Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

D_skilled

Re: Theo Janssen

Bericht door D_skilled » do aug 04, 2011 11:25 am

Eens, z'n fysiek blijft een doorn in het oog.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 05, 2011 11:46 am

Opvallend dat Janssen wordt gepasseerd t.b.v. Kevin Strootman (selectie Oranje).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 05, 2011 11:50 am

Opvallend? Janssen heeft zich laatdunkend uitgelaten over de schoonzoon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 05, 2011 11:51 am

Ik kan er niet mee zitten. Kan hij mooi zijn krachten bewaren voor bij Ajax.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 05, 2011 12:17 pm

Jöhnk schreef:Opvallend? Janssen heeft zich laatdunkend uitgelaten over de schoonzoon.
En dat in combinatie met een blessure tijdens de laatste trip. Bertje is een rancuneuze man.

Lekker belangrijk, want dat hele NL elftal kan me gestolen worden.

Le T.

Bericht door Le T. » vr aug 05, 2011 12:19 pm

Jöhnk schreef:Opvallend? Janssen heeft zich laatdunkend uitgelaten over de schoonzoon.
Nee hoor.
Wollt ihr den totalen Mensch?

999

Bericht door 999 » zo aug 07, 2011 4:32 pm

'Of ik daar op de bank zit of thuis, dat maakt niet uit'

Bondscoach Bert van Marwijk liet Theo Janssen buiten de selectie van het Nederlands elftal, dat komende woensdag op Wembley speelt tegen Engeland. De keuzeheer verkiest PSV-er Kevin Strootman boven de nieuwbakken Ajacied. Janssen reageerde na afloop van De Graafschap-Ajax, waarin hij de vierde treffer voor zijn rekening nam, voor de camera van Eredivisie Live op zijn absentie in de Oranje-selectie.

'Ik las het op internet ja. Wat kan ik er mee?', vroeg de gepasseerde middenvelder zich af. 'Ik vind wel dat Van Marwijk even had mogen bellen ja. Wij als spelers moeten ook altijd bellen als we er niet bij zijn. De keuze voor Strootman begrijp ik niet helemaal. Ik zat er de laatste tijd altijd bij en heb het volgens mij naar behoren gedaan.'

Janssen denkt niet dat zijn afmelding voor de trip naar Zuid-Amerika van eind vorig seizoen de reden is van zijn afwezigheid nu. 'Dat kan ik me niet voorstellen. We hebben daar uitgebreid over gesproken samen. Dat was wat mij betreft uitgesproken.'

Janssen probeerde zijn teleurstelling te verbergen. 'Of ik nu daar op de bank zit of thuis, dat maakt niet uit. Ik ben lekker een paar dagen thuis van de week. Ik vermaak me wel. Verder heb ik het idee dat de pers er een groter item van maakt dan ikzelf.'
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 07, 2011 5:08 pm

Janssen moet zich concentreren op Ajax. Het was niet best wat ie vandaag liet zien. Verder vind ik het prima dat BvM weinig Ajacieden selecteert.

Le T.

Bericht door Le T. » zo aug 07, 2011 5:19 pm

Ik snap ook niet waarom er wat aan de hand zou zijn. Hij heeft een paar keer bij de selectie gezeten en een heel aardig seizoen gehad. Maar er is nogal wat concurrentie, en er zijn wel spelers die of dynamischer zijn, of controlerend beter. Het is niet zo dat hij een vaste waarde was of zo.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 15, 2011 2:42 pm

Marcel van Roosmalen: De appeltaart leek me geen lokkertje
Door Marcel van Roosmalen op 15 augustus 2011

Ik bezocht Ajax-Heerenveen. Het was de eerste keer dat ik Theo Janssen in een Ajax-shirt zag spelen: een vreemd gezicht voor iemand die uit Arnhem komt. Theo was iets dikker dan de rest en bewoog wat log tussen die springerige Ajax-spelertjes.

Op de perstribune zat ik naast een neger met een modern kapsel: van opzij geschoren, bovenop iets langer. Hij speelde de hele tijd met zijn mobiele telefoon, soms nam hij een foto van zichzelf.

