Er is weinig mis met het karakter van Silva in een wedstrijd hoor. Silva is qua mentaliteit gewoon een winnaar.Jabu schreef:Sepp De Roover had bij Sparta een clausule in zijn contract waardoor hij voor € 700.000,- kon overstappen naar Groningen. € 3.750.000,- voor Silva ontvangen en nog dezelfde dag De Roover halen is een prima prestatie van Groningen. € 3.000.000,- winst en een betere speler met een beter karkater.
Bruno Silva Barone
Moderator: mods
Qua mentaliteit in een wedstrijd inderdaad wel. Wat dat betreft al een verbetering ten opzichte van Ogararu. Beiden kunnen niet verdedigen, maar Silva speelt wel met het mes tussen de tanden.
Het gaat mij meer om zijn opstelling ten opzichte van Groningen bij deze transfer. Ik heb er toch moeite mee dat hij weigerde te gaan trainen. Je kan je afvragen of je zulke jongens moet binnenhalen. (Net als AZ bijvoorbeeld met Alves)
Het gaat mij meer om zijn opstelling ten opzichte van Groningen bij deze transfer. Ik heb er toch moeite mee dat hij weigerde te gaan trainen. Je kan je afvragen of je zulke jongens moet binnenhalen. (Net als AZ bijvoorbeeld met Alves)
Ach, voor een stap hogerop zal Bruno Silva in ieder geval niet de kans krijgen. Wat dat betreft voorzie ik geen problemen voor Ajax.
Wat de morele kant van het verhaal betreft heeft zelfs Nijland aangegeven dat Ajax het keurig heeft gespeeld. Het is meer een probleem tussen Groningen en Silva, waarbij ik Silva nog goed kan begrijpen ook. Ik ben ook geen fan van werkweigering, maar Groningen speelt het ook niet slim. En als de verhalen van Derksen en Van Gelder over de handelswijze omtrent de transferprijs waar zijn, heeft Silva al helemaal gelijk.
Wat de morele kant van het verhaal betreft heeft zelfs Nijland aangegeven dat Ajax het keurig heeft gespeeld. Het is meer een probleem tussen Groningen en Silva, waarbij ik Silva nog goed kan begrijpen ook. Ik ben ook geen fan van werkweigering, maar Groningen speelt het ook niet slim. En als de verhalen van Derksen en Van Gelder over de handelswijze omtrent de transferprijs waar zijn, heeft Silva al helemaal gelijk.
www.parool.nlSilva heeft enorme drang naar voren
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Ajax heeft Bruno Silva (27) overgenomen voor 3,75 miljoen euro. De rechtsback uit Uruguay heeft een enorme drang naar voren en beschikt over een prima trap, maar verdedigend is hij soms te gretig. ''Hij hapt wel eens te snel, waardoor hij wordt uitgespeeld. Of geel krijgt.''
Dat zegt Ron Jans, de trainer die bij FC Groningen drie seizoenen met Silva heeft samengewerkt.
De woorden van Jans zijn niet dezelfde als die van Adrie Koster, die Silva verdedigend in orde vindt en hem vanaf morgen onder zijn hoede heeft. ''Silva is defensief goed genoeg bevonden door Ajax. Anders hadden we hem ook niet gecontracteerd.''
Jans en Koster waren het wél volledig eens over de grootste kwaliteit van Silva: zijn drang naar voren. Jans: ''Silva is heel dynamisch en zijn grootste kracht is tijdens de aanval. Hij heeft ook een goede trap. Hij heeft tegen Ajax ook nog wel eens gescoord.'' Koster: ''Silva is een offensieve rechtsback.''
Silva komt naar Ajax omdat de club niet tevreden is over de verrichtingen van de Roemeense international George Ogararu, die nog maar anderhalf jaar geleden overkwam van Steaua Boekarest. Waar Ogararu in aanvallende zin nog wel eens een voldoende scoorde, heeft hij het verdedigend de laatste tijd behoorlijk laten afweten.
