Dus is het gemiddelde salaris over zijn contractduur 450.000? En dan zou een nieuw contract waarschijnlijk uitkomen op 650.000? Vind ik niet teveel voor een basis speler en eentje die het momenteel gewoon goed doet en als hij deze lijn doorzet dan kan hij ons misschien nog wel eens gaan verrassen.Peter schreef:Volgens NuSport kreeg hij eind 2008 een contract van 250.000 per jaar wat weer in zou gaan per 1 januari 2009. In dit contract zit een jaarlijkse verhoging van een ton opgenomen, aldus datzelfde blad. Als dit allemaal waar is, dan zit hij per 1 januari 2013 dus op 650.000 euro. Gelet op zijn positie in het elftal en zijn groei vind ik dat veel teveel van het goede.Raymon schreef:Hoeveel verdient ie dan nu?Peter schreef:Snap wel dat Ajax terughoudend is. Hij heeft een contract getekend bij van Basten en Blind en dat contract staat in geen verhouding tot zijn prestaties. Als je die jongen een nieuw contract geeft, dan moet hij gewoon fors inleveren.
Daley Blind
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Daley Blind
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Contacteer:
Laat ik trouwens voorop stellen dat zulke bedragen eigenlijk helemaal niet normaal zijn maar goed, we hebben het over voetbal...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gemiddeld gezien staat Daley er zelf ook niet zo gunstig op. Het contract is opgesteld door twee nitwits die er klaarblijkelijk vanuit gingen dat Daley Blind in de contracttijd zou uitgroeien tot een verdienstelijke basisspeler. Nu aan het einde van het contract verdient hij 650.000 per jaar en het is de vraag of dat conform zijn kwaliteit is. Een gemiddelde berekenen heeft niet zoveel zin.
Wat mij betreft is zijn salaris per 1 januari 2013 niet conform de kwaliteiten van Daley. Daarom zal het (eventueel nieuwe) voorstel ook wat lager moeten zijn dan dit salaris per 1 januari 2013. Daley Blind laat wel zien dat hij een redelijke selectiespeler is, die nu nota bene wat stapjes lijkt te maken.
Wat mij betreft is zijn salaris per 1 januari 2013 niet conform de kwaliteiten van Daley. Daarom zal het (eventueel nieuwe) voorstel ook wat lager moeten zijn dan dit salaris per 1 januari 2013. Daley Blind laat wel zien dat hij een redelijke selectiespeler is, die nu nota bene wat stapjes lijkt te maken.
Gewoon weer opnieuw een contract samenstellen. Te beginnen met iets van 3 ton. En dan kijken of hij aan het einde van het seizoen stappen heeft gemaakt.
IK GELOOF!!!!!!
Ik heb sterk m'n twijfel over deze jongen , maar om nou te zeggen dat die fout op fout maakt elke wedstrijd, daar kan ik hem niet op betrappen. Zijn vader speelde ook altijd onopvallend en sober. Dat zijn normaal stille krachten , maar ja iets meer beter anticiperen en je snelheid verbeteren (speedboot mentaliteit
) dan kan het nog wat worden misschien ?

Ik heb het idee dat deze jongen erg wordt afgerekend op zijn achternaam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vind dat hij het momenteel goed doet, dus als hij zo doorgaat heb ik geen klagen. Ik heb alleen van vorige seizoenen nog een aantal wedstrijden op mijn netvlies staan waar ik met samengeknepen billen naar zijn 'verdedigende' acties tegen snelle rechtsbuitens heb zitten kijken. De kritiek was toen gewoon terecht en dat heeft niks met zijn achternaam te maken.
Bij heel veel jonge spelers is kritiek terecht. Logisch, hoort bij het leerproces. Maar bij Blind was/is het meedogenloos, zonder marges. En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat sjagrijn over zijn vader daarbij meespeelt.Arthur schreef:Ik vind dat hij het momenteel goed doet, dus als hij zo doorgaat heb ik geen klagen. Ik heb alleen van vorige seizoenen nog een aantal wedstrijden op mijn netvlies staan waar ik met samengeknepen billen naar zijn 'verdedigende' acties tegen snelle rechtsbuitens heb zitten kijken. De kritiek was toen gewoon terecht en dat heeft niks met zijn achternaam te maken.
Sowieso vind ik dat er nogal hard geschoffeld wordt bij jonge spelers. Maar dat is de nieuwe mores: een jonge speler moet er vanaf dag één staan. Anders kan hij er geen kloten van...
Tenzij je het predikaat 'supertalent' hebt. Dan krijg je eindeloos krediet (Eriksen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zo jong is Blind niet meer.
Klopt. En dus is hij ook een steeds betrouwbaarder factor in het elftal.Arthur schreef:Zo jong is Blind niet meer.
- InnerHarbour
Delay Blind kan helemaal niets, niveau Veendam, teert volledig op zijn achternaam.
YNWA
Ik heb hem altijd een mooie voetballer gevonden. Maar hij speelt op een positie waarbij hij liever te vaak een bal moet wegrossen dan dat hij daar balverlies lijdt. Vind hem de laatste weken wel met sprongen vooruit gegaan. Beter dan Dijks en Koppers. Een van die twee moeten ze verhuren.
IK GELOOF!!!!!!
Hij zit net zo lang bij de selectie als bijv. Alderweireld. En is van dezelfde leeftijd. Dan moet je gewoon concluderen dat Alderweireld (een stuk) verder is. Al vind ik dat Blind zich ontwikkelt. Bleef in Dortmund bijv. prima op de been tegen hun sterke rechterkant.Zeux schreef:Ik heb het idee dat deze jongen erg wordt afgerekend op zijn achternaam.
Tijdens Ajax - psv en Ajax - AZ (2e helft) was hij gewoon slecht. En dat heeft niets met zijn achternaam te maken. Ik denk dat het bij Blind vooral een kwestie van (gebrek aan) (zelf)vertrouwen is.
Ik zie Blind i.i.g. veel liever op LB dan Dijks. Die heeft de motoriek van een barkruk.
- peter
Eens zien hoe dit topic er na Twente-thuis bij ligt. Het blijft een zware tekortkoming dat die jongen de 100 meter in 18 seconden aflegt. Die gozer heeft de startsnelheid van een Tin Lizzie.
Maar zonder directe tegenstander is hij best aardig. Houdt het veld goed breed en positioneert zich beter en beter. Gegeven het feit dat een goede linksback schaars is, is hij een prima optie. Sterker nog, hij is gewoon één van de betere linksbacks in Nederland.
Maar zonder directe tegenstander is hij best aardig. Houdt het veld goed breed en positioneert zich beter en beter. Gegeven het feit dat een goede linksback schaars is, is hij een prima optie. Sterker nog, hij is gewoon één van de betere linksbacks in Nederland.
Peter schreef: Sterker nog, hij is gewoon één van de betere linksbacks in Nederland.
Nou, dat zeg je nu na een reeks van drie goede wedstrijden van hem. Wat mij betreft is het echt nog afwachten of het daadwerkelijk om vooruitgang gaat of dat het gewoon een goede reeks is, waarna we weer het 'oude' Blind krijgen. Ik hoop (en denk) dat het weldegelijk om vooruitgang gaat en dat hij de goeie kant op ontwikkelt, maar zulke uitspraken vind ik veel en veel te voorbarig.
Ik had die jongen eigenlijk al tig keer afgeschreven. Geen snelheid, geen felheid, geen fysiek, slechte motoriek... Zag het gewoon echt niet in hem zitten. Nu vind ik ook dat hij het meer dan prima doet, hij heeft echter wel heel veel tijd gekregen, veel meer dan andere talenten in zijn situatie. Ik denk dat zijn achternaam hem daarin alleen maar heeft geholpen hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Stel dat hij Daley de Vries heette en zijn vader nooit in het eerste van Ajax had gespeeld, laat staan aanvoerder is geweest en de CL en wereldbeker had gewonnen; denk je dan echt dat hij ooit het eerste had gehaald?Zeux schreef:Ik heb het idee dat deze jongen erg wordt afgerekend op zijn achternaam.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Geen idee. Er is nu een stoet aan jeugdspelers die bij het eerste zit en waarvan ik jullie regelmatig hoor zeggen: die kan er ook geen klote van, wat doet die in de A1, die gaat het nooit halen. Had met Daley de Vries ook kunnen gebeuren.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Stel dat hij Daley de Vries heette en zijn vader nooit in het eerste van Ajax had gespeeld, laat staan aanvoerder is geweest en de CL en wereldbeker had gewonnen; denk je dan echt dat hij ooit het eerste had gehaald?Zeux schreef:Ik heb het idee dat deze jongen erg wordt afgerekend op zijn achternaam.
Punt is dat hij het nu wél aan het bewijzen is. En ik erg het idee heb dat hij extra in de gaten werd gehouden, juist vanwege de verdenking van nepotisme. Dat hij dus extra kritisch in de gaten werd gehouden dan andere spelers die als talentvol de A1 haalden. Jongen heeft wagonladingen kritiek gekregen van supporters. Lijkt hij prima doorheen te komen, dus met zijn mentale weerbaarheid zit het in ieder geval wel goed.
- raymon
- Contacteer:
Alsof De Boer Blind zou opstellen omdat jij Blind heet? Kom toch op zeg
- peter
Je begrijpt me verkeerd. Zelfs Blind in matige doen is nog één van de betere linksbacks van Nederland, maar dat komt niet door Blind natuurlijk. De rest van de linksbacks in Nederland is van een dusdanig niveau dat je al gauw bij de 'top' zit. Van Aanholt? Kan er geen zier van. Braafheid? Kan er weinig van. Donny Gorter? Neuh. Burnet? Welnee. Breuer? Haha. El Akchaoui? Hihi. Bulthuis? Ach, ach. Het is kommer en kwel natuurlijk. Alleen Feyenoord en PSV zijn in staat om 'iets fatoenlijks' neer te zetten. En bij clubjes als RKC en Zwolle lopen nog wel aardige backs rond, maar natuurlijk van een heel ander niveau.Mr. Ajax schreef:Nou, dat zeg je nu na een reeks van drie goede wedstrijden van hem. Wat mij betreft is het echt nog afwachten of het daadwerkelijk om vooruitgang gaat of dat het gewoon een goede reeks is, waarna we weer het 'oude' Blind krijgen. Ik hoop (en denk) dat het weldegelijk om vooruitgang gaat en dat hij de goeie kant op ontwikkelt, maar zulke uitspraken vind ik veel en veel te voorbarig.Peter schreef: Sterker nog, hij is gewoon één van de betere linksbacks in Nederland.
Ik vind Blind niet van een hoog niveau, maar in Nederland is het over het algemeen al knap als je een bal vooruit kan trappen op die positie.
Blind moet werken aan zijn inhoud en aan zijn fysiek. Zorgen dat hij er 10x per wedstrijd overheen kan gaan. Dat een rechtsbuiten achter hem aanloopt. Moet kunnen bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
De Boer stelt Blind op omdat hij niks beters heeft maar daat wil niet zeggen dat hij daarom niet eigenlijk bij Veendam zou moeten spelen, dat hij daarom niet op zijn achternaam teert. Die gozer was niks, is niks en zal nooit wat worden, tis wachten tot het voor de zoveelste keer weer helemaal mis gaat.Raymon schreef:Alsof De Boer Blind zou opstellen omdat jij Blind heet? Kom toch op zeg
YNWA
Met weinig respect....kletskoek! Bij jou heb ik echt het idee dat je niet oordeelt op basis van het voetbal.InnerHarbour schreef:De Boer stelt Blind op omdat hij niks beters heeft maar daat wil niet zeggen dat hij daarom niet eigenlijk bij Veendam zou moeten spelen, dat hij daarom niet op zijn achternaam teert. Die gozer was niks, is niks en zal nooit wat worden, tis wachten tot het voor de zoveelste keer weer helemaal mis gaat.Raymon schreef:Alsof De Boer Blind zou opstellen omdat jij Blind heet? Kom toch op zeg
Blind is gewoon een redelijke voetballer met behoorlijk wat inzicht. Geen topper, maar de manier waarop jij hem afserveert lijkt meer op een soort haat dan op analyse.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Inderdaad, Blind zal bij de gemiddelde Eredivisie club als aanwinst worden binnengehaald, kijk maar hoe hij in Groningen werd gewaardeerd.
Ik denk dat iedereen sterk twijfelt of Blind op langere termijn voldoende niveau heeft voor Ajax, hij presteert momenteel echter ruim voldoende. Om hem dan weg te zetten als een matige Jupiler speler slaat echt helemaal nergens op.
Ik denk dat iedereen sterk twijfelt of Blind op langere termijn voldoende niveau heeft voor Ajax, hij presteert momenteel echter ruim voldoende. Om hem dan weg te zetten als een matige Jupiler speler slaat echt helemaal nergens op.