Samuel Kuffour

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 27, 2008 5:37 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:
Zlatan Son of God schreef:Het gaat om een huur voor een half seizoen en eventueel een transfervrije overgang indien hij het no blijkt te kunnen.
Dat valt me mee.
Eigenlijk is dat dus heel netje gedaan door Van Geel.Half jaar proberen, is het niks dan terug naar Roma.Blijkt dat ie goed nog genoeg nivo heeft dan heb je hem ( bijna ) gratis.

Kuffour kan ook op rechts, al denk ik dat AJAX hem wel als slot op de deur gaat opstellen.
Helemaal mee eens. Prima gedaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 5:52 pm

Als die jongen geen fysieke ongemakken kent, is hij wat mij betreft meer dan welkom en is dit een goede deal. Koster is wat dat betreft positief gestemd:
27/1/2008 - Ajax onderhandelt nog over voorwaarden overgang Kuffour
(Gepost door RvN)

BRON: Nu.nl

Dat Samuel Kuffour naar Ajax komt, is inmiddels wel zeker. Maar volgens het ANP (zie Nu.nl) onderhandelt Ajax nog wel over de voorwaarden van de transfer. De club geeft de verdediger waarschijnlijk een contract voor de rest van het seizoen en beslist daarna of hij transfervrij overkomt. De mogelijkheid bestaat ook nog dat Ajax de Ghanees voor de rest van het seizoen moet huren. Ook in dat geval heeft de Amsterdamse club de eerste optie om hem in de zomer transfervrij over te nemen.

Koster: "We hebben hem gehaald als rechter centrale verdediger. Daar kwamen we na het vertrek van Jaap Stam nog mensen tekort. Hij is een ervaren jongen die zich ook fit heeft gehouden. Ik denk dat hij er snel staat."
AN

Ik ben benieuwd wie er z'n basisplaats kwijtraakt. Van der Wiel komt volgens mij sowieso op de bank terecht. Helaas. Heitinga en Lindgren (?) zullen wel gaan concurreren op de positie van controleur/verdedigende middenvelder. Vermaelen samen met Kuffour achterin. Vertonghen die concurreert met Emanuelson en Bruno Silva op rechts.

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 27, 2008 5:55 pm

Ze hebben zeker niet aan hem gevraagd waarom Kuffour niet al op 1 januari binnen had kunnen zijn zodat hij nu al volledig wedstrijdfit was?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 27, 2008 5:57 pm

Ajax zou het zo kunnen proberen:

Colin/Silva, Kuffour, Van der Wiel, Vertonghen, Emanuelson.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 27, 2008 5:58 pm

Bertje schreef:Ajax zou het zo kunnen proberen:

Colin lijkt me niks als wingback en met Heitinga daarvoor (neem ik aan?) is de boel wel erg defensief ingesteld.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jan 27, 2008 5:59 pm

Vijf man achterin en dan hopen dat iederen denkt dat er maar vier lopen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 27, 2008 6:02 pm

Arthur schreef:
Bertje schreef:Ajax zou het zo kunnen proberen:

Colin lijkt me niks als wingback en met Heitinga daarvoor (neem ik aan?) is de boel wel erg defensief ingesteld.
Nee, als je zo speelt zou ik Heitinga op de bank zetten.

En het hangt er natuurlijk vanaf wat je treft. Tegen een diep spelende aanvaller stel je Colin op en als er doorgedekt moet worden stel je Silva op. Wiel is in deze opzet een soort libero/controleur.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 6:03 pm

Arthur schreef:Ze hebben zeker niet aan hem gevraagd waarom Kuffour niet al op 1 januari binnen had kunnen zijn zodat hij nu al volledig wedstrijdfit was?
Dat is het hem een beetje, ja. Het zou uitstekend zijn als alle drie de nieuwe spelers versterkingen blijken, maar als Ajax beter was voorbereid had het ons vier punten en een ticket naar de kwartfinale van de beker kunnen schelen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo jan 27, 2008 6:08 pm

Thomas schreef:
Arthur schreef:Ze hebben zeker niet aan hem gevraagd waarom Kuffour niet al op 1 januari binnen had kunnen zijn zodat hij nu al volledig wedstrijdfit was?
Dat is het hem een beetje, ja. Het zou uitstekend zijn als alle drie de nieuwe spelers versterkingen blijken, maar als Ajax beter was voorbereid had het ons vier punten en een ticket naar de kwartfinale van de beker kunnen schelen.
hear hear!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jan 27, 2008 9:11 pm

Thomas schreef:
27/1/2008 - Ajax onderhandelt nog over voorwaarden overgang Kuffour
(Gepost door RvN)

BRON: Nu.nl

Dat Samuel Kuffour naar Ajax komt, is inmiddels wel zeker. Maar volgens het ANP (zie Nu.nl) onderhandelt Ajax nog wel over de voorwaarden van de transfer. De club geeft de verdediger waarschijnlijk een contract voor de rest van het seizoen en beslist daarna of hij transfervrij overkomt. De mogelijkheid bestaat ook nog dat Ajax de Ghanees voor de rest van het seizoen moet huren. Ook in dat geval heeft de Amsterdamse club de eerste optie om hem in de zomer transfervrij over te nemen.

