Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 25, 2006 5:23 pm

O mijn god, Thomas, hij is het niet met je eens!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:42 pm

Ik wil gewoon weten waarom Real Ajax denkt dat Sneijder de top gaat halen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 25, 2006 5:45 pm

Dan was er een charmantere manier geweest om dat te vragen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:53 pm

Real Ajax snapt me vast wel. ;)

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr aug 25, 2006 8:32 pm

Thomas schreef:Real Ajax snapt me vast wel. ;)
Je bent een lul! :D (ik zag het probleem niet zo, Thomas had toch alleen maar zijn Barca-staat-achter smiley van stal gehaald? ;))

Nee, maar zonder gekheid, van die gasten heeft Sneijder het meeste potentieel wat nog het makkelijkst kan worden opgevangen zeker in het buitenland waar niet zo wordt gekeken op bijv. twee dravende slaafjes achter een creatieve speler te laten opereren. Nou dan heb je toch een speler met persoonlijkheid, fluwelen techniek, scorend vermogen. De rest heeft nog veel te veel tekortkomingen die lastiger kunnen worden gecamoufleerd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 16, 2006 7:42 am


Goal beloning voor flair Emanuelson
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Ajax-FC Groningen verdiende geen verliezer, maar op de persoonlijke triomf van Urby Emanuelson viel zaterdagavond niets af te dingen.

De beste speler van het veld sloot het spektakelstuk in de Arena af met een formidabele goal: 3-2. Die treffer vormde een passende beloning voor Emanuelson, die al wekenlang uitblinkt bij Ajax.

Tegen NEC en FC Utrecht haalde de Amsterdammer ook al het hoogste cijfer van de klas, dankzij zijn onbevangen, technisch volmaakte spel. Emanuelson is de pure voetballer, die liever zijn tegenstander voorbij loopt dan dat hij de bal een ros geeft richting de tweede ring.

Zijn goal tegen Groningen was een blauwdruk van zijn stijl.

In plaats van een afgeslagen bal snel en risicoloos voor het doel te gooien, snelde de linksback in één beweging langs zijn tegenstander. Na zijn tweede passeerbeweging volgde een diagonaal, hard schot in de bovenhoek.

,,Toen ik de tweede speler voorbij was, wist ik dat hij erin zou gaan,’’ aldus Emanuelson. ,,Ik weet niet hoe dat komt, maar zoiets voel je.’’

De flair waarmee de Ajacied de laatste weken speelt, is niet vanzelfsprekend. Emanuelson leerde iets meer dan twee maanden geleden de hardste les uit zijn loopbaan. In de Champions League-voorronde tegen FC Kopenhagen leidden twee fouten van de Amsterdammer tot twee desastreuze tegengoals: 2-0.

,,Die wedstrijd heeft heel veel met me gedaan,’’ aldus Emanuelson. ,,Helemaal kapot ben ik ervan geweest. Ik voelde me echt verantwoordelijk voor de uitschakeling en vond dat het allemaal mijn schuld was. In de dagen erna heb ik geen krant gelezen en de televisie uitgelaten. Bewust.’’

Emanuelson sprak na het debâcle uitvoerig met trainer Henk ten Cate en aanvoerder Jaap Stam.

,,Jaap heeft me veel moed ingepraat. Hij vertelde over de Champions League-finale met AC Milan, waarin ze een 3-0 voorsprong verspeelden tegen Liverpool. Hoe stuk je ook zit, je moet altijd weer verder,, zei hij. Die wedstrijd tegen Kopenhagen is een les geweest die ik voor altijd met me mee zal nemen. Ik heb mijn zelfvertrouwen stapje voor stapje terug moeten winnen.’’

Emanuelson leerde van zijn fouten, maar beseft dat hij niet te veel concessies moest doen aan zichzelf. ,,Acties maken zit in me, de trainer benadrukt dat ook. Het gaat erom dat ik ze goed doseer.’’

Het duurde even, maar de voetballer voelt zich op zijn plek als linksback. ,,Omdat ik in de jeugd altijd op het middenveld speelde, heb ik me ook lang een middenvelder gevoeld. Inmiddels zie ik wel in dat de rol als linksback me goed ligt, ik focus me daar nu volledig op.

,,Het gaat eigenlijk al vanaf de voorbereiding heel lekker. Op die ene helft tegen Kopenhagen na.’’

Tegen FC Groningen bleek de linkerkant van Ajax beduidend sterker dan de rechtervleugel.

Vóór Emanuelson speelde ook Babel sterk in de Arena. De aanvaller maakte zowel de 1-0 als de 2-2, beide met een intikker bij de tweede paal. Op rechts bracht Ajax pas meer toen Kenneth Perez na rust in het veld kwam voor Tom De Mul.

,,Aan de rechterkant van Ajax lieten wij Heitinga bewust vrij,’’ zei Groningen-trainer Ron Jans.

,,Dat pakte vrij goed uit. De eerste helft was misschien minder spectaculair dan de tweede, tactisch was het van een vrij hoog niveau. In de tweede helft gebeurde er meer en ook wij hadden uitzicht op de overwinning. Maar die goal van Emanuelson maakte het verschil.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 9:22 am

,,Die wedstrijd heeft heel veel met me gedaan,’’ aldus Emanuelson. ,,Helemaal kapot ben ik ervan geweest. Ik voelde me echt verantwoordelijk voor de uitschakeling en vond dat het allemaal mijn schuld was. In de dagen erna heb ik geen krant gelezen en de televisie uitgelaten. Bewust.’’
Emanuelson sprak na het debâcle uitvoerig met trainer Henk ten Cate en aanvoerder Jaap Stam.
,,Jaap heeft me veel moed ingepraat. Hij vertelde over de Champions League-finale met AC Milan, waarin ze een 3-0 voorsprong verspeelden tegen Liverpool. Hoe stuk je ook zit, je moet altijd weer verder,, zei hij. Die wedstrijd tegen Kopenhagen is een les geweest die ik voor altijd met me mee zal nemen. Ik heb mijn zelfvertrouwen stapje voor stapje terug moeten winnen.’’
Vraag aan Ko: begrijp je nu de uitbarsting van HtC beter, daags na de uitschakeling? De trainer wist hoe kapot de spelers zaten, en toen doken de aasgieren op... Hij wilde zijn spelers beschermen. Ik begrijp dat wel. (Van Gaal zou dat ook gedaan hebben, alleen in minder diplomatieke bewoordingen, vrees ik. ;) )
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 9:37 am

Vooraf waarschuwden de sceptici voor ongeleid projectiel Ten Cate, die emotioneel te explosief voor een club als Ajax zou zijn. Nou, Ten Cate heeft zich inderdaad een keer 'laten kennen' door het op te nemen voor zijn spelersgroep. Wat akelig zeg, het lijkt wel een mens :hypocrite:

Urby was weer goed maar gaat ook zeker nog zijn fouten maken. Zo lang hij dat maar blijft overcompenseren met acties zoals tegen FC Groningen, is er niets aan de hand. 20 Jaar pas, die gaat heel goed worden.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 10:20 am

Urby is een jonge speler en jonge spelers maken fouten. Jammer dat die fouten tot uitschakeling voor de CL hebben geleid. Maar die dingen gebeuren, het overkwam zelfs de jonge Johan Cruijff, die ooit uit bij Real Madrid voor open doel miste.
Waar het mij om gaat, is dat Urby leert van zijn fouten. Zijn mentaliteit is in elk geval goed. Hij voelt zich verantwoordelijk, schuift de schuld niet af. Nu moet hij de balans vinden tussen professionaliteit en frivoliteit, want dat frivole is juist de kracht van zijn spel. Komt wel goed, de klasse druipt eraf bij die jongen, hij zal alleen maar sterker worden.
Gelukkig heeft Urby nog járen contract bij Ajax. Voor zulke spelers ga ik naar het stadion. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma okt 16, 2006 11:21 am

joey schreef: ....
Gelukkig heeft Urby nog járen contract bij Ajax. Voor zulke spelers ga ik naar het stadion. :xyxthumbs:
Precies, spelers als Urby maken voetbal idd leuk. het zijn vooral zijn verdedigende kwaliteiten die hem, niet geheel onbegrijpelijk, nog wel eens in de steek laten maar met zijn voetballende kwaliteiten is over het algemeen niks mis. Hij is, zoals bijvoorbeeld Ronald de Boer dat goed kon, in staat om met een goede functionele techniek en een versnelling iemand te passeren. Daar schort het nogal eens aan bij andere spelers. die lijken amper een boom te kunnen omspelen. Als hij nog iets feller wordt en wat minder staat de dromen zo nu en dan komt het helemaal goed met hem.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 12:07 pm

Urby doet nog van alles fout, maar op die leeftijd moest Ronald de Boer nog naar Twente, zullen we maar zeggen. Hij is nog zo jong, ik vind het al opmerkelijk dat hij nu al beslissend is (kan zijn).
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma okt 16, 2006 12:23 pm

Ik wil ook juist zijn kwaliteiten benadrukken. Het ziet er zo simpel uit als hij iemand voorbij loopt maar het het is ontegenzeglijk een kwaliteit waarover maar weinig spelers (zeker als we het afzetten tegen de spelers in de Eredivisie) de beschikking hebben. Daar kan je dus ver mee komen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 3:14 pm

MHF schreef:Ik wil ook juist zijn kwaliteiten benadrukken. Het ziet er zo simpel uit als hij iemand voorbij loopt maar het het is ontegenzeglijk een kwaliteit waarover maar weinig spelers (zeker als we het afzetten tegen de spelers in de Eredivisie) de beschikking hebben. Daar kan je dus ver mee komen.
Precies. Wie een man kan passeren wordt miljonair, zou Coerver zeggen. ;)
Ik geniet van Urby´s spelvreugde. Na jaren waarin de jeugdspelers dwangarbeid leken te moeten verrichten, is het een verademing een speler te zien die het heerlijk vindt om te voetballen. En die het nog zo goed kan ook. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 10, 2006 12:42 pm

Opnieuw twijfel Emanuelson


AMSTERDAM - Met het oog op zondag, als Ajax tegen PSV speelt, werd Urby Emanuelson donderdag rust gegund door trainer Henk ten Cate. De tweede helft viel Emanuelson in als centrale middenvelder met de punt naar achteren.

Richt je op de positie van linksback, had Ten Cate Emanuelson aan het begin van het seizoen als boodschap meegegeven. Inmiddels heeft de trainer hem al geregeld doorgeschoven naar het middenveld, al was dat wel altijd aan de voor Emanuelson vertrouwde linkerzijde van het veld. Gisteren mocht hij het de tweede helft centraal op het middenveld proberen, als vervanger van Hedwiges Maduro. Emanuelson: ''Ik moest voor wat extra creativiteit zorgen.''

De eerste paar keer dat Emanuelson aan de bal kwam, was hij hem net zo snel weer kwijt. ''Ik kreeg een aantal lastige ballen die ik op mijn manier probeerde te verwerken. Maar je merkt meteen dat er op die plek druk van alle kanten is. Dat was heel erg wennen.''

Na het vierde balverlies van Emanuelson op rij - zijn dieptepass werd eenvoudig onderschept - stond Michael Mols enkele seconden later oog in oog met keeper Maarten Stekelenburg, die de diagonale schuiver knap tegen hield. Het was de enige keer in de wedstrijd dat ADO gevaarlijk werd.

Emanuelson: ''Ik schrok er wel een beetje van. Toen ik Roger zag warmlopen, dacht ik zelfs even dat ik er voor hem meteen weer uit moest.''

Hoewel Emanuelson mocht blijven staan en zich gaandeweg de tweede helft herpakte, toonde Ten Cate zich na afloop kritisch over zijn eigen experiment. Ook Emanuelson denkt dat zijn aanwezigheid centraal op het middenveld voorlopig niet herhaald zal worden. ''Dit lijkt me eenmalig.''

Toch vond Emanuelson het een leuke positie om te spelen, eentje die hij voor het laatst in de A-jeugd bekleedde.

Emanuelson leek zich aan het begin van het seizoen te hebben neergelegd bij zijn rol als linksback. Na gisteren is hij er nog steeds niet uit in welke linie hij zich verder wil ontwikkelen. ''Dat klopt. De trainer heeft me weer wat aan het twijfelen gebracht.''
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 10, 2006 1:41 pm

Toen ik de kop las was ik even bang dat hij geblesseerd was. :blush:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 10, 2006 1:52 pm

Ik ook

Gelukkig niet :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 10, 2006 5:47 pm

Steefs opmerking dat Emanuelsons actie te lang is lijkt ook wel te kloppen. Emanuelson is totaal niet geschikt voor een centrale rol, lijkt mij ook. Als welke van de drie middenvelders in 4-3-3 dan ook sta je toch vrij centraal. Ik zou Urby aanraden om gewoon voor de backpositie te blijven gaan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:37 pm

Ajax-verdediger Emanuelson: ‘De Boer heeft me sterker gemaakt’
Datum: 18-dec 13:50

Volgens trainer Henk ten Cate kan Urby Emanuelson (20) uitgroeien tot een wereldster. Terugkijkend op een veelbewogen jaar 2006, zegt de jonge Ajacied: “Ik wil de stap naar het buitenland niet te snel maken.”

