitkomt. Mam, wat bedoelt-ie daarmee? En daarmee? En daarmee?

;)

En met niemand anders!

Plaats reactie