Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Je onderschat Ajax.nl, Weekend Cees. :eusa_naughty:
,,Ik begin met een heel goed gevoel aan deze klus'', sprak Ten Cate enthousiast.
,,Ik weet natuurlijk wel wie er in de selectie van Ajax zitten, maar ik kan er nog geen gefundeerde mening over geven'', aldus de nieuwe Ajax-coach. ,,Daar ga ik eerst in de komende tijd gesprekken over voeren met Martin van Geel.''
,,We moeten tot aan de laatste dag meestrijden om het landskampioenschap en dat moeten we doen met goed voetbal.''
,,We streven ernaar om een evenwichtige selectie te krijgen die veel kwaliteit herbergt'', zei Ten Cate nadat hij zich met zijn technische staf had laten fotograferen.
,,Op deze manier laten we zien dat we een eenheid zijn'', sprak de oefenmeester toen hij met Groenendijk, Spijkerman en Grim poseerde.
Inderdaad. Vreselijk onprofessioneel.Kowalczyk schreef:Als hij gelijk heeft, is het nog stééds een gefrustreerd stuk. Dat heeft niet zoveel te maken met wat hij beweert, alswel met de giftige toon die hij aanslaat. Het druipt er ontzettend vanaf dat Derksen hier met méér bezig is dan het maken van een inhoudelijk punt op basis van voetbalkennis.
Dit is puur venijn.
En daardoor een tikje meelijwekkend (en vooral: a-journalistiek).
K.
Ik ben benieuwd of Ten Cate zich vanavond kan inhouden. Ik verwacht het niet. Wat mij betreft pakt hij die Derksen ook aan, maar hopelijk wordt het geen gênante vertoning.
Vreselijk irritant dat die Derksen de carrières als voetballer van Blind en Ten Cate erbij haalde als maatstaf. Die prutser van Veendam. :redcard:
- Henk de Gier
- Contacteer:
De technische staf zal worden aangevuld met een looptrainer die zijn sporen heeft verdiend. Dat zei HtC net in FC Godenzonen.
Men heeft overwogen om Aron Winter aan de staf toe te voegen, maar men vindt dat Aron zelf een elftal moet gaan trainen. Overigens kunnen alle trainers binnen Ajax gaan meelopen met het eerste, in de keuken kijken.
HtC wil de taakverdeling binnen de staf niet vastleggen, maar het per situatie bekijken. Bijvoorbeeld: Groenendijk gaat met de middenvelders aan de slag, Spijkerman en Grim werken met verdediging en keepers aan het positiespel, etc. Er kan getraind worden per linie en individueel.
Stam en Perez zijn dragende spelers, maar ook zij moeten de concurrentie aangaan. HtC vindt Stam nog steeds een van de beste verdedigers in Europa.
Over KJH, die naar verluidt in de belangstelling zou staan van Barcelona, zei hij dat die beter bij Ajax kon blijven, want bij Barcelona kwam hij niet in de basis. Ooit, als trainer van NAC, wilde hij trouwens Huntelaar halen, die speelde toen nog in het tweede van PSV. En nee, KJH mag niet weg.
Verder vertelden HtC en Spijkerman over hun verleden (samen), en over hoe ze het wilden gaan aanpakken bij Ajax. Over dat laatste wilden ze niet veel kwijt, ze moesten eerst afwachten hoe de groep eruit ging zien en die leren kennen. Ook wilden ze zich niet vastleggen op een speelwijze.
O ja, wel komisch: er was een filmpje waarin Van der Lem Ten Cate feliciteerde met zijn nieuwe baan. :D
Men heeft overwogen om Aron Winter aan de staf toe te voegen, maar men vindt dat Aron zelf een elftal moet gaan trainen. Overigens kunnen alle trainers binnen Ajax gaan meelopen met het eerste, in de keuken kijken.
HtC wil de taakverdeling binnen de staf niet vastleggen, maar het per situatie bekijken. Bijvoorbeeld: Groenendijk gaat met de middenvelders aan de slag, Spijkerman en Grim werken met verdediging en keepers aan het positiespel, etc. Er kan getraind worden per linie en individueel.