Koster: "We hebben hem gehaald als rechter centrale verdediger. Daar kwamen we na het vertrek van Jaap Stam nog mensen tekort. Hij is een ervaren jongen die zich ook fit heeft gehouden. Ik denk dat hij er snel staat."
AN

Ik ben benieuwd wie er z'n basisplaats kwijtraakt. Van der Wiel komt volgens mij sowieso op de bank terecht. Helaas. Heitinga en Lindgren (?) zullen wel gaan concurreren op de positie van controleur/verdedigende middenvelder. Vermaelen samen met Kuffour achterin. Vertonghen die concurreert met Emanuelson en Bruno Silva op rechts.
ik vermoed eerder dit:
Silva/Colin Heitinga-Kuffour-Vermaelen-Urby/Vertonghen

Gabri/lindgren perez :biggrin.gif: Davids/Urby

Daarnaast Heitinga vind ik dat je die absoluut niet op de bank kan laten plaatsnemen... Die jongen heeft Ajax zowat in zijn eentje de verdediging waargenomen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 11:07 pm

Van der Wiel speelt voorlopig niet. Tegen de tijd dat we die op het veld zien is het seizoen zowat voorbij.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 28, 2008 12:32 am

Spijker schreef:Excuus waarvoor? Die jongen kan echt wel ballen hoor. Dom gelul hier altijd bij elke aankoop.
Krijg je vanzelf met al die kutaankopen.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 28, 2008 9:52 am

joey schreef:Van der Wiel speelt voorlopig niet. Tegen de tijd dat we die op het veld zien is het seizoen zowat voorbij.
en is Kuffour al 35.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 28, 2008 9:52 am

Demosthenes schreef:
joey schreef:Van der Wiel speelt voorlopig niet. Tegen de tijd dat we die op het veld zien is het seizoen zowat voorbij.
en is Kuffour al 35.
31 toch?

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 28, 2008 9:55 am

GangstaRiB schreef:
Demosthenes schreef:
en is Kuffour al 35.
31 toch?
Geen discriminatie, maar er wordt wel eens gegoocheld in Ghana. Jaren geleden is om die reden een jeugdteam al eens een wereldtitel ontnomen (Volgens mij in de periode Nii Lamptey).

Het zou mij niet verbazen als hij in werkelijkheid iets ouder is, veel Afrikaanse voetballers zijn na hun dertigste over hun hoogtepunt heen.

Het getal "35" duidt ook op de medische begeleiding van Ajax! Van der Wiel zou er twee tot vier weken uit zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 28, 2008 2:11 pm

Gaat Ajax dit nieuws nog voor de zomer op de website zetten?

En met niemand anders!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jan 28, 2008 2:14 pm

Bertje schreef:Gaat Ajax dit nieuws nog voor de zomer op de website zetten?
Dat duurt altijd lang, dat weet je toch ondertussen wel.
alles moet eerst 8 keer volledig rond en afgedekt zijn voordat ze wat publiceren.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jan 28, 2008 2:31 pm

Ze moeten nog een koolstofdatering doen en de jaarringen tellen. Dat doe je niet in een dag.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Daniel

Bericht door Daniel » ma jan 28, 2008 3:35 pm

Of ze hebben gewoon luie webmasters..

999

Bericht door 999 » ma jan 28, 2008 3:38 pm

Ze zijn die vent aan het zoeken uit " Daar hoorde je engelen zingen ".
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » ma jan 28, 2008 3:39 pm

Die scouts in Ghana bedoel je?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jan 28, 2008 3:43 pm

Luie webmasters? Die webvakkers bij Ajax hebben nog de ouderwetsche arbeidsmoraal uit de tijd van het polygoonjournaal.

En niet alleen de arbeidsmoraal.
Daniel_vT schreef:Of ze hebben gewoon luie webmasters..
Sign your name on
the dotted line:

.............................

999

Bericht door 999 » ma jan 28, 2008 3:48 pm

Daniel_vT schreef:Die scouts in Ghana bedoel je?

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jan 28, 2008 4:42 pm

En Kuffour lijkt verder best op Chivu ... dus het komt allemaal goed. :smallgrin.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 28, 2008 5:27 pm

Jesse schreef:
Spijker schreef:Excuus waarvoor? Die jongen kan echt wel ballen hoor. Dom gelul hier altijd bij elke aankoop.
Krijg jij er geen Luque-gevoel bij?
Nee, absoluut niet. Luque was een goedmakertje of een middelvinger naar psv, zo u wilt. Een goede Kuffour is voor dit Ajax, zeker in de eredivisie, een aanwinst. Die hoeft voor geen enkele spits bang te zijn. Hij heeft veel internationale ervaring die hij volgend jaar zeker kan gebruiken, even onegacht of we CL of Uefa spelen. Mocht hij toch tegenvallen dan val je er geen financiele bult aan.We hebben nu achterin weer voldoende mogelijkheden iig.

Plaats reactie