Ogararu viel met name op in het Uefa-Cuptoernooi, waar zijn team SC Heerenveen uitschakelde en pas in de halve finale werd uitgeschakeld door Middlesbrough. Silva is door Ajax langdurig bekeken in de eredivisie. Hij heeft tweeënhalf seizoen voor FC Groningen gespeeld.
De komst van Silva naar Nederland is te danken aan FC Groningen, dat een tip van scout Peter Gerards natrok. Jans: ''Gerards zei dat Silva een goeie was, maar we wilden het graag zelf zien. We hebben hem op proef genomen. Eerst een week, en die proefperiode hebben we toen met nog een week verlengd. Maar na tien dagen hebben we hem een aanbieding gedaan.''
In tegenstelling tot zijn land- en inmiddels opnieuw clubgenoot Luis Suárez speelt Silva niet meer met het nationale team. ''Hij heeft dat wel een paar keer gedaan,'' zegt
Suárez. ''Maar dat is al lang geleden.'' In 2003 speelde Silva drie interlands.
Zijn trip naar Nederland is niet het eerste buitenlandse avontuur van Silva. Danubio verhuurde hem in 2004 aan het Russische FK Rostov. Hij speelde er vier wedstrijden, en moest toen uitkijken naar een andere club. ''Ik mocht niet spelen, vanwege de reglementen. Maar niks was er goed. De reglementen waren slecht en de organisatie van de club was ook slecht.''
In tegenstelling tot de trainingsmentaliteit van Silva beoordeelt Jans diens wedstrijdmentaliteit als 'voorbeeldig'. ''Zoals wel meer Zuid-Amerikaanse spelers heeft hij wel eens een problemen om
tijdens trainingen honderd procent te geven. Hij traint niet altijd om beter te worden. Maar in de wedstrijd verzaakt hij nooit.''
Silva's beste positie is volgens Jans de rechtsbackpositie. ''Al heeft hij bij ons ook wel eens rechts op het middenveld gespeeld, wat best aardig liep. Maar centraal in de verdediging of linksback is niets voor hem. Hij heeft een slecht linkerbeen.''
Waar Suárez in zijn jonge jaren verhuisde naar de hoofdstad Montevideo, groeide Silva op in Isidoro Noblia, een klein dorp met vierduizend inwoners. Silva, die een aardig woordje Nederlands spreekt, is niet zo'n straatschoffie als Suárez.
Hoewel hij in zijn laatste dagen bij FC Groningen zelfs in staking ging om de overgang naar Ajax gedaan te krijgen, herinnert Jans zich Silva als een prettig mens. ''Ik heb ook nog contact met hem gehad nadat hij bij Ajax had getekend. Want ik wil me niet alleen de Bruno herinneren van de afgelopen twee weken. Voor die tijd hebben we uitstekend samengewerkt.''
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- LouisXIV & co
Het beleid van Groningen is ronduit indrukwekkend te noemen. Ze weten zo goed wat ze willen. Ze hebben oog voor talent en zijn daadkrachtig. En ze doen nooit gekke dingen. Nemen geen onverantwoorde risico's.
Je zou haast zeggen dat het ophalen van de beleidsbepalers van Groningen een uitstekende zet is. Alhoewel Groningen geen Ajax is.
Je zou haast zeggen dat het ophalen van de beleidsbepalers van Groningen een uitstekende zet is. Alhoewel Groningen geen Ajax is.
Thomas schreef:In welke zin, Jabu?
TrouwSport, dinsdag 12 oktober 1999
Lens en Gerards voor rechter
De Vereniging van Contract Spelers (VVCS) doet vandaag bij het openbaar ministerie (OM) aangifte wegens oplichting tegen de voormalige werknemers Sigi Lens en Peter Gerards. De bond is van mening dat het duo verkeerde informatie heeft verstrekt over neveninkomsten en onvoldoende heeft meegewerkt aan onderzoeken van accountants.
P. de Vos, advocaat van de VVCS, zal in het geval van Lens aangifte doen in Amsterdam. Voor Gerards gebeurt dat in Zutphen. De spelersvakbond stuurde Gerards en Lens op 31 januari 1997 weg omdat er sterke vermoedens waren dat zij zich persoonlijk hadden verrijkt aan transfers en het geven van adviezen.
Volgens de VVCS hebben Lens en Gerards welbewust geprobeerd de bond erin te laten lopen door de indruk te wekken dat zij hun medewerking zouden geven aan de accountantsonderzoeken. Ook hadden beiden ontkend dat zij geld ontvangen zouden hebben of zouden ontvangen van Adidas en AC Milan inzake transfers van de Ajacieden Kluivert, Davids, Reiziger en Bogarde en het schoenencontract van Kluivert, waarbij werd onderhandeld namens de VVCS. Aan de bond is inmiddels het tegendeel gebleken.
Volgens advocaat De Vos zijn onlangs bedragen boven tafel gekomen die een veelvoud zijn van de sommen geld die bij de onderzoeken van accountants aan het licht waren gekomen. ,,Dat komt door de onvolledige medewerking van Lens en Gerards'', aldus de advocaat. ,,Aanvankelijk hebben zij ontkend neveninkomsten te hebben gehad. Toen bleek dat ze de waarheid niet gesproken hadden, hielden zij vol dat het ging om niet meer dan een paar ton de man. Het gaat echter om in totaal meer dan 4 miljoen gulden, alleen in 1997.''
De VVCS meent dat de handelwijze van de twee valt aan te merken als oplichting, een misdrijf waarop maximaal drie jaar cel staat. De spelersvakbond zal de zaak zonodig ook voorleggen aan de burgerrechter. Verder zal de VVCS Adidas en het bestuur van AC Milan vragen om een verklaring. Eerder hebben die ontkend dat Gerards en Lens betaald zijn voor verboden nevenactiviteiten. De VVCS heeft echter andere informatie en stapt mogelijk ook in deze zaak naar de rechter.
Vervang Groningen voor AZ of Willem 2 van een paar jaar terug en beleidsbepalers door Martin van Geel en denk dan nog een keer na...goodfella schreef:Het beleid van Groningen is ronduit indrukwekkend te noemen. Ze weten zo goed wat ze willen. Ze hebben oog voor talent en zijn daadkrachtig. En ze doen nooit gekke dingen. Nemen geen onverantwoorde risico's.
IK GELOOF!!!!!!
Mwah, ik vind Groningen nóg gerichter aankopen dan Van Geel destijds, maar Groningen heeft natuurlijk ook nóg minder geld. Groningen koopt alleen wat ze direct kunnen gebruiken. Van Geel zocht meer naar bruikbare spelers met doorgroeimogelijkheden. Je ziet ook dat de investeringen (spelers die later weer voor meer geld doorverkocht moeten worden) van Van Geel over het algemeen wel goed zijn. Zie bijvoorbeeld Suárez en Huntelaar. Al heb je natuurlijk nog steeds het probleem dat Van Geel enkel scout wat hij 's avonds op tv kan zien en kennelijk ook maar weinig vertrouwen in de scouting heeft.
Toen Van Geel bij AZ zat, kocht hij ook veel spelers die zo weer afgevoerd zijn (denk bijvoorbeeld aan Ikedia), maar omdat hij bij AZ zat, kraaide daar geen haan naar. Maar er zaten ook jongens als Schaars tussen.
Ajax moet investeringen doen om met de grote jongens te kunnen spelen, maar je ziet dat de zogenaamde gerichte aankopen (waar meer visie voor nodig is, want: hoe speelt je elftal en wat heb je specifiek nodig?) minder goed zijn. Dit zijn ook de spelers die moeilijker te vinden zijn, want hier heb je veel specifiekere eisen.
Een investering is logischerwijs een duurdere speler, waar je je elftal dus ook meer op zult afstemmen. De waterdragers die je aankoopt moeten juist belangrijk zijn bij dat afstemmen.
Die waterdragers moeten wij natuurlijk grotendeels uit de opleiding halen, maar dat lukt niet altijd en dan moet je wel precies weten wat je wilt.
Toen Van Geel bij AZ zat, kocht hij ook veel spelers die zo weer afgevoerd zijn (denk bijvoorbeeld aan Ikedia), maar omdat hij bij AZ zat, kraaide daar geen haan naar. Maar er zaten ook jongens als Schaars tussen.
Ajax moet investeringen doen om met de grote jongens te kunnen spelen, maar je ziet dat de zogenaamde gerichte aankopen (waar meer visie voor nodig is, want: hoe speelt je elftal en wat heb je specifiek nodig?) minder goed zijn. Dit zijn ook de spelers die moeilijker te vinden zijn, want hier heb je veel specifiekere eisen.
Een investering is logischerwijs een duurdere speler, waar je je elftal dus ook meer op zult afstemmen. De waterdragers die je aankoopt moeten juist belangrijk zijn bij dat afstemmen.
Die waterdragers moeten wij natuurlijk grotendeels uit de opleiding halen, maar dat lukt niet altijd en dan moet je wel precies weten wat je wilt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Natuurlijk is het niet makkelijker kopen. Ze hebben minder geld. Daarentegen is er natuurlijk ook minder druk, maar als een speler van Heracles ook geen bal raakt tegen Excelsior en Sparta, dan zijn de supporters ook daar niet blij met die speler, hoor.
Je ziet vooral dat clubs als Groningen meer visie hebben. Ze hebben een trainer die precies weet wat hij wil met zijn elftal en ze hebben een organisatie die de trainer daarin ondersteunt.
Je ziet vooral dat clubs als Groningen meer visie hebben. Ze hebben een trainer die precies weet wat hij wil met zijn elftal en ze hebben een organisatie die de trainer daarin ondersteunt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Spelers krijgen langer de tijd, clubs kunnen langer wachten met het aankopen van een vervanger, de prijs gaat niet als een gek omhoog als Fc Groningen zich meldt.....
Wat de visie betreft: Het lijkt alsof een kleinere club meer mensen in dienst heeft met een visie. Zodra die echter bij een grotere club gaan werken doen diezelfde mensen opeens dingen die ze anders niet deden.
Wat de visie betreft: Het lijkt alsof een kleinere club meer mensen in dienst heeft met een visie. Zodra die echter bij een grotere club gaan werken doen diezelfde mensen opeens dingen die ze anders niet deden.
IK GELOOF!!!!!!
Daar ben ik het dus niet geheel mee eens. De aankopen van Huntelaar en Suárez lijken inderdaad heel behoorlijk. Maar met de betaalde transfersommen is het al lastig om forse winst te behalen. Het geld moest tot nu toe komen van spelers uit de eigen jeugdopleiding; Babel, Sneijder, De Mul en Maduro.Bertje schreef:Je ziet ook dat de investeringen (spelers die later weer voor meer geld doorverkocht moeten worden) van Van Geel over het algemeen wel goed zijn. Zie bijvoorbeeld Suárez en Huntelaar.
Naast de aankopen van Huntelaar en Suárez (die hun transfersom wel waard zijn), heeft Van Geel met Luque en Ogararu al twee spelers gehaald die vooral veel geld kosten. Ik neem aan dat die geld op moesten leveren.
Daarnaast zijn spelers als Colin, Rommedahl, Delorge en Kennedy (al bevalt die mij wel) ook spelers die hun transfersom waarschijnlijk niet gaan 'verveelvuldigen'. Maar dat waren misschien ook niet zo zeer investeringen.
Tot slot heeft hij natuurlijk ook veel spelers gehaald met weinig restwaarde in de persoon van Urzaiz, Davids en Perez. Ook die hebben geld gekost en zijn dat niet allen waard gebleken (Urzaiz).
Krijgen spelers langer de tijd? Valt wel mee. Krohn-Deli zit nog steeds bij Ajax, hoor. En clubs kunnen natuurlijk niet langer wachten met het kopen van een vervanger. Je ziet juist dat de clubs die het goed doen wel meteen een vervanger halen (zoals nu Groningen weer).Rishi schreef:Spelers krijgen langer de tijd, clubs kunnen langer wachten met het aankopen van een vervanger, de prijs gaat niet als een gek omhoog als Fc Groningen zich meldt.....
Volgens mij is de visie bij Groningen juist zo duidelijk omdat de visie van Groningen de visie van Jans is. Net als de visie van Adriaanse de visie van AZ was.Wat de visie betreft: Het lijkt alsof een kleinere club meer mensen in dienst heeft met een visie. Zodra die echter bij een grotere club gaan werken doen diezelfde mensen opeens dingen die ze anders niet deden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Een aankoop kun je naar mijn mening niet vergelijken met eigen jeugd. Bij de eigen jeugd ben je altijd afhankelijk van wat zich aandient. Maar als je Huntelaar voor twintig miljoen verkoopt (lijkt me een redelijk bedrag), dan maak je tien miljoen winst. Niet verkeerd.Jabu schreef:Daar ben ik het dus niet geheel mee eens. De aankopen van Huntelaar en Suárez lijken inderdaad heel behoorlijk. Maar met de betaalde transfersommen is het al lastig om forse winst te behalen. Het geld moest tot nu toe komen van spelers uit de eigen jeugdopleiding; Babel, Sneijder, De Mul en Maduro.
Die jongens vind ik juist geen goed voorbeeld van investeringen. Luque is een oude speler (met andere woorden: het is niet logisch dat je hem nog een keer wilt verkopen), dus moet hij ofwel een puzzelstukje zijn (nou, dat is hij dus niet) of hij zou een meerwaarde moeten hebben in de categorie Stam/Davids. Dat zal het idee geweest zijn, maar dat komt er dus niet uit. Sowieso een paniekaankoop natuurlijk, terwijl er bij gedegen beleid nooit sprake van paniek kan zijn.Naast de aankopen van Huntelaar en Suárez (die hun transfersom wel waard zijn), heeft Van Geel met Luque en Ogararu al twee spelers gehaald die vooral veel geld kosten. Ik neem aan dat die geld op moesten leveren.
Ogararu werd gehaald omdat Ajax geen loper meer voor de rechterkant had. Gabri moest redelijk centraal gaan spelen om Sneijder wat te ontlasten, dus moest daar nog een speler gehaald worden. Te veel geld (net als nu weer bij BS) en een slechte aankoop (want hij is slecht), maar het idee klopt natuurlijk. Sowieso was ook Ogararu niet heel jong meer, dus lijkt me ook niet dat het idee was dat hij later voor het dubbele verkocht zou worden.
Je zegt het zelf al. Puzzelstukjes. Moet je natuurlijk wel een puzzelaar (trainer met visie) hebben.Daarnaast zijn spelers als Colin, Rommedahl, Delorge en Kennedy (al bevalt die mij wel) ook spelers die hun transfersom waarschijnlijk niet gaan 'verveelvuldigen'. Maar dat waren misschien ook niet zo zeer investeringen.
Davids en Perez hebben natuurlijk wel meerwaarde (al kun je zeggen dat er wellicht betere opties waren, maar het idee klopt). Urzaiz zou ik ook eerder in de categorie puzzelstukjes scharen. HTC wilde een stormram en dat moest Urzaiz worden. Een slechte aankoop vooralsnog, maar het idee is niet vreemd.Tot slot heeft hij natuurlijk ook veel spelers gehaald met weinig restwaarde in de persoon van Urzaiz, Davids en Perez. Ook die hebben geld gekost en zijn dat niet allen waard gebleken (Urzaiz).
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat is wel heel simpel. Alsof we Martin van Geel nu een bonus moeten geven.
Je kan het ook zo zien:
We hebben meer moeten betalen voor een speler uit Uruguay die van Groningen kwam dan dat we een Nederlands international verkocht hebben aan Valencia.....dan valt het wel weer tegen
En vergeleken met Ogararu is alles een verbetering.
Je kan het ook zo zien:
We hebben meer moeten betalen voor een speler uit Uruguay die van Groningen kwam dan dat we een Nederlands international verkocht hebben aan Valencia.....dan valt het wel weer tegen

En vergeleken met Ogararu is alles een verbetering.
IK GELOOF!!!!!!