Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za okt 07, 2006 3:21 pm

Mooi zo. Goede voetballer maar wel een bron van onbalans in de selectie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 07, 2006 4:29 pm

Idd goed nieuws.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 07, 2006 5:03 pm

Laat Ajax maar goed cashen en er Defou, een verdedigende middenvelder en een rechtsbuiten of linksback voor terughalen.

Ik zeg het al een tijdje, Ajax kan zoveel beter worden van een verkoop van Sneijder.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 07, 2006 5:06 pm

Van het verlies van zo'n klasse speler wordt Ajax nooit beter, hoogtstens financieel. De individuele klasse van Sneijder koop je niet terug.
Ajax!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za okt 07, 2006 5:09 pm

Slechte zaak, zo kun je nooit wat opbouwen. Volgend jaar Sneijder weg en dan het jaar daarop Stam weer.
Gewoon nog 1 jaartje blijven :eusa_pray:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za okt 07, 2006 5:10 pm

Sneijder heeft wel individuele klasse, maar zorgt er al jaren voor dat het middenveld van Ajax uit balans is. Onze (misschien wel) beste speler is onze grootste achilleshiel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 07, 2006 5:21 pm

Het is makkelijker een middenvelder te vinden die Sneijder beter aanvult, dan een betaalbare, individueel sterke en scorende middenvelder aan te trekken die complementair is aan Gabri, Roger en/of Maduro.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 07, 2006 5:21 pm

Neefkens schreef:Slechte zaak, zo kun je nooit wat opbouwen. Volgend jaar Sneijder weg en dan het jaar daarop Stam weer.
Gewoon nog 1 jaartje blijven :eusa_pray:
Met het verschil dat je met Sneijder bepaalde problemen uit je team haalt en er nog aardig wat voor terug kan krijgen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 08, 2006 11:35 pm

Zet dit in de Sneijder-topic, omdat ik de laatste alinea de interessantste vind:

Sterker vanuit de luwte

SOFIA - Voor het samenstellen van een top-3 van opvallende momenten van Wesley Sneijder was er zaterdagavond keus in overvloed.

Sneijder. Toch sprong één moment eruit tijdens Bulgarije-Nederland.

Vlak voor rust kreeg Oranje een vrije trap te nemen. Op een ideale plaats net buiten de zestien-meter meldden Sneijder en Robin van Persie zich samen bij de bal. Er volgde overleg en net toen Sneijder zou gaan schieten, besloten ze dat het toch nog anders moest. Van Persie moest de bal eerst breed leggen voordat de knal op doel zou komen. De Bulgaarse keeper redde Sneijders geplaatste schot ter nauwernood.

Het kan niet anders of in de dug-out moet ook Marco van Basten van het moment hebben genoten.

In het rollenspel kwamen twee aardige dingen naar voren. Eén: De ene voortrekker van het Nederlands elftal gunde de andere op een belangrijk moment in de wedstrijd een mooie bal. En twee: Sneijder behield de rust en het overzicht om de vrije trap ook goed te nemen.

Daar heb je als bondscoach wat aan. Na het WK zoekt Oranje naar een nieuwe orde, een nieuwe groepsdynamiek. Het zou zomaar kunnen dat zaterdag in Bulgarije in dat proces een aardige stap is gezet.

,,Ik ben helemaal kapot, maar ga tegelijkertijd met een goed gevoel in de bus,’’ stelde Sneijder na de 1-1. Natuurlijk had hij gevoeld dat Oranje nog kon winnen. ,,Maar ik denk dat we van deze wedstrijd toch vooral moeten onthouden dat er goed is gespeeld. Als je op zo’n zwaar veld zo kunt domineren, dan moet dat vertrouwen geven voor de rest van de kwalificatiereeks.’’

Sneijder nam in Sofia verantwoordelijkheid, maar op een andere manier en in een andere rol dan in het recente verleden. Als centrale middenvelder net voor de verdediging voelde hij zich op het WK letterlijk door iedereen bekeken.

