Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Le T. » ma mar 30, 2015 10:47 am

wimpey schreef:Tot zover privé Le T. :excited.gif:

EH is al weer bijna 3 jaar weg bij Ajax. In die 3 jaar heeft ie het ongelijk van De Boer allerminst bewezen. Als EH na Ajax nou een successtory zou zijn geworden, kan ik me voorstellen dat het als munitie tegen FdB gebruikt wordt... Maar niet wanneer het gelijk van FdB bewezen wordt.
Ik heb anders genoeg Europese wedstrijden gezien waarin Ajax wel een speler met individuele klasse had kunnen gebruiken, en het aantal mooie doelpunten per maand is er ook niet op vooruit gegaan met De Boer. Het gelijk van De Boer zou bewezen zijn wanneer hij ander bijzonder talent wel had laten functioneren. Je kunt je nog aan die kampioenschappen met zeer lage puntentotalen vastklampen, maar het gebrek aan individuele klasse is ook jou niet ontgaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Lionel » ma mar 30, 2015 11:15 am

Fiorentina had ook wel wat klasse kunnen gebruiken. Of al die andere clubs waar hij gedumpt werd.

El Ham heeft echt een paar wonderschone goals gemaakt. Echt te mooi. Maar hij heeft gewoon een kukutmentaliteit. Al zie ik hem liever in de spits dan de kneuzen die er nu rondlopen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » ma mar 30, 2015 11:20 am

Lionel schreef: Maar hij heeft gewoon een kukutmentaliteit.
En met Siem in de spits en dankzij Siem haalde Ajax die 3e ster binnen.

Dat was met Jol en EH dat seizoen niet gelukt, want qua spel en resultaten zat er de klad in.

Jol is trouwens ook aardig in de vergetelheid geraakt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Duke » za apr 04, 2015 8:17 pm

Jol is de beste trainer volgens Raiola. Het succes van De Boer is voor een belangrijk deel te danken aan het werk van Jol voor hem. Staat in een interview met hem, vandaag in het AD. Dit is de korte versie, staan ook aardige zaken in.
Sinds deze week mag iedereen zich zaakwaarnemer noemen. De FIFA schafte per 1 april de licentie af, tot tevredenheid van Mino Raiola (47), de meest controversiële spelersmakelaar van ons land en ver daarbuiten. Maar wat drijft hem? Waarom zoekt Raiola altijd de confrontatie? En hoe schaakt hij op het grote bord vol belangen? ,,Tonny Vilhena had afgelopen zomer weg moeten gaan bij Feyenoord. Zó zonde.''

,,Mijn doel is altijd geweest om de beste te worden in dit vak'', zegt Mino Raiola, ergens halverwege het interview, terwijl hij zijn leesbrilletje schoonveegt met het katoen van zijn lichtblauwe polo.

Wanneer ben je in dit vak precies de beste?
,,Dat moeten anderen maar bepalen.''

Maar wat vind je zelf: bén je de beste?
,,Dat denk ik wel. Ja, ik ben wel de beste. Nu ik er zo over nadenk.''

Welkom in de wereld van Carmine 'Mino' Raiola, de Italiaans/Nederlandse zaakwaarnemer you love to hate. Een man van ongepolijste, schurende teksten, niet gehinderd door een vorm van valse bescheidenheid. Een charmante praatjesmaker, maar ook een intrigerende pion op het schaakbord van het internationale voetbal, manoeuvrerend tussen gezworen vijanden en trouwe vrienden.

,,Geld vind ik totaal niet belangrijk'', zegt Raiola. ,,Ik zou moeiteloos met minder kunnen leven, geen enkel punt. Maar geld is wél een scorebord voor succes. En op dat scorebord ben ik heel succesvol, ja. Ooit zou ik nog wel eens een voetbalclub willen kopen, en daar dan al mijn ervaring en kennis op projecteren. Bij Queens Park Rangers was ik een tijdje geleden heel dichtbij. Als die niet op één doelpunt gepromoveerd waren naar de Premier League, was die deal rondgekomen. AS Roma had ik ook bijna. AC Milan zou ik ook wel willen kopen, maar wel tegen een goede prijs. ''

Voorlopig zitten we gewoon in Haarlem, de stad waar hij opgroeide, in een statig pand dat Raiola ooit voor zijn ouders kocht, midden in het centrum. De deur staat letterlijk open. Zijn vader loopt even binnen met een vriend. Italiaanse kennissen geven wat spullen af. Pal voor de deur bewaakt een chauffeur de Porsche van Raiola, voorzien van Monegaskisch kenteken. Een oudere man loopt binnen zonder iets te zeggen, ploft neer op de bank, en valt al snel in slaap.

