Michael Krohn-Dehli
Moderator: mods
Nooit gesnapt wat hij bij Ajax deed. In de A1 kwam hij rechtsbuiten tekort, deed hij het een jaar later op 10 beter (is bij Ajax niet zo moeilijk), maar kwam toch weer tekort.
Blind was erg enthousiast over hem, misschien toch weer Sparta????
Blind was erg enthousiast over hem, misschien toch weer Sparta????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Krohn-Dehli: 'Ik sta gewoon machteloos'
24/7/2007 9 :59
Sparta Rotterdam, VVV-Venlo en Roda JC maken jacht op de bij Ajax overbodige Michael Krohn-Dehli. De Amsterdammers willen wel geld zien.
Begin juli kreeg de middenvelder te horen dat er voor hem geen plaats meer was bij Ajax. De Deen werd afgelopen seizoen verhuurd aan Sparta Rotterdam, dat hem graag terug zou zien. De belangstellende clubs schrikken vooralsnog terug voor de door Ajax verlangde transfersom. Bij die club staat Krohn-Dehli nog tot medio 2009 onder contract.
In Voetbal International zegt de Deen: 'Ik weet via mijn zaakwaarnemer Søren Lerby dat een paar clubs geïnformeerd hebben, maar er is nog niets concreet geworden. Dat heeft vooral te maken met het bedrag dat Ajax voor mij vraagt. De club wil mij niet transfervrij laten gaan.'
'Aan de ene kant zeggen ze dat ze het niet in mij zien zitten, vervolgens vragen ze wel een dusdanig hoog bedrag dat clubs afhaken. Ik sta gewoon machteloos en ben afhankelijk van Ajax.'
www.vi.nl
MVG in Het Parool over MKD: 'Nieuwe trainer, nieuwe inzichten'. Koster kent MKD goed omdat bij bij RKC met hem heeft gewerkt. 'MKD is een multifunctionele speler', zegt Koster. 'Zijn beste positie vind ik links op het middenveld, maar hij kan ook als rechtshalf uit de voeten.' Kortom, Koster ziet het in deze topper zitten. 

Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Vorige keer niet.Thomas schreef:Van der Heijden zit toch ook gewoon nog steeds bij de selectie, of niet? Het ligt het meest voor de hand dat Van der Heijden en De Jong op het middenveld gaan spelen met Maduro.
Eens even kijken: Gentenaar, Colin, Kennedy, Rommedahl, MKD, Urzaiz, Schilder.
---> Denk niet dat ie erbij zit.
ajax.nlKrohn-Dehli weer helemaal fit
Michael Krohn-Dehli hoopt zondag tegen VVV-Venlo weer deel uit te maken van de selectie van Ajax. De Deense middenvelder had de afgelopen week last van een overbelast linkerbovenbeen, maar is inmiddels weer helemaal fit.
Terwijl zijn ploeggenoten zich donderdag voorbereidden op de wedstrijd tegen Twente, werkte Krohn-Dehli in de namiddag met een aantal andere niet geheel fitte collega's een extra training af. ,,De wedstrijd tegen Twente kwam nog iets te vroeg”, zegt hij een dag later. ,,Tegen VVV hoop ik er weer bij te zitten. Ik heb de afgelopen dagen weer goed en voluit kunnen trainen, dus ik ben inzetbaar.”
Krohn-Dehli maakt een opmerkelijk seizoen door. De vorig seizoen aan Sparta verhuurde voetballer werd deze zomer door Ajax teruggehaald. Daar kreeg hij van trainer Henk ten Cate te horen dat hij geen deel uit zou gaan maken van de selectie. ,,Dat was een beslissing van de trainer”, blikt de 24-jarige voetballer terug. ,,Niet leuk, maar ik heb het geaccepteerd. Ik was aan het begin van het seizoen ook geblesseerd en heb toen gewoon keihard aan mijn herstel gewerkt.”
Hij werd weer fit en speelde een aantal goede wedstrijden bij Jong Ajax. Adrie Koster, die de plaats in had genomen van de vertrokken Ten Cate, besloot hem weer bij de A-selectie te halen. De trainer werkte in seizoen 2005/2006 al samen met Krohn-Dehli bij RKC. Tegen NAC zat Krohn-Dehli weer op de bank en in het gewonnen uitduel met Willem II viel hij een kwartier voor tijd in: zijn eerste speelminuten van het seizoen. ,,Dat was een mooie beloning voor het harde werk. ”
Langzaam begint Krohn-Dehli zich weer een volwaardig lid van de selectie te voelen, langzaam wordt hij weer écht Ajacied. ,,Het gaat te ver om te zeggen dat er iets geknakt was in de relatie tussen mij en Ajax. Ik zit al zo lang bij de club, Ajax heeft gewoon een apart plekje in mijn hart. Maar het was wel een moeilijke periode. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt meer vanuit ging dat ik nog zou gaan spelen dit seizoen. Maar dan komt er ineens een andere trainer en dan krijg je weer kansen."
Maar niet voor lang, mag ik hopen..
Het stinkt aan alle kanten!