Nu hij in Oranje net als bij Ajax linkshalf speelt, kan hij gevoelsmatig iets meer vanuit de luwte opereren. Hij gaf dit seizoen al een paar keer aan hoe bevrijdend het is dat er niet meer direct naar hem wordt gekeken. Bij Ajax trekken Jaap Stam en Gabri veel verantwoordelijk naar zich toe. Bij Oranje heb je Van der Sar, Van Persie, Robben en daarnaast kijkt men ook nog naar Sneijder, in het basisteam zaterdag de enig overgebleven speler uit de eredivisie.



,,En het is de rol zelf die me wat beter ligt. Als linkshalf kan ik iets die per blijven staan. Maak je makkelijker contact met de spitsen. In de eerste helft vond ik dat er toch nog een te groot gat lag tussen onze verdediging en aanval. Dat heb ik geprobeerd aan te geven en na rust ging dat beter.

,,Het liefst had ik ook op het WK linkshalf gestaan, maar als je 21 bent en je kunt je eerste wereldkampioenschap spelen, dan neem je met elke rol genoegen. Dan stel je de bondscoach geen vragen. Als ik had gezegd: Ik wil niet ‘met de punt naar achteren spelen’, dan had ik in Duitsland geen minuut meegedaan.’’

De vrije trap op slag van rust was zaterdag één van de zes keren dat Sneijder aanlegde voor een schot op doel. Net als in de vorige interland tegen Wit-Rusland ontbrak nog net dat tikkeltje geluk, maar het belangrijkste is toch dat hij in de positie kwam óm te kunnen scoren.

Het heeft behalve met een andere druk op zijn schouders te maken met fysieke groei. Op zijn 22ste zegt Sneijder de vruchten te plukken van de krachttrainingen die hij sinds enige tijd volgt.

Zeker in de tweede helft van vorig seizoen, toen hij lang niet kon spelen door een hamstringblessure, bracht hij bij Ajax waardevolle uren in het krachthonk door.

Voor jonge spelers zoals hij is de Champions League-wedstrijd tegen Bayern München van bijna twee jaar terug een omslagpunt geweest. In die wedstrijd werd het Ajax van toenmalig trainer Ronald Koeman aan alle kanten overlopen. John Heitinga was destijds zo onder de indruk van het verschil in kracht en explosiviteit, dat hij publiekelijk aankaartte dat het roer in Amsterdam om moest.

Sneijder: ,,Na die wedstrijd tegen Bayern zijn we er bij Ajax over begonnen en inmiddels hoort krachttraining erbij. Ik merk het verschil. Ik heb door gerichte krachttraining op het veld aan explosiviteit gewonnen. Ik zit tegenwoordig korter op mijn man. Ook bij het verdedigende werk. Het zijn van die details die je als voetballer completer maken.’’

AD
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 09, 2006 8:08 am

Na de 4-0 kwam de ommekeer! :bis:

Serieus; krachttraining is toch een essentieel onderdeel in het huidige voetbal? Ongelofelijk dat ze daar niet eerder aan dachten/deden... :sad:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 09, 2006 11:21 am

Ongelooflijk dat ze niet begeleid werden, ja.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 09, 2006 11:36 am

Ik vind het ergens wel iets hebben. Zo arrogant als 'wij' zijn door te denken dat we iedereen op voetbalgebied kunnen oprollen door de bal rond te laten gaan ;)
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 09, 2006 11:36 am

Gebeurt dat nu wel? Of laat Ajax zijn spelers maar wat aankloten in het krachthonk? :X

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 09, 2006 11:41 am

Rishi schreef:Ik vind het ergens wel iets hebben. Zo arrogant als 'wij' zijn door te denken dat we iedereen op voetbalgebied kunnen oprollen door de bal rond te laten gaan ;)
Ik vind het misplaatste arrogantie. De spelers van Lucky Ajax laten de bal ook mooi rondgaan, zullen we die voortaan sturen? :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 2:10 pm

Jöhnk schreef:Gebeurt dat nu wel? Of laat Ajax zijn spelers maar wat aankloten in het krachthonk? :X
Ik zie ook nog steeds geen fysiek sterke spelers in Ajax 1. Sneijder is op het moment en topvorm en ziet er explosief uit, maar sterker? :confused:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma okt 09, 2006 2:22 pm

joey schreef:
Ik vind het misplaatste arrogantie. De spelers van Lucky Ajax laten de bal ook mooi rondgaan, zullen we die voortaan sturen? :X
Die verliezen al van SV Wassenaar. :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma okt 09, 2006 2:22 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Gebeurt dat nu wel? Of laat Ajax zijn spelers maar wat aankloten in het krachthonk? :X
Ik zie ook nog steeds geen fysiek sterke spelers in Ajax 1. Sneijder is op het moment en topvorm en ziet er explosief uit, maar sterker? :confused:
Ik denk niet dat je daarvoor naar de spierballen moet kijken. Het is eerder de vraag of Sneijder nog net zo makkelijk weggezet kan worden als een jaar geleden. Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten, want daar let ik nooit zo op.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma okt 09, 2006 2:25 pm

Sneijder heeft zeker wel duelkracht en dat zal echt wel door (mede)krachthonksessies komen. Maar leuk dat hij nu korter op zijn man zit, alleen dat maakt hem positioneel zonder bal nog geen betere speler, he. En daar zit nou juist vaak de crux nog.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 09, 2006 2:29 pm

Jij denkt dat Sneijder anders wel op een middenveld van drie man zou kunnen spelen?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma okt 09, 2006 2:32 pm

Jahoor, als je hem maar ondersteunt. Gisteren bij Studio Voetbal gaf Borst de voorzet en de aanzet naar de discussie, maar Van Gaal maakte hem niet af en ging weer slap lopen lullen over punt naar achter, vrije man en nog meer onzin.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 09, 2006 2:35 pm

Maar laatst zei je nog dat Sneijder onder de gevallen Cziommer en Mendez valt (of is dit alleen omdat hij positioneel slecht is?).

En wat bedoel je precies als je zegt dat Sneijder ondersteunt moet worden. Denk jij dan aan het compenseren van zijn beperkte loopvermogen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 09, 2006 2:38 pm

Sneijder kan niet met spelers als Van der Vaart of Roger op een driemansmiddenveld spelen. Dat is zelfmoord.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 09, 2006 2:45 pm

Sneijder is wel even 'iets' beter dan Cziommer en Mendez.

Op dit moment is er maar een positie waarop Sneijder kan spelen bij Ajax, en dat is op '10'. We hebben namelijk geen controleur.

Of je zet hem in de punt naar voren op een viermansmiddenveld. (Dat heeft niet mijn voorkeur.)

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma okt 09, 2006 2:45 pm

Ik bedoel dat je moet zorgen dat je hem gebruikt op zijn sterke punten: zijn schot en verticaliteit dus.

Nu speelde Nederland met De Jong en Landzaat als ondersteunende mensen waardoor Sneijder de enige speler was die met zijn linkerbeen (naast zijn rechter, natuurlijk) uit de voeten kan op het middenveld.

Ik zou altijd voor Schaars kiezen samen met Landzaat. Sneijder staart zich nu blind op de linkshalfpositie, maar met Schaars en Landzaat als blok heeft Sneijder veel meer mogelijkheden om overal op het middenveld op te duiken. Dan maakt het dus geen zak uit of hij in de beginopstelling op papier als centrale man staat met de punt naar achter/voor/links of rechts.

En ik vind Sneijder van een ander kaliber dan Mendez en/of Cziommer, maar van alledrie vind ik dat hun sterke punt (drang naar de goal) soms te geforceerd is en de varieteit weghaalt uit een elftal.

Maar dan moet je wel aanstippen dat dit interland-voetbal is en dat heeft Van Gaal nu geloof ik ook door. Er is geen tijd of mogelijkheid om echt alles fine te tunen en perfect op elkaar af te stemmen. Dat betekent dus dat je hierin wel een blok creeert dat in dienst speelt van een aantal wedstrijdbeslissers. Of dat dan Sneijder of Van der Vaart moet zijn ligt aan de tegenstander, vorm en andere spelers die wel/niet beschikbaar zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 2:48 pm

Jöhnk schreef:Of je zet hem in de punt naar voren op een viermansmiddenveld. (Dat heeft niet mijn voorkeur.)
Ook niet als je alsnog met drie man voorin speelt?

Plaats reactie