Op welk gebied dan? En hoe? En waarop is dat gebaseerd?joey schreef: Ik denk (ik weet eigenlijk wel zeker) dat Ajax nog steeds de beste jeugdspelers kan krijgen. Wat er vervolgens met die spelers gedaan wordt, is vers twee. Dat kan veel en veel beter in mijn ogen.
Toby Alderweireld
Moderator: mods
Re: Toby Alderweireld
Chris a.k.a Giiser
Dat heb ik al heeeeel vaak aangegeven, Cris.
Gebaseerd op waarneming. Op het gebied van techniek en gogme, met name. De opleiding is veel te schools. Laat die jongens improviseren, zelf oplossingen bedenken.
Gebaseerd op waarneming. Op het gebied van techniek en gogme, met name. De opleiding is veel te schools. Laat die jongens improviseren, zelf oplossingen bedenken.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik zie net een felicitatie staan voor je 75.000ste post en ik dacht om al je postings door te gaan spitten om het antwoord te vinden, iets teveel van het goede zou zijn. Denk vraag het even.. Maar ik heb deze topic even doorgespit.
Kun je daar ook (meer, niet alleen één jeugdwedstrijd) voorbeelden van die waarnemingen geven? En met welke spelers vergelijk je met elkaar? En op welk niveau? Jeugd? Of eredivisie? Dit kon ik namelijk zo snel niet terugvinden.
Kun je daar ook (meer, niet alleen één jeugdwedstrijd) voorbeelden van die waarnemingen geven? En met welke spelers vergelijk je met elkaar? En op welk niveau? Jeugd? Of eredivisie? Dit kon ik namelijk zo snel niet terugvinden.
Chris a.k.a Giiser
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem is dat talenten nog niet de constante prestaties kunnen leveren die een team als Ajax nodig heeft. Ajax mag geen seizoen 11e worden. Daar heb je constante factoren voor nodig. Oudere spelers, zijn vaak wat constanter. Aldeirwereld mag er nu regelmatig aan ruiken, zo moet een speler gebracht worden.
Vertonghen is een groter probleem, de jongen is geen centrale verdediger. Ook niet echt een middenvelder. Ik zie hem het liefst als knijpende linksback (Mja, dat is slechts mijn mening)
Vertonghen is een groter probleem, de jongen is geen centrale verdediger. Ook niet echt een middenvelder. Ik zie hem het liefst als knijpende linksback (Mja, dat is slechts mijn mening)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Jawel, maar het gaat in de jeugd niet om het team.joey schreef:Ik vind het ook prima dat jeugtrainers scouten. Ze weten waarschijnlijk zelf het beste wat hun team nodig heeft.
Ik ga ook voor een centrum Alderweireld-Vertonghen.Vedette-10- schreef:
Alderweireld-Vertonghen hoort het centrum te zijn, ipv Oleguer en Wielaert. Daar zit muziek in, de voorkeursverdediging van Marco is een te weerloze verdediging.. Zeker als je weer hoge ogen wil gaan gooien.
Het is naar mijn mening het meest complementaire duo. Allereerst niet 2 rechtspoten centaal maar een linkspoot en een rechtspoot. Ten tweede beschikken ze allebei over een goede lange bal. Laat ze maar beurtelings die crossbal geven naar de zijkanten. Ten derde denk ik dat Oleguer in verdedigend opzicht niet veel beter is dan Alderweireld. Dan kies ik liever voor een 20-er die nog kan groeien dan voor iemand die zijn top al bereikt heeft. En als laatste denk ik dat Alderweireld sneller is dan Oleguer.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Negen 'Nederlanders' in selectie Rode Duivels
Frank Vercauteren, interim-bondscoach van België, heeft 34 namen bekendgemaakt waaruit hij zijn selectie voor het oefentoernooi om de Kirin Cup zal kiezen. De meest in het oog springende namen zijn KV Mechelen-spitsen Joachim Mununga en Björn Vleminckx, Ajacied Toby Alderweireld en Anderlecht-verdediger Olivier Deschacht. De laatste werd door René Vandereycken de voorbije jaren systematisch thuis gelaten. De twintigjarige Alderweireld heeft pas vijf competitieduels op de teller. Ook FC Groningen-verdediger Sepp De Roover kreeg zijn eerste invitatie voor de Rode Duivels. Veel internationals uit het buitenland worden mogelijk niet vrijgegeven. Marouane Fellaini reist niet mee omdat hij met Everton de finale van de FA Cup tegen Chelsea speelt. Silvio Proto, Tom De Mul en Jan Vertonghen zijn geblesseerd.
De Rode Duivels spelen op vrijdag 29 mei in Japan tegen Chili en twee dagen later tegen het gastland Japan. De Kirin Cup staat niet op de officiële FIFA-kalender. Met de testwedstrijden voor de landstitel en een bekerfinale tussen KV Mechelen en Racing Genk is de kans groot dat flink wat spelers bij hun club zullen blijven.
--------------------------------------------------------------------------------
De voorselectie:
Doel: Logan Bailly (Borussia Mönchengladbach), Yves De Winter (Westerlo), Olivier Renard (KV Mechelen), Davy Schollen (Anderlecht), Stijn Stijnen (Club Brugge) en Brian Vandenbussche (SC Heerenveen)
Verdediging: Toby Alderweireld (Ajax), Filip Daems (Borussia Mönchengladbach), Sepp De Roover (FC Groningen), Olivier Deschacht (Anderlecht), Vincent Kompany (Manchester City), Sébastien Pocognoli (AZ), Jeroen Simaeys (Club Brugge), Timmy Simons (PSV), Gill Swerts (AZ), Daniel Van Buyten (Bayern München), Jelle Van Damme (Anderlecht), Anthony Vanden Borre (Genoa), Thomas Vermaelen (Ajax)
Middenveld: Steven Defour (Standard Luik), Guillaume Gillet (Anderlecht), Faris Haroun (Germinal Beerschot), Eden Hazard (Lille), Maarten Martens (AZ), Vadis Odjidja Ofoe (Club Brugge), Axel Witsel (Standard Luik)
Aanval: Igor De Camargo (Standard Luik), Moussa Dembélé (AZ), Tom De Sutter (Anderlecht), Stein Huysegems (RC Genk), Kevin Mirallas (Saint-Étienne), Joachim Mununga (KV Mechelen), Wesley Sonck (Club Brugge) en Björn Vleminckx (KV Mechelen).
Voetbalzone
Heeft zojuist zijn debuut gemaakt in de Belgische ploeg, tegen Chili. Hij scoorde nog bijna de winnende, z'n kopbal kon maar net gekeerd worden.
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat dacht ik eigenlijk ook, maar m'n stream was niet best en Belgie kreeg weer een corner.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen idee, heb alleen de laatste 10 minuten gezien.
*
Laatst gewijzigd door Feest op vr mei 29, 2009 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey Steef, bekleed je een andere functie dan voorheen? Leuk dat je hier (af en toe) weer post 

Face your fears and live your dreams, No Fear
-
niks
Steef meet Vedette-10-, Vedette-10- meet Steef. 

Steef light meets Steef.Jabu schreef:Steef meet Vedette-10-, Vedette-10- meet Steef.

Vind die Toby niet veel bijzonders. Net als de overige Ajax-verdedigers.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk dat je er weer bent, en ik zie dat je wat bescheidener bent geworden in je tekst. Dat siert je!Steef schreef:*
(Sorry, kon even de verleiding niet weerstaan

Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij moest vandaag in ieder geval wat Jappanertjes tegenhouden, maar dat is hem blijkbaar niet echt goed gelukt:
Thomas Vermaelen en Toby Alderweireld zijn er met het nationale elftal van België niet in geslaagd om de Kirin Cup te winnen. In Tokio gingen de Rode Duivels hard onderuit tegen gastland Japan: 4 - 0. Japan legde daardoor beslag op de Kirin Cup. De twee Ajacieden speelden de gehele wedstrijd.
AN
.. Kirin Cup ?.
"The Kirin Cup is an annual football tournament organised in Japan by the Kirin Corporation. Participants are either club teams or national teams, but the Japan national team is always a participant. Since 1992 only national teams have entered this competition."
Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Kirin_Cup
Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Kirin_Cup
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax.nlContractverlenging Toby Alderweireld
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Toby Alderweireld (2-3-1989) over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2010. De nieuwe en verbeterde verbintenis met de 20-jarige verdediger loopt tot en met 30 juni 2014 en gaat in per 1 juli 2009.
Alderweireld maakte in de winterstop de overstap naar de A-selectie van Ajax nadat hij het seizoen was begonnen in Jong Ajax. De verdediger maakte zijn debuut in het eerste elftal op 18 januari 2009 in de Eredivisiewedstrijd tegen NEC (2-4). Tot nu toe kwam hij 8 keer in actie voor de hoofdmacht.
Alderweireld speelde twee interlands voor het Belgisch nationaal elftal.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!