,,Ik hou van orde'', zegt Raiola niettemin. ,,Van een kapstok bij de deur, waar je - typisch Nederlands - je jas kunt ophangen. Maar tegelijk ben ik van de Italiaanse hartelijkheid. Warmte. Familie. Reuring.''

Raiola leeft letterlijk uit zijn koffer, reizend langs alle uithoeken van de wereld. Vorige week was hij in Florida, New York en China, daarna een paar dagen in Nederland. Straks: via Monaco naar Italië en Engeland. Terwijl hij praat, licht onophoudelijk het schermpje op van zijn telefoon, ten teken dat er wéér een bericht of oproep binnenrolt.

,,Per jaar ben ik ongeveer dertig dagen bij mijn gezin, schat ik. Dat is weinig, ja. Ik ben niet de beste vader van de wereld, dat besef ik terdege. Van de andere kant: alles in het leven heeft een prijs. Als je 100 procent geeft, kom je altijd ergens anders tekort. Ik heb het mooiste leven dat er bestaat, maar ik heb er een egoïstische keuze voor moeten maken. Het heeft me mijn gezinsleven gekost, maar mijn twee zoons weten: ik ben altijd één vlucht van hen vandaan."

Zo groot als de afstand vaak is tot zijn eigen kinderen, zo omgekeerd evenredig werkt dat bij veel voetbalvaders, nauw betrokken als ze zijn bij de loopbaan van hun zoon. In het werkveld van een zaakwaarnemer botst dat soms, zoals bij Feyenoorder Tonny Vilhena, tot voor kort een cliënt van Raiola.

,,Ik heb een fout gemaakt met Vilhena'', bekent de Haarlemmer. ,,Een fantastische voetballer en een geweldig ventje, maar ik had eerder moeten zien dat het tussen mij, Tonny en zijn vader niet klikte. We hadden alleen maar irritaties, meer met zijn vader dan met hemzelf. Maar ik had zó veel vertrouwen in die jongen. Hij was hot vorig jaar hè? Grote clubs hadden serieuze interesse: Juventus, Atlético, Real Madrid, Liverpool, Chelsea. Maar hij wilde niet weg.''

Raiola slaat op zijn hart, alsof er een denkbeeldig clubembleem op zijn borst staat. ,,Vilhena en zijn vader wilden per se bij Feyenoord blijven. Ik begrijp dat best, hoor. Maar Zlatan, Maxwell, Nedved: allemaal jong toen ze weggingen bij hun familie. Niemand gaat naar de top zonder te lijden. En kijk nu eens: Feyenoord heeft een concurrent gehaald (Toornstra, red.) en Tonny is zijn plek kwijt. Onbegrijpelijk. Vilhena had 12 miljoen kunnen opleveren. Nu een fractie van dat bedrag. Zo zonde. Voor Feyenoord, maar ook voor hem.''

Je hebt de naam spelers jong 'weg te brengen', zoals dat in jargon heet. Is dat wel altijd in het belang van de speler?
,,Spelers zijn niet mijn slaven. Ik werk niet met contracten, dat vertik ik. Ze zijn volledig vrij. In alles. Ik heb nog nooit tegen een speler gezegd: jij moet daarheen. Alles gaat in overleg. Wat wil jij? Wat zijn de opties? Hoe zie jij je ontwikkeling? Ik luister goed, we maken samen een plan - en ik ga daar vervolgens vol voor, dwars door muren desnoods, met alles wat ik in me heb. En het ligt ook wel eens bij de club, hè. Bij Ajax begeleid ik Donyell Malen, het grootste talent dat er rondloopt. Is alweer een tijdje zestien maar Ajax heeft me nog steeds niet benaderd voor een gesprek. Raar toch?"

Je gelooft niet dat een speler éérst onomstreden de beste moet zijn in de Eredivisie, voordat hij naar het buitenland gaat?
,,Jawel. Dat is de ideale weg. Maar het punt is: wie zegt mij dat die speler die route ook werkelijk gaat bewandelen? Achteraf is het makkelijk, maar elke situatie is anders. Ricardo Kishna heeft geen chemie met Frank de Boer. Daarmee beweer ik niet dat De Boer een slechte trainer is, maar de situatie ligt er wél. Op zo'n moment moet je je afvragen wat het beste is voor Ricardo. Daar ben ik voor.''

Moet een jongen als Kishna niet bang zijn voor eenzelfde scenario als Ouasim Bouy, een ander groot Ajax-talent? Te vroeg naar het buitenland gaan en in de vergetelheid raken?
,,Achteraf had Bouy beter bij Ajax kunnen blijven. Dat durf ik nu best te zeggen. Maar wat mensen misschien niet weten: Ouasim wilde helemaal niet weg. Hij vond bij Frank de Boer echter geen vertrouwen, geen warmte, geen uitleg en geen communicatie. Ik heb toen in januari aan Ajax gevraagd: willen jullie dat hij blijft of moet-ie weg? Er kwam geen duidelijk antwoord. Weg dus. Ik heb Ouasim niet weggebracht, dat heeft Ajax zelf gedaan. Ik heb alleen gefaciliteerd dat hij naar de best mogelijke club kon. Dat werd Juventus.''

Hij speelt nu bij Panathinaikos. Ousama Assaidi ging naar Liverpool, maar speelt nu in de woestijn. Neem je jezelf zoiets kwalijk?
,,Die jongens zijn wel financieel onafhankelijk nu. Dat is niet leidend, maar het telt óók in een voetbalcarrière. Iedereen die anders beweert, is hypocriet. Bouy werd aan Brescia uitgeleend. Op de dag dat Juventus hem terug wilde halen, raakte hij ernstig geblesseerd. Heeft hem een jaar gekost. Brendan Rodgers wilde Assaidi dolgraag hebben, wist alles over hem. Ik bedoel maar: wat is te voorzien? Wat is werkelijk te voorspellen in deze wereld?''

Maar dat is toch juist de kunst: inschatten wat goed is voor een speler? Wat de beste stap is?
,,Neem Zlatan. Ik heb een jaar lang wekelijks mensen van Barcelona aan de lijn gehad voor Zlatan. Werd gek gebeld door ze. Zes, zeven besprekingen gevoerd. Hij moest en zou naar Barcelona, dat 86 miljoen euro wilde betalen. Bij zijn presentatie zat 76.000 man op de tribune. Ga jij me dan vertellen dat ik had moeten voorzien dat hij in januari niet zou spelen? Wie had dát kunnen voorspellen? Je maakt steeds afwegingen. Vaak de goede, soms de verkeerde."
http://www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 04, 2015 8:19 pm

Ah, Jol is een topper. Waar werkt hij tegenwoordig?

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Lionel » za apr 04, 2015 8:22 pm

Zlatan en Bouy vergelijken :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door mattie » zo apr 05, 2015 10:37 am

Weer geen basis plaats.. volgens ad heeft Kishna aangegeven weg te willen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2015 10:51 am

En dan? Sigthorsson heeft ook aangegeven weg te willen. :confused.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo apr 05, 2015 11:15 am

"Die jongen is wel financieel onafhankelijk nu".

Meer hoef ik niet te lezen.

Voor de rest, zonde dat het zo loopt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ricardo Kishna

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 05, 2015 11:19 am

Jöhnk schreef:En dan? Sigthorsson heeft ook aangegeven weg te willen. :confused.gif:
Waarna ie een jaartje bijtekende...

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door columbus » zo apr 05, 2015 11:37 am

Het is gewoon treurig dat Ajax een jongen als Kishna nog geen contractverlenging heeft aangeboden. Zeker wanneer je het afzet tegen alle middelmaat dat inmiddels wel al heeft verlengt. Maar ja, ze houden tegenwoordig meer van jongens die keurig in de pas lopen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 05, 2015 11:39 am

Denk je nu echt dat Kishna zal bijtekenen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door columbus » zo apr 05, 2015 11:43 am

Ajaciedjuh schreef:Denk je nu echt dat Kishna zal bijtekenen?
Nee, natuurlijk niet. Als Ajax in de winterstop een aanbieding had gedaan wel, nu niet meer. En dat vind ik echt dood- en doodzonde. Zeker als je nu ook weer naar Utrecht - Ajax kijkt, Schone op linksbuiten. Dat is gewoon armoedig. Is Krishna op dit moment zoveel minder? Daar geloof ik niets van, de Boer heeft gewoon de pik op hem.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 05, 2015 11:44 am

Je gaat toch geen speler opstellen die weg wil!? Ik zie ook liever Kishna dan Schöne op linksbuiten, maar geen spelers die weg willen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo apr 05, 2015 12:19 pm

Duke schreef:Jol is de beste trainer volgens Raiola.
Natuurlijk. Jol was nooit te beroerd om een afdankertje van hem onderdak te verschaffen.

Jol is corrupt. De Boer is in elk geval eerlijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2015 1:46 pm

Ajaciedjuh schreef:Je gaat toch geen speler opstellen die weg wil!? Ik zie ook liever Kishna dan Schöne op linksbuiten, maar geen spelers die weg willen.
Dat argument wordt selectief gebruikt. Zo mocht Moisander laatst nog opdraven. En Siggie....ach, laat ook maar.

De Boer moet zijn sterkste spelers opstellen, zo simpel is het. Van Rhijn stapelt de wanprestaties opeen in de laatste maanden. Dan moet je gewoon ingrijpen. Dat eindeloze geduld is leuk, maar gaat al een tijdje ten koste van het topsportklimaat. Ik denk bovendien dat Van Rhijn wel een reality-check kan gebruiken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo apr 05, 2015 1:55 pm

Moisander moest zo nodig blijven. Dan maar geen transfersom. Vervolgens wordt hij niet opgesteld. :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Hij speelt niet goed, maar dat deed hij voor de winterstop ook al niet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 05, 2015 1:55 pm

Zit een groot verschil in. Kishna zoekt bewust via zijn zaakwaarnemer het conflict op. Kolbeinn en Moisander heb ik dat nooit gehoord. Sterker nog met Moisander wil Ajax niet verder.

Als Eto'o :666.gif: was gekoemen (of andere ervaren spits), dan was Kolbeinn ook weggeweest.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo apr 05, 2015 2:00 pm

Moisander en Sig zijn volgzamer? Is dat het? :confused.gif:

Sig zou een Arena-verbod moeten krijgen. In plaats daarvan staat hij steeds weer in het basis. Natuurlijk zoekt hij het conflict niet op.

Sig, Boilesen, Van Rhijn, ze lopen ongetwijfeld weg met De Boer. Ze hebben onbeperkt krediet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door brigade zuid » zo apr 05, 2015 2:06 pm

De Boer houd van brave hendrikjes. Kan nog leuk worden mocht ie ooit de stap naar het buitenland maken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo apr 05, 2015 2:12 pm

Het verschil is dat Kishna talent heeft en die andere twee niet of in mindere mate.

De Boer zou naar volgend seizoen toewerken. Als je dan de opstelling ziet?????
Ik kan er geen chocola van maken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2015 2:20 pm

Blijkbaar komt Sigthorsson voor in de plannen voor volgend seizoen. Vergeet niet dat hij tot 2016 vastligt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo apr 05, 2015 3:36 pm

Dat gebeurt vanzelf. Welke club wil hem hebben?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Mano » di apr 07, 2015 12:20 pm

Ik word wel moe van het adoreren van Kishna.

Hij presteert geen ene moer. 1x in de 10 wedstrijden legt hij hem op iemand zijn stropdas of scoort hij zelf.
die andere 9x is hij veld-vulling.

'ja maar, Sig, Boilesen en Schone hebben wel krediet'
klopt, dat is toch geen hogere wiskunde?
Als je hard werkt op de training, Ja Meneer zegt, doet wat er gevraagd wordt, dan krijg je meer kansen dan wanneer je bijgoochem doet.
Als je bijgoochem doet, moet je wel zorgen dat je daden voor zichzelf spreken.

dat laatste doet hij niet, dus is je krediet snel op.


Ajax is zo'n jong team dat een talent zich al snel 'de beste' vind en zich daar ook na gaat gedragen.
als je meer kwaliteit in de selectie zou hebben, trek je zo'n talent zo weer met beide voetjes op de grond.
Nu heeft ie het in zijn bol en kan je hem niks meer leren. Hij neemt het toch niet van iemand aan.
Hij moet even leren (in het buitenland) dat hij nog geen flikker voor stelt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » di apr 07, 2015 1:01 pm

Mano schreef:Ik word wel moe van het adoreren van Kishna.

Hij presteert geen ene moer. 1x in de 10 wedstrijden legt hij hem op iemand zijn stropdas of scoort hij zelf.
die andere 9x is hij veld-vulling.

'ja maar, Sig, Boilesen en Schone hebben wel krediet'
klopt, dat is toch geen hogere wiskunde?
Als je hard werkt op de training, Ja Meneer zegt, doet wat er gevraagd wordt, dan krijg je meer kansen dan wanneer je bijgoochem doet.
Als je bijgoochem doet, moet je wel zorgen dat je daden voor zichzelf spreken.

dat laatste doet hij niet, dus is je krediet snel op.
Dat is, met alle respect, de verkeerde manier van denken. Op de Herdgang hangt geloof ik een bord met een spreuk die daarop slaat. 'Middelmaat verslaat talent als talent niet hard werkt', blablabla... Dat is VMBO-wijsheid. Met middelmaat schiet je bij een club als Ajax (of PSV) niets op.

Het gaat in het voetbal om talent. Opleiders en trainers (bij Ajax) moeten zorgen dat ze de meest getalenteerde spelers aan het voetballen krijgen. Elke keer als je een toptalent verliest, is dat een nederlaag voor de opleiding en de club. Zo moet je er tegenaan kijken. Het mag niet te vaak gebeuren, anders doe je iets helemaal verkeerd.
Falende opleiders en trainers leggen de Zwarte Piet graag bij de speler. Lang niet altijd terecht.

Kishna lijkt me geen domme jongen. En geen luie, onhandelbare jongen. Wel een kritische en een eerzuchtige jongen.

Zal best dat Sig zijn stinkende best doet op de training. Heb je niets aan.

Plaats reactie