Urby Emanuelson in 2005
Won met Jong Oranje het jeugd EK in Portugal en met Ajax de nationale beker en de play-off’s van de competitie. Ook maakte hij zijn debuut in Oranje.

‘Frank de Boer heeft me, vooral in verdedigend opzicht, aanwijsbaar sterker gemaakt. Dat durf ik wel te zeggen, ook al ben ik meer een dribbelaar dan hij ’

‘Het was een iets te hardnekkig gerucht dat je van Ajax kon winnen als je ons vanaf het begin hard aanpakte. Dit seizoen hebben we daar definitief mee afgerekend ’

Als we 2006 in twaalf stappen doornemen, van januari tot en met december, is januari de maand geweest waarin Klaas-Jan Huntelaar werd overgenomen van Heerenveen en Jaap Stam werd vastgelegd voor het nieuwe seizoen. Hoe belangrijk zijn die twee transfers geweest voor Ajax?

Lees het antwoord van Emanuelson en het hele interview van Mark van den Heuvel in de dubbeldikke Sportweek. Vanaf dinsdag in de winkel.
Sportweek

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 20, 2006 6:25 pm

Emanuelson wint Amsterdamse prijs
Geschreven door Pieter Hanson op woensdag, 20 december om 10:49

Urby Emanuelson kan een nieuwe beker in zijn prijzenkast zetten. De talentvolle Ajacied is verkozen tot Amsterdams Talent van het Jaar.

Emanuelson nam zijn prijs in ontvangst tijdens de Finale van de Topsport in Amsterdam. De genomineerden werden geselecteerd door de sportredacties van Het Parool, De Telegraaf, AT5, RTVNH, De Echo en Amsterdam Sport.

Emanuelson toonde zich na afloop vereerd met de prijs, maar was niet heel erg verrast met zijn uitverkiezing. "Ik heb een goed jaar gedraaid, waarin ik onder meer Europees kampioen ben geworden met Oranje onder 21. Dit is waarschijnlijk de laatste prijs die ik als talent in de wacht sleep. Deze Fanny (de prijs is vernoemd naar de ex-atlete Fanny Blankers-Koen red.) krijgt een mooi plekje.", aldus de linksback van Ajax.
voetbalzone.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 20, 2006 6:37 pm

Urby zegt in dat interview in de Sportweek dat hij nog wel vier, vijf jaar bij Ajax wil blijven. Spelers gaan vaak veel te vroeg, zegt hij, en dan hoor je nooit meer iets van ze.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 20, 2006 6:39 pm

Heitinga zei laatst ook al dat hij wel langer wil blijven. Misschien dat die jongens toch iets hebben geleerd van de fout van iemand als Nigel de Jong?

Het zou heel mooi zijn, maar laten we niet vergeten dat Urby niet de eerste speler is die zoiets roept.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 20, 2006 6:46 pm

Vier, vijf jaar zal het niet worden, maar de komende twee jaar speelt hij nog wel bij Ajax, denk ik. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 20, 2006 6:52 pm

Urby is dan ook wel een groot talent, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 11:35 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Als dat gemakzuchtige er voor goed uit gaat is Emanuelson gewoon een geweldige voetballer voor deze selectie. Hij heeft veel potentie. Ik zou hem zeker niet weg doen. Voor de transferlijst hebben we vele andere kandidaten.
Als er een speler is die steeds dezelfde kapitale fouten maakt is het Emanuelson wel.Die jongen is alweer 20 jaar en blijft zichzelf steeds herhalen.Voor mij mag ie voor het bedrag wat ik noemde vertrekken ...
"Al weer 20". In een land met een zwaardere competitie had hij blij mogen zijn als hij inmiddels zijn debuut had gemaakt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 11:51 pm

Precies. Spelers die op die leeftijd al geen fouten meer maken zijn zeldzaam. De meeste spelers zijn pas op hun top op hun 25ste. Emanuelson is een goede voetballer die laatst aangaf misschien wel lang bij Ajax te willen blijven. We hebben dus misschien eindelijk eens een speler die in de buurt van z'n top nog bij Ajax wil spelen. Laten we hem dan niet nu al voor een prikkie verkopen, want voor 6 miljoen kan je ook niet goed investeren in je selectie.

Plaats reactie