Stam en Perez zijn dragende spelers, maar ook zij moeten de concurrentie aangaan. HtC vindt Stam nog steeds een van de beste verdedigers in Europa.
Over KJH, die naar verluidt in de belangstelling zou staan van Barcelona, zei hij dat die beter bij Ajax kon blijven, want bij Barcelona kwam hij niet in de basis. Ooit, als trainer van NAC, wilde hij trouwens Huntelaar halen, die speelde toen nog in het tweede van PSV. En nee, KJH mag niet weg.
Verder vertelden HtC en Spijkerman over hun verleden (samen), en over hoe ze het wilden gaan aanpakken bij Ajax. Over dat laatste wilden ze niet veel kwijt, ze moesten eerst afwachten hoe de groep eruit ging zien en die leren kennen. Ook wilden ze zich niet vastleggen op een speelwijze.
O ja, wel komisch: er was een filmpje waarin Van der Lem Ten Cate feliciteerde met zijn nieuwe baan. :D
Laatst gewijzigd door joey op ma mei 22, 2006 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Henk de Gier
- Contacteer:
waarop HtC ook komisch reageerde "hij kan het maar beter menen, anders verzuip ik hem op vakantie, dan gooi ik hem van de boot" :Djoey schreef: O ja, wel komisch: er was een filmpje waarin Van der Lem Ten Cate feliciteerde met zijn nieuwe baan. :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk schreef:Zeg ook niet dat ik de coach Ten Cate niet wil.
Ben alleen niet kapot van z'n optreden in de media.
Ik moet zeggen dat ik 'm gisteren helemaal niet zich aangevallen vond (hoe zeg je zoiets...?) ; ik vond vooral domoor Youri maar doorzeuren over die randdebielen (HtC heeft daar overigens gelijk in), en toen Ajax ter tafel kwam bleef men maar doorlullen over of de pers het nou al eerder wist of niet, bla bla interesseert geen hond, lijkt mij, alleen voetbaljournalisten, en in dat vak is weer geen hond geinteresseerd, behalve de sportjournalist zelf. Nieuwe spelers, voetbaldenkwijze, Ajax de club, en waarom, dat zijn interessante vragen voor een nieuwe trainer, niet of het al lang bekend was of niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
HtC vertelde dus dat niemand een vaste rol heeft binnen de technische staf en zei "het kan dus best een keer zo zijn dat Alfons met de middenvelders bezig is, Hennie en Fred met de verdedigers en de keeper en ik met wat anders".
Het is niet zo dat Groenendijk er als ex-middenvelder speciaal bij is gehaald om de middenvelders te trainen, dat Spijkerman er speciaal is voor de verdediging. Het was puur een voorbeeld.
Het is niet zo dat Groenendijk er als ex-middenvelder speciaal bij is gehaald om de middenvelders te trainen, dat Spijkerman er speciaal is voor de verdediging. Het was puur een voorbeeld.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Klopt. Spijkerman voegde er nog aan toe: het is niet de bedoeling dat ik sta te niksen omdat die dag toevallig niet specifiek met de verdedigers wordt getraind.Henk de Gier schreef:HtC vertelde dus dat niemand een vaste rol heeft binnen de technische staf en zei "het kan dus best een keer zo zijn dat Alfons met de middenvelders bezig is, Hennie en Fred met de verdedigers en de keeper en ik met wat anders".
Ook zei HtC dat het kon voorkomen dat hij de veldtraining deed en dat Spijkerman observeerde of omgekeerd.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Ligt aan je pakket en aan je kabelboer.Arwin schreef:Bij mij hebben ze op de digitale TV ook gewoon AT5 eraf gegooid. Zou dat eigenlijk niet mogen met diditale TV dan? Ik heb CAIW.
UPC geeft AT5 wel door in de regio Amsterdam, maar in andere regio's weer niet.
Sommige hebben een proefperiode enzovoorts.
- Henk de Gier
- Contacteer: