Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 16, 2008 4:45 pm

Zoals ik in een eerdere post al eens zei:

Onder Verbeek speelden Pranjic en Beerens als buitenste middenvelders en niet als vleugelspelers. Ze stonden in balbezit helemaal niet zo diep en daardoor kreeg met name Sulejmani heel veel vrijheid.

Het Heerenveen van vorig seizoen is qua speelwijze totaal niet te vergelijken met het Ajax van dit seizoen.Bij Heerenveen had Sulejmani veel meer vrijheid dan hij nu zal krijgen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 4:50 pm

Je plaats blijft een beetje hangen. Zo diep stonden Sarpong en Leonardo ook niet. Nogmaals: dit is allemaal al door Jöhnk gezegd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 16, 2008 4:59 pm

Ja weet je waarom mijn plaat blijft hangen? Omdat jij steeds dezelfde vragen stelt. :smallgrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 5:01 pm

Ja hoi, jij stelt dat Sulejmani vorig seizoen meer vrijheid kreeg. Wij vragen je dat te verhelderen en jij geeft jouw kijk op het geheel. Wij weerleggen dat echter en vervolgens kom jij doodleuk met hetzelfde verhaal. Zou het nou werkelijk aan de vraagstelling liggen?

En met niemand anders!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 16, 2008 5:03 pm

Voorzover ik weet heb ik op elke weerlegging gereageerd.

Waar heb ik volgens jou nog niet op gereageerd dan?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 5:12 pm

Er is een verschil tussen reageren en beargumenteerd reageren:
Hoeladans schreef:Oh maar ik vond hem ook zeker niet slecht spelen hoor, dat zei ik ook helemaal niet. Ik denk alleen niet dat hij bij Ajax net zo gaat uitblinken als dat hij bij Heerenveen deed omdat het team nou eenmaal veel minder op hem afgestemd is.
Maar goed, dit begint een vervelende discussie te worden.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » di sep 16, 2008 5:18 pm

Bertje schreef:Er is een verschil tussen reageren en beargumenteerd reageren:
Raar, jij doet zelf niets anders dan reageren en dan van iemand anders vragen om beargumenteerd te reageren?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 5:23 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » di sep 16, 2008 7:17 pm

Dacht dat die spelers het sterkst waren als ze in de buurt van Stekelenburg zijn.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 16, 2008 7:24 pm

Bertje schreef:Er is een verschil tussen reageren en beargumenteerd reageren:
Hoeladans schreef:Oh maar ik vond hem ook zeker niet slecht spelen hoor, dat zei ik ook helemaal niet. Ik denk alleen niet dat hij bij Ajax net zo gaat uitblinken als dat hij bij Heerenveen deed omdat het team nou eenmaal veel minder op hem afgestemd is.
Maar goed, dit begint een vervelende discussie te worden.
Beetje raar en flauw om dat kleine stukje te quoten want ik heb in de rest van mijn posts voortdurend mijn mening beargumenteerd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 16, 2008 7:26 pm

Bertje schreef:Maar word nu eens concreet. In hoeverre had hij bij Heerenveen meer vrijheid dan hij bij Ajax kan hebben? Je voorbeeld van Pranjic en Beerens gaat, zoals Jöhnk al aangaf, dus niet op.
Omdat Ajax 4-3-3 speelt. Met Suarez dus ook. Bij Heerenveen was het aanspeelpunt Sibon en zwermde Sulejmani er om heen. Bij Ajax speelt ook Suarez daar nog eens omheen. Is dat vrijheidsbeperkend? Ja, in zekere wel. Wordt hij daardoor minder gevaarlijk? Nee, dat ook niet.

Beloki

Bericht door Beloki » di sep 16, 2008 7:27 pm

Bertje schreef:Er is een verschil tussen reageren en beargumenteerd reageren.
Je weet het dus wel. Jammer dat je zelf vaak de eerste optie kiest.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 8:07 pm

Peter schreef:Omdat Ajax 4-3-3 speelt. Met Suarez dus ook. Bij Heerenveen was het aanspeelpunt Sibon en zwermde Sulejmani er om heen. Bij Ajax speelt ook Suarez daar nog eens omheen. Is dat vrijheidsbeperkend? Ja, in zekere wel. Wordt hij daardoor minder gevaarlijk? Nee, dat ook niet.
Bij Heerenveen speelde ook Bradley en Pranjic nog om Sibon. Wat is je punt? Of je nu met één, twee, drie of tien aanvallers speelt, je kunt sowieso nooit twee spelers op dezelfde plek hebben.

Punt is dat Suárez en Sulejmani allebei andere sterke punten hebben (die andere posities vragen) en dat ze in de aanval dus in principe ook niet dezelfde positie zullen innemen. Sulejmani en Suárez zijn allebei één tegen één sterk, correct, maar daarnaast zijn ze ook weer heel verschillend. Sulejmani is ook heel zuiver in zijn passing en heeft een goed overzicht. Suárez is weer heel slim in zijn positiekeuze rond de zestien.

Sulejmani kun je dus meer betrekken in de opbouw, Suárez kun je weer meer in de punt gebruiken. Noem het een vrije rol die je ze geeft, maar het blijven twee verschillende rollen.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 8:24 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 16, 2008 8:45 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Omdat Ajax 4-3-3 speelt. Met Suarez dus ook. Bij Heerenveen was het aanspeelpunt Sibon en zwermde Sulejmani er om heen. Bij Ajax speelt ook Suarez daar nog eens omheen. Is dat vrijheidsbeperkend? Ja, in zekere wel. Wordt hij daardoor minder gevaarlijk? Nee, dat ook niet.
Bij Heerenveen speelde ook Bradley en Pranjic nog om Sibon. Wat is je punt? Of je nu met één, twee, drie of tien aanvallers speelt, je kunt sowieso nooit twee spelers op dezelfde plek hebben.
Pranjic en Bradley spelen niet om Sibon heen. Dat zijn aansluiters.

Als je met 10 aanvallers speelt, dan is er automatisch minder vrijheid. Logischer kan ik het niet maken.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 8:54 pm

niks

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 11:19 pm

Sulejmani was degene die om Sibon heenspeelde en Pranjic, Beerens en Bradley kwamen er bij. Peter heeft wat dat betreft gewoon helemaal gelijk.

En ik snap wel wat er bedoeld wordt dat Sulejmani minder gaat uitblinken. Maar ik denk dat hij bij Ajax juist meer kan uitblinken omdat hij niet alleen een goede actie heeft maar ook een mooie passing zoals Bertje al aangeeft.

Met een Suarez die slim beweegt (Bertje zei het al) en een KJH als killer kan een Sulejmani gewoon een soort Ronaldinho-rol krijgen. Afmaker, opbouwer, geven van assisten, die gast kan het allemaal....!
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 17, 2008 1:03 pm

Hoeladans schreef:Voorzover ik weet heb ik op elke weerlegging gereageerd.

Waar heb ik volgens jou nog niet op gereageerd dan?
Volgens Bertje wordt er niet goed en inhoudelijk gereageerd tot je zijn mening uitspreekt. :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 17, 2008 1:06 pm

Rishi schreef:Sulejmani was degene die om Sibon heenspeelde en Pranjic, Beerens en Bradley kwamen er bij. Peter heeft wat dat betreft gewoon helemaal gelijk.
Het hangt ervan af hoe diep Suarez en Sarpong staan. Tegen Roda stonden ze niets dieper dan Beerens en Pranjic, en dan kan Sulejmani uitblinken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 17, 2008 1:31 pm

Je misbruikt Suarez als je hem vanaf het middenveld laat komen...
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 18, 2008 9:09 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 18, 2008 3:25 pm

Sulejmani wil laten zien dat hij elke cent waard is

Vanavond keert de Ajacied Miralem Sulejmani (19) als 'speler van zestien miljoen euro' terug in het stadion waar hij als zestienjarige amateur debuteerde voor Partizan Belgrado. In plaats van een loopbaan in eigen land verkoos Sulejmani een voetbalscholing in Nederland.

Hij ging weg als een onbekende jeugdspeler en hij keert vanavond terug als voetbalmiljonair. Tussen het onopgemerkte vertrek en de aankomst in de schijnwerpers zitten slechts tweeënhalf jaar. ''Ja, het kan snel gaan,'' zegt Sulejmani.

Maar het moést ook snel gaan van Sulejmani. Hoewel hij al op zestienjarige leeftijd de kans kreeg in het eerste team van Partizan, speelde hij slechts één wedstrijd voor de Servische club. Na een jaar van onduidelijkheid en gesteggel over de status van zijn verbintenis met Partizan volgde ruim een jaar na zijn debuut in Belgrado het debuut als speler van SC Heerenveen. 34 Competitiewedstrijden en vijftien doelpunten verder stond hij al onder contract bij Ajax.

''Nederland is een goed opleidingsland,'' verklaart de Serviër zijn keuze om Servië te verlaten. Als zeventienjarige prees hij zich aan bij Ajax, AZ en SC Heerenveen. ''Mijn landgenoten Mateja Kezman en Danko Lazovic zijn ook op jonge leeftijd naar Nederland gekomen. Het is goed geweest voor hun carrières. Ik dacht dat mijn doorbraak bij Partizan lang zou gaan duren. En in Servië wil elke voetballer naar het buitenland.''

Waar Ajax en AZ hem twee jaar geleden al hadden kunnen kopen voor ongeveer drie ton, hoestte de Amsterdamse club deze zomer ruim zestien miljoen euro voor hem op. Martin van Geel was destijds echter niet volledig overtuigd van het Servische talent.

Sulejmani herinnert zich van die ontmoeting met Ajax' toenmalig technisch directeur vooral de imposante Arena en zijn zenuwen. ''Ik was onder de indruk,''zegt hij. ''Ik wilde wel bij zo'n club als Ajax spelen, maar ik geloofde er niet echt in. Nu is het alsnog gelukt.''

De wedstrijd tegen FC Borac brengt Sulejmani terug naar het stadion van zijn oude club en naar de het land waar hij opgroeide. Borac heeft een eigen onderkomen, maar omdat dat complex niet is geschikt voor het spelen van Uefa-Cupwedstrijden is het duel honderdvijftig kilometer verplaatst naar Belgrado.

Sulejmani komt uit Batajnica, een stadje onder de rook van Belgrado. De plaats is bekend om de aanwezigheid van een groot militair vliegveld.

De kersverse Ajacied kent de rit vanuit zijn vroegere woonplaats naar het complex van Partizan Belgrado nog goed. Het is een busrit van anderhalf uur en Sulejmani heeft het traject honderden keren afgelegd. Zijn vader Miljaim begeleidde hem de eerste tien keren en naderhand reisde de jongen alleen.

Het was ook zijn vader die hem klaarstoomde voor het profvoetbal. De man speelde zelf als rechtsbenige aanvaller in de hoofdklasse van de Joegoslavische voetbal en hij werkte naderhand als ambtenaar van het openbaar vervoer. Tegenwoordig is hij coach van Polet Dorcol, een klein clubje in de oude stadswijk van Belgrado. En hij is de 'vader van' geworden.

''Ik trainde met mijn vader elke dag twee of drie uur op de asfaltveldjes van mijn school. De trainingen bij de club waren toen gestopt vanwege de bombardementen in 1999 op Belgrado. Terwijl de bommenwerpers over onze hoofden vlogen moest ik eerst nog duizend keer hooghouden voor we naar huis mochten. De mensen keken vaak met verbazing naar onze trainingsessies. Nadat ik vorig seizoen was uitgeroepen tot talent van het jaar in de eredivisie heb ik een Johan Cruijff Court laten aanleggen op de plek waar we trainden.''

Sulejmani koestert zijn afkomst en zijn naaste omgeving draagt hij ook altijd met zich mee. Zo heeft hij op zijn arm de naam laten tatoeëren van zijn zus Mirella. Op zijn rechterbeen heeft hij Chinese tekens laten graveren die staan voor engel, liefde en god. En in de nek van de goedlachse aanvaller staat nummer tien gekerfd; zijn favoriete rugnummer dat hij bij Ajax mag dragen.

Met zijn overgang van Heerenveen naar Amsterdam was een recordbedrag gemoeid. Sulejmani heeft naar eigen zeggen geen last van de druk, maar hij wil zich wel bewijzen. ''Ik wil laten zien dat ik elke cent waard ben.''

De eerste maanden in Amsterdam verliepen echter stroef. Hij keerde in juli terug van vakantie met wat overgewicht én met een knieblessure die hij had overgehouden aan zijn tijd bij Heerenveen.

''Maar sinds twee weken ben ik volledig pijnvrij. En ik ben blij dat ik deze maand het hotel kan verlaten en eindelijk een eigen appartement krijg. Ik weet van mezelf dat ik veel beter kan dan ik tot dusverre bij Ajax kon laten zien.''

Vanavond bij FC Borac - Ajax zit zijn hele familie op de tribune. ''Heel Belgrado loopt uit om Ajax te zien,'' voorspelt Sulejmani. ''Misschien zijn er nog een paar supporters van Partizan die zich herinneren dat ik tweeënhalf jaar geleden ook al in het Partizan stadion heb gespeeld. Ik ben nu beter dan toen.'' (JOP VAN KEMPEN, PAVLE KONATAR)
Parool

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 21, 2008 6:21 pm

Ik blijf het onverantwoord vinden dat hij vandaag speelde en snap het ook niet. Als je tegen Borac gewisseld moet worden, voel je toch in de warming-up of het al dan niet gaat, althans mag je verwachten dat de medische staf weet wat er speelde na Borac? Na 10 minuten schoot het er kennelijk in, en nu ligt hij er 6 weken uit, begrijp ik. Ironisch genoeg net zo lang als onze andere nummer 10, Aissati. Of de fout nu ligt bij de medische staf, of Sulej zelf, het is idioot. On-be-grij-pe-lijk.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 21, 2008 9:18 pm

Sterker nog, volgens aanwezigen liep hij tijdens de warming-up al te trekkebenen en liep Leo daarom ook al mee met de basis-11 tijdens de warming-up. Aparte gang van zaken...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 21, 2008 10:42 pm

Ook weer zo lekker, trek je 35 miljoen uit je portemonnee en dan houden 2 miljoenenaankopen de bank warm en de ander hobbelt van de ene blessure in de ander. Niet dat ie daar wat aan kan doen maar bloedje irritant is het wel.

Plaats reactie