Achter me zat Ton Ojers, trainer en voetbalanalist bij TV Noord Holland. Ton was een man van in de vijftig met een kapsel uit de jaren tachtig: een geblondeerd permanentje, kort van voren, lang in de nek.

Ton schold de hele wedstrijd op Theo. „Hij loopt voor geen meeee-ter. Hij is te zwaar, te log, te traag… Negentig kilo. Ne-gen-tig ki-lo! Misschien wel honderd!!” Hij vond medestanders op de perstribune, mensen die Ajax al een paar honderd jaar volgden.

Na afloop volgden we Ajax-perschef Miel Brinkhuis naar de ‘mixed-zone’ in de gracht rondom het veld. Er hingen touwen, daar moest je achter blijven staan als je met spelers wilde spreken. Cristian Eriksen sprak tegen twee cameraploegen over de tactiek, ook voor de Belg Toby Alderweireld was veel belangstelling.

Theo Janssen droeg alle onderdelen van het trendy clubkostuum over elkaar: een blouse, een vest en een colbertje. Volgens Ton Ojers was het geen gezicht. „Veel te zwaar… De broek half afgezakt, geen beste beurt, vriend.”

De neger met het hippe kapsel had een kartonnen doos in zijn ene en een microfoon in zijn andere hand, hij noemde zichzelf Humphrey Hanenkam of zoiets en ging Theo Janssen interviewen. Het werd een bizar gesprek, Theo onderging het lijdzaam.
„Theo, Theee-ooo, wat heb ik in mijn hand?”

„Een doos.”

„En wat zit er in die doos? Een taart, Theo! En die krijg jij omdat jij mijn favoriete Ajax-speler van de week bent. Ik vind jou de allerbeste!”

„Nou, bedankt.”

Theo kreeg de doos en moest daarna vijftien keer uitleggen waarom hij in Arnhem en niet in Amsterdam woonde. En nog was het niet goed, want volgens Humphrey was Amsterdam de leukste, hipste stad van de wereld, echt een plaats voor Theo. Als Theo ging verhuizen kwam hij langs met nog een taart; het leek me geen lokkertje.

Theo gaf me een hand, hij informeerde naar Vitesse. Ze hadden de avond ervoor met 4-0 gewonnen van VVV Venlo, hij had voor de zekerheid zijn seizoenskaart ‘geactiveerd’. Hij deed de doos open en liet me de taart zien.

Het was appeltaart van de Hema.

„Ga je die opeten?”, vroeg ik.

„Nee, vieze troep”, zei Theo. „Ik neem ’m mee naar de kleedkamer en als niemand ’m wil hebben, gaat-ie de plee in.”

Over Theo Janssen hoeven we ons geen zorgen te maken.
www.nrcnext.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma aug 15, 2011 2:56 pm

Haha, grappig. Die taart stond in het kantoortje van David Endt na afloop en Theo was toen allang naar huis. Heeft 'm dus inderdaad niet meegenomen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma aug 15, 2011 3:02 pm

ligt misschien aan mij hoor... Maar wordt Theo niet verkeerd gebruikt...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 15, 2011 3:20 pm

Dat is die verslaggever van AT5 hahahahaha

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 15, 2011 3:22 pm

mattie schreef:ligt misschien aan mij hoor... Maar wordt Theo niet verkeerd gebruikt...
Jawel. Het is alleen wachten tot FdB zich dat gaat beseffen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 15, 2011 3:23 pm

Thijs schreef:Haha, grappig. Die taart stond in het kantoortje van David Endt na afloop en Theo was toen allang naar huis. Heeft 'm dus inderdaad niet meegenomen.
Inderdaad mooi, dat is Theo! In die 2 eerdere boeken van Marcel van Roosmalen staan ook een aantal mooie anekdotes over Theo, heb zijn laatste boek helaas nog niet gelezen.

@ Mattie: mee eens, zoals iedereen aangeeft moet Theo meer naar voren spelen. Hij heeft niet voor niets op die positie het seizoen van zijn leven gespeeld. Overigens is Theo wel een speler die zijn wedstrijden uitkiest, kijk maar naar afgelopen seizoen tegen o.a. PSV, Inter en ons, dan is Theo op zijn best!

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma aug 15, 2011 3:29 pm

Het is geruststellend dat er hier mensen zijn (Mattie, Gaizka, & de Dominee) die dit ook zien! Nou de Boer nog.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 15, 2011 5:25 pm

Met Vertonghen erbij gaat Janssen vanzelf meer naar voren spelen, hoop ik en denk ik. Met Vertonghen kan Ajax dus nog dwingender gaan spelen dan het al doet, dan krijgen we het echte Ajax te zien.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 24, 2011 4:34 pm

Theo ziet het wel zitten (AD):

'Straks is Ajax machine die niet te stoppen is'

Theo Janssen geeft hoog op van het Ajax waarvan hij momenteel deel uitmaakt. De voormalig middenvelder van FC Twsente beseft dat de ploeg nog niet helemaal is ingespeeld.

'In grote lijnen ziet het er goed uit. Jan Vertonghen is terug van zijn blessure, aankopen raken steeds beter gewend, we hebben verschillende kwaliteiten en er is duidelijkheid. Dat belooft wat voor als we helemaal op elkaar zijn ingespeeld. Straks zijn we een machine die niet te stoppen is', zo zegt Janssen in Voetbal International.

Druk
Druk van buitenaf zegt Janssen totaal niet te voelen. 'De enige druk die ik ken, is de druk die ik mezelf opleg. Ik wil aan mijn eigen prestatienorm voldoen en aan die van de trainer', aldus Janssen. 'Ik weet wat ik kan en wat ik wil. Na een paar foute passes blijf ik net zo gemakkelijk om de bal vragen. Mij krijgen ze niet klein.'

Discussie
De discussie of hij in een aanvallendere rol van grotere waarde kan zijn, noemt hij 'onzinnig'. Twee seizoenen geleden speelde hij echter ook bij de tukkers in een defensieve rol.

Uitdaging
Het is een positie die hem ook bij Ajax voldoende uitdaging biedt, zo meent hij. Defensieve taken uitvoeren, aanspeelbaar zijn, ruimte creëren, aanvallers lanceren en medespelers coachen. Genoeg te doen, aldus Janssen. (Redactie)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 28, 2011 5:54 pm

Janssen laat Van Marwijk nu zitten :smallgrin.gif: helaas wel knieklachten. Ajax's belang staat voorop :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 28, 2011 8:02 pm

Ajaciedjuh schreef:Janssen laat Van Marwijk nu zitten :smallgrin.gif: helaas wel knieklachten. Ajax's belang staat voorop :biggthumpup.gif:
Janssen heeft natuurlijk weinig zin om bij Oranje pas in beeld te komen doordat anderen afvallen.

Had BvM's schoonzoon t.t.v. Van Basten ook niet. :hypocrite.gif:

Janssen heeft i.i.g. de juiste prioriteiten. :ajaxscarf.gif: :biggthumpup.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 8:06 pm

Zou kunnen dat Theo Janssen om die reden afzegt, maar het EK zal hij wel willen meemaken en hij had last van zijn knie. Ajax heeft ooit die linksbuiten van PSV gekocht (Hoekstra?) en die had een behoorlijke knieblessure, je weet maar nooit.

Laten we hopen dat Janssen zo goed gaat voetballen dat BvM niet om hem heen kan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 11, 2011 2:29 pm

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 11, 2011 2:36 pm

Janssen mag de komende weken bewijzen dat hij daadwerkelijk een speler voor grote wedstrijden is.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 11, 2011 2:38 pm

Jöhnk schreef:Janssen mag de komende weken bewijzen dat hij daadwerkelijk een speler voor grote wedstrijden is.
Hij mag bewijzen dat hij ook bij Ajax een speler voor grote wedstrijden is. Bij Twente heeft hij het immers bewezen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 11, 2011 5:42 pm

Janssen in de huidige rol gaat dat niet klaarspelen. Verdedigend is hij kwetsbaar en juist op die positie staat hij nu te